Full version: 2008 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
moriana
Efter en morgon med -14,4 sol från en klarblå himmel +3,8 men... nu räcker det inte med att hålla i hatten, utan helt lämna den hemma, här blåser halv storm fy,fy usch!
moriana
Efter en morgon med -14,4 sol från en klarblå himmel +3,8 men... nu räcker det inte med att hålla i hatten, utan helt lämna den hemma, här blåser halv storm fy,fy usch!
Krolliljan
Tvi vad det har blåst i natt angry.gif .
Det blåser än , men inte lika starkt.
Solen lyser. smile.gif
tettan
MariaS- jag säjer bara som så, NÄR får jag komma på studiebesök med kamera å ritningsblock till dej
har du varmt i din veranda hela vintern, jag har ju en jättedröm om att få ha en sådan med ett hottub stående med full värme jämt, helt galet, jag vet, men vaddå?
MariaS
CITAT (tettan @ 06-03-2008, 12:23) *
MariaS- jag säjer bara som så, NÄR får jag komma på studiebesök med kamera å ritningsblock till dej
har du varmt i din veranda hela vintern, jag har ju en jättedröm om att få ha en sådan med ett hottub stående med full värme jämt, helt galet, jag vet, men vaddå?

Visserligen har vi infravärmare på vår och höst, men simslådorna är öppna för att vi ska kunna vistas där på sommaren utan att det blir för varmt. Annars får du väl skicka ett PM, så får vi göra upp resten.
tettan
du menar att jag skulle kunna få komma, så fantastiskt generöst, det är ju inte så himla långt vad jag förstår.
vill gärna wub.gif
MariaS
Ja jag var nästan hemma hos dig igår... Anställningsintervju i Gudhem. Tog 45 minuter.
tettan
å du inte kom å fick en fika?

kan inte du skicka ett litet mail till mej, vad jag än försöker göra här på forumet så åker jag ur å måste starta om
rolf i re
Forsmak på vår i dag. 7 varmegrader, litt vind og sol fra skyfri himmel. Har vært ute å ryddet i drivhuset i dag. Så det er klart til oppstart. Skal snart sette på varmen der ute så sådden kan komme ut dit. Herlig med vår. coolgleam.gif
Betty
CITAT (rolf i re @ 06-03-2008, 14:03) *
Forsmak på vår i dag. 7 varmegrader, litt vind og sol fra skyfri himmel. Har vært ute å ryddet i drivhuset i dag. Så det er klart til oppstart. Skal snart sette på varmen der ute så sådden kan komme ut dit. Herlig med vår. coolgleam.gif

Tänk vilken skillnad det kan vara! Här uppe i norr snöar det för fullt just nu, det har nog kommit några centimeter under dagen. Temperatur just nu - 3,3 grader.
rolf i re
CITAT (Betty @ 06-03-2008, 14:09) *
Tänk vilken skillnad det kan vara! Här uppe i norr snöar det för fullt just nu, det har nog kommit några centimeter under dagen. Temperatur just nu - 3,3 grader.

Stakkars deg. Men alt har sine fordeler og bakdeler. Vi får tidlig vår, men har fullt opp med mordersniler. Det slipper kansje dere ? I alle fall, du trenger sikkert en trøsteklem. smiley_small_hug.gif trostar.gif
Bettis
+8, lite blåst men strålande sol.
Betty
CITAT (rolf i re @ 06-03-2008, 15:09) *
Stakkars deg. Men alt har sine fordeler og bakdeler. Vi får tidlig vår, men har fullt opp med mordersniler. Det slipper kansje dere ? I alle fall, du trenger sikkert en trøsteklem. smiley_small_hug.gif trostar.gif

Tack för tröstekramen! kompiskram.gif Vi har varken mördarsniglar, fästingar eller liljebaggar här "uppe på tundran". Men med så varma vintrar som vi har nu för tiden (klimatförändringar...?) så lär det inte dröja så länge till innan de hinner etablera sig här uppe med.
MariaS
Ser återigen ut att bli en superfin och solig vårdag. Igår hittade jag tom den första tussilagon på går'n. I vilket fall, sol +4 och NÄSTAN vindstilla.
[attachment=14606:Vår2.jpg]
Aqvakul
grått och fyra grader........typisk skånsk vårvinter....
tettan
solsken å minusgrader, det är så gött ute
Betty
Strålande sol från klarblå himmel, jättevackert vinterväder! Temp.: - 1 grad.
MariaS
Jaha, då var det slut på den solglädjen. Nu börjar det mulna på och regnet hänger i luften. +5,9
Bettis
CITAT (MariaS @ 07-03-2008, 15:16) *
Jaha, då var det slut på den solglädjen. Nu börjar det mulna på och regnet hänger i luften. +5,9

Samma här och dimman drar in.
Netha
Återigen har vi haft en otroligt fin vårvinterdag med strålande sol från klarblå himmel
4,5 minusgrader, takdropp på solsidan där temperaturen var dryga fem plus.

Ikväll har temperaturen sjunkit till -14,2° vilket visar att det blir sol också imorron. smile.gif
Aqvakul
CITAT (Netha @ 07-03-2008, 22:03) *
Återigen har vi haft en otroligt fin vårvinterdag med strålande sol från klarblå himmel
4,5 minusgrader, takdropp på solsidan där temperaturen var dryga fem plus.

Ikväll har temperaturen sjunkit till -14,2° vilket visar att det blir sol också imorron. smile.gif

och kallt - prognosen för i morgon visade på mkt stora temperaturskillander mellan norr och söder, plusgrader upp till södra Norrland medan det kan bli över minus 20 längst i norr
Netha
CITAT (Aqvakul @ 07-03-2008, 22:06) *
och kallt - prognosen för i morgon visade på mkt stora temperaturskillander mellan norr och söder, plusgrader upp till södra Norrland medan det kan bli över minus 20 längst i norr

- 9 lovas hit till imorron och då brukar vi ha några grader mildare ändå.
Det där med 20 minus, det får man ta med en nypa salt ... eller så är det högst lokalt i någon fjällby.
Magdis
Här är det just nu -19,7°.
Netha
- 19,2°

Fullt dagsljus ute ... nu kan man inte sova länge på morgnarna. smile.gif
Bettis
+4,5 mulet, grått och blåsigt, regnet hänger i luften.
Aqvakul
Lund: Sol, fem grader och svag vind
yahoo.gif yahoo.gif
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 08-03-2008, 09:33) *
Lund: Sol, fem grader och svag vind
yahoo.gif yahoo.gif

och temperaturen stiger snabbt - nu nästan 8 grader
Betty
Skulle visst bli mulet idag... men det blev istället strålande solsken och - 8,1 grader. coolgleam.gif
mamamaggan
Mulet och grått , nordvästlig vind och 5-6 grader plus.
Noak
Södra norrlands kust och inland:
På morgonen blötsnö som vräkte ner...
Nu sol och takdropp och nollgradigt.
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 08-03-2008, 10:06) *
och temperaturen stiger snabbt - nu nästan 8 grader

+ 10,1 och strålande sol - "sommar" tummenupp.gif
Magdis
CITAT (Aqvakul @ 08-03-2008, 11:43) *

Fy vad orättvist! sad.gif Jag sa till maken häromdagen att nu vill jag minsann flytta till Skåne, jag vill ha flera månaders längre vår och sommar än vad vi har.
Krolliljan
+8 och sol. [attachment=14682:petitpimousse.gif]
MariaS
Deprimerande gråväder runt 5 grader och snålblåst...
Netha
Otroligt fin solig dag men 8 -9 minusgrader har vi haft idag.
Netha
Nä nu får det räcka med det vita ... vill inte ha mer. ranting.gif Mer än 1 m utanför köksfönstret ... fotade nyss.
Temperatur - 11,8° och snön vräker ner. sad.gif

skogstroll
urk snö det såg inget vidare ut. Här är det blåsigt, ett meningslöst regn o 5 grader plus.
Aqvakul
Lund: 5 grader, grått och småregnigt
MariaS
Regn -cry-.gif blåst crying.gif och +6,9.
Magdis
0-gradigt och snöfall. sad.gif Vi behöver verkligen inte mera snö, det kommer ju ta till augusti innan det smält bort. sad.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Aqvakul @ 08-03-2008, 11:43) *

samma som mig i fredes .
Tosan
CITAT (Magdis @ 09-03-2008, 11:39) *
0-gradigt och snöfall. sad.gif Vi behöver verkligen inte mera snö, det kommer ju ta till augusti innan det smält bort. sad.gif

Ja och då börjar det om igen...
Några månaders taskigt skoterföre du vet...
Netha
- 5,9° fortsätter vräka ner snö... plogsvängen igång.
ylvahi
Äntligen har det slutat att regna

+6 grader och solen börjar komma fram mellan dom tjocka molnen
Noak
Gråaste formen av grått...Tunga blöta moln som dräller iskallt regn på snön så den förvandlas till is.
+4
Nu är jag less på detta väder!

--------
också Ylva zon 4
mamamaggan
6-7 grader varmt , grått och emellanåt duggregn. Men det struntade vi i och gick en härlig skogpromenad !!!
Betty
CITAT (Magdis @ 09-03-2008, 11:39) *

Samma skitväder här, och blåsigt så in i bänken... sad.gif
skogstroll
Ja riktigt muggigt väder idag, blev inte mycket uteliv här. Katten o jag o sköldpaddan åt räkor och så lite städa...
Aqvakul
ännu en dag med gråväder och regn........ thumbdown.gif
Netha
Äntligen har det slutat snöa , temperatur - 2,1°
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon