Full version: 2009-års vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
Kajsa i Arvika
20grader i skuggsidan och det är nåt stor gul konstig lampa på himlen....? confused.gif
ylvahi
Här har varit uppehåll och solen har letet sej fram i tre timmar,
men när man så lagom kommit igång och kan jobba hur länge som helst började det ösregna igen,
just nu 17 grader
Betty
Solsken och 23 grader, en och annan molntuss seglar förbi... smile.gif
MariaS
Sol vart än jag varit idag! Just nu lurar den bakom grannens skog och termometern visar +19,3
Myosotis
Ösregn och åska.
Alexander-VG-zon3
för en halvtimme sen solsken och 20c nu kraftiga stormvindar från norr och hagel och +13c.
Pia L
15,5 grader, än så länge vindstilla, det har regnat hela natten så PT:n lär vara lagom skitig när vi kommer ner till stockholm

ca. 2 mil söder om Ö-vik
ylvahi
+18 grader och blåser på ordentligt.
Solen såg jag när jag vaknade men nu är himmlen genomgrååååå
Kajsa i Arvika
Brrrr... 13grader och regn, regn, regn...
Aqvakul
Sölvesborg: 17 grader och sol, men en rejäl västlig vind.... (17 grader i vattnet)
Alexander-VG-zon3
+21c och mulet.
MariaS
BLÅSIGT! halvmulet och +20,4
Cathis
+15 och ösregn för tillfället thumbdown.gif
Meriona
Kuling säkert här! sad.gif
Alexander-VG-zon3
soligt och +20c och blåser lite.
Noak
Mulet och klibbig värme. Regnet hänger i luften.
skogstroll
regn regn...
Betty
Äntligen en regnig dag! yahoo.gif Min trädgård behöver verkligen en riktig rotblöta! Det är inte mer än 15 grader där ute, men vad gör det - jag har ändå inte tänkt gå ut idag biggrin.gif
Lars-Olof Arvids
Här vid kusten blåser det rejält nu! Jag är glad att jag inte sitter i en liten båt ute på havet.

Olle
Alexander-VG-zon3
här har det börjat att blåsa upp till halv storm. +20c i skuggan och soligt.
Alexander-VG-zon3
+22c och mulet.
titti49zon6
19,1 grader, sol och lite moln en bit bort........10.15 på fm hade vi ett
JORDSKALV här, det mullrade ordentligt först och sen skakade hela stugan.
Vi trodde först att det var nån som sprängde i närheten men det var ett jodskalv
3 på Richterskalan och epicentrum ligger ca 3 mil härifrån
skogstroll
ja hu jag läste om det, nån stackare hade fått en stor spricka i huset...
Kajsa i Arvika
ca 23grader och soligt! Riktigt behagligt ute..
Bettis
Göteborg: +17,6 varit en härligt solig fm, men nu är det molningt och duggregnar
Myosotis
Det där med jordskalvet hade jag inte hört. Det verkar som alla upplever jordskalv utom jag (körde bil när jordskalvet var här i Skåne). Otäckt att bli skrämd, inget som har gått sönder hos dig titti?
Alexander-VG-zon3
CITAT (Myosotis @ 22-07-2009, 12:57) *
. Det verkar som alla upplever jordskalv utom jag (körde bil när jordskalvet var här i Skåne).

vill du uppleva ett?

jag skulle vilja uppleva det. har inte upplevt något än. det som kom sov jag igenom. och dom andra som kommit är jag för långt ifrån. min mamma har tur eller otur hur man nu ser på det (eller är hon känslig) hon har upplevt bägge två som kändes i skåne.
skogstroll
låter spännande, ungefär som att se en tromb kanske rolleyes.gif fast det är nog bäst att låta bli, i alla fall hemma...
Myosotis
CITAT (flaxss @ 22-07-2009, 13:03) *
vill du uppleva ett?

Ja, när det nu ändå var ett skalv här hemma hade jag tyckt det var intressant. Kändes lite snopet att missa det med några minuter. Å andra sidan slapp jag bli skrämd. Mina föräldrar trodde att en lastbil hade kört av vägen laugh.gif
MariaS
Kvavt, halvmulet och +23,4.

Skalv var det ett tag sedan jag kände av, men har nu upplevt tre stycken hitintills i mitt liv. Hoppas man slipper fler...
Meriona
ja det vill vi inte ha, man kan skaka loss på egen hand... crazy.gif
Alexander-VG-zon3
soligt och ca +22c.
MariaS
Nu börjar svarta moln torna upp sig mot sydväst! +21,6
Alexander-VG-zon3
ingen förändring soligt och ca +21c +22c.
Alexander-VG-zon3
lite varme +23c och soligt till halvsoligt.
MariaS
Kvavt och mulet Kvavt och mulet Kvavt och mulet Kvavt och mulet Hemsk huvudvärk sick.gif +19,1
Myosotis
Har också huvudvärk. Så jag var inte ensam om det, då gjorde jag rätt som skyllde på vädret. Det kom lite kraftiga regnskurar men ingen åska som tog bort spänningen. Hemskt kvavt och konstigt före regnet.
I morse var det klart och fint, nästan som en höstmorgon. 5,2°(!)/23,1°. Norra Skåne.
Alexander-VG-zon3
+22c och mulet.
smörblomma
Regn Regn Regn
Alexander-VG-zon3
+17c och ett rejält skyfall.
Cathis
Strålande sol på morgon och tidig förmiddag, sen kom molnen och mulet med någon lätt skur under dagen. Nu öser det ner och är +18.
MariaS
Nu har det börjat duggregna ute +17,9
Alexander-VG-zon3
klart och +17c.
MariaS
Mulet +19,3. Idag har SMHI lovat att det ska bli åska vid femtiden i eftermiddag. Vi får väl se....
skogstroll
lite "solmolnigt" här, hög luftfuktighet känner jag....
Gossen Ruda
Regnet har nått Götet.
Kajsa i Arvika
+16. genommulet men uppehåll
Myosotis
Varmaste natten hittils i år med 17,3° (igår var det bara 5,2°). För en stund sedan började det ösregna.
Bettis
Göteborg: +17,6 och regnet öser ner.
MariaS
Tjockmulet! Kvavt! Myggorna dansar i luften... var är svalorna? +18,6
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon