Full version: 2009-års vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
Meriona
Fullkomligt spöregn. Lite ruggigt inne, har fått tända en hel massa ljus.... BLÄ!
Pia L
11,3 grader och regn, regn, regn, en för tidig höststorm får det lilla körsbärsträdet att se ut som en headbangande hårdrockare

ca. 2 mil söder om Ö-vik
MariaS
Sol och ordentliga vindar! 16,1 m/s! Så nu blåser väl både persikor och plommon av träden innan de hunnit mogna

TEmp +19,4
Meriona
Blåser som sjutton. Mulet. sad.gif
Alba
16° och regn hela morgonen...just nu klarnar det och solen försöker få plats mellan molnen.
ylvahi
17 grader och uppehåll. Men blåser som sjutton.
Inattt har det regnat ordentligt.
Alexander-VG-zon3
blåer rätt mycket halvsoligt till soligt och +20c.
MariaS
Blåser som sjutton. Men persikor och plommon sitter fortfarande där de ska (Puh) Senaste information är 18,2 m/s! och +19,0.
Fera
Solen i Kallst´a lyser med sin frånvaro i dag, det blåser kraftigt och är mulet.

(på fm. var det soligt, till och från men det har jag redan glömt)
Alexander-VG-zon3
+19c och soligt men blåser rätt så rejält i vindbyarna.
skogstroll
fy 17 vad det blåser. grejerna flyger runt till höger och vänster, stolar, dukar, vattenkannor... urk
MariaS
Gubben är just nu uppe på taket och försöker rädda en plåt på skorsten! Skitväder! fast solen skiner... +20,4
Alexander-VG-zon3
CITAT (skogstroll @ 16-08-2009, 17:40) *
fy 17 vad det blåser. grejerna flyger runt till höger och vänster, stolar, dukar, vattenkannor... urk

samma blåst här, har fått sätta en del krukväxter skyddat för dom börjar blåsa omkull. tror inte grannen vill ha dom.
MariaS
Flera av mina citrusar har blåst ikull, men det är ingen ide att resa dem förrän det slutar blåsa. Det ställer nog bara till värre skada då... De känsligaste har fått flytta in på glasverandan så länge.
Alexander-VG-zon3
CITAT (MariaS @ 16-08-2009, 18:14) *
Flera av mina citrusar har blåst ikull, men det är ingen ide att resa dem förrän det slutar blåsa. Det ställer nog bara till värre skada då... De känsligaste har fått flytta in på glasverandan så länge.

jag är rädd att växterna rullar istället på marken och blåser dom omkull i värsta vinddraget så blåser det ju mycket på dom. jag tyckte det var bättre att placera mina växter skyddat bakom trätrappan där dom granaterna inte blåser omkull och får inte heller så mycket vind på sig.
Aqvakul
Lund: 23 grader, sol och en del blåst...
skogstroll
mitt lilla plastväxthus flög iväg 5 meter och med det växterna... köttätaren låg en bit bort, en orkidé på en annan plats och resten lite här å där confused.gif
Betty
En sval dag idag, tempen kom bara upp i 17 grader som mest. På eftermiddagen mulnade det och solen försvann nånstans bakom molnen, alldeles nyss kom en liten regnskur...
Aqvakul
Lund/Eslöv: 18 grader, uppsprickande molntäcke (just nu lyser solen)
Meriona
Mulet och kyligt i vinden. Höstkänsla.
Kajsa i Arvika
20grader i solsidan, lite molnduttar här och där..
Alba
13° övervägande moln men solen gör tappra försök.....B L Å S I G T
MariaS
Fortfarande blåsigt, men solen skiner så det finns hopp... +18,9
Pia L
14,6 grader, soldis men en svinkall vind fortfarande

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Alexander-VG-zon3
+17c och mulet blåsten har lugnat sig.
Aqvakul
Lund: 15 grader och regn
Alexander-VG-zon3
soligt och +17c hyfsat vindstilla.
MariaS
Fortfarande blåsigt, så blåsigt att flera fritidsbåtar har problem inte långt från oss... crying.gif Sjöräddningshelikoptrar surrar starkt runt och över oss...

Annars skiner solen fortfarande +17,3
Alexander-VG-zon3
CITAT (MariaS @ 17-08-2009, 19:49) *
Fortfarande blåsigt, så blåsigt att flera fritidsbåtar har problem inte långt från oss... crying.gif Sjöräddningshelikoptrar surrar starkt runt och över oss...

Annars skiner solen fortfarande +17,3

rena rama Twister hos dig. hål hårt i hatten.

+17,4c giggle.gif
MariaS
CITAT (flaxss @ 17-08-2009, 20:00) *
rena rama Twister hos dig. hål hårt i hatten.

+17,4c giggle.gif

HÅLLER FÖR LIVET w00t.gif FAst det ska visst mojna när som helst nu, enligt SMHI...
Alexander-VG-zon3
CITAT (MariaS @ 17-08-2009, 20:01) *
HÅLLER FÖR LIVET w00t.gif FAst det ska visst mojna när som helst nu, enligt SMHI...

ja vill du inte ha blåsten så får vi hoppas på att det mojnar, annars kan jag skicka upp lite stiltje. helt vindstilla här fortfarande soligt och temp +16c.
MariaS
Stiltje gillar jag. Har nog med slagskador på persikorna nu från nuvarande vindar!
MariaS
Ääääntligen har blåsten lugnat ner sig! Stjärnklart och ljummet ute +15,4
Alexander-VG-zon3
strålande sol och en underbar morgon.
Aqvakul
Lund/Eslöv: 16 grader och sol
MariaS
Halvmulet och småblåsigt... +16,3
Lars-Olof Arvids
Till och med här vid kusten är det lugnt, så nu lär inte den stora irisen i krukan på min uteplats blåsa omkull fler gånger. Det är strålande sol, i morse 10 grader som nu har stigit till 16.

Olle
Pia L
klockan 5.45 var det 8,3 grader, nu 13,4, blå himmel och en kall vind

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Alexander-VG-zon3
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 18-08-2009, 09:08) *
Det är strålande sol, i morse 10 grader som nu har stigit till 16.

samma väder här både i morse och nu.
Alba
sol och moln ..19°
ylvahi
14 grader och ösregn.

Undrar vad jag ska pyssla med idag då???
Meriona
Solen skiner så härligt så!
(Blir svamptur för mig Ylva)
xlxl67
Hur tycker ni vädret har funkat på yr.no/smhi.se osv mot hur det varit verkligheten?

Jag tycker inte alls det är särskilt tillförlitligt.
Berith
CITAT (xlxl67 @ 18-08-2009, 13:58) *
Hur tycker ni vädret har funkat på yr.no/smhi.se osv mot hur det varit verkligheten?

Jag tycker inte alls det är särskilt tillförlitligt.

Just det! Det var ju det jag skulle kolla i andra vädertråden, den med prognoserna. *hoppar över!*
Aqvakul
Eslöv: 20 grader och sol, men väldigt blåsigt...
Chamomille
Har precis målat klart min bod och hängt ut tvätten, så nu passade det väldigt bra med en regnskur mad.gif
20 grader för övrigt i Tyresö

Dessutom vattnade jag för en stund sen ranting.gif
Alexander-VG-zon3
+18c och strålande sol.
MariaS
Har varit kanonväder hela dagen. Just nu +18,8
Aqvakul
Lund/Eslöv: 12 grader och sol..
MariaS
Tjock tjock dimma. Allt är bara ett grått töcken VAR ÄR SOLEN?! +12,9
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon