Full version: 2009-års vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
MariaS
Har just konstaterat att detta års februari var det kallaste i genomsnitt detta millennium! Dessutom har det kommit minst med nederbörd.
EKLO
Södra bohuslän: Nollgradigt och tunt molntäcke över himlen, blankis på alla stigar och traktorvägar, snöfläckar här och där.
Huggorm
CITAT (MariaS @ 01-03-2009, 10:29) *
Har just konstaterat att detta års februari var det kallaste i genomsnitt detta millennium! Dessutom har det kommit minst med nederbörd.

Det har ju faktiskt varit en riktig vinter i år, trots växthuseffekter och allt vad det nu är

Här är +1,6° och mulet, blir väll snö innan dagen är över
Alexander-VG-zon3
+2,4c och mulet.
Aqvakul
Lund: + 5 grader, men molnigt och en besvärande ostlig vind
MariaS
Här är det så grått och trist att t.o.m. fåglarna deppar. Inte ett kvittrande på hela dagen!
MariaS
Just nu är det +1,3 grader OCH DET HAR BÖRJAT SNÖA IGEN ranting.gif
Lars-Olof Arvids
Nu på morgonen snöar det lätt i Stenungsund också. Det lär nog övergå i regn innan dagen är över, för det är +2 grader.

Olle
Aqvakul
Lund/Eslöv: 3 grader, molnigt och regn i luften
Pia L
-0,4 grader, mulet, snöigt och det blåser en sydlig vind

ca. 2 mil söder om Ö-vik
kasam
Malmö: Några plusgrader och ihållande regn...
Huggorm
Munkedal: en halv plusgrad och ymningt snöfall crying.gif
MariaS
+1,3 och lätt snöfall. Halvblåsigt.
Alba
-0.6° mulet och lätt snöfall.
Betty
Snöar och blåser ca 9 m/s. Temp. -4,5 grader.
Gossen Ruda
Omväxlande duggregn och snöblandat regn över Götet, just nu det sistnämnda. Passar bra ihop med mig just nu, hemma från jobbet med huvudvärk och lätt yrsel. Jobbade och härjade omkring för mycket i helgen kanske.
Noak
Lätt snöfall och nollgradigt i Hälsingland.
Gossen Ruda
Tätt snöfall just nu så vitt jag kan se. biggrin.gif
MariaS
+2,9 och lätt snöfall.
Pia L
nollgradigt, halv storm och ett ihållande snöande......NÄR ska våren börja visa sig?? crying.gif
Stormen kan dessutom inte bestämma sig varifrån den kommer.....vimpeln visar på en syd/nord/väst/östlig riktning

ca. 2 mil söder om Ö-vik
yla
blåser 9km i i timmen o grått e de 2plusgrader i mitten på landet ;O)
Chamomille
CITAT (Gossen Ruda @ 02-03-2009, 12:27) *
Tätt snöfall just nu så vitt jag kan se. biggrin.gif

a0a.gif
Solander
Lätt snöfall -1,8 molningt.

Ca 3 mil väster om umeå
Aqvakul
Lund/Eslöv: + 3 grader och helmulet
ylvahi
[attachment=31434:Kopia_av...01_12__c.jpg]

0 gradigt. Har snöat sen igår. Bara att skotta vidare thumbdown.gif
Lars-Olof Arvids
Här i Stenungsundstrakten är det blåsigt, mulet och småregnigt idag. Snön som föll igår försvinner snabbt.

Olle
Uggi
Falköping. Fortfarande en riktigt fin morgon, nollgradigt,lite sol och svag vind samt ren och fin vit snö som föll igår.
Pia L
1.9 plusgrader, vindstilla, mulet och det ligger massor av nysnö överallt sedan gårdagens halva snöstorm.
Snöskottning står alltså på dagens chema för att kunna ta sig ifrån gårdsplanen.

ca. 2 mil söder om ö-vik
MariaS
+2,9 och mulet. Gårdagen bjöd på ett stadigt snöande, så vid sänggåendet, hade snötäcket förstärkts med 3cm osmält vara. Trots att det har varit +1 som kallast inatt, har fortfarande inte snön gett med sig. Men jag har goda förhoppningar om bättreing. Vårfåglarna för ett hiskeligt oväsen i skogen.
Betty
Vi fick drygt en decimeter snö igår. Idag blåser det bara litegrann, det är mulet och -3 grader just nu.
Alba
-0.6° och mulet
Aqvakul
Lund: Just nu 8 grader varmt och solen tittar fram - lite vårkänning faktiskt.....
MariaS
Nu är det +3,9 grader ute. Det har regnat lite under eftermiddagen, så nu har ÄNTLIGEN det mesta av det där vita börjat försvinna...
Eva i Höga
Satt just och letade efter denna tråden för jag ville berätta att här i Göteborg har det regnat mer eller mindre hela dagen. Och grått och mörkt, rena novembermörkret. Tröttsamt och tråkigt, men som sagt, snön är borta!
Aqvakul
Lund/Eslöv: + 4 grader och just nu flödande vårsol yahoo.gif
Pia L
-1,6 grader, vindstilla och disigt/mulet. Gårdagens plusgrader gjorde tyvärr ingen nytta på all snö crying.gif

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Uggi
Falköping. Nu tar det på snön +2,8 grader lite sol och svag vind.
MariaS
+3,1 solen kryper fram så sakteliga, fåglarna kvittrar och det är vår i luften.
Eva i Höga
Så gott att ni har sol på flera ställen ser jag. Här i Göteborg ingen sol, men inget regn heller. Blåser lite. Grått.
Alba
Vaknade till klar himmel och strålande sol. Nu har det kommit dimma så solen gömde sig. -3.3°
Alexander-VG-zon3
blåser en del, halv mulet men soligt, ca +6-7c.
Betty
CITAT (Aqvakul @ 04-03-2009, 07:46) *
Lund/Eslöv: + 4 grader och just nu flödande vårsol yahoo.gif

En liten jämförelse mellan nord och syd...

Luleå: - 4 grader och just nu flödande vintersol yahoo.gif
[attachment=31505:Kopia_av...3_04_011.jpg]
Aqvakul
Lund/Eslöv: + 4 grader, molnigt och rejäl vind från NV
Solander
3mil väster Umeå : -0.5 grader, dimma och vindstilla

Pia L
+1,9 grader, mulet och en mycket svag sydlig vind

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Uggi
Falköping. +2 och en svag vind och ingen sol.
Betty
Luleå: Mulet, -4,9 grader.
MariaS
+3,4, mulet och halvblåsigt
Alba
-0.8° och höga dimmoln....SMHI har lovat sol så jag hoppas på det.
Alexander-VG-zon3
i morse ca +5c +7c och soligt, under förmiddagen och nu stormvindar från nord/ost och ca 5c och mulet. blåser så mycket att jag känner det inne! plus så trycker det på rutan så det knakar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon