Full version: 2008 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
Alba
12° och mulet. I dag blåser det inte och det är ju en tröst i alla fall.
Betty
Knäppigt väder just nu... crazy.gif
Solen skiner, det är 11 grader varmt, det seglar runt några små vita molntussar på himlen och det duggregnar - samtidigt
Aqvakul
Ännu en helt underbar dag.....(långtråkigt...NEEEJ!)
Netha
Mulet + 5,6° ... kom en liten regnskur för en stund sedan.
Aqvakul
CITAT (Netha @ 08-05-2008, 07:49) *
Mulet + 5,6° ... kom en liten regnskur för en stund sedan.

Du får trösta dig med att ni är på väg mot det där underbara sommarljuset, som jag saknar så, här i Skåne.
Netha
CITAT (Aqvakul @ 08-05-2008, 08:09) *
Du får trösta dig med att ni är på väg mot det där underbara sommarljuset, som jag saknar så, här i Skåne.

Tror att vi redan har ljust dygnet runt, lite skymning mitt i natten men inte mer.smile.gif

Ju äldre man blir, desto tidigare börjar man vänta på vår/sommar.
Aqvakul
CITAT (Netha @ 08-05-2008, 08:27) *
Ju äldre man blir, desto tidigare börjar man vänta på vår/sommar.

Så känner jag också.
Betty
10 grader och ganska grått idag. Inga nattsvarta nätter här heller längre, bara så där tjusigt mörkblått en stund kring midnatt - fast det blir ljusare för varje natt som går.
Snart läge för mörkläggningsrullgardinen i sovrummet för annars kan man ju inte d010.gif
Aqvakul
Lund - högsommarväder 24 grader och gassande sol - osannolikt......
Alba
15° och sol. Endast några molntussar. En härlig dag har vi framför oss.
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 08-05-2008, 14:24) *
Lund - högsommarväder 24 grader och gassande sol - osannolikt......

dito!
Netha
Äntligen SOL + 11° just nu. smile.gif
Magdis
Här är det också sol och ca 14° men det blåser som sjutton!!
herkules
stockholm just nu, +29,32 grader i solen
*Stintan*
Blir lite orolig, är det här sommaren?

Helt underbart är det iallafall just nu!
pejori
CITAT (Aqvakul @ 08-05-2008, 08:32) *
Så känner jag också.

Här är en till. Den kan inte komma fort nog. tummenupp.gif
ylvahi
SOLEN " vräker " ner från en klarblå himmel + 28,5 just nu
Alldeles vindstilla. HÄRLIGT!
Netha
SOL hela dagen lång. smile.gif

Dagens temperatur, toppnotering + 3,2° sad.gif
skogstroll
jag har satt ut mina tomater o chilisar i växthuset och nu läser jag att det ska bli MYCKET KALLARE och kanske till o med SNÖINSLAG till helgen jag tror jag gör revolt eller nåt -fear-.gif
Magdis
CITAT (skogstroll @ 11-05-2008, 12:25) *
jag har satt ut mina tomater o chilisar i växthuset och nu läser jag att det ska bli MYCKET KALLARE och kanske till o med SNÖINSLAG till helgen jag tror jag gör revolt eller nåt -fear-.gif

Blir det snö nu så DÖR jag! sad.gif
Idag är det 7,7° och har ösregnat på morgonen.
skogstroll
å fy 7,7??? här (strax söder om Sthlm) är det 25 grader varmt o soligt... men det börjar blåsa lite svalare vindar tycker jag...
Magdis
CITAT (skogstroll @ 11-05-2008, 13:21) *
å fy 7,7??? här (strax söder om Sthlm) är det 25 grader varmt o soligt... men det börjar blåsa lite svalare vindar tycker jag...

Fast sen blev det 15° men det blåser kallt.
Aqvakul
Blekinge: kanonväder hela helgen - tagit säsongens två första morgondopp i havet (13 grader)
ylvahi
Varit härligt väder med sydliga vindar, ända till för en halvtimme sen, när vinden vände till iskalla nordan, + 16 nu
Aqvakul
Lund: fortfarande 23 grader!!!!!!
Netha
+ 1° som högsta notering idag ... just nu - 1,2° och vi hade sol ikväll. smile.gif
Annars så såg det ut så här tidigar idag när jag tittade ut. sad.gif
Aqvakul
CITAT (Netha @ 11-05-2008, 21:52) *
+ 1° som högsta notering idag ... just nu - 1,2° och vi hade sol ikväll. smile.gif

Det är inte sant!!!!! Stackars dig!!!!! kompiskram.gif
Netha
CITAT (Aqvakul @ 11-05-2008, 21:56) *
Det är inte sant!!!!! Stackars dig!!!!! kompiskram.gif

Joo, det är sant ... tyvärr. sad.gif -cry-.gif
kompiskram.gif
(men som maken säger ... det är ju så här varje år.
Börjar tro att jag har kort minne)
pejori
CITAT (Netha @ 11-05-2008, 21:52) *

crying.gif crying.gif Nä fy så hemskt!!!! -cry-.gif -cry-.gif
Stackars stackars dej fear.gif fear.gif
Här är 15 grader....nu
Netha
CITAT (pejori @ 11-05-2008, 22:20) *
crying.gif crying.gif Nä fy så hemskt!!!! -cry-.gif -cry-.gif
Stackars stackars dej fear.gif fear.gif
Här är 15 grader....nu

Måste erkänna att det är först efter Internets intåg som jag ens brytt mig om hur det ser ut i andra delar av landet
så här års. Förr tyckte jag bara folk (syskon) var lite konstiga när de sa att de led av Lappsjuka i maj.

Men, men ... vi har iaf ljust dygnet runt nu (låtsas vara glad) smile.gif
Aqvakul
Lund: Sol och 15 grader redan - utlovat upp mot 25 även idag....
herkules
sol och klarblå himmel +8 grader i skuggan, blåsigt i sthlm just nu.
Netha
Sol -0,1° blåser 12m/s från N/NV
Alba
9° och sol men rejäla vindar.
Noak
sol, men värmen har försvunnit. Blåser hårt.
Aqvakul
Lund. Nu har det börjat blåsa upp här också och i ett huj sjönk temperaturen med fem grader - nu 17 grader
Netha
Solig, blåsig dag, just nu - 2,4°

Snön som kom igår ... den är borta.
Aqvakul
Lund: En klar och solig morgon, 9 grader
Magdis
Tittar ut genom fönstret och ser hur det toksnöar/haglar och har bara lust att krypa ner i sängen och gå i ide. Vi som skulle ut och köpa trädgårdsmöbler idag, vi kanske borde köpa julgran istället. santa.gif
Alba
CITAT (Magdis @ 13-05-2008, 11:11) *
Tittar ut genom fönstret och ser hur det toksnöar/haglar och har bara lust att krypa ner i sängen och gå i ide. Vi som skulle ut och köpa trädgårdsmöbler idag, vi kanske borde köpa julgran istället. santa.gif

Hihi och glöm inte täckbyxorna.

Här springer jag och bär växter under tak för att skydda dem från snö och hagel.
Netha
Blåser lite, sol och + 4,5°
skogstroll
även om det var kallt i morse så kändes det ändå ganska skönt med blommande körsbärsträd o allt fint smile.gif
Aqvakul
Sol hela dagen och 17 grader som mest
Noak
sena hundrundan: Kallt (+-0), halvmåne på klar himmel. Vädertjänsten hotar med SNÖ imorgon. Var är vinterdäcken? Täckjackan och långkalsingarna?
Aqvakul
Lund: 5 grader svalt när jag cyklade genom stan. Fötterna kändes kalla i sandalerna, men solen sken och det blommade ljuvligt av syren och kastanj wub.gif
Alexander-VG-zon3
+14c ute solen lyser och torrt . varmast under april-maj är +28,3c och kallast -0,3c .
Alba
Nästan klar himmel men bara 6° och en riktigt kall vind......burrrrrr.
Aqvakul
Förstår inte era bekymmer över vädret - 16 grader och strålande sol i den Skånemetropol där jag tillbringar mina vardagar....
Alexander-VG-zon3
varmast idag +21c har även sett en tromb påväg in till kristianstad ,, på eftermiddagen mörka moln och lite åska . nu mulet + 17,3c
Krolliljan
Verkade som regn ett tag men icke. Soligt och just nu 16 grader.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon