Full version: 2009-års vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
MariaS
Nu har det slutat snöa. Det kom 3cm och termometern visar på +0,4.
Wilmer
Här vid vänern ser det ut som hos Olle! Regelrätt vinter.
MariaS
CITAT (Wilmer @ 12-03-2009, 23:04) *
Här vid vänern ser det ut som hos Olle! Regelrätt vinter.

Åja, jag bor ju faktiskt bara på andra sidan viken... Men på vår halvö, verkar snön ha gått lite vid sidan om. Har fått rapport från Lidköpings centrum. Där har det kommit över 1dm.
Wilmer
Vid vänerns utlopp då tummenupp.gif Jag kan inte svara för Karlstad heller vid närmare eftertanke.
Cathis
Här snöar det fortfarande, jag vill ha vår nu -cry-.gif
Krolliljan
" en morgon när man vaknar är hela världen vit"
Nja riktigt så blev det inte.
När jag somnade var hela världen vit- men så töar det. Så nu är mycket av snön redan borta. +1grad
Pia L
-5,1 grad, solen skiner från en nästan klar himmel (det är bara ute över havet som det fortfarande hänger stora mörka moln) och det blåser en svag sydlig vind.

ca. 2 mil söder om Ö-vik
skogstroll
jättehögar av snö, tar det aldrig slut? Fast på måndag skulle det bli varmt då kanske man kan få en skymt av nån snödroppe smile.gif +1 och faktiskt en gnutta sol
Aqvakul
Lund/Eslöv: + 1 grad, snötäcket smälter snabbt undan...
Red Top
I södra Stockholm ligger snön fortfarande kvar. Men nu skiner solen yahoo.gif och temperaturen har kämpat sig upp till +1,8o. Innan kvällen kanske det är barmark igen.
Uggi
Här i Falköping kom det ca en dm snö men nu är det plusgrader så det lär nog försvinna under helgen, mulet och svag vind.
Red Top
Nu försvann solen igen och det är helt igenmulet sad.gif
Gossen Ruda
Här i Götet är det gråmulet och ett par plusgrader så den knappa decimetern snö som kom i natt ligger på marken och gråter. Den är förhoppningsvis utrotningshotad.
Alba
-1.8° och växlande molnighet......chanser till sol.
MariaS
Här kom det inte mer än 3cm (som blev liggandes)Natten har hållt sig på plussidan +0,6 som kallast. Fortfarande mulet men +2,7. Snön är blöööööt. Tar man ett steg i snön, blir det en våt fläck, så det går inte ens att krama en snöboll till frysen sad.gif Blä-väder!
Alexander-VG-zon3
kom ca 5-10cm i natt, nu mulet och +3,2c och snön smälter.
Chamomille
CITAT (MariaS @ 13-03-2009, 10:02) *
...det går inte ens att krama en snöboll till frysen sad.gif Blä-väder!

Jo o da. Det går jättebra biggrin.gif
Betty
Luleå: Solsken och 0-gradigt. biggrin.gif
Huggorm
4,6 grader varmt och nästan en decimeter snö som skall smälta bort, det är riktigt slabbväder
Myosotis
Den mesta snön har smält bort igen.

CITAT (Chamomille @ 12-03-2009, 16:21) *
Nämen... Det kan ju inte vara zon 3 där nere.... fear.gif

nähä. Skulle du vilja tala om det för min Wisteria. Och björnbären. Och...

zonkarta

Är det förresten någon som vet varför den detaljerade kartan fortfarande inte går att se?!
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 13-03-2009, 16:12) *

giggle.gif
Konstigt bara... Har Zon 2-3 här. Trodde i mitt stilla sinne att det var varmare där nere smile.gif
Huggorm
CITAT (Myosotis @ 13-03-2009, 16:12) *
Den mesta snön har smält bort igen.

zonkarta

Är det förresten någon som vet varför den detaljerade kartan fortfarande inte går att se?!

Men björnbären skall väll klara zon 3, dom växer ju vilt här. Eller är det någon speciell sort?
Myosotis
Hm. Nu kommer snart någon och skäller ut oss, det börjar bli väl mycket OT... Ja, det finns björnbär i skogen som dock nästan aldrig hinner mogna. Den i trädgården är en känslig sort (vet inte vad den heter). Den lever och växer men brukar förfrysa topparna och har nog bara haft bär en enda gång. Wisterian lever också och förfryser topparna och blommar aldrig. Om min Cosmos atrosanguinea överlevt vintern på friland återstår att se, det var ett våghalsigt experiment med massor av löv inblandat...
Allmänt om zoner kan man väl säga att det skiftar rätt mycket. Inte många kilometer härifrån är det zon 2 eller kanske t.o.m. 1. Jag bor i ett riktigt köldhål, ofta är det kallare här än vad de säger på radion att nattens lägsta i Götaland har varit.
MariaS
Vädret ljust nu speglar mitt sinne... GRÅTT och vått. +2,0
Alexander-VG-zon3
mulet och ca +2c
Aqvakul
Lund: + 3 grader, lättande molntäcke och svag vind
Chamomille
+ 2,4. Mulet. I Tyresö.
Krolliljan
CITAT (Aqvakul @ 14-03-2009, 07:55) *

Samma väder här. smile.gif
Pia L
+2,6 grader, vindstilla och halvklart, solen kan förhoppningsvis ta sig igenom idag.

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Uggi
CITAT (Krolliljan @ 14-03-2009, 08:00) *
Samma väder här. smile.gif

Likadant i Falköping vi får nog sådanthär idag.
Huggorm
Munkedal: 3,6grader, tjocka moln och dimma. Men det snögar åtminstone inte så man får vara nöjd
kasam
Malmö: Sol & Fågelkvitter: Känsla av.... VÅR!!!! yahoo.gif
Chamomille
Ja, här är det någon som har visslat sen 5 i morse. smile.gif

Edit: Det var inte en mus eller sambon.
Lady Hamilton
Strålande sol och 0 gradigt Snön gnistrar fantastiskt blush.gif
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 14-03-2009, 07:55) *

sol och 8 grader i skuggan.... yahoo.gif
MariaS
+6,2 mulet och grått, men uppehåll.
Krolliljan
Nu har det varit +8 grader sen lunch ungefär-. yahoo.gif
Solen har varit framme smile.gif men försvann.
Underbart trädgårdsväder. ( nu har man nog grävt mer än vad kroppen kommer att gilla. g.gif Det straffar sig nog i morgon)
MariaS
Dagen har bjudit på gråväder och 4mm regn. Just nu +3,9 och mulet.
Alexander-VG-zon3
mulet och +3,5c.
Myosotis
Varmaste dagen hittils, 8,3° och sol först men sen mulnade det. Nordvästra Skåne.
Aqvakul
Lund: + 5 grader och grått, svag ostlig vind
Huggorm
Munkedal: 7,5 grader och solsken som speglar sig i skärmen och gör det svårt att se. Men det kan jag leva med smile.gif
Red Top
Södra Stockholm, +2,7o, mulet, men fåglarna bryr sig inte smile.gif
Uggi
Falköping: +2 grader, mulet och lite blåsigt men det tar på snön på gräsmattorna.
Pia L
+2,8 grader, mulet och det blåser en svag västlig vind

ca. 2 mil söder om Ö-vik
MariaS
SOL! Lätt blåsigt från norr. +4,8 i skuggan och +11,2 i solvägg! Fåglarna skäller på varandra...
Alba
+3.3° och klar himmel....sooool.
Huggorm
17 grader i solen coolgleam.gif Underbart vårväder
Pia L
-0,7 grader, mulet och vindstilla

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Aqvakul
Lund/Eslöv: + 3 grader och gråväder
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon