Full version: 2009-års vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
Lars-Olof Arvids
Här nästan följer termometern och klockan varandra nu på morgonen. När jag vaknade var det +6 grader, nu har det stigit till 8. Det är ganska mulet och blåsigt.

Olle
Uggi
Falköping: 4,7 grader kl 8, lite regn och nordlig vind, och så är det skolavslutning vad synd det är för barnen.
Alba
9° mulet och kuling.........var tog sommaren vägen ?
Pia L
Om det nu ändå ska blåsa och vara mulet, varför kan det inte passa på att regna då också?? Blommorna och gräsmattan behöver lite blött crying.gif
Betty
Inte mycket till sommarväder här heller, mulet och vinden friskar i ordentligt i träden, bara +8 grader.
Alexander-VG-zon3
7-8grader och snöblandat regn och åskskurar och blåser en hel del emellanåt.
Huggorm
Växlande moln och solsken, något regn att tala om har jag inte sett sedan början på april
Lars-Olof Arvids
Då får du åka några mil söderut, för här har det kommit några ganska bra skurar både igår och idag.

Olle
Huggorm
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 05-06-2009, 12:51) *
Då får du åka några mil söderut, för här har det kommit några ganska bra skurar både igår och idag.

Olle

Det är knepigt det där, det verkar som jag varit i regnskugga ett bra tag. Kollar man på smhi:s karta på deras hemsida är det ofta stora regnmoln just över där jag bor. Sedan kommer verkligheten, och den består av tjocka, grå moln som släpper ur sig någon enstaka droppe innan dom blåser iväg inåt land. Västkusten skall ju vara Sveriges regnigaste område sad.gif
Betty
CITAT (flaxss @ 05-06-2009, 12:41) *
.../ snöblandat regn /...

-fear-.gif Dig är det ju riktigt synd om! trostar.gif

Bara 8 grader och mulet här - men vi har då åtminstone uppehållsväder... det ser t.o.m. ut att klarna upp lite smile.gif
Myosotis
I natt +0,2°, natten till igår -0,4° och klart samtidigt som det åskade 2 mil härifrån!! Norra Skåne.
Alexander-VG-zon3
+3c nu och stjärnklart, i ''växthuset(n)'' +6,5c här i VG zon 3-4.

CITAT (Betty @ 05-06-2009, 13:46) *
-fear-.gif Dig är det ju riktigt synd om! trostar.gif
Bara 8 grader och mulet här - men vi har då åtminstone uppehållsväder... det ser t.o.m. ut att klarna upp lite smile.gif

lite smärre chock får man kanske, är dock van vid det har hänt i maj också flera tillfällen. men det smälter ju bort nån minut efter det landat så det är ju tur.
Lars-Olof Arvids
Här är det +5,2 grader, klart och vindstilla - med andra ord frostvarning! ohmy.gif

Olle
Alexander-VG-zon3
+2c här nu.
Huggorm
+7,2° i Munkedal, verkar inte vara någon större frostrisk här i natt
Alexander-VG-zon3
+2c än, börjar dock att frysa ytterst lite på kalla ytor. +1,1c va det visst.
Alba
Växlande sol och moln....bara 8°.
SMHI hotar med frost i natt.
Pia L
10,2 grader, måttlig vind och solen försöker att tränga sig igenom molnen

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Alexander-VG-zon3
snacka om att ha tur det stannade i natt på 0,0c och inga växter har skadats, även orkidéerna klarade sig.
Huggorm
Ett redigt åskregn pågår nu yahoo.gif
Myosotis
-2,4° i natt. Ska det bli frost nu i natt igen?
godanro
Nu har vi 12,8* och halvklart. Under dagen var det mycket varm och skönt i solen men vindarna var kyliga. En känsla av tidigt vårväder.
Pia L
10,3 grader, uppsprickande molntäcke och sydostlig vind

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Aqvakul
Lund: 12 grader och regn...
Pia L
Vad är det här för sommar egentligen? Solen klarade sig visserligen genom att komma igenom molnen, soligt hela dagen, men tyvärr så klarade inte termometern att komma upp i någon värme, det har varit runt 10 grader hela dagen crying.gif

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Huggorm
CITAT (Pia L @ 07-06-2009, 17:51) *
Vad är det här för sommar egentligen? Solen klarade sig visserligen genom att komma igenom molnen, soligt hela dagen, men tyvärr så klarade inte termometern att komma upp i någon värme, det har varit runt 10 grader hela dagen crying.gif

ca. 2 mil söder om Ö-vik

Äsch, 10 grader är perfekt. Då kan man vara ute och greja utan att varken behöva svettas eller frysa 000.gif
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 07-06-2009, 19:31) *
Äsch, 10 grader är perfekt. Då kan man vara ute och greja utan att varken behöva svettas eller frysa 000.gif

Nja - 13 grader lär visst vara idealiskt för långlöpare, men jag tar gärna 18-19 grader och sol när jag ska jobba i trädgården...
Huggorm
15 grader och mulet kan jag sträcka mig till
Pia L
Själv föredrar jag minst 25 p.g.a. olika sjukdomar, och nuvarande temperatur 8,5 är lååååångt ifrån det min kropp önskar crying.gif

Jag kanske ska tillägga att mitt favoritställe just nu är växthuset
Betty
Rena aprilvädret här... Regn, hagel, sol och mulet om vartannat de senaste två dygnen. Som kallast inatt +2 grader, just nu +8,9 och sol.
Aqvakul
det är ju modernt med "målbilder"...

Här kommer en "målbild" för vädret...

PS Bilden är inte helt nytagen... DS
Pia L
7,6 grader, halvklart och en sydvästlig vind

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Aqvakul
Lund/Eslöv: 9 grader, blek sol
Red Top
Norduppland 12,7o nästan molnfritt och strålande sol. I natt var det -2,4o där mina utplanterade växter står. Med fiberduk har allt klarat sig bra.
Alba
12° och sol
Alexander-VG-zon3
nu +14c och halv soligt, varmast idag +18c och kallast i natt +5c.
Danne031
15-17 grader och växlande molnighet.
När solen hade tittat fram närmre en timme i sträck öppnade sig himlen (som redan var klarblå och fin??) och hagel dundrade ner i mängder wacko.gif
Aqvakul
Lund: Det blev en ganska fin eftermiddag och kväll, just nu sol och 14 grader.
MariaS
En ganska skön försommarkväll. Vindstilla, +12,3, sol och fågelkvitter, medans jag sitter här och tittar på Buster, när han klipper gräset biggrin.gif
Betty
CITAT (MariaS @ 08-06-2009, 20:17) *
En ganska skön försommarkväll. Vindstilla, +12,3, sol och fågelkvitter, medans jag sitter här och tittar på Buster, när han klipper gräset biggrin.gif

Samma som här då, förutom det där med Buster och gräsklippningen... rolleyes.gif
Aqvakul
Lund/Eslöv: 12 grader och flödande sol från en klarblå himmel
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 09-06-2009, 08:01) *
Lund/Eslöv: 12 grader och flödande sol från en klarblå himmel

Samma här men med 15 grader. yahoo.gif Perfekt semsterväder.
jessica i stg
Uppsala: Mulet och Grått! Vantar på vid cykelturen till jobbet thumbdown.gif
Alba
15° och sol men oroväckande mycket moln i horisonten. Blåsigt ....usch.
Alexander-VG-zon3
blp himmel och soligt och 18c
Betty
Bara några enstaka tunna skyar högt uppe på en annars klarblå himmel. För en gångs skull vindstilla. +15 grader.
Gossen Ruda
Det har mulnat på med höga tunna moln och under dessa en del lägre molntussar. Solen skiner dock igenom för det mesta även om det blir svårare och svårare. Drygt 20 grader och en frisk sydostan.
Berith
Ett utomordentligt torkatvättväder har vi haft idag. tummenupp.gif Sol och lite vind med runt 23 grader. Och små fina molntussar som med fantasins hjälp blir både får och inte får.
Aqvakul
Lund: Det var en fin dag - 17 grader med mycket sol tills regnet kom vid halv tre - Just nu regn, 12 grader... crying.gif
Pia L
11,9 grader, vindstilla och klarblå himmel

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon