Full version: 2009-års vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
skogstroll
CITAT (Chamomille @ 15-07-2009, 10:14) *
rotfl.gif
Förlåt... Har du inte sem snart?

jooo den 27 börjar den....phu sweatingbullets.gif
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 15-07-2009, 10:17) *
jooo den 27 börjar den....phu sweatingbullets.gif

Ujj va sent. Hoppas det blir väder då smiley_small_hug.gif
skogstroll
CITAT (Chamomille @ 15-07-2009, 11:14) *
Ujj va sent. Hoppas det blir väder då smiley_small_hug.gif

ja, fast jag är glad bara att slippa härifrån whistling.gif
Alexander-VG-zon3
+25c och mulet innan va det soligt, ser ut att bli varmt idag.
MariaS
Verkar helt klart som om det vore mer åska i luften. Soldis och kvavt så huvudet känns som om det skulle explodera sick.gif +24,1
Meriona
Samma här som hos Maria - lite mörka moln åt det hållet ser jag.... sad.gif
Alexander-VG-zon3
moln rullar in på en blå himmel, soligt och +25c.
Gossen Ruda
Det har varit moln och sol om vartannat under dagen men nu tänkte jag gå ut och plocka röda vinbär. Hann öppna dörren och gå ut när det hördes mullllllller på avstånd. Började plocka och hann med drygt ett kilo innan det blev snabb inmarsch pga regn. Åskan har upphört men den kan komma igen.
skogstroll
hu, tittade på SMHIs radarbild och det ser ut som det kommer hitåt... bäst att masa sig hem
Alexander-VG-zon3
soligt och kvavt runt +24c +25c. halvmulet på himlen.
Myosotis
Här har det också åskat.
Noak
Klibbig värme och växlande sol/moln. Kommer små skurar som precis blöter ner den nästan torra tvätten....
Myosotis
Man brukar ta in tvätten när det regnar! naughty.gif Bara ett litet tips... flirting.gif
Wilmer
Här dånar åskan just förbi, tur jag inte han ut på hästryggen!! Inte heller han jag hänga ut tvätten, den ligger så snällt i maskinen och väntar. Nu räcker det med regn här i Vänersborgstrakten tycker jag.
Lars-Olof Arvids
CITAT (Myosotis @ 15-07-2009, 17:43) *
Man brukar ta in tvätten när det regnar! naughty.gif Bara ett litet tips... flirting.gif

Ja, bl a behöver nog en Olle hänga på tork ett tag... wink.gif
Här kom en rejäl åskskur när jag cyklade hem från jobbet nu. Jag är egentligen inte rädd för åska, men visst känner man sig liten när det blixtrar och dundrar precis över huvudet när man cyklar. Som väl var hade jag regnkläderna med mig, men blev ganska våt ändå. Nu har ovädret dragit förbi och det verkar klarna upp igen.

Olle
Gossen Ruda
Det kom bara drygt 3 mm, mycket väsen men lite verkstad. Det var bara så allt blev blött.
Alexander-VG-zon3
ingen åska och inget regn, åska vill jag ha!!!

soligt och ca +24c.
Berith
Akta er för åskan pojkar, vi vill inte läsa om er i tidningen. crying.gif

Här mullrade det lite nyss, men det gick snart över. Däremot så fick vi 10 mm i en enda kortkort skur på middan - bra jobbat! bravo.gif Annars är det så varmt så man orkar inte göra nånting, varken ute eller inne...
Wilmer
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 15-07-2009, 18:38) *
Ja, bl a behöver nog en Olle hänga på tork ett tag... wink.gif
Här kom en rejäl åskskur när jag cyklade hem från jobbet nu. Jag är egentligen inte rädd för åska, men visst känner man sig liten när det blixtrar och dundrar precis över huvudet när man cyklar. Som väl var hade jag regnkläderna med mig, men blev ganska våt ändå. Nu har ovädret dragit förbi och det verkar klarna upp igen.

Olle

Men Olle då, gå nu och häng sig på tork laugh.gif Här mullrar det nu bara i fjärran men regnet vräker fortfarande ner, så jag väntar med att se hur hästen mår ett tag till.
MariaS
Nu mullrar det på ordentligt från sydväst! Totalt stilla i luften och nästan syrefritt sick.gif Kollade nyss regnmätaren och mätte av totalt... under julis första 15 dagar, har vi då fått 148mm!!!!!! Och strax lär det komma mer! TEmperatur +21,8...
MariaS
Nu har det nog slagit ner någon stans för strömmen försvann just när jag skrev förra inlägget... blink.gif så nu rullar det mobilt igen...
MariaS
Åskan slog ut hela 3G-nätet här, fast nu är jag tillbaka igen på det vanliga modemet (strömmen åter) Plussar nu på med ytterligare 10mm. +16,8
Alphaville
Det har varit bra väder under dagen ända tills för en timme sedan. Mycket regn och åska sedan 19.00.
ylvahi
Efter en [attachment=38372:solsken_...14400861.gif] dag börjar det nu mulna på.
Bäst att ta in tvätten,
Alexander-VG-zon3
+23c och soligt
Betty
Vackert väder och kring 20 grader på förmiddagen men på eftermiddagen rullade stora åskmoln in från söder. De mullrade och hade sig men var rätt snåla med väta... vi fick bara en enda millimeter i regnmätaren sad.gif . Det klarnade upp vid middagstid och blev en riktigt fin och solig kväll - och alldeles vindstilla. Temp just nu så här mitt i natten; 14 grader.
Kajsa i Arvika
Det fullkomligt vräkte ner och var kolsvart här för 30minuter sen... nu skiner solen igen +15grader
Pia L
17,4 grader, mulet,vindstilla och duggregn

ca.2 mil söder om Ö-vik
MariaS
Halvmulet och kvavt. +21,3
Myosotis
CITAT (MariaS @ 15-07-2009, 18:54) *
... under julis första 15 dagar, har vi då fått 148mm!!!!!!

Oj, det var mycket. Här har det hittils i juli kommit 58mm (+33mm den 30.6.).

Alexander-VG-zon3
+24c +25c och halvmulet men ändå soligt.
MariaS
VARMT! soligt och kvavt. +25,9 puh
skogstroll
Behöver ni ha en säker prognos på när det är fint väder så är det precis när jag är på jobbet. Nu är klockan snart 17, arbetsdagen är slut och molnen kommer rolleyes.gif som vanligt

PS jag går på semester den 27, så då är det säkert riktigt skitväder
Pia L
skogstroll : Lovar du att skitvädret kommer till Tyresö den 27:e så är det helt ok för mig, bara det är varmt och soligt där helgen innan.....fast för din skull så hoppas jag att du också får varmt och soligt
skogstroll
CITAT (Pia L @ 16-07-2009, 16:31) *
skogstroll : Lovar du att skitvädret kommer till Tyresö den 27:e så är det helt ok för mig, bara det är varmt och soligt där helgen innan.....fast för din skull så hoppas jag att du också får varmt och soligt

Jag skulle bli förvånad om det inte var skitväder då! Alldeles säkert är det fint helgen innan, eller snarare vardagar mellan kl 8.30-17 giggle.gif
Pia L
skogstroll : Nej, nej, nej, jag skiter i vad det är för väder veckan innan....eller, kanske inte skiter i det iofs, men just helgen vill jag ha fint väder.
Och skulle det mot all förmodan kanske vara fint nästa vecka så kanske vi tar en tur till skansen med barnen,
Alexander-VG-zon3
+21c och mulet blåser lite men ändå soligt än, mörka moln kommer dock in så kanske det blir lite åska om man har tur.
MariaS
CITAT (skogstroll @ 16-07-2009, 16:24) *
Behöver ni ha en säker prognos på när det är fint väder så är det precis när jag är på jobbet. Nu är klockan snart 17, arbetsdagen är slut och molnen kommer rolleyes.gif som vanligt

PS jag går på semester den 27, så då är det säkert riktigt skitväder

Med all säkerhet giggle.gif Det är ju fruntimmersveckan giggle.gif
Pia L
23 grader och stora tunga åskmoln närmar sig, men vi får vara glada som haft lite sol idag ändå

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Betty
15 grader och lite molnigt just nu. Dagen har varit solig, mulen, åskregnig och kvav om vart annat.
Chamomille
Va fasiken. Vart hittar jag Ebba gröns Schaise eller hur det nu stavas..
Betty
CITAT (Chamomille @ 16-07-2009, 22:03) *
Va fasiken. Vart hittar jag Ebba gröns Schaise eller hur det nu stavas..

Här --> Länk biggrin.gif
MariaS
Då var den här dagen till ända. Inte en droppe regn sen inatt... Men det behöver nog torka upp lite emellan också. Norska hemsidan har dessvärre lovat summa 90mm under lördag och söndag här hos oss... fear.gif Får nog fundera på lite simträning innan dess... sos.gif om nu prognosen stämmer
TEmperatur just nu +17,6
Noak
Äntligen har åskmolnen med blixt, dunder och hällregn dragit bort.
Idag har all elektronik varit avstängd, men propparna rök under ett blixtnedslag, så vi blev utan vatten och lyse hela dagen.
Pia L
17,4 grader, en aning blåsigt men solen skiner från en nästan klarblå himmel

ca. 2 mil söder om Ö-vik
skogstroll
Soligt och fint men så är jag ju på jobbet också smile.gif (oväntat...). Vindstilla i natt, drömde jag hade fästingar som kröp på mig usch, vaknade av grannens skrålande gäster... nåja nu är det fredag och "fredagsmys" smile.gif som de säger på reklamen
MariaS
Ny dag med sol och torka. Stackars Buster som varit på renovering en vecka, sliter som en hund för att klippa det nästan 20cm långa gräset till normalnivå igen... Jisses så det växer efter allt regn! Det ser i alla fall ut att bli en riktigt varm dag igen sweatingbullets.gif termometern har redan kommit upp till +21,5!
Chamomille
CITAT (Betty @ 16-07-2009, 22:11) *
Här --> Länk biggrin.gif

Tack! Vad har det med vädertråden att göra eg... crying.gif

duh.gif
Alexander-VG-zon3
blå himmel soligt och ca +26c.
andersen
+27 jag går in alldeles för varmt för mej. puu.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon