Full version: 2009-års vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
Alba
Strålande sol och +2.6°

I natt -2.9°.
Gossen Ruda
Just nu är det sol över Götet men det kommer lite moln då och då. I natt har det tydligen åskat här och var över hela Västkusten.
Alexander-VG-zon3
+7,6c och blåhimmel och sol lägst i natt -0,1c
Huggorm
Efter att åskvädret dragit förbi så återgick det till frost, och var -1,9 grader som kallast här. Nu skiner solen, och det är 20 grader varmt där den kommer åt. I skuggan är det väll fortfarande is dock...
Gossen Ruda
I morse var det glatt värre i Borås-trakten. GP Nu har jag 10-11 grader och ömsom sol, ömsom mörka moln.
Alexander-VG-zon3
+9,9c och blåhimmel soligt
Alexander-VG-zon3
CITAT (Huggorm @ 02-10-2009, 11:01) *
Efter att åskvädret dragit förbi så återgick det till frost, och var -1,9 grader som kallast här. Nu skiner solen, och det är 20 grader varmt där den kommer åt. I skuggan är det väll fortfarande is dock...

häftigt väder , här var det ingen åska men det har tydligen regnat under natten enligt regnmätaren (15mm) kanske därför det aldrig blev så kallt här av att det kom in regn.
Aqvakul
Eslöv/Lund. Det har haglat och regnat, men just nu strålande sol och 10 grader....
Gossen Ruda
10 mm blev det under nattens regn och åskoväder. Jag sov dock gott, sömntabletter ger djup sömn. rolleyes.gif
EKLO
Södra Bohuslän, en alldeles underbar dag i full sol, endast små krusningar på havsytan och ejdrar i knorrande massmöten här och där ute på vattnet.
ylvahi
Norduppland: + 5 grader. Varit en solig men kall dag.

Imorse var det - 4 och alldeles vitt ute.
Uggi
CITAT (ylvahi @ 02-10-2009, 18:29) *
Norduppland: + 5 grader. Varit en solig men kall dag.

Imorse var det - 4 och alldeles vitt ute.

Något liknande här. Det har varit en härlig dag, har grävt och planterat större delen av dagen.
Anders zon 1
Som mest +12,7 grader idag. Just nu stjärnklart ute, en svag västlig vind och +8,4 grader. I natt var det den kallaste natten hittills med +3,4 som lägst. Hoppas frosten håller sig borta ett tag till. Tycker hösten kom väldigt plötsligt i år. För ett par veckor sedan gick man ju och svettades i shorts och kortärmat i trädgården.
Alexander-VG-zon3
+2,3c och klart/halvklart med några slöj moln på himlen.
Alexander-VG-zon3
+2c visar vägverket vid närmaste station (skeneskog), var termometern visar orkar jag inte gå ut och kolla.

Orkidétjuven
Temperature: 12,9 °C
Wind Speed: 28 km/h
Wind Direction: NW
Rainfall (last hr): 0.0 mm
Humidity: 77 %
Pressure: 1000 hPa

at 3pm Sat 3 October
Kelburn AWS, Wellington. NZ.
takstigen
Temp -2,7 gr
Fukt 95 %
Baro 1016 mb
Bettis
Göteborg: +5,4 och duggregn
ylvahi
+4 just nu. Ser ut att ha varit kallt i natt för det är ishinna på dammen.
Solen försöker titta fram mellan det grå locket som ligger på
Alexander-VG-zon3
+11c och skyfall och mulet.

det skulle visst blåsa 20-25m/s i sydsverige in överland så ni får hålla i hatten.
Alba
Klar himmel och sol ?6.9°
I natt -3.1°
Alexander-VG-zon3
CITAT (Alba @ 03-10-2009, 13:17) *
Klar himmel och sol ?6.9°
I natt -3.1°

lite sol hade varit trevligt, här ännu mer regn och mer regn och åter regn.
skogstroll
mulet och annalkande blåst... snart ere väl storm -fear-.gif
Alexander-VG-zon3
+11c och börjat blåsa storm(träden ruskas om ordenligt) här och regnar nåt så fruktansvärt mycket (typ skyfall 100gånger så mer).
Betty
Som kallast var det vid 7-tiden i morse med -4,4 grader. Det var inte frost bara på marken utan bortåt 2 meter upp på buskar och träd. Som varmast idag var det +4,3 grader, just nu +3,3 grader och frosten ligger fortfarande kvar på skuggiga partier av gräsmattan.

Bilden tagen vid 10-tiden i dag: Finlands vita (frost-)ros, den är ca 2 m hög...

[attachment=42747:Kopia_av...0_03_002.jpg]
lislena
Det har regnat hela dagen och blåser lite. Temp just nu är 6,5gr....grått och tråkigt...i E-tuna trakten....
Anders zon 1
+6,7 som lägst i natt. Vind från havet har hållit frosten på behörigt avstånd än så länge. Just nu riktigt ruskväder +13,6 grader och halv storm och regn av och till, brrr..
Alexander-VG-zon3
CITAT (flaxss @ 03-10-2009, 15:36) *
+11c och börjat blåsa storm(träden ruskas om ordenligt) här och regnar nåt så fruktansvärt mycket (typ skyfall 100gånger så mer).

samma väder än, blåser på rätt så bra.
Gudrun i Göteborg
Ja Jisses vilket väder. Ösregn på tvären.
Anders zon 1
.... verkar som om den halva stormen håller på att övergå i hel, åtminstone i byarna .... usch sad.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Anders zon 1 @ 03-10-2009, 18:01) *
.... verkar som om den halva stormen håller på att övergå i hel, åtminstone i byarna .... usch sad.gif

håll i hatten!!
Myosotis
Här har det inte blåst farligt, däremot regnat och varit grått. Andra natten i rad nu som det först är minusgrader och sen börjar regna så lakanen över blommorna blir dyngsura.
Anders zon 1
CITAT (flaxss @ 03-10-2009, 18:41) *
håll i hatten!!

Ja, jädrar vad det blåser...! Var precis ute och räddade några växter i kruka som höll på att rymma ... blink.gif Blev nästan dränkt av regnet på kuppen.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Anders zon 1 @ 03-10-2009, 22:05) *
Ja, jädrar vad det blåser...! Var precis ute och räddade några växter i kruka som höll på att rymma ... blink.gif Blev nästan dränkt av regnet på kuppen.

jag gjorde likadant innan och blev igenom blöt, dock här har det slutat att blåsa konstigt nog. men det blåste innan rätt så kraftigt i en del byar. jag tror värsta delen av stormen gick mer söderut än mig.
Huggorm
Här på västkusten varken blåser det eller är kallt. Har regnat, men nu är det uppehåll och drygt 10 grader varmt
Alexander-VG-zon3
sist jag kollade var det 8c här.
Olle A
Huggorm, jag kan hålla med om temperaturen, men mellan Stenungsund och Ljungskile är det både hällregn och rejält blåsigt.

Olle
Huggorm
CITAT (Olle A @ 03-10-2009, 22:14) *
Huggorm, jag kan hålla med om temperaturen, men mellan Stenungsund och Ljungskile är det både hällregn och rejält blåsigt.

Olle

Det verkar komma och gå, nu har det både blåst och regnat rejält här med en stund. Men emellanåt är det lugnt och uppehåll
Alexander-VG-zon3
även här känns det som det börjat blåsa lite mer, men överlag är det väldigt lugnt med vinden. tempen +8,8c och mulet och duggregn.
Huggorm
Nu kommer det en redig skur igen, samtidigt som det börjat åska ordentligt också
Alexander-VG-zon3
CITAT (Huggorm @ 03-10-2009, 23:44) *
Nu kommer det en redig skur igen, samtidigt som det börjat åska ordentligt också

skicka hit lite åska, det skulle va kul. tummenupp.gif
Huggorm
CITAT (flaxss @ 03-10-2009, 23:46) *
skicka hit lite åska, det skulle va kul. tummenupp.gif

Verkar som jag gjorde det, för den försvann härifrån biggrin.gif Två eller tre smällar på nära håll, sedan var den borta lika hastigt som den dök upp
Alexander-VG-zon3
CITAT (flaxss @ 03-10-2009, 23:36) *
även här känns det som det börjat blåsa lite mer, men överlag är det väldigt lugnt med vinden. tempen +8,8c och mulet och duggregn.

hade visst fel, gick ut en promenad och det blåste en hel del. tyckte det var så lugnt och fint ute när jag tittade ut igenom fönstret.

CITAT (Huggorm @ 03-10-2009, 23:58) *
Verkar som jag gjorde det, för den försvann härifrån biggrin.gif Två eller tre smällar på nära håll, sedan var den borta lika hastigt som den dök upp

då är den kanske på väg.
Alexander-VG-zon3
översvämning i Kinna (eller en väg åtminstone)

http://www.wighsnews.se/nyheter.php?nyhet=...p;notisid=52872
Bettis
Göteborg: skitväder blåst och regnskurar
Anders zon 1
Nu är det riktigt soligt ute, fast blåser gör det fortfarade. +11,7 grader just nu.
Alba
[attachment=42778:Regn.gif]

[attachment=42779:bl_sigt.gif]

+5.2°
Alexander-VG-zon3
blåst i natt och i morse, idag blå himmel och soligt +11,3c.
Alexander-VG-zon3
här har det börjat att blåsa upp igen. men fortfarande soligt och inte alltför kallt.
Betty
Lånar Albas bild, den är så talande! Sånt väder har vi med idag:

temp. +4,5 grader.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon