Full version: 2009-års vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
Red Top
Jaha ja. Nu kom våren verkligen av sig. Det har snöat sen c:a 15.30. Marken är alldeles vit och temperaturen ligger runt +0,5o. no.gif
Södra Stockholm.

Men, men det är väl ganska typiskt i mars. SMHI: prognos spår forstatt snöande och minusgrader fram till torsdag. Suck! thumbdown.gif
Aqvakul
Lund/Eslöv: Tre grader varmt och en blå himmel - nattens blåsväder har avtagit betydligt
Uggi
Falköping: Vitt på marken, +1º, halvklart och svag vind.
Huggorm
Munkedal: Solsken genom glest molntäcke, +7º och någon snö har vi inte sett till på länge nu
Pia L
-4,5 grader, jämnmulet och i det närmaste vindstilla

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Betty
Blå himmel, strålande solsken och - 4,1 grader.
Alba
-2.2° och lätta vita moln och strålande sol. Kan veckan börja bättre.
Alexander-VG-zon3
+7c i skuggan, har precis varit ute en lång stund i bara t-shirt och shorts!! i solen +25c! även jag hade vit tshirt på mig så brände det på ryggen när södersolen stod på.
Vippan
Våren kom helt av sig, har kommit ett litet snötäcke och det är +-0 "suck",låter så härligt ni som skriver att ni har sol.
Pia L
+7,3 grader i soldiset och snön verkligen vräker ner här

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Krolliljan
9 grader o wub.gif ch sol
malin72
snö snö och mera snö kommer det här...som började komma igår thumbdown.gif
Motti
10 cm snö här i natt -cry-.gif !men plus fyra på dagen och enstaka solglimtar på Höglandet .Och mer snö ska det bli i veckan help.gif
Aqvakul
Lund/Eslöv: nollgradigt, snöfall och kraftig byig nordlig vind - FY! thumbdown.gif -cry-.gif inget vidare cykelväder... flirting.gif
Krolliljan
-1 i natt som kallast och nu 1,8 och SOL yahoo.gif
Pia L
-8,9 grader, svag vind och klarblå himmel

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Uggi
Falköping: Halvklart, -4º och vitt på marken.
Red Top
Södra Sthlm, vitt på marken, strålande sol, lätta moln, -0,8o, nordostlig vind 8 s/m. Härligt väder mao; fast man får hålla i hatten. yahoo.gif
Alba
-2.6° och strålande sol och vindstilla.
Alexander-VG-zon3
0c och slutat snöa och solen kommer fram(snön har redan börjat försvinna). i natt snö och det har storma så det har knakat i väggarna och dånat ute.
Betty
Strålande sol och klarblå himmel, - 5,4°
Alexander-VG-zon3
-cry-.gif här växlar det snabbt, mulet och stormbyar och börjat snöar mycket.

33 - och så nu soligt igen och snön lugnade sig.

35 - nu kraftigt snöfall och sol och stormbyar.

som sagt det växlar snabbt fram och tillbaka.
Lars-Olof Arvids
Nu är det vinter igen. I natt kom det lite snö, men det har varit strålande sol hela förmiddagen. Temperaturen har dock inte orkat upp över noll. Nu mulnar det på alltmer och jag misstänker att det är mer snö på gång.

Olle
Alexander-VG-zon3
blåsigt hela dagen, snön som kom innan har helt smält bort ca 0c i skuggan och solen skiner. men även här kommer det in moln.
Myosotis
När jag gick upp i morse var världen vit igen! -4,3° som lägst, nu +0,8°. Sol omväxlande med snö- och hagelskurar och en iskall nordvind. Nordvästra Skåne.
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 24-03-2009, 07:18) *
Lund/Eslöv: nollgradigt, snöfall och kraftig byig nordlig vind - FY! thumbdown.gif -cry-.gif inget vidare cykelväder... flirting.gif

Nu har snön smält bort igen... tummenupp.gif
Myosotis
Här ligger det kvar pyttelite snö. Redan -8,9°!
Krolliljan
-7 grader thumbdown.gif
Satte spannar över några växter igår kväll
Lars-Olof Arvids
Ännu en fin vinterdag. Det är -6 grader och inte ett moln på himlen.

Olle
Aqvakul
Lund/Eslöv: minus 7 grader kl 6, nu minus 3 - solen flödar...
Pia L
-11,4 grader, en måttlig sydlig vind halvklart....och oklart om det är solen eller molnen som vinner idag.

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Uggi
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 25-03-2009, 06:43) *
Ännu en fin vinterdag. Det är -6 grader och inte ett moln på himlen.

Olle

Stämmer bra in även på Falköping whist.gif
Alba
-5.7° och klar himmel.......en underbar vinterdag........jaaaa kan ju inte skriva vår än med all denna snö.
Betty
CITAT (Betty @ 24-03-2009, 10:17) *
Strålande sol och klarblå himmel, - 5,4°

Samma förhållanden idag som igår fast idag är det lite kallare, just nu -6,7°.

Massor av snö här med så jag säger: Ännu en fin senvinterdag. coolgleam.gif
Myosotis
Det blev -14°!! fear.gif Nu är det nollgradigt, och solen skiner. NV Skåne.
Aqvakul
Lund/Eslöv: - 2 grader och strålande sol...
Myosotis
-3,9 och sol. Som lägst -12,6.
Chamomille
Strålande sol, minus 4,4 och fåglarna kvittrar i Tyresö.
Pia L
5.30 var det -14,8 grader, vindstilla och helmulet.
Nu är det -9,4 grader, vindstilla, strålande sol från en klarblå himmel och........SNÖFALL!!!!
Var kommer snön ifrån då det är klarblå himmel???? (är det det som kallas för "stardust"?) giggle.gif

ca. 2 mil söder om Ö-vik

ändring, jag glömde skriva att det var minusgrader
Uggi
Strålande solsken men kallt -4º kram2.gif
Betty
Strålande sol idag med. Just nu -7º, i natt var det -17º som kallast!
Gossen Ruda
Vacker dag med solsken och några plusgrader har det varit idag, men nu har snöfallet nått Göteborg. Man för väl kalla dom små enstaka flingorna för det, eller varför inte duggsnö? biggrin.gif
Aqvakul
Här i Lund så yr det omkring ganska ymnigt av något som är både snö och regn eller möjligen ingetdera...
Uggi
Ja nu ser det ut att bli omslag i vädret.
Biggan_
Nu lägger sig snön här!
Uggi
CITAT (Biggan_ @ 26-03-2009, 22:16) *
Nu lägger sig snön här!

Det blir mildare i morgon, tro mig Biggan. kompiskram.gif
Biggan_
CITAT (Uggi @ 26-03-2009, 22:19) *
Det blir mildare i morgon, tro mig Biggan. kompiskram.gif

Jag tror dej! tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (Biggan_ @ 26-03-2009, 22:16) *
Nu lägger sig snön här!

inte här än så länge... tummenupp.gif *håller tummarna*
Lars-Olof Arvids
Här har snön inte heller lagt sig än, men den yr i luften och det är precis nollgradigt.

Olle
Huggorm
Det närmar sig alltså, men än har ingen snö fallit här
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon