Full version: 2008 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
Netha
Dagens högsta temp - 0,6° fortsätter småsnöa ... sååå less. sad.gif

Just nu -7,1°
Aqvakul
CITAT (Netha @ 18-03-2008, 21:02) *
Dagens högsta temp - 0,6° fortsätter småsnöa ... sååå less. sad.gif

Just nu -7,1°

Men i Kiruna är ni väl vana att ha vinter långt in i maj, eller..... kompiskram.gif
Netha
CITAT (Aqvakul @ 18-03-2008, 21:05) *
Men i Kiruna är ni väl vana att ha vinter långt in i maj, eller..... kompiskram.gif

Inte senaste åren ... tror jag... men åtminstone till april. Fast denna vinter hade vi ju snöbrist ännu i december/jan
när turismföretagen fick ställa in slädhundsturer och då gladdes vi åt klimatförändringen.
Och just därför känns det extra tungt nu att det ska ramla ner såååå lämrans mycket.

Tack för kompiskram.gif känns lite bättre nu. smile.gif

drog ner persiennerna så slipper jag se eländet.

Alexander-VG-zon3
nu -1,8c i dag som varmast +5c och soligt ibland . ingen snö
Berith
Minus 5, lugnt och fint, solen är på väg upp och det har kommit lite puder. En helt vanlig marsdag... cool.gif

Fast tulpanerna slokar i kylan. nono.gif
Aqvakul
Lund. Klart väder, efter en kall natt som lagt is på dammen så segar sig temperaturen nu upp mot nollan
Alexander-VG-zon3
i natt -4c nu +1c .
Betty
Som kallast i natt -9 grader, nu bara ett par grader och strålande solsken.
En vacker senvinterdag. coolgleam.gif
Noak
-3 och fem cm nysnö.
Det snöar fortfarande.
skogstroll
Begriper mig inte på det här vädret: ena stunden snöar det, nästa haglar det och sen är det strålande sol och nu snöar det igen! confused.gif Farbror Frost måste vara irriterad....
Vippan
CITAT (skogstroll @ 19-03-2008, 14:17) *
Begriper mig inte på det här vädret: ena stunden snöar det, nästa haglar det och sen är det strålande sol och nu snöar det igen! confused.gif Farbror Frost måste vara irriterad....

Samma väder har jag verkligen omväxling sk Aprilväder
Aqvakul
Lund: strålande sol och 8-9 grader, men rejäl västlig vind
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 19-03-2008, 15:24) *
Lund: strålande sol och 8-9 grader, men rejäl västlig vind

...och ca milen öster om dej så börjar det snöa nu!
Aqvakul
CITAT (Biggan_ @ 19-03-2008, 15:26) *

driver du med mig ..... mina nytvättade fönster ...jag som ska åka till Blekinge i morgon bitti.... sos.gif rtfm.gif help.gif fear.gif
Biggan_
Nej jag driver inte med dej! Det är i avtagande redan så dina fönster kanske klarar sig! kompiskram.gif
...fast skall du resa bort så kvittar det ju hur fönstren ser ut!
Aqvakul
CITAT (Biggan_ @ 19-03-2008, 15:35) *
Nej jag driver inte med dej! Det är i avtagande redan så dina fönster kanske klarar sig! kompiskram.gif
...fast skall du resa bort så kvittar det ju hur fönstren ser ut!

fast det kunde ju var kul om de såg någorlunda ut när hustrun kommer hem, när jag nu haft sånt bry... flirting.gif

CITAT (Biggan_ @ 19-03-2008, 15:26) *

En mil öster om Lund - det kan ju inte vara alltför långt från mina gamla hemtrakter - Torna Hällestad whistling.gif
skogstroll
CITAT (Aqvakul @ 19-03-2008, 16:04) *
fast det kunde ju var kul om de såg någorlunda ut när hustrun kommer hem, när jag nu haft sånt bry... flirting.gif

imponerande flirting.gif
rolf i re
5 varmegrader og strålende sol i dag. Litt vind. Har hatt mange fine dager nå i det siste, men nå er det visst slutt. I morgen er det meldt snø. Men det legger seg forhåpentligvis ikke. Det er så mange vårblomster som blomstrer nå. Vil ikke at de skal dekkes av snø. ranting.gif
Netha
Sol -15°
Berith
Vårdagjämning...

5 minus och strålande sol!
Betty
Solsken och -12° Brrrr!!!
Aqvakul
Lund: snöat i natt 3 grader kallt och solsken
Noak
" Sola skiner vit och vass
femton grader kallt på dass..."
Gossen Ruda
Drar igång den gamla tråden igen. Snöandet har börjat lite lätt och vinden friskar i. Än inget snökaos.
Alexander-VG-zon3
runt 0c och blåser mycket här i Mark . snöat i veckan och en del ligger kvar än .
niklaswik
Trodde det skulle kommit mycket snö hos dig Linus.

Här är det ca 1dm, allt kom nu måndag-torsdag, före det var det barmark.

Ser ut att bli en kall natt, -10,1 just nu.
Krolliljan
17,6 i maxvind, regn ( igen) +-0
Alexander-VG-zon3
CITAT (niklaswik @ 21-03-2008, 21:34) *
Trodde det skulle kommit mycket snö hos dig Linus.

Här är det ca 1dm, allt kom nu måndag-torsdag, före det var det barmark.

Ser ut att bli en kall natt, -10,1 just nu.

jag är ju inte hemma ,, så jag vet inte vad dom har i skåne . här är det drivor plus på norrsidan snö här i västgötland . och hos mig är det -0,5c .

CITAT (Krolliljan @ 21-03-2008, 21:37) *
17,6 i maxvind, regn ( igen) +-0

hur är snöläget hos dig ?
Netha
Sol tidig morgon, sedan snöoväder för att på em åter bli uppehåll och soligt.
ca 6 minusgrader på em.

På backen ligger ungefär en meter snö.
Bettis
Här i Härjedalen har det snöat idag men solen har också varit framme, just nu -11 (en annan är ju från GBG så det är kallt)
Betty
Sol på morgonen och förmiddan sen mulnade det lite och kom lite enstaka fjuttflingor ett tag och sen kom solen tillbaka igen. smile.gif Temp. just nu - 6.5 grader.
Netha
Temperatur just nu - 18,6°
Alphaville
-6,4 grader och solsken. Ordentligt försenad vinter.
rolf i re
Minus tre og strålende sol. Dessverre har det kommet snø. Ca. 40 cm. Også nå som vårblomstene blomstret så fint. Blomsterfloret ble visst noe avkortet i år. -cry-.gif
joulanta
En påskhälsning från norr
Här har vi en meter snö på morron var det -25 grader. Nu är det halvmulet - 6 och det blåser kallt.
Längtar efter regn och tö så all snö försvinner less på snön
Alexander-VG-zon3
CITAT (rolf i re @ 22-03-2008, 12:22) *
Minus tre og strålende sol. Dessverre har det kommet snø. Ca. 40 cm. Også nå som vårblomstene blomstret så fint. Blomsterfloret ble visst noe avkortet i år. -cry-.gif

hoppas jag har ett ordentligt snöfall och tjockt med lager snö hos mig som täcker allt innan kylan sätter igång ordentligt.
ylvahi
- 5 just nu. Har varit alla slags väder idag. Solsken, snöstorm, hagel, bara på väg från jobbet.
Netha
Strålande sol från blå himmel har vi haft idag.smile.gif

6 plus på solsidan men 8 minus på norr.
Netha
Så här kallt borde det varit i jan-febr, men inte nu när det snart är april
Nattens lägsta - 28,7° Just nu - 19,8°

Men solen skiner också idag.smile.gif
Krolliljan
-9,5 som lägst i natt och nu -8,6. Stackars alla växterna som tittat upp crying.gif
Lady Hamilton
Vinterns lägsta temperatur hos oss var det i natt -14.3°
Starfight
Brrr -10,9 som lägst inatt och just nu -5,9.
MariaS
Jaha ja, då har vi noterat vinterns absolut kallaste nat inatt. -9,8. Men tittar man till andra år så var ju det en baggis i alla fall. Solen skiner och det är knappt att vindarna rör sig. En härlig vårvinterdag med +grader i solen
skogstroll
Det känns så himla tungt med minusgrader jag vill knappt gå ut unsure.gif
Alexander-VG-zon3
här i Mark ,västergötland -11c hos mig nere i skåne -10c .
Alphaville
Det hade varit -13 som kallast inatt men nu under eftermiddagen nollgradigt och ganska skönt. Utan tvekan vinterns kallaste natt.
Aqvakul
Lund: runt nollan , svag vind, klart väder
Krolliljan
-2 och det snöar. sad.gif
Lady Hamilton
Jag byter gärna snön mot -17° yes.gif som de 'hotar' med att vi skall få thumbdown.gif
mamamaggan
Här hade vi 13 grader kallt i natt och på dan gick det inte över noll någon gång. Nu har vi c:a 8 - 9 grader så det kan nog bli lika kallt i natt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon