Full version: 2009-års vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
Pia L
17,9 grader, näst intill vindstilla men helmulet, gårdagens sommarväder är helt borta

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Red Top
Strålande sol, 20,9o, vindstilla i Norduppland. Kan man göra annat än skutta av glädje.
Alba
Strålande sol och 22° ..............åh denna hemska värme.......lugn lugn....skojar bara

Vågar vi hoppas på att sommaren äntligen kommit.
skogstroll
jättefint väder, men här sitter man i ett luftkonditionerat kontorsrum och väntar på semestern ... puuh 4 veckor
Alexander-VG-zon3
+24,3c och soligt blå himmel.
MariaS
Gassande värme, med svaga brisar. +25.9 i skuggan
Alexander-VG-zon3
varmast idag +29,9c i skuggan, nu +20c och soligt än, varmast i solen idag +45c.
Betty
[attachment=36864:solsken.gif] och kring 22 grader idag på dan - och det verkar komma mer av den varan framöver. SMHI spår värmebölja i Norrbotten de kommande dagarna med temperaturer upp mot 30 grader. Härligt! coolgleam.gif
Alexander-VG-zon3
runt +14c och klart.
Pia L
13,2 grader (26,8 i solen) ganska frisk nordlig vind och halvklart

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Alexander-VG-zon3
+20c i skuggan och i solen +32c. underbart soligt och varmt.
Alba
22° och strålande sol
MariaS
Undrar vart denna dagen kommer sluta... +26,4 i skuggan REDAN!
Alexander-VG-zon3
enligt smhi ska här bli 26c, men det verkar redan ha toppat det. tror dock inte det blir varmare än.

[attachment=36892:IMG_7726.JPG]

varmast i Sverige verkar just nu va Ransta med 28,2c
http://www.temperatur.nu/temperatur-1-7_0.html
Alexander-VG-zon3
börjat blåsa lite dock skönt. lite svalare runt +25c +26c.
MariaS
CITAT (flaxss @ 24-06-2009, 12:15) *
enligt smhi ska här bli 26c, men det verkar redan ha toppat det. tror dock inte det blir varmare än.

[attachment=36892:IMG_7726.JPG]

varmast i Sverige verkar just nu va Ransta med 28,2c
http://www.temperatur.nu/temperatur-1-7_0.html

Kollade länken och bäställde dubbelsensor direkt! Närmaste mätare fanns i Hasslösa (zon3) 3 mil härifrån.

Annars kan vi just nu erbjuda +27,1 i skuggan. Inga vindar eller moln!
Pia L
25,1 grad i skuggan, 42,1 i solen, växlande molnighet och en svag vind

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Alexander-VG-zon3
CITAT (MariaS @ 24-06-2009, 13:51) *
Kollade länken och bäställde dubbelsensor direkt! Närmaste mätare fanns i Hasslösa (zon3) 3 mil härifrån.

Annars kan vi just nu erbjuda +27,1 i skuggan. Inga vindar eller moln!

vad har man dubbelsensorer till?

Borås har haft 27,5c som varmast för tillfället . just nu runt +26c här blåser lite mindre men ändå så det märks. blå himmel. Ransta ligger på topp med 32,2 skulle gärna vilja ha det lite hetare här men tror inte att det blir det.

tur jag lyfte av locken på mina ''mini'' växthus. där har varit 49c som varmast.

MariaS
CITAT (flaxss @ 24-06-2009, 14:13) *
vad har man dubbelsensorer till?

För att slippa springa ner i källaren för att kolla matningen av solfångarna giggle.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (MariaS @ 24-06-2009, 14:26) *
För att slippa springa ner i källaren för att kolla matningen av solfångarna giggle.gif

matar du solfångarna ? med vad?
MariaS
CITAT (flaxss @ 24-06-2009, 14:28) *
matar du solfångarna ? med vad?

rotfl.gif VÄRMEN från solfångarna ska matas in i accumulatortankerna. Då är det bra att ha koll, tills alla inställningar är klara. Håller fortfarande på med startjusteringarna... Sen kan det ju vara skönt att veta vad tempen i rören är, så inte anläggningen går i kok också....
Alexander-VG-zon3
CITAT (MariaS @ 24-06-2009, 14:31) *
rotfl.gif VÄRMEN från solfångarna ska matas in i accumulatortankerna. Då är det bra att ha koll, tills alla inställningar är klara. Håller fortfarande på med startjusteringarna... Sen kan det ju vara skönt att veta vad tempen i rören är, så inte anläggningen går i kok också....

haha, ja du vet ju hur jag är giggle.gif annars får du fråga Emelie.

men nu tror jag att jag har förstått rotfl.gif

tempn fortfarande runt +26c blåser i mellan åt rätt bra och i mellan åt inget alls.
MariaS
+27,3 här. Det är så det dallrar utefter husväggen på solsidorna. Där står termometrarna bara och blinkar HHH! Det vill säga över +50.

Solfångaren presenterar i alla fall +101 grader på taket giggle.gif
Alexander-VG-zon3
samma tråkiga väder hos mig, soligt och runt +26c. önskar ett riktigt åskoväder eller en rejäl hagel skur så det händer nåt kanske en tromb. kollade max tempen nu +30,2c som varmast, lägst inatt +9c . varmare än så tror jag inte det blir idag iallafall hos mig.
Myosotis
CITAT (flaxss @ 24-06-2009, 17:12) *
samma tråkiga väder hos mig, soligt och runt +26c. önskar ett riktigt åskoväder eller en rejäl hagel skur så det händer nåt kanske en tromb.

biggrin.gif kompiskram.gif Ja det skulle vara skönt nu, en liten snöstorm kanske?
Alexander-VG-zon3
CITAT (Myosotis @ 24-06-2009, 17:16) *
biggrin.gif kompiskram.gif Ja det skulle vara skönt nu, en liten snöstorm kanske?

haha kanske inte snöstorm men nåt däråt. blåser lite mindre här så det blir lite äckligt stilla stående.

du har väl det varmt hos dig? norra skåne brukar få det rätt så varmt. enligt smhi är det 28c där jag har trädgården just nu i nord/östra skåne. och ingen som vattnar! kaktusarna vid stenmuren i söder jublar väl nu.
Myosotis
25,8° och jag håller mig inomhus.
Gossen Ruda
Det är för VAAAARMT. 28-29 grader och bara nån enstaka liten molntuss. Jag tog en liten biltur för att jaga steklar. Hittade ett litet nedlagt sandtag som verkade lovande men jag såg bara ett par enstaka djur. Förstår varför, jag klarade bara 10 minuter sen höll jag på att få värmeslag. Sandtaget var som en amfiteater med öppningen rätt mot solen och vinden kom inte åt. Värmen där nere var som en vägg. Tur jag har semester iaf.
Alexander-VG-zon3
20c och klart.
MariaS
Nästan midnatt och fortfarande +16,9. Puh, tur man har AC i sovrummet sweatingbullets.gif
Alexander-VG-zon3
solen kommer upp +11c. Borås stannade med 28,3c som varmast igår, och Knislinge 28,2c och Kristianstad 27,3c och Göteborg innerstad 26,8c och Göteborg-Lindome med 29,4c och Malmö centrum på 25,8c.
Pia L
13,6 grader, 36,6 i solen, vindstilla, skinande blå himmel och klar sol

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Alexander-VG-zon3
19c och soligt.
Alba
24° och strålande sol.
MariaS
Idag blåser det lite... TAck och lov sweatingbullets.gif TEmp +22,5 I solen visar mätarna redan HHH!
skogstroll
varmt... var o köpte skuggpasta till växthuset idag... och som min kollega sa nyss... först går man och längtar efter värme och sen går man och köper skugga giggle.gif
MariaS
Olidligt varmt tros brisen! +27,3 i skuggan! Skulle slänga en massa blommor på komposten, men det får vänta...

Ska se om det inte är lite behagligare temp i Vänern 500m bort...
Alexander-VG-zon3
+26c i skuggan soligt och skönt blåser lite, max temp +30,3c min temp +10,1c.
MariaS
Nu har arbetstemperaturen infunnit sig, så nu har jag slängt passifloror, kaffeplantor, eucalyptusar och en massa annat frösått som blivit över...

+20,6 och varm bris sweatingbullets.gif
Alexander-VG-zon3
21,8c enligt termometern och blåser lite mer nu ibland rätt bra fortfarande soligt även om den sakta men säkert blir solnedgång.
MariaS
Imorgon kommer vi åka på weekend-semester till norra delen av sverige! Där lär vi väl få se fler soltimmar än här!
Alexander-VG-zon3
CITAT (MariaS @ 25-06-2009, 21:52) *
Imorgon kommer vi åka på weekend-semester till norra delen av sverige! Där lär vi väl få se fler soltimmar än här!

ha det så roligt på semestern smiley_small_hug.gif
MariaS
CITAT (flaxss @ 25-06-2009, 21:58) *
ha det så roligt på semestern smiley_small_hug.gif

Säääääkert! Kommer bl.a. att besöka en annan odlait på vägen, så man vet väl aldrig vad man får med sig hem därifrån.... (utom solbränna då)
Betty
CITAT (MariaS @ 25-06-2009, 21:52) *

Det får ni säkert - om ni åker nog långt norrut förståss flirting.gif , här skiner solen dygnet runt just nu coolgleam.gif Ha en trevlig semester och kör försiktigt!

Dagens väder: 24 grader och strålande sol.
MariaS
Nu känns det nästan lite kyligt ute... brrrr Inte mer än +18,1 just nu [attachment=36998:89.gif]
Alexander-VG-zon3
+19c här och det är en mörk/svart/blå himmel. inget spännande som händer i vädret såsett.
Pia L
14,1 grad (37,1 i solen) en svag vind, skinande blå himmel och klar sol

ca.2 mil söder om Ö-vik
Gossen Ruda
Redan 18 grader och inget moln i sikte. Ser ut att bli ytterligare en vidrig sommardag. rolleyes.gif Var på Botaniska trädgården igår och inventerade lite insekter. Inget vidare insektsflygarväder, för varmt och hård vind. Kryllade dock av humlor ändå, fick ihop 9 arter varav 2 snyltare. Dessutom några mindre bin och rovsteklar. Skall bli kul att se vad jag hittar. Det var inga problem att vara där och samla, jag pratade med en intendent innan. Sen finns det en hel massa annat att titta på, en fantastisk anläggning.
Alexander-VG-zon3
oj va med på botan igår rätt länge faktiskt.

+19,5c nu och blå himmel och soligt som lägst i natt +14,3c.
Alba
Klar himmel och 25,4° ......inte en vindpust. [attachment=37004:svettas_...skrattar.gif]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon