Full version: 2009-års vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
Pia L
+2,3 grader och dimman ligger kall, rå och tät.

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Uggi
CITAT (Lilla Sibirien @ 10-04-2009, 10:04) *
Nu har vi +6,3 och äntligen börjar solen titta igenom dimmolnen, nästan vindstilla.
Hälsningar från Åland

Detta stämer rätt bra med dagens väder här i Falköping
Netha
+ 3.6° just nu ...
snötäcket sjunker med raketfart .... I år har vi haft max 50 cm mot normala
100 - 150 cm.
Pia L
+7,6 grader, vindstilla och nattens regn har slutat och bytts av en sol som försöker att tränga igenom molnen.

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Uggi
Falköping:+12 grader svag vind och lätta små moln, riktigt behagligt vi får vara belåtna med Påskvädret.
Alba
+8.4° och klar himmel.
Aqvakul
Lund: 17 grader och strålande sol...
Betty
Kononfint väder idag, gassande sol på klarblå himmel och hela +11,4°. Man nästan ser hur snön smälter och det rinner och porlar i alla hängrännor och stuprör. coolgleam.gif
Aqvakul
Lund/Eslöv: + 6 grader (men hoppas på det tredubbla innan dagen är slut), solen tittar fram
Pia L
+4,1 grad, vindstilla och solen lyser från en klarblå himmel.

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Betty
Strålande sol på molnfri himmel, +4,4°, ser ut att kunna bli en riktigt fin dag idag. coolgleam.gif
Uggi
Falköping: +7 grader, lungt och gråmulet, bra arbetsväder.
Alba
+7° och klarblå himmel...inte ett moln.....härligt.
Pia L
33,3 grader i solen, 10,6 i skuggan....äntligen åker snötäcket på stryk!!

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Gossen Ruda
Nyss kom det några enstaka regnstänk så jag var ute och luktade på vädret. Luktar gott med regn på torra marker. Nu bryter dock solen igenom.
Chamomille
CITAT (Gossen Ruda @ 14-04-2009, 13:44) *
Luktar gott med regn på torra marker.

M mmm... Varmt och soligt i Tyresö. 44 grader i solen. Ja, jag ska sätta en termometer i skuggan också....
Uggi
CITAT (Chamomille @ 14-04-2009, 15:41) *
M mmm... Varmt och soligt i Tyresö. 44 grader i solen. Ja, jag ska sätta en termometer i skuggan också....

Kan vi lita på det??????????? giggle.gif
Chamomille
CITAT (Uggi @ 14-04-2009, 19:25) *
Kan vi lita på det??????????? giggle.gif

Ja a. Snart fyller sambon år. Då djävlar ska det bli en väderstation här. biggrin.gif
Pia L
Chamomille, är det du eller sambon som önskar sig en sån?? flirting.gif
Chamomille
CITAT (Pia L @ 14-04-2009, 20:05) *
Chamomille, är det du eller sambon som önskar sig en sån?? flirting.gif

Ehh... blush.gif Det är nog jag biggrin.gif
Aqvakul
Lund. Vilken härlig dag - fortfarande nästan 13 grader....
Betty
Här har det också varit en fin dag men vid 18.30-tiden mulnade himlen och så började det plötsligt snöa! ohmy.gif Tempen rasade från +5 till 0-gradigt på en gång, riktigt aprilväder minsann!
Aqvakul
Lund/Eslöv: 7 grader och sol. Jag har förberett mig för värmen framemot dan i pikétröja, sommarjacka och sandaler...
Pia L
+2,8 grader, frisk nordlig vind och det snöar lite lätt

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Lars-Olof Arvids
Morgonens uppfriskande vårregn har nu slutat och det verkar lätta lite. Det kan nog bli en fin dag idag också.

Olle
Uggi
Falköping: har fått lite regn inatt, +8 grader mulet och lungt, mer regn önskas.
Alba
+2.7° och klar himmel......en stooor vacker strålande sol.
Chamomille
9 grader. Det var frost i morse. Fast i påskhelgen har det varit fantastiskt väder! Nu blir fötterna inte rena förrän i oktober giggle.gif (Barfotabarn)
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 15-04-2009, 07:33) *
Lund/Eslöv: 7 grader och sol. Jag har förberett mig för värmen framemot dan i pikétröja, sommarjacka och sandaler...

min "sommarflirt" blev ganska obesvarad - mkt sol idag, men en ganska kylig vind och max 14 grader...
Pia L
Nollgradigt, mulet och vindstilla.

ca.2 mil söder om Ö-vik
Aqvakul
Lund/Eslöv: 5 grader, solsken men en kylig och kraftig vind
Pia L
+1,7 grader, vindstilla och snön fullkomligt VRÄKER ner här.....och naturligtvis så la sambon om till sommardäck häromdagen för att vi åker till Stockholm i morgon....såååå typiskt!!

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Uggi
CITAT (Pia L @ 16-04-2009, 08:09) *
+1,7 grader, vindstilla och snön fullkomligt VRÄKER ner här.....och naturligtvis så la sambon om till sommardäck häromdagen för att vi åker till Stockholm i morgon....såååå typiskt!!

ca. 2 mil söder om Ö-vik

Vilken osis! naughty.gif
Här i Falköping är det solsken och 7 grader varmt samt en svag vind.
Chamomille
6.0 i SKUGGAN. Strålande sol och inte en vindpust.
Uggi
CITAT (Chamomille @ 16-04-2009, 08:56) *
6.0 i SKUGGAN. Strålande sol och inte en vindpust.

Hur vet du det, har du flyttat termometern eller köpt en till? flirting.gif
Pia L
Chamomille : Nu är det du som har i uppdrag att hålla fast solen där nere i Tyresö tills vi kommer ner i morgon....då jäklar vill jag också få känna av lite vår bravo.gif
Chamomille
CITAT (Uggi @ 16-04-2009, 09:01) *
Hur vet du det, har du flyttat termometern eller köpt en till? flirting.gif

biggrin.gif Nää. Solen har inte kommit till termometersidan än. När den gör det så blir det genast 40-50 grader biggrin.gif

CITAT (Pia L @ 16-04-2009, 09:06) *
Chamomille : Nu är det du som har i uppdrag att hålla fast solen där nere i Tyresö tills vi kommer ner i morgon....då jäklar vill jag också få känna av lite vår bravo.gif

Jajjemen! Jag håller i den! Solen alltså smile.gif
Alba
+3.3° och mulet
Lars-Olof Arvids
I Stenungsund är det strålande sol och inte ett moln på himlen. I morse var det +2 grader, nu är det +13 i skuggan.

Olle
Pia L
+1,4 grader, nästan vindstilla och solen håller på att tränga sig igenom molnen.

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Aqvakul
Lund/Eslöv: + 2 grader, sol men isande vind.... (Stjärnmagnolian vid Lunds stn börjar redan blomma ut....varför går det så fort?)
Red Top
Norduppland +5,6o (15o i växthuset smile.gif ), ganska molning himmel, men än så länge strålar solen.
Uggi
Falköping: +8 grader, lätta skyar och svag vind.
Alba
+5.6° och sol men det blåser så jag vet inte om man vågar sig ut......gäller att hålla i sig i någon stolpe.
Betty
Luleå: 3 °C 7 m/s
Pia L
+7,8 grader (men dom känns som minus) och halv storm från nordväst, nederbörd är på väg in för solen försvann och mörka moln rullar in.

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Aqvakul
Lund: 7 grader, sol och ganska rejäl ostlig vind
Alba
-1° och klar himmel och kraftiga vindar.
I går kväll fick vi ett rejält snöoväder så nu är hela världen vit igen.
Uggi
Falköping: +8 grader, solsken och rätt kraftig ostlig vind, det blir nog en cykeltur runt Mösseberg.
Aqvakul
Lund: + 7 grader, molnigt, kraftig nordostlig vind...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon