Full version: 2009-års vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
Alexander-VG-zon3
CITAT (Betty @ 04-08-2009, 23:26) *
giggle.gif det tror jag inte alls att du skulle vilja!
Här är det 14 grader och klar himmel just nu.

bilderna jag visar här , sådan sommar älskar jag. det bästa jag vet med sommaren är torka och hetta
http://www.pixbox.se/alb_show_id821099_page0.html

så här såg sommaren 06 ut, bästa sommaren sen jag blev med trädgård.

http://outdoors.webshots.com/photo/2691844620090562052nixddw

http://outdoors.webshots.com/photo/2647995950090562052MXwYuF

http://outdoors.webshots.com/photo/2495194750090562052AshNQo

jag gillar verkligen brända gräsmattor och när skogarna vittrar och blir gula. då är det sommar på riktigt. och min själ äntligen får njuta av en ordenlig torr och varm sommar som jag behöver för att igenom lida månader med höst och vinter.
Betty
Om det är en ordenligt torr och varm sommar du behöver för att "genomlida månader med höst och vinter" så bor du ju i fel landsände! Norrbottenssomrarna är kända för att vara både varma och regnfattiga! tummenupp.gif Välkommen upp till de brända gräsmattornas land Linus! biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Betty @ 04-08-2009, 23:53) *
Om det är en ordenligt torr och varm sommar du behöver för att "genomlida månader med höst och vinter" så bor du ju i fel landsände! Norrbottenssomrarna är kända för att vara både varma och regnfattiga! tummenupp.gif Välkommen upp till de brända gräsmattornas land Linus! biggrin.gif

haha jag vet att jag bor i fel ände av Sverige när det gäller varma somrar och torka. men när det gäller höst och vinter bor jag i rätt. kan väl säga att jag är kluven där. får skaffa en sommarstuga Norrbotten och en vinterstuga i södra Skåne bravo.gif . annars brukar ju Öland och Gotland vara torra i södra Sverige men även dom har ju fått mycket mer regn än delar av Norrland.

Norrland har ju ett utpräglat kontinentalt klimat så det är väl nästan garanti ? på att där blir rejält varmt och torrt någon gång på sommaren. men ibland har även jag turen och ''drabbas'' av sommartorka.

den höst och vinter kommer inte bli lätt efter denna regniga sommar. rotfl.gif man bor ju i ett av Sveriges tempererade regnskogar dvs Borås och området utanför.
Alexander-VG-zon3
+20c och strålande solsken och blå himmel.
Lars-Olof Arvids
Samma här! yahoo.gif

Olle
Gossen Ruda
KAN det vara samma sol som strålar över Göteborg?
MariaS
...den lyser då i alla fall här yahoo.gif +21,1
Alexander-VG-zon3
här är det +35c i solen giggle.gif

och i skuggan höjs tempen stadigt. fortfarande SOOOL thanks.gif
Pia L
20,9 grader och mulet, regnet hänger i luften

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Alba
22° och klar himmel.
anne-li i olofstorp
SOOOOOL! och jag har fortfarande SEMESTER!!!!! yahoo.gif
Alexander-VG-zon3
är såå pigg idag bara för det är så fint väder +23c och skinande sol.
Alexander-VG-zon3
Härliga +25c i skuggan och solen skiner än thanks.gif thanks.gif till vädergudarna.
Aqvakul
Sölvesborg: 24 grader och sol...
MariaS
Sol från klarblå himmel och +24,9
MariaS
Kväll och en glad sol som börjar sjunka bakom skogen. +21,8 och vindstilla.... mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Alexander-VG-zon3
+20c och soligt.

''varmast'' i solen +44,8c

varmast i skuggan på norrsidan +25,6c

Pia L
20,8, små vita molntussar på en annars blå himmel, det ser ut att kunna bli en härligt skön dag och vinden är ganska svag.

ca. 2 mil söder om Ö-vik
MariaS
Åter soooool! +22,3
Alba
Sol och klar himmel 22°
Alexander-VG-zon3
+23c och blå himmel och soligt.
skogstroll
tokigt soligt och 24,5 i skuggan smile.gif
Alexander-VG-zon3
+25,4c i skuggan nu och skinande sol. ska visst bli 27c både idag och i morgon enligt smhi SKÖÖNT.
Chamomille
CITAT (flaxss @ 06-08-2009, 12:42) *
+25,4c i skuggan nu och skinande sol. ska visst bli 27c både idag och i morgon enligt smhi SKÖÖNT.

Vi behöver inte dina kommentarer längre. Vi vet att du alltid har sol och varmt där du bor flirting.gif

Just där jag befinner mig är det sol, 21 grader i vattnet och 26 i luften.

Hälsningar från Fiversätra Ö.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Chamomille @ 06-08-2009, 13:14) *
Vi behöver inte dina kommentarer längre. Vi vet att du alltid har sol och varmt där du bor flirting.gif

Just där jag befinner mig är det sol, 21 grader i vattnet och 26 i luften.

Hälsningar från Fiversätra Ö.

vet inte hur du menade riktigt där. det är ju klart att här är varmt och soligt när smhi skriver att det är högtryck över hela landet. annars kan du ju bara bläddra tillbaka och läsa om allt regn jag haft.

''Högtryck över Sverige

Det innebär under de närmaste dagarna varmt och mest torrt väder i så gott som hela landet''

just nu är det en stor fet 30graders symbol över göteborg så nog är det varmt och åt mitt håll är det +27c. allt går ju att se på smhi prognoser.

+26c och sol.
Lars-Olof Arvids
Hon bara skojar förstås. Flaxa inte iväg utan fortsätt skriva om vädret här! tummenupp.gif

Olle
skogstroll
klart hon skojja ju, fast hon lider nog inte där ute i skärgårn själv tror jag hehe whistling.gif
Alexander-VG-zon3
det är svårt att veta ibland, när man sällan blir betrodde. men vädret är som det är.

kanske inte var det roligaste skämtet. kompiskram.gif

fortfarande samma väder här som innan.
Betty
Kanonfint väder idag igen, temp kring 23 grader.

Edit.tillägg: Ser att du tydligen bad till de rätta vädergudarna Linus, du blev visst bönhörd! "Må din gräsmatta gulna intill knastrande torrhet." flirting.gif
Grönberg
Den enda sanna prognosen: biggrin.gif
Betty
CITAT (Grönberg @ 06-08-2009, 15:15) *

En sån skulle man ha! rotfl.gif
Chamomille
Klart att jag skojade...

Och här är det varmt helt enkelt. Vi har just kommit hem från en klippa där vi badade och tvagade oss. Mycket mysigt.

Tvålen flyter inte... angry.gif

En sån sten har vi bredvid dörren giggle.gif Ganska kul.
skogstroll
Stone Gone brukar hända här fast det är nog räven tror ja whistling.gif
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 06-08-2009, 15:52) *
Stone Gone brukar hända här fast det är nog räven tror ja whistling.gif

rotfl.gif
Alexander-VG-zon3
soligt och +28c - samma gamla kanske tråkiga väder för en del, men jag njuter yaay.gif
skogstroll
även om jag inte är nån stor värmeälskare så är jag glad; för 20 grader känns lite fjuttigt på semestern rolleyes.gif
Alexander-VG-zon3
jaha här kom det regn och hagel för en stund sen och tempen har nu sjunkit till +23c. blå himmel bakom dom mörkna molnen.
MariaS
Fortfarande sol och inte ett moln så långt ögat kan nå. +23,4 FAst gräset växer så det knakar efter allt regnande, så Buster fastnar i torvorna. Han hinner inte med stackarn crying.gif
Alexander-VG-zon3
solen kom tillbaka här igen, temp +22c.
Malin_MeL
sol sol sol! hela dan, det har varit ca 25-26 grader
Betty
...och så drev det in en molnbank. Den såg mörk och lovande ut så jag till vädergudarna att de skulle förbarma sig och ge oss en liten skvätt - men... no.gif

Molnen har skingrats och nu skiner solen igen...
Chamomille
CITAT (flaxss @ 06-08-2009, 16:35) *
soligt och +28c - samma gamla kanske tråkiga väder för en del, men jag njuter yaay.gif

Pucko...
Alexander-VG-zon3
CITAT (Chamomille @ 06-08-2009, 23:43) *
Pucko...

även om du skojade så trodde jag att vi kom fram till att jag inte uppskattade sånt skämt

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Vädret nu här - +16,9c och klart.

Grönberg
Det finns bara ett ställe solen alltid lyser på:
Chamomille
CITAT (Grönberg @ 07-08-2009, 08:24) *
Det finns bara ett ställe solen alltid lyser på:

w00t.gif Ja, där skiner solen oftast a0a.gif
Alba
24° och strålande sol.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Chamomille @ 07-08-2009, 08:32) *
w00t.gif Ja, där skiner solen oftast a0a.gif

du är ju så himla snäll.

''''''''''''''''''''''''''''

vädret här nu +22c och soligt.
Alba
CITAT (Grönberg @ 06-08-2009, 15:15) *

rotfl.gif åhhh en sån vill jag ha. Någon som vet var den finns att köpa.
Pia L
20,7 grader och strålande sol

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Chamomille
Kymmendö. Svag bris och varmt. Mums.

CITAT (flaxss @ 07-08-2009, 09:28) *
du är ju så himla snäll.

''''''''''''''''''''''''''''
Vad tänkte du på nu eg?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon