Full version: 2008 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
Alexander-VG-zon3
molnigt men ändå soligt ,, blåser upp ca 21c i skuggan i norr .
ylvahi
Gävle: Var - 2 kl 00,00.

Idag både sol och regn och ca + 10 hela dagen
Netha
Vindstilla, sol och 2 plusgrader har vi haft idag. ... solen skiner fortfarande. smile.gif

En rejäl hagelskur och några snöflingor har också hunnit landa, men av dem finns inga spår kvar.
Aqvakul
Så här års är Sverige verkligen ett "avlångt" land....
Krolliljan
En underbar morgon. rolleyes.gif Solen lyser, nästan vindstilla, kaprifolen blommar och det är 12,5 grader.
Aqvakul
CITAT (Krolliljan @ 15-05-2008, 07:36) *
En underbar morgon. rolleyes.gif Solen lyser, nästan vindstilla, kaprifolen blommar och det är 12,5 grader.

Samma här i Sydvästskåne - inte särskilt dramatiska väderrapporter - men bara sååå härligt.....
Alba
8°---burrrrr.........lite sol och mycket moln.
ylvahi
CITAT (Alba @ 15-05-2008, 10:00) *
8°---burrrrr.........lite sol och mycket moln.

Samma här men bara + 6
Aqvakul
20 grader och strålande sol - tjatigt? NEJ!
Noak
Kyligt, ännu en frostnatt, men ingen snö tackochlov. Min vackra flikrabarber har DÖTT av köld. -cry-.gif
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 15-05-2008, 14:30) *
20 grader och strålande sol - tjatigt? NEJ!

16 grader strax efter 8, inte illa....
Alexander-VG-zon3
max +24c kallast +2,5c nu +17,8c och soligt .
Netha
Just nu - 4,2°
Alexander-VG-zon3
+14c ute och mulet
Alba
+8° och molnigt med en sol som tappert försöker komma fram.
Malvia

+ 7 och regn, regn och åter regn.

Men.......det behövs!
Gillan
Antracitgrå himmel med noll sprickor i, men tack och lov ingen nederbörd än...............det blir nog inget poolbadande denna helg efter vad det ser ut..........men vem vet g.gif , vem som helst kan ju få fnatt rolleyes.gif
Aqvakul
17 grader och sol!!!
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 16-05-2008, 11:06) *
17 grader och sol!!!

18 grader och ljuv kvällssol.... yahoo.gif
Netha
Strålande SOL hela dagen ... antal plusgrader har jag ingen aning om ... har inte kollat sen i förrgår.
Noak
Kallt regn och kalla vindar. Längre in i landet hade de 20 cm snö i morse...
Aqvakul
Lund 13 grader
Noak
Det snöar lätt bland de skira björklöven , blåser hårt från norr, temperatur +3,6.
Alexander-VG-zon3
soligt +18c i natt +5,8c .
Netha
- 0,5° snöar så in i he...e. sad.gif ranting.gif -cry-.gif
Berith
+4 just nu. Plus fyra. Fyra plusgrader. Fyyyyraaa....!! 18 maj! Jag ska aldrig nånsin klaga på 25-30 grader i början på maj mer! Fy fasen så mycket skönare det var! mad.gif

Igår var det årets första åskväder - tillsammans med världens hagelskur! Det blev alldeles vitt och konstigt på marken. *usch! och hutter*
Gillan
3,5 grader här, regn, regn och vääääldigt tjockt regn ranting.gif rtfm.gif ........................Kallt!!!? Det är bara förordet.....hutter, hutter

Alba
Mest mulet men det händer att solen orkar fram..... +7°.

[attachment=18368:Fryser.gif]
Krolliljan
Sol, men bara 8 grader.
skogstroll
ska man behöva ha de så här??? thumbdown.gif
Krolliljan
Sol och 11 grader men vinden är kall.

Ska dock inte klaga. Har i alla fall inte snö ( peppar peppar)
Aqvakul
Arild 10 grader, Lund 14 grader sol och mycket vind
ylvahi
Efter gårdagens ösregn och nordliga stormvindar,
tittar solen fram och fåglarna börjar kvittra igen ca+7
Netha
Dagens toppnotering + 4°
Aqvakul
Lund: 10 grader och sol - men de hotar med regn i em.
Noak
Sol, vindstilla och ett par plusgrader.
Lillja
Tur att vi slipper snö här i Umeå, just nu sol +5,3 grader, men blåser kallt brrr....
Myosotis
I natt var det -4,9° här, hur kallt hade ni? Ibland känns det som zon 4 fast jag bor i Skåne...
Alba
Raindrops Keep Fallin' on My Head........
7° och ingen sol i sikte.
pimpim
Här var det 0,3 inatt i norra skåne
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 19-05-2008, 07:50) *
Lund: 10 grader och sol - men de hotar med regn i em.

och så rätt de hade - regn och bara 8 grader.....
Aqvakul
Idag kom finvädret tillbaka med 17 grader och sol - men med risk för nattfrost......
ylvahi
Just nu soligt och + 7.
Idag har det varit omväxlande vill jag lova.
Det har varit sol och det har ösregnat och åskat.
Alba
9° och SOOOOL. Jag trodde solen glömt bort vår del av landet.....äntligen kom den.[attachment=18508:Glad.gif]
Alexander-VG-zon3
+17c nu och soligt .
Aqvakul
CITAT (flaxss @ 21-05-2008, 10:53) *
+17c nu och soligt .

Ja, Skåne är underbart!
rolf i re
14,5 grader og overskyet. Nesten ikke vind. Får vel være fornøyd om det ikke er sol. Håper på bra vær i helgen for da har jeg tenkt meg på fisketur.
Magdis
Soligt är det men nog känns det att det är kallt, endast 12 grader. När solen gick i moln när jag höll på att olja in trämöblerna blev det väldigt kallt om fingrarna.
Aqvakul
CITAT (Magdis @ 21-05-2008, 17:51) *
Soligt är det men nog känns det att det är kallt, endast 12 grader. När solen gick i moln när jag höll på att olja in trämöblerna blev det väldigt kallt om fingrarna.

Vadå kallt....12 grader, då håller väl snön på att smälta..... giggle.gif
Magdis
CITAT (Aqvakul @ 21-05-2008, 17:52) *
Vadå kallt....12 grader, då håller väl snön på att smälta..... giggle.gif

Retsticka där! rtfm.gif Snön har faktiskt smält för länge sen o jag har hunnit gå i shorts för flera veckor sen men sen kom kylan tillbaka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon