Full version: 2009-års vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
Uggi
CITAT (Uggi @ 29-04-2009, 09:02) *
Även här i Falköping strålande sol, något hård ostlig vind.

Inte lika hård blåst i dag.
Alba
10° och strålande sol.
Pia L
5,4 grader, vindstilla och det kommer att bli en kall och stjärnklar natt

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Alba
Strålande sol och 15°............tänk att äntligen slippa skriva minustecken före graderna.
Pia L
11,8 grader, klarblå himmel och vindstilla

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Danne031
19 grader klockan 11 med inte ett enda moln på himlen

Betty
Kanonfint väder! 15° i skuggan på norrsidan - men det är ju inte där jag håller till idag, 23,8° i skuggan på altanen i söderläge, härligt! coolgleam.gif
Pia L
10,6 grader, mulet och det blåser en svag vind....obestämt varifrån

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Uggi
Falköping: 9 grader och en sydvästlig vind, strålande sol.
Alexander-VG-zon3
+20c i skuggan och full sol och blå himmel.
Alphaville
+20 och lite soldis. Skönt att kunna sitta på uteplatsen med en bok och lite kaffe happy.gif tummenupp.gif
Pia L
Solen kom, dessvärre inte värmen, 9,5 grader ger mer att önska crying.gif
Pia L
14,5 grader, en svag västlig vind, antingen så tar molnen överhand idag eller så blåser dom bort

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Aqvakul
Lund: soldis och 18 grader
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 03-05-2009, 15:55) *
Lund: soldis och 18 grader

Nu kommer det utlovade regnet - det var rätt länge sen jag längtade efter regn... (12 grader)

(Hustrun är ute och "fincyklar" - Jag hoppas hon tog regnjackan enligt mina anvisningar, eller så gjorde hon tvärtom...)
Danne031
växlande molnighet och 16-18 grader, vid 19 tiden kom regnet! Lätt duggregnande men ändå, äntligen sa all grönska!

19:08 ungefär hade det slutat regna dock rolleyes.gif
Pia L
5,2 grader, jämnmulet och det blåser en västlig vind

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Aqvakul
Lund/Eslöv: 7 - 8 grader, helsvarta moln och regnskurar
Betty
Luleå: 12,2 grader och sol, ser ut att kunna bli en fin dag idag med. smile.gif
Uggi
Falköping: 8 grader och helmulet samt en svag sydvästlig vind.
Alba
10.8° och mulet..........det finns en sol bland molnen som försöker komma fram men molnen är täta. SMHI lovade regn i afton.
Pia L
Endast en grad ute, men myggen.....DOM är minsann allerta angry.gif
Efter gårdagens ihållande regn så klarnade det upp tidigare på kvällen, men nu verkar en kompakt molnmassa vara på väg in över oss här igen.

Ca. 2 mil söder om Ö-vik
Lars-Olof Arvids
Nu är det efterlängtade regnet här. Precis vad markerna behöver! tummenupp.gif

Olle
Red Top
Här i norduppland strålar solen från en nästan klarblå himmel. 7,5o och löfte om mer regn under dagen. Allting exploderar av glädje över de 8 mm, som kom i går. biggrin.gif

Nu är det, som Lars-Olov påpekade, regn som behövs. tummenupp.gif
Aqvakul
Lund/Eslöv: 7 grader och regn
Uggi
Falköping: Innearbetsväder. confused.gif
Alba
12° och övervägande stora mörka moln. Solen gav upp för en liten stund sedan.
mrsgreen
I Gävle har det regnat inatt, himlen ser ut att hota med mer regn. *Jippie*
Huggorm
Äntligen regn! Men det varade inte så länge, och mycket avdunstar väll på en gång nu
Pia L
4,5 grader, vindstilla och det har regnat oavbrutet sedan igår eftermiddag.....jag som ville ha sol crying.gif
Aqvakul
Lund/Eslöv: 9 grader och regn
Lars-Olof Arvids
Det regnar idag igen! Underbart! yahoo.gif

Olle
Uggi

Fint vårregn och ingen blåst 12 grader varmt i Falköping.
Alba
6° och regn.....mycket regn.
Betty
Fick en ganska fin dag igår, mest soligt fram till 16.30-tiden och som mest ca 15 grader, men sedan mulnade det ihop.
Idag är det mulet och vi har sedan en stund ett stilla duggregn, jag hoppas på mer, åtminstone så att vattentunnorna fylls upp. Temperatur just nu; blygsamma 4 grader.
Alexander-VG-zon3
+7c och mulet och regnar mycket och blåser lite.

igår regn fram till 11-12 och sedan soligt och varmt dock en hel del blås på eftermiddagen.
Alexander-VG-zon3
+13c och uppehåll och soligt, blåser dock en hel del.
Pia L
+-0 grader, vindstilla och solen skiner från en klarblå himmel.....tyvärr så utlovar dom sämre väder till eftermiddagen.

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Aqvakul
Lund/eslöv: 8 grader och duggregn
Gossen Ruda
Regn på morronen för fjärde gången denna veckan. sad.gif
Betty
Gårdagens regn gav inte mer än 4mm i regnmätaren.
Idag: Växlande molnighet, svårt i nuläget att avgöra vem som kommer att vinna idag - solen eller molnen.
temp. 6,3 grader.
Uggi
Falköping: lite småkallt 10 grader och lite regn i luften, måttlig sydlig vind.
Alba
9° och klar himmel.........härligt efter allt regn vi fått.
Myosotis
Uppehåll just nu. Sammanlagt har det kommit drygt 30 mm de sista dagarna, det behövdes verkligen!!! Igår blåste det väldigt, nu är det nästan vindstilla. Norra Skåne.
ninnisky
Dryga +12 och grått - men det har just slutat regna på Hisings Island!
Betty
CITAT (Betty @ 07-05-2009, 08:30) *
Gårdagens regn gav inte mer än 4 mm i regnmätaren.
Idag: Växlande molnighet, svårt i nuläget att avgöra vem som kommer att vinna idag - solen eller molnen.
temp. 6,3 grader.

Solen vann! [attachment=34335:g010.gif] alla moln är borta. Temp just nu 9,6 grader
Pia L
Tvärtom här, molnen ligger jämnt fördelat på himmlen, det blåser ganska starka sydvindar och är 11,6 grader.

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Pia L
6,9 grader, klarblå himmel och än så länge vindstilla

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Aqvakul
Lund/Eslöv: 10 grader, grått men ingen vind
Gossen Ruda
När jag vaknade vid 6-tiden sken solen så fint. När jag åkte till jbbet en timme senare var det helmulet och några stänk kom innan jag hunnit in genom entrén. Nu öser det. Nu har det regnat varje dag denna veckan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon