Full version: 2008 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
DragonLady
Sydost 2 m/s, 25 grader och 23 i vattnet. happy.gif
Ännu en dag med soool...
Pia L
17 grader, norostvindar och rejält mulet

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Betty
, ser ut att kunna bli regn fram på dan... och bara futtiga 14,1 grader.
Chamomille
CITAT (Betty @ 01-08-2008, 11:14) *
, ser ut att kunna bli regn fram på dan... och bara futtiga 14,1 grader.

Var glad för det du, här är det 42 grader. Och sweatingbullets.gif vi kan knappt andas hunden och jag...
Betty
CITAT (Chamomille @ 01-08-2008, 14:10) *
Var glad för det du, här är det 42 grader. Och sweatingbullets.gif vi kan knappt andas hunden och jag...

Ja jag är jätteglad... angel_not.gif ... whist.gif
Förresten, var glada ni med, både du och hunden - för jag läste i tidningen att sommarens värmeböljor har en positiv effekt vad det gäller fästingar och mördarsniglar - de klarar inte värmen så bra så om det nu dessutom blir en kall vinter så kommer ni inte att ha lika mycket av dem nästa sommar! biggrin.gif
skogstroll
burr åska, blixten slog ner i närheten det sa bara "fräs" uuuuhh -fear-.gif & nu vill tv:n bara ge ifrån sig ljud och inte bild, men det kanske är lika bra... giggle.gif
Krolliljan
30,5 [attachment=22068:babou333.gif]som varmast idag och nu 28,6. sweatingbullets.gif Det varma vädret har bitit sig fast. De spår regn här till lördag, vi får se wink.gif .
Dilara
Ostadiga 23-26 grader [attachment=22083:4.gif], var det idag.
Krolliljan
16,7 grader och helmulet. I natt har det regnat 5 mm. Känns svalt och härligt.
Alphaville
14,8 grader och regnigt. Skönt med regn och svalka!
DragonLady
Sydost 3 m/s 20 grader.
det kom lite regn i morse.
Betty
Mulet, 13 grader. Regnet hänger i luften... och risken att det ramlar ner över oss idag är överhängande...
mamamaggan
Drygt 18 grader , helmulet och regn. Bra för kantarellerna!!!!!!!!
Pia L
Mulet, blåsigt och 18 grader, tyvärr så blir vi nog snuvade på regnet som vanligt, här vid kusten så har det en förmåga att bara glida förbi utan att fälla mer än några droppar.

*Stintan*
Äntligen lite regn, inte en dag för tidigt hoppas det fortsätter hela helgen. 20° är precis lagom.
Dilara
Regn, regn, regn.. [attachment=22101:11.gif], 18 grader.
Noak
Regn, 12,9 grader. Skönt med svalka efter dunderhettan som varit. Man ser hur växterna sträcker på sig ...
Krolliljan
Inget mer regn än det lilla som kom i natt. Nu är det 20 grader och [attachment=22105:ecureuil_espiegle.gif]växlande molnighet. ( då får man väl gå ut och gräva och flytta runt växter crazy.gif )
DragonLady
Väst 7 m/s, 20 grader och uppsprickande molntäcke, det blir nog sol idag med yes.gif
Hade ett dundrande åskväder igårkväll.
Platinum
Regn, regn, regn ihållande sen igår em och dalar ner fortfarande. Perfekt, nu blir det nog fart på svampen i skogen smile.gif
Tobb
Här har det kommit ca 20mm under gårdagen och natten.

[attachment=22153:bowhs.gif][attachment=22152:whip.gif]
mamamaggan
Regnade till och från hela dagen i går . I dag är den där stora lampan här igen och vi har snart 23 grader.
Magdis
13,6°. Mycket moln på himlen men solen tränger iallafall just nu igenom. Prognosen säger regn.
MayaLisa
50mm regn mellan fredag och lördag = lättgrävt smile.gif

ca 5 mm till under gårdagen.

ca 20 graders värme med växlande molnighet idag. Lättsvettat dvs fuktigt, men skönt.

//Maya
Myosotis
Det ösregnar!! Äntligen!!! Igår kom det bara ½ mm.
Pia L
15.1 grad, mycket blåsigt och halvklart

ca. 2 mil söder om Ö-vik
HelenJ
16 grader, heldagsregn med störtskurar ibland, har redan kommit 20 mm nu på morgonen. Iofs bra med regn eftersom det är så torrt här att vattendragen är torrlagda och fiskarna kryper fram - men jag håller ju på att byta tak sad.gif
Myosotis
CITAT (HelenJ @ 04-08-2008, 09:55) *
...men jag håller ju på att byta tak sad.gif

Hoppsan, då var det opraktiskt med regn. trostar.gif Håll i presenningen, det skulle visst blåsa också...
Alphaville
Fy tusan vad det regnar... sad.gif
Alba
15° och växlande molnighet.
Pia L
Ni som har en massa överskottsregn, kan ni inte skicka lite till oss här på kusten också, det kan lika gärna få ösregna om det ändå ska vara kallt och blåsigt.
Jag drar mig för att behöva gå ut i kylan och blåsten för att vattna rabatterna och grönsakslanden crying.gif
Dilara
16 grader, regnmoln utan regn, men snart regnar det nog igen.
DragonLady
Idag regnar det här också.. Nordostlig vind på 8 m/s och bara 17 grader thumbdown.gif
ylvahi
+14grader, mulet och regn mellan varven. Det blåser på utav bara den.
Igår fick vi 69 mm regn. Gräsmattan jublar, blommorna drunknar.
skogstroll
I förmiddags var det soligt och skönt fuktigt men nu kommer regnmolnen urk... några grå dagar blir det väl thumbdown.gif
MayaLisa
Sol på fm, men nu regnar det igen och de är väl ok, men det blåser som fan...det tycker vi inte om och så känns det kallt också, trots att det är 17,7 gr.

just nu ; blä...
Bettis
Göteborg: 14g hällregn och blåst (mysigt giggle.gif )
Pia L
Regnet som såg ut att kanske, kanske komma, uteblev....som vanligt.
Nu är det klarblå himmel, halv storm och ganska behaglig temperatur (termometern sitter på solsidan så man vet inte hur många grader det är)

ca. 2 mil söder om Ö-vik
skogstroll
jaha då kom regnet blä...
Alexander-VG-zon3
här har det varit en ända lång åsk/stört skur hela morgonen och dagen runt +13c +16c och kastvindar från nord-öst . även här drunknar växterna i krukorna och flertal fuchsior är total sönderblåsta .
Betty
Växlande molnighet och bara 14 grader...
Ciczi
Jag har fått 35 mm regn det senaste dygnet. Blött värre... men det sa bara schluurp i rabatterna.

Ciczi
Krolliljan
Ja här har det regnat 35 mm med, senaste dygnet. Tack och lov har det inte blåst så mycket som de varnade för och hoppas att det så förblir ( Så fort mitt blåregn börjar växa till sig och får nya späda blad kommer det hård blåst dom slår sönder både bladen och de späda topparna på de nya skotten rtfm.gif ranting.gif nono.gif )
Piccante
runt 14 grader och monsunregn
HelenJ
Full storm, har regnat 55 mm hittills och mer är på väg. Bara en tidsfråga tills strömmen går. Undrar hur mina gladiolus har det - och allt annat i trädgården....
Alphaville
CITAT (HelenJ @ 04-08-2008, 20:30) *
Full storm, har regnat 55 mm hittills och mer är på väg. Bara en tidsfråga tills strömmen går. Undrar hur mina gladiolus har det - och allt annat i trädgården....

Hur går det ditt tak?
HelenJ
CITAT (Alphaville @ 04-08-2008, 20:46) *
Hur går det ditt tak?

Har hittat några läckor i pappen, för övrigt verkar det hålla. Bra test ... rolleyes.gif
Och mina gladiolus är knäckta, liksom parasollfoten. Övriga skador får jag kolla imorgon i dagsljus och när det lugnat ner sig lite - blåser fortfarande förskräckligt...
pimpim
Här blåser och regnar det alldeles förfärligt. Vi hade ett kort strömavbrott vid halv 10 ikväll. Hur mycket det har regnat och förstört i trädgården får vi kolla imorgon. Har bara haft ute hundarna en liten runda och fått in katterna.
Alexander-VG-zon3
enligt mamma därhemma vid kristianstadtrakten blåser det storm ( saker flyger ) och regnar ihärdigt .

här hos mig är det lugnare nu . ca +15c
HelenJ
70 mm sen i morse - och det regnar fortfarande...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon