Full version: 2009-års vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
Kajsa i Arvika
+21 här på solsidan.. vispar runt lite i löven på träden men annars en fin dag...
Gossen Ruda
Det skulle vara SOL idag. hade funderat på om stekeljakten skulle förläggas till Botaniska trädgården eller Lysegårdens sandtag. Kanske båda? Vad vaknar jag till då? Helmulet, så dom flesta strklarna sitter hemma i stugvärmen. Sensmoral: Gör inte upp för noggranna planer. Tempen är inte heller något att skryta med, 18-19 grader.
Alexander-VG-zon3
soligt och blå himmel +22c +23c i skuggan.
Meriona
Nää du Flaxss, det kan inte vara möjligt - idag igen? nono.gif

Halvmulet här...
Chamomille
Lokal blå himmel hos Flaxss?
Pia L
22,3 grader (38,1 i solen) härligt!!!

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Chamomille
22.6 och dis.

I Tyresö.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Meriona @ 29-07-2009, 13:30) *
Nää du Flaxss, det kan inte vara möjligt - idag igen? nono.gif

Halvmulet här...

vadå idag igen?

soligt och +23c här nu.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Chamomille @ 29-07-2009, 14:31) *
Lokal blå himmel hos Flaxss?

avis ? giggle.gif

här var rätt så klart i natt så både morgonen och förmiddagen hare varit klart dvs blå himmel. nu är det däremot mulet/halvmulet men ändå så solen kommer igenom.

kanske därför det var så kallt inatt ner mot en 10c bara för det var klart.
skogstroll
har varit lite halvtaskigt men nu är det sol och värme... hoppas det blir lite i morgon också smile.gif
Chamomille
CITAT (flaxss @ 29-07-2009, 17:02) *
avis ? giggle.gif

Ja. Vadåra rolleyes.gif
Meriona
CITAT (flaxss @ 29-07-2009, 16:55) *
vadå idag igen?
soligt och +23c här nu.

Soligt och plus 23 grader två dagar i rad, det måste vara bluff. naughty.gif Har du mutat nån liten vädertomte tro? crying.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Meriona @ 29-07-2009, 18:58) *
Soligt och plus 23 grader två dagar i rad, det måste vara bluff. naughty.gif Har du mutat nån liten vädertomte tro? crying.gif

fler som är avis ? giggle.gif

ja två dagar med sol och +23c +22c är jag värd efter förra veckans och helgens blåst och regn.

hoppas det blir soligt i morgon med. just nu mulet och +19c.

Chamomille
CITAT (flaxss @ 29-07-2009, 21:09) *
hoppas det blir soligt i morgon med. just nu mulet och +19c.

Där fick du giggle.gif
Gossen Ruda
Nästa regnväder täcker norra Jylland och har börjat avancera över Kattegatt. crazy.gif
Chamomille
crazy.gif
Meriona
Fy sjutton, jag orkar inte mer regn.... Men bättre imorgon än på lördag, för sitta i en liten båt när det regnar kan kvitta fullkomligt.... sick.gif
Alexander-VG-zon3
ja som vanligt så klarnar det upp och blir klart temp +17c. blir säkert ännu en solig morgon och förmiddag i morgon.
skogstroll
15 grader och fuktigt dis. In i dimman!! whist.gif

[attachment=39450:P7300008.JPG]
Gossen Ruda
Det kom bara knappt 3 mm i natt, bara så allt blev blött. Fast fader Pluvius laddar tydligen upp ordentligt till i em/kväll och har inbjudit Tor. Just nu ca 17 grader men skall tydligen sjunka framöver.
Meriona
CITAT (flaxss @ 29-07-2009, 23:41) *
ja som vanligt så klarnar det upp och blir klart temp +17c. blir säkert ännu en solig morgon och förmiddag i morgon.

Nu får du vakna Flaxss och berätta hur vädret är idag... whist.gif
Här är tok-mulet och de ska visst regna precis hela dagen sägs det..... sos.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Meriona @ 30-07-2009, 08:22) *
Nu får du vakna Flaxss och berätta hur vädret är idag... whist.gif
Här är tok-mulet och de ska visst regna precis hela dagen sägs det..... sos.gif

thanks.gif vädret är nog på min sida , SOLIGT men svalt och blåsigt. +20c och blåser mycket!

[attachment=39455:30juli2009_006.JPG]

(kunde inte ta ett bättre kort då grannarna var ute)

nästan BLÅ himmel yahoo.gif

[attachment=39456:sol30juli2009_001.JPG]

skiner in en massa sol från syd/öst

[attachment=39457:sol30juli2009_003.JPG]

ännu och solig dag.
Chamomille
Var bor du någonstanns Flaxss unsure.gif

Här är det vit himmel och 22 grader.
skogstroll
har du 22? jag har bara 20,8 -cry-.gif
Alexander-VG-zon3
jag bor där det är bra väder bravo.gif

en bild till skadar inte yahoo.gif hela uteplatsen fylls med sol, snart flödar hela i östsolen.

[attachment=39458:IMG_8049.JPG]

PS - blåser väldigt mycket från syd -cry-.gif
Meriona
CITAT (flaxss @ 30-07-2009, 10:09) *
thanks.gif vädret är nog på min sida , SOLIGT men svalt och blåsigt. +20c och blåser mycket!

[attachment=39455:30juli2009_006.JPG]

(kunde inte ta ett bättre kort då grannarna var ute)
nästan BLÅ himmel yahoo.gif

[attachment=39456:sol30juli2009_001.JPG]

skiner in en massa sol från syd/öst

[attachment=39457:sol30juli2009_003.JPG]

ännu och solig dag.

Det är orättvist! -cry-.gif ninja.gif Hoppas du bränner dig lite, som straff... whist.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Meriona @ 30-07-2009, 10:17) *
Det är orättvist! -cry-.gif ninja.gif Hoppas du bränner dig lite, som straff... whist.gif

kompiskram.gif någon gång är det omvänt. jag får smörja mig med ''smör'' och gå ut och steka mig själv bara för jag är så elak och visar bilder. giggle.gif undra vad grannarna tror ?! mitt upp i pride vecka och allt rotfl.gif
Chamomille
CITAT (flaxss @ 30-07-2009, 10:15) *
jag bor där det är bra väder bravo.gif

en bild till skadar inte yahoo.gif hela uteplatsen fylls med sol, snart flödar hela i östsolen.

[attachment=39458:IMG_8049.JPG]

PS - blåser väldigt mycket från syd -cry-.gif

Låg du ner och tog den bilden giggle.gif
Meriona
CITAT (flaxss @ 30-07-2009, 10:20) *
kompiskram.gif någon gång är det omvänt. jag får smörja mig med ''smör'' och gå ut och steka mig själv bara för jag är så elak och visar bilder. giggle.gif undra vad grannarna tror ?! mitt upp i pride vecka och allt rotfl.gif

rotfl.gif Tok! Tack förresten, du skickade visst hit lite sol, fortsätt så! thanks.gif

Får leta fram något regnbågsfärgat och ge mig ut på lunchen i solen, tror jag... flirting.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Chamomille @ 30-07-2009, 10:23) *
Låg du ner och tog den bilden giggle.gif

hade kameran på sidan flirting.gif

CITAT (Meriona @ 30-07-2009, 10:25) *
rotfl.gif Tok! Tack förresten, du skickade visst hit lite sol, fortsätt så! thanks.gif

Får leta fram något regnbågsfärgat och ge mig ut på lunchen i solen, tror jag... flirting.gif

sedär då gick allt som planerat med solen då bravo.gif tanken var ju att du också skulle få.

vackert med regnbåge! hade det inte blåst hade jag suttit ute och ätit frukost innan. får väl rota fram mina ''accessoarer'' med och gå ut i.

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Vädret nu - +20c och blåser en hel del.
Alexander-VG-zon3
NÄÄ nu försvann solen och det blev mulet och blåsten tar i mer.
Gossen Ruda
Solen sken vid 11-tiden så jag stack ut med håven. Fick lite av varje, en del snylthumlehanar mm, men sen började molnen skockas. Nu ser det riktigt hotande ut och är mörkt som 17. Ser på SMHI:s väderradar att ett regnområde närmar sig, det är nog här när som helst.

Edit: Nu är regnet här.

Mera edit: Nu åskar det också.
Bettis
CITAT (Gossen Ruda @ 30-07-2009, 12:06) *
Solen sken vid 11-tiden så jag stack ut med håven. Fick lite av varje, en del snylthumlehanar mm, men sen började molnen skockas. Nu ser det riktigt hotande ut och är mörkt som 17. Ser på SMHI:s väderradar att ett regnområde närmar sig, det är nog här när som helst.

Edit: Nu är regnet här.

Göteborg: 20grader men det blåser bra och de mörka molnen närmar sig (Ruda jag tror vi bor ganska nära varandra så regnet kommer nog strax hit) var hittar man SMHI:s väderradar bilder?

RE: nu öser regnet ner (tack Ruda hittade den)
Gossen Ruda
CITAT (Bettis @ 30-07-2009, 12:12) *
Göteborg: 20grader men det blåser bra och de mörka molnen närmar sig (Ruda jag tror vi bor ganska nära varandra så regnet kommer nog strax hit) var hittar man SMHI:s väderradar bilder?

www.smhi.se - Observationer och prognoser - Radar
Lars-Olof Arvids
Några mil norrut är det inget regn än. Det är mörkt, varmt (22°C) och kvavt, även om det blåser lite. Säkert åska på väg.

Olle
Meriona
CITAT (flaxss @ 30-07-2009, 11:21) *
NÄÄ nu försvann solen och det blev mulet och blåsten tar i mer.

Skyll inte på mig, den försvann här med! -fear-.gif Inget regn ännu, alltid en klen tröst... Fast om Olle har åska på gång, så är eländet snart här gissar jag... -cry-.gif
Alexander-VG-zon3
vit mulet och +20c och blåser som in i S***N, inget regn än.

CITAT (Meriona @ 30-07-2009, 12:29) *
Skyll inte på mig, den försvann här med! -fear-.gif

nee vad tråkigt trostar.gif

det verkar komma in en himla massa åska här över VG.

http://www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp?d=9444&l=sv

CITAT (flaxss @ 30-07-2009, 12:33) *
inget regn än.

himmelen öppnade sig NU, spöregn.
Gossen Ruda
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 30-07-2009, 12:24) *
Några mil norrut är det inget regn än. Det är mörkt, varmt (22°C) och kvavt, även om det blåser lite. Säkert åska på väg.

Olle

Det kommer, det kommer. Ett band med åska tycks drabba hela Bohuslän och sen kommer det mer efter.
Meriona
Ojdå, och jag som inte drog ur kontakterna hemma... sweatingbullets.gif
Bettis
Göteborg: Åskan dånar och regnet vräker ner, himlen har öppnat sig.
Alexander-VG-zon3
PANG sa det nu har även åskan kommit hit.
Lars-Olof Arvids
Ingen åska här än, men regnet vräker ner! fear.gif

Olle
Lars-Olof Arvids
Och nu dundrar det ordentligt också! fear.gif

Olle
Gossen Ruda
Ingen undslipper sitt grymma öde. laugh.gif Nu tittar nästan solen fram över Götet, men jag vet att det kommer mer regn och åska.
Lars-Olof Arvids
Bara att bereda sig på det värsta alltså, även om solen tittar fram här också just nu.

Olle
skogstroll
hu ja, brukar titta på smhi:s radarbild med blixt. ser riktigt läbbigt ut. tur för mig att det brukar ebba ut lite där jag bor även om tvn rök förra sommarn angry.gif
Gossen Ruda
Just så, fast när det är åska inblandat vet man inte var det kommer regn. Jag fick 5,5 mm i första omgången. Precis nu tyckte jag att det mullrade nere i söder.

För vi som bor i Sydsverige kan man även kolla på DMI.
Gossen Ruda
BOMMELIBOOOM. Plask, plask. Känns som en repris. laugh.gif
Anders zon 1
+22,9 och soligt väder här med en frisk vind från syd. I förmiddags mulet och lite regn. Det kom dock knappt 1 mm, alldeles för lite ... torrt som sjutton här. Fast jag kikade precis ut och såg att ett stort svart moln är på ingående - kommer nog mer regn snart (ser ut att kunna åska i det molnet)! smile.gif
Malin_MeL
Kungälv: åska, ösregn och snålblåst
jag har varit ute och räddat min aralia som flög ner från altanen, ett fall på ca 3 meter rakt ner på en stege...så nu har jag två aralior. Just denna växt har gått av förr och den har överlevt hoppas den är lika stark nu! jag har nog haft den i 15 år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon