Full version: 2008 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
Berith
Nytt år, nya trådar? kompiskram.gif

CITAT (Marina i Hällekis @ 01-01-2008, 09:43) *
+1o ganska otroliga färger på himlen, ljusgrått, blågrått, stålgrått, askgrått och jag tror jag ser lite grått också.
På gräsmattan ligger, ja vad kan det vara, kanske 1-2 cm, nej på vissa håll är det säkert 3 cm tjockt lager av mossa.

Solen de lovade för några dagar sen, lyser med sin frånvaro.
Idag har de lovat lite nedebörd, hoppas de har lika rätt i den spådomen!

God fortsättning

Så poetiskt! tummenupp.gif Här är det precis på noll grader, men det är lite pudervitt så nånting har kommit ner inatt.

Jaa "dom" går inte att lita på, det stämmer väldigt väldigt sällan. Vet inte vad dom sagt ska hända här idag och jag bryr mej snart inte om vad dom säger heller. thumbdown.gif
Marina i Hällekis
Tack Berith! tummenupp.gif
inte riktigt vaken än! sleeping.gif

Ska bara meddela att de spådde rätt, nu duggar det vitt!
Netha
- 13,6° så otroligt vackert med frostklädda träd.
Alba
-1,8 och mulet.

Den snö jag önskade för julen kom till nyår så nu är det vitt och fint ute igen.
Aqvakul
Nyårsdagen börjar med sol. Kanske ett gott omen om ett bättre väderår än usla 2007.
Betty
Vacker inledning på det nya året även här, strålande sol och -9,4 grader.
Inga från Närke
+1,3 gr och det snöar i Närke. I alla fall hos mig. Det började igår straxt efter 24,00 och nu är det ca 2-3 cm.
Har varit ute en gång och skottat och gjort snöbollar som jag ska göra snölykta av senare under dagen för att välkomna hem sambon som har varit borta sedan annandag jul och kommer hem idag. Nemo tycker det är kul var som en liten snögubbe, fick ta in honom och blåsa med hårfönen för att få bort all kramsnö från tassarna.
ylvahi
+1 grått, grått. Det regnsnöar och blåser en iskall nordan. -cry-.gif

God fortsättning ändå

Ylva
MariaS
Grått -cry-.gif Ingen sol i sikte! +1,9 och fin kornsnö i luften som smälter vid landning...
Gossen Ruda
2 plusgrader och nästan mulet fast man skymtar nåt blått mellan molnen. Då och då några små förskrämda snöflingor. Fast idag går solen ner 10 minuter senare än för 2 veckor sen så det går mot bättre tider.
Anma
All snö från igår är borta, det regnar snöblandat och temperaturen visar +0,5. sad.gif
estet
-19 och myggfritt! ninja.gif
renate
Ha haha myggfritt är det här med. Nu är det 1,8° med gråa moln.Lite blå himmel vid middagstiden men inte mycket sol idag,snöfri.
MariaS
Myggor i matkällaren. Utanför är det +1,7 och GRÅTT!!!
Betty
Tempen åker upp och ner som en jojjo, från gårdagens ca 10 minusgrader till dagens 0,1... Trevligt promenadväder i alla fall, man slipper frysa... rolleyes.gif

Sailor Pluto
Snöööööö wub.gif ! Ett härligt tjockt vitt lager täcker allting och nu har jag äntligen fått lite vinterstämning!
skogstroll
här är det lite fjuttig snö, ett tunt snölager och sådär +1...
Gossen Ruda
Grått och trist, ett par plusgrader, kylig vind och några små snöflingor då och då. Burrr.

Skogstrollet förresten, vad är det för avatar du har? Jag får mumintrollsvibbar men kan inte placera den.
Krolliljan
[attachment=11145:julehygge003_01.gif]

Ett lätt ,lätt snöfall pudrade marken i eftermiddag. w00t.gif
Aqvakul
Här i Lund så är det gråmulet och regnar av och till. Några mil österut lär det dock ha kommit lite snö.
Alba
-2,6 just nu och mulet. Grått, grått idag blev nästan inget dagsljus.
Marina i Hällekis
Idag har det varit strax under nollan hela dagen och det har snöat, första snön som ligger längre än ett par timmar.
Just nu -1,2 o, men det känns mycket kallare!

(Påtal om temperatur, är det bara jag som tycker, att det inte bara ute, det det har blivit kyligt?!)

Alla komma och mellanrum som är förmycket, i denna text, får behållas av upphittaren!

Alexander-VG-zon3
enligt mormor är det hemma(nord-östra skåne) , snöfall ca 6cm nysnö och runt +1c på dagen .
Anma
Nu snögar det över avet här i Östhammar, ordentligt med snö kommer det! Lite sent, precis som förra året. -1,1 visar temperaturen.
*Stintan*
Ymnigt snöfall i sörmlandsskogarna. Det har säkert kommit 12-15cm under natten och morgonen.
-1,4°
Aqvakul
Lund: ett par minusgrader, gråmulet och kraftig blåst
MariaS
yahoo.gif Solen skiner och har gjort så sen niotiden i morse! -0,1 grad och snöfritt!
Aqvakul
små, små snökorn som yr omkring i den starka blåsten - vinter på gång? yahoo.gif
Alba
-4,7 och grått grått grått......är det någon som minns hur solen såg ut ?
Sailor Pluto
-3,6 och vackra, fluffiga snöflingor dalar ner från en ljusgrå himmel wub.gif .
Betty
- 4 grader och gråmulet.
Ser att sörlänningarna har fått snö... blink.gif här uppe längtar vi fortfarande...
Marina i Hällekis
Här har idag varit "aprilväder" sol ena stunden, snö i andra och lite av båda då och då.
Temperaturen har legat mellan 0 - -2o , snötäcket är någon cm.
Riktigt skit väder med andra ord!
Alexander-VG-zon3
report från mamma hur vädret är där hemma -- har snöat och 5-10cm nysnö plus hårda vindar med drivbildning en temp runt -1c -2c .
Netha
-3,6 i morse ... nu - 13,7 ... blåste så jämrans kallt mitt på dan då vi var ut.
Kylfaktorn måste varit minst 25 minus.
Ciczi
I Skåne har vi också kallt som f-n. Inte så många minus men vinden kyler.

I Sydsvenskan hittade jag denna omvandlingstabell för vindar och temperaturer

Det är inte bara utomhus som det är kallt, vinden ligger på mot den sidan där min toalett ligger och just nu är där femton grader... Dit går man alltså inte förrän man absolut måste....

Ciczi
Bettis
CITAT (Marina i Hällekis @ 02-01-2008, 23:18) *

Alla komma och mellanrum som är förmycket, i denna text, får behållas av upphittaren!

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
MariaS
Känner mig som en papegoja, som bara upprepar sig....

GRÅTT blåsigt kallt -0,2. Ingen snö! bara grönt gräs...
Marina i Hällekis

Stundtals lite solglimmtar, -1,5o. Snön som föll häromdagen har bitvis blåst bort och mossmattan är åter igen grön på sina ställen.
Blåser rejält, imorse Kl 06.15 när sambon cyklade från jobbet blåste det så kraftigt att han fick trampa ordentligt i nerförsbacken för att komma någonstans.

Bettis
-1,5 ingen snö solen har varit framme idag, oj vad det var längesedan. Blåser lite kallt.
Netha
Har blåst rejält idag, några snöflingor fick vi också på em och nu visar termometern - 10,8°
Gossen Ruda
Någon minusgrad här och en envis pinande nordostvind. Fast den skall gå över till en lika envis sydost i natt och ha sällskap med snö. Sen kommer det tö, normal vinter alltså.
Marina i Hällekis

-1o och 10 m/s.
Sitter och bävar no.gif inför snön de påstår ska komma thumbdown.gif , 1-2 dm fear.gif (hoppas prognosen är fel!!!!)

Alba
-8° och äntligen fick vi se solen.[attachment=11253:Sol1.gif]
MariaS
Som vanligt... Grått! De har lovat snö till idag, men än har vi inte sett röken av den. -0,2
Betty
"Halvmulet" eller vad jag nu ska kalla det... rolleyes.gif -3,8 grader.
Alexander-VG-zon3
enligt mormor är det hemma nu - runt -1c -2c och regn ( underkylt regn) halt och blåsigt , dagarna som varit har det snöat och varit kraftiga vindar till stormvindar .
Aqvakul
Här i Lund har det varit kaos i en och en halv timme. Underkylt regn ledde till blixthalka, trafikkaos och strömavbrott. Ingen tycks dock ha fastnat i hissen. Alltid en ljuspunkt.
Netha
Busväder - 8,3° blåser 9/ms och samtidigt faller det lite snö.

men inne är det varmt och gott. smile.gif
Krolliljan
Det blev ingen snö idag. smile.gif
-1 grad, 9,7 m/s och 17,2 i byarna just nu. Brrr [attachment=11255:carambouille.gif]
Krolliljan
Nu har vinden lugnat ner sig och minsann några flingor snö.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon