Full version: 2009-års vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
MariaS
Vid 11-tiden drog ett rejält åskväder förbi Lidköping, vi fick inte en droppe. Fram tills för 10minuter sedan har det varit sol hela dagen, nu vräker regnet ner! +14,0
skogstroll
uhuuuu... det är så läbbigt på uppe på ett berg och blixtarna bländar en och smäller högt.... tänk vad mysigt man tyckte det var innan man hade hus whistling.gif i år har jag dragit ur tvn i alla fall för jag har inte råd att köpa en ny i år igen. regnet öser ner...
Alexander-VG-zon3
nu har åskan dragit förbi här men det har smällt ordenligt, och nu kommer solen fram och +14c.
Meriona
Nu skiner solen, men förut åskade det och det låg drivor av snö o vägkanten. Gissar att det nog var hagel, men visst låter snö lite fräckare?
Lars-Olof Arvids
Oj, vi ska väl inte ha vinter riktigt än? ohmy.gif Något vitt har inte fallit här, men annars är det riktigt aprilväder här också. För någon halvtimme sedan regn och ett par åskknallar, nu strålande sol från en klarblå himmel.

Olle
Alexander-VG-zon3
+15c och soligt
MariaS
Vi fick 14mm regn på ca 10minuter blink.gif fast nu skiner solen igen biggrin.gif +15,8
ninnisky
Här i Götet har vi haft sol och runt 20 grader hela dagen - inte en regndroppe biggrin.gif
Betty
Inget regn i Luleå heller idag, sol och ca 20 grader som mest - men i går och i förrgår fick vi efterlängtat regn yahoo.gif
MariaS
Fick nyss en sån där vrålskur nu igen... När skuren upphörde, började det blixtra och mullra istället och nu är himmelen rosa och lila ohmy.gif
Alexander-VG-zon3
halvmulet +13c
aanderss
CITAT (MariaS @ 13-08-2009, 21:40) *
Fick nyss en sån där vrålskur nu igen... När skuren upphörde, började det blixtra och mullra istället och nu är himmelen rosa och lila ohmy.gif

då har vi samma väder
Meriona
CITAT (flaxss @ 13-08-2009, 22:30) *
halvmulet +13c

För en gångs skull har du inte sol, det var då för väl.... giggle.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Meriona @ 13-08-2009, 22:32) *
För en gångs skull har du inte sol, det var då för väl.... giggle.gif

haha ja sol vid denna tiden hade varit nåt. solen kommer säkert i morgon med, jag prenumererar på den ju. man ska ju få valuta för pengarna. flirting.gif

(lånade bilder)
Meriona
Den första bilden hade gjort mig paralyserad om jag fick uppleva det i verkliga livet. jag hade vägrat gå därifrån och mutat in en jordplätt på fläcken! yahoo.gif (Om det nu fanns en liten ö)
Alexander-VG-zon3
CITAT (Meriona @ 13-08-2009, 22:39) *
Den första bilden hade gjort mig paralyserad om jag fick uppleva det i verkliga livet. jag hade vägrat gå därifrån och mutat in en jordplätt på fläcken! yahoo.gif (Om det nu fanns en liten ö)

ja den första bilden är väldigt vacker,, förresten jag har ju soligt. räknas gatulampan ?

såfall soligt och +12c laugh.gif
Meriona
Nä det räknas verkligen inte, nu får det vara nog med fusk.... tongue.gif
Jag har nog ännu soligare då för jag har två ÖKEN-råttor här.... crazy.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 13-08-2009, 22:45) *
Nä det räknas verkligen inte, nu får det vara nog med fusk.... tongue.gif
Jag har nog ännu soligare då för jag har två ÖKEN-råttor här.... crazy.gif

Kan du inte låna ut dom? för nu börjar det nästan bli kallt ute crying.gif +9,2 bara -cry-.gif
Meriona
Ickenicke, nu har de varit från mamma en vecka så nu ska de vara hemma! bravo.gif ÄR det så där fuktigt också, imorse var det tokdimmigt och kyligt här....
MariaS
Värre! Tittade faktiskt lite undrande på vädret tidigare ikväll. Där såg man dimma över en åker, ovanför det ett lila moln med vita tussar i och ovanför det kolsvart! och detta samtidigt som det regnade confused.gif
Meriona
Ööööh, nån som inte kan bestämma sig kanske? Eller så var det en reporter som inte riktigt nyktrat till efter semestern... blink.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 13-08-2009, 23:05) *
Ööööh, nån som inte kan bestämma sig kanske? Eller så var det en reporter som inte riktigt nyktrat till efter semestern... blink.gif

Det var nog en soppa på alltihop... giggle.gif
aanderss
nu vräker regnet ner igen
MariaS
Stjärnklart... (än så länge)
aanderss
nää de är de värkligen inte här
Lars-Olof Arvids
Det blir allt kallare på mornarna, nu är det +9,3 grader. Dimman lättar och det är mycket vått i gräset.

Olle
Aqvakul
Lund/Eslöv: 16 grader - växlande molnighet efter regn...
Meriona
Strålande sol! wub.gif Min arbetskamrat sa också att det var kallt i morse, men det märkte inte jag för jag åkte hemifrån 2 timmar tidigare än jag.
MariaS
Här är det klarblå himmel och sooool (så länge det nu varar) +14,5
Pia L
14,8 grader, blå himmel men en kall vind.....sommaren verkar tyvär vara slut crying.gif

ca. 2 mil söder om Ö-vik
skogstroll
15 grader och sol men moln på håll = målarväder för mig thumbdown.gif
MariaS
CITAT (Pia L @ 14-08-2009, 09:53) *
14,8 grader, blå himmel men en kall vind.....sommaren verkar tyvär vara slut crying.gif

ca. 2 mil söder om Ö-vik

Det får vi verkligen inte tro... Vi som inte haft sommar sen i juni, vill ha den tillbaka nu rtfm.gif
skogstroll
CITAT (MariaS @ 14-08-2009, 09:57) *
Det får vi verkligen inte tro... Vi som inte haft sommar sen i juni, vill ha den tillbaka nu rtfm.gif

precis jag har semester en vecka till angry.gif inte för att jag ogillar hösten men den kan komma den 24:e
Alba
Klar himmel och 16°
Alexander-VG-zon3
+7c som lägst inatt nu +20c och soligt.
Aqvakul
Lund: 20 grader och soligt, men ganska blåsigt...
Alexander-VG-zon3
några moln på himlen soligt och +18c.
Pia L
14,9 grader, klarblå himmel men lite för blåsigt

ca. 2 mil söder om Ö-vik
MariaS
Halvmulet och +19,7
Alexander-VG-zon3
i morse var det soligt och lite varmare än nu, nu mulet och +15c +16c. inatt var det +8c som lägst.
MariaS
Halvmulet och kvavt (igen!) +20,2
skogstroll
Soligt och ganska svalt
Alexander-VG-zon3
mulet och regnigt +15c
Inga från Närke
Har varit soligt och fint hela dagen men håller på att mulna tilll nu framåt kvällen. Hoppas det blir fint imorgon så man kan jobba lite i trädgården. Har inte kollat väderrapporterna idag.

Skickar med en försenad bild från den 10 aug hur det såg ut då:
[attachment=40458:2009_08_...l._17_41.JPG][attachment=40459:2009_08_...0_bild_1.
JPG]
MariaS
Nu har det börjat regna.. IGEN!

Sen den 4:e juli har vi nu fått 261mm!
Alexander-VG-zon3
dystert väder +16c och mulet uppehåll just nu.
Inga från Närke
Nu har regnet kommit. Har hållit på sedan 19,00 ca.
MariaS
Regnet har upphört, men det börjar blåsa istället crying.gif Fortfarande kvavt och +16,8
MariaS
Kollade just prognoserna för framtiden rolleyes.gif Ska visst bli sommar i mitten av nästa vecka igen yahoo.gif
Alexander-VG-zon3
det blåser här också nu temp som innan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon