Full version: 2009-års vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
Alexander-VG-zon3
+16c +17c i skuggan, klar blå himmel och en massa sol. i trädgården i skåne norr om kristianstad är det ca +19c +20c i skuggan.

CITAT (Chamomille @ 04-04-2009, 06:50) *
Säger du det.... flirting.gif Fast det är ju inte där man vill vara...

jag mätte i feb +29c i solen. så att mäta i solen ger ju ''falska'' temperaturer.
Anders zon 1
Fantastiskt väder idag! Svettas i solen när man jobbar i trädgården. 16-17 grader här (söder om Malmö). Såg på vägverkets hemsida att flera platser i norra Skåne har +21 grader nu (i skuggan). Rena sommarvärmen! biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Anders zon 1 @ 04-04-2009, 16:02) *
Fantastiskt väder idag! Svettas i solen när man jobbar i trädgården. 16-17 grader här (söder om Malmö). Såg på vägverkets hemsida att flera platser i norra Skåne har +21 grader nu (i skuggan). Rena sommarvärmen! biggrin.gif

hos mamma i Broby (östragöinge) hade det varit som varmast i skuggan runt 22c. dock har domd eras trädgård instängt så det höjs väl lite mer i tempen. skön sommar värme! det märks på växterna att dom börjar löva ut.
Myosotis
-6,2° i natt och som varmast +20,1°, en skillnad på 26,3°! Undrar om det är något slags rekord?
Biggan_
CITAT (Chamomille @ 04-04-2009, 15:44) *
Ja, jag funderarr på att köpa öronproppar. Det är ett herrans liv här när det börjar ljusna, och då menar jag inte bara sambon sleeping.gif

giggle.gif
Aqvakul
Lund: + 7 grader, men väldigt grått och disigt...
Pia L
+2,6 grader och lika gråtrist som igår

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Alba
-0.6° och strålande sol.
Chamomille
Vädertanten ljög. För här är det regnväder angry.gif Igår satt vi i solen i 7 timmar så nu ser vi ut som 2 grisar duh.gif

CITAT (flaxss @ 04-04-2009, 16:23) *
+16c +17c i skuggan, klar blå himmel och en massa sol. i trädgården i skåne norr om kristianstad är det ca +19c +20c i skuggan.
jag mätte i feb +29c i solen. så att mäta i solen ger ju ''falska'' temperaturer.

Nää, det ger ju inga falska temperaturer. Jag sitter ju i solen och det är där jag har termometern smile.gif
Alphaville
Nästan +7 och grått. Kallt och ruggigt i jämförelse med gårdagens solsken...
Huggorm
Samma som Alphaville fast en dryg grad varmare. Verkar bli dåligt med sol idag
Betty
Solsken och -1 grad.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Chamomille @ 05-04-2009, 09:47) *
Vädertanten ljög. För här är det regnväder angry.gif Igår satt vi i solen i 7 timmar så nu ser vi ut som 2 grisar duh.gif
Nää, det ger ju inga falska temperaturer. Jag sitter ju i solen och det är där jag har termometern smile.gif

men din termometer blir uppvärmd av solen, så visas det 45c på din termometer är det inte det i luften. har du en svartsödervägg så hade du kanske haft 55c 60c om du satt termometern där.

du ska mäta temperaturen på norrsidan(eller i skuggan) och ha den ca 1m ovanför marken och inte nära väggen. jag är inte helt säker på dom rätta måtten för höjd m.m. men det ska vara i skuggan man mäter för då får du rätt temp då solen inte påverkar extra i skuggan för din termometer.
Chamomille
CITAT (flaxss @ 05-04-2009, 12:46) *
men din termometer blir uppvärmd av solen, så visas det 45c på din termometer är det inte det i luften. har du en svartsödervägg så hade du kanske haft 55c 60c om du satt termometern där.

du ska mäta temperaturen på norrsidan(eller i skuggan) och ha den ca 1m ovanför marken och inte nära väggen. jag är inte helt säker på dom rätta måtten för höjd m.m. men det ska vara i skuggan man mäter för då får du rätt temp då solen inte påverkar extra i skuggan för din termometer.

Jag vet väl det. Skojar bara lite flirting.gif
Pia L
+0,9 grader, vindstilla och mulet eller soldis....lite osäkert än så länge

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Aqvakul
Lund: + 3 grader, solen lyser från en klarblå himmel
Uggi
Falköping: +5, klar himmel och sol men det blåser en kylig vind.
Pia L
+5,3 och snön vräker ner!!! unsure.gif crying.gif
Chamomille
närmare 14 grader och strålande sol biggrin.gif
Pia L
Behåll solen i Tyresö, jag kommer ner den 17:e....så får man kanske njuta av liiiiite vårväder
Pia L
-1.8 grader, mulet, vindstilla och det snöar och snöar och snöar.........nu vill jag ha vår här

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Aqvakul
Lund: + 9 grader, solen kämpar för att ta sig igenom en tunn molnslöja

Pia L
+-0 grader, mulet och det finns tydligen inget stopp på snöandet..... crying.gif

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Aqvakul
Lund: 8 grader och solen börjar titta fram - I går var Lund Sverigebäst med 18 grader. Vi kan kanske hoppas på något liknande idag...
Gossen Ruda
Det har sett hotande ut hela morgonen men nu har regnet börjat. Annars har det tydligen åskat i Skåne i natt, vi har fått in ett par åskfel.
Huggorm
I Munkedal är det 6,4 och grått men regnar inte för tillfället. Tyvärr får jag väll säga, det är alldeles för torrt och ett ordentligt regn skulle behövas. Jag är inte säker, men jag tror jag hörde åskan här sent i går eftermiddag faktiskt
stennie
Jodå det åskade i natt, se HÄR!.
Nu kommer värmen !!! yahoo.gif
Lars-Olof Arvids
I Stenungsund regnar det för fullt. Inte helt fel, då det började bli ganska torrt här också.

Olle
Alba
+1.4° och mulet men jag får väl leva på det fina vädret igår....klar himmel och skön temperatur.
Pia L
+2,6 grader, det blåser och har spöregnat sedan 4.30.....visst ville jag att all snö skulle försvinna nu, men det hade ju varit skönare med sol och värme för att få allt att töa.

ca. 2 mi söder om Ö-vik
Aqvakul
Lund. + 7 grader och solen lyser genom en tunn molnslöja (det har regnat tidigre här på morgonen)
Uggi
CITAT (Aqvakul @ 09-04-2009, 07:46) *
Lund. + 7 grader och solen lyser genom en tunn molnslöja (det har regnat tidigre här på morgonen)

Det stämmer bra även på Falköping, kan nog bli en riktigt fin dag.
Alba
+3.9° och mulet och grått........var är solen ?
Uggi
Här se vad fint den skiner.
[attachment=32943:images.jpg]
Alba
Åh jag unnar dig verkligen sol.......... jag vill också ha.
Kan tillägga att det börjat snöa nu. angry.gif
Huggorm
Här är gråväder, 7,9 grader varmt. Det skulle ju bli sol idag!
Pia L
Idag har vi haft alla väder utom sol och åska, det började med skyfall 4.30 som höll på några timmar, sedan övergick det till snöstorm med riktigt stora flingor för att snabbt övergå till en låååång hagelskur.
därefter så snöade det några timmar för att sedan på seneftermiddagen duggregna.....nu snöar det IGEN!!! Det är +1,4 grader just nu

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Uggi
Pia det låter inget vidare, men ombyte förnöjer säger en del. Här i Falköping är det +8 grader och nästan ingen vind samt lite tunna moln.
Pia L
+4,1 grad, vindstilla och det är knappt att man tror det, men en SOL försöker att tränga sig igenom det tunna molntäcket yahoo.gif

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Alba
+3.9° och just nu börjar det snöa [attachment=33064:Kallt.gif]
Lilla Sibirien
Nu har vi +6,3 och äntligen börjar solen titta igenom dimmolnen, nästan vindstilla.
Hälsningar från Åland
Betty
+2 grader och stora snöflingor singlar ner från himlen...
Biggan_
CITAT (Betty @ 10-04-2009, 12:47) *
+2 grader och stora snöflingor singlar ner från himlen...

trostar.gif Så orättvist Betty! Här är strålande solsken! Inte ett moln i sikte och 15,5°
Jag blåser lite värme och solsken åt ditt håll! kompiskram.gif

Alba, jag blåser lite till dej också! yes.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Biggan_ @ 10-04-2009, 12:45) *
Här är strålande solsken! Inte ett moln i sikte och 15,5°

samma väder här!
Alba
+2.9° och mulet.

Tack Biggan för att du försökte blåsa men jag tror någon stoppade solen på vägen hit.
Uggi
Vilken morgon så fint det börjar jag hoppas att många kan njuta av dagens sol! tummenupp.gif
[attachment=33142:ekorre1.jpg]
Huggorm
Ja, idag verkar bli ytterligare en helt underbar dag
Pia L
Nja, underbar vet jag inte.....+1,3 grader , vinden kommer från havet och bygger på londondimman vi haft sedan igår kväll.
Rått och mulet med andra ord.

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Alexander-VG-zon3
+15c och soligt och blå himmel.
MariaS
Idag har vi fått njuta av 19,6 grader i skuggan!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon