Full version: 2009-års vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
Alexander-VG-zon3
17c och klart.
Pia L
10,5 grader, helmulet och en nordlig vind

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Aqvakul
Lund/Eslöv: 17 grader, små lätta moln
Fny
duggregn i Uppsala...
Betty
Klarblå himmel, inte ett moln, äntligen stilla efter flera dagars blåst, temp just nu 13 grader.
Gossen Ruda
Det mulnar på över Götet. Rätt upp är det moln men jag ser blå himmel i söder.
Alba
13° och mycket moln som konkurrerar med solen. Det blåser....även idag......men något mindre i alla fall.
Fny
ojoj, duggregnet har utvecklats till ett regelrätt spöregn!
Red Top
I Norduppland öser regnet ner. Vi har 9o och det är härligt. Regntunnorna är överfulla, växterna gläder sig och förhoppningsvis sköljs det sista av allt gult pollen, som täckt allting; såväl växter som hus, bort. yahoo.gif
Alexander-VG-zon3
soligt och +25c i skuggan.
Aqvakul
Lund: 24 grader och soldis. Vinden ger svalka.
Gossen Ruda
Det blir snart värre/bättre. Här i Götet har det passerat lite höga tunna moln då och då men inget har fallit ur dom. Tempen var uppe i 23-24 och vände men sjunker nu gradvis trots det klara solskenet. Är nu nere i 20. Det ser varmt ut när jag tittar ut men den nordliga vinden är kall.
Alexander-VG-zon3
Nordlig vind här också nu, och 22c mulet/halv soligt.
mamamaggan
Vädret slog om i natt . Det blev nordlig vind , grått och regn till och från , temperaturen sjönk c:a 20 grader. Brrrrrrr ! Det vädret har hållit i sig hela dagen.
Aqvakul
Lund: Här blåser det rejäl västlig vind - 23 grader...
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 02-06-2009, 18:51) *
Lund: Här blåser det rejäl västlig vind - 23 grader...

20 mil norrut runt 15 grader.
Alexander-VG-zon3
+17c och soligt, blåser mycket från norr/öst ibland med kraftiga vindbyar.
Pia L
7,8 grader, än så länge klarblå himmel men det blåser en hård nordlig vind

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Red Top
I Norduppland är det oxå 7,8o, regnet öser ner. I går fick vi 14 mm. Mer behövs. Eftermiddagen och kvällen i går bjöd på solsken, men ingen värme.
Aqvakul
Lund/Eslöv: 12 grader, sol och en frisk nordan...
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 03-06-2009, 07:21) *
Lund/Eslöv: 12 grader, sol och en frisk nordan...

mm de blåser som fan
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 03-06-2009, 07:28) *
mm de blåser som fan

en frisk nordan...
Gossen Ruda
Morgonen är klar och kylig. Några spridda molntrasor men mest blå himmel. Strax över 10 grader. Det kom ett par mm himlavatten under natten.
Uggi
Det stämmer bra även för Falköping Ruda/Uggi
Alexander-VG-zon3
14c och halv mulet men ändå soligt, blåser lite från norr men inte jätte mycket.
Alexander-VG-zon3
soligt och +17c blåser upp mer från norr.
titti49zon6
Ca 13° och svart himmel, inget regn ännu men det kommer snart
Pia L
12,3 grader, det åskar förfullt här men inget regn ännu, snart är väl ett skyfall över oss

ca. 2 mil söder om Ö-vik
mamamaggan
Regn , storm , liiiiiiiiiiiiiiiite sol , storm, hagel , uppehåll , storm ,regn.................

Är ni säkra på att det är sommar ? confused.gif
Pia L
Några blommor trodde det ialla fall, men dom ligger avbrutna längs backen efter den hårda blåsten crying.gif
Alba
12° och stooora mörka moln. Regnet är inte långt borta nu och även åskan skulle hälsa på idag.
Vinden har ökat och i morgon ska det bli kuling.
Alexander-VG-zon3
15c 20c under dagen och soligt, dock har det blåst en del från norr såd et känns kallt när man är ute.
Lars-Olof Arvids
Nu är det inte mer än sju grader här. Jag har ställt ut ett par varmvattenspannar vid mina inkrukade växter, för man vet ju inte hur långt ner temperaturen tänker krypa i natt.

Olle
Myosotis
nono.gif Du får inte säga så. Jag har bestämt att det inte ska frysa i natt. (Det är jättekallt.)
Huggorm
Verkar som den där svala norrlandsluften som dom lovade har anlänt här också nu. Det är behagligt svalt för första gången på länge. 6,2 grader yahoo.gif
Myosotis
Jag håller med om att det är härligt men jag orkar inte springa och täcka över 3 millioner växter. Alltså blir det ingen frost.
Huggorm
Det borde inte bli så farlig frost, marken, stenar och vatten är fortfarande varma och skyddar en del
Betty
Soligt men svalt idag på dan, som mest 15 grader men vid 17-tiden började det duggregna och så höll det på i några timmar. Nu är det mulet men uppehåll och bara 8,5 grader. Jag orkar inte täcka... men tomaterna får i alla fall vara inne i natt.
Lars-Olof Arvids
Det blev ingen frost i natt. Nu på morgonen är det +5 grader. smile.gif

Olle
Aqvakul
Lund: 10 grader och spöregn
Eslöv: 13 grader och strålande sol
Pia L
8,6 grader, mulet och halv storm

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Red Top
Norduppland 7,3o och ett lätt regn. Ingen frost i natt, men än är faran inte över. På söndag är det fullmåne och får vi klart väder då, kan vad som helst hända.
Gossen Ruda
Strålande sol från en nästan helt blå himmel. Ren och klar polarluft till skillnad från uppvärmd förorenad kontinentalluft. Det blåser en del men tack vare detta är frostrisken låg nattetid. Det är när luften står stilla som det kan bli markfrost.
Betty
Ingen frost i natt här heller. Soligt men det blåser kallt, bara 10,6 grader.
Alexander-VG-zon3
+12c och soligt i natt som lägst +4c.
Alba
13° och väldigt blåsigt......ingen sol i sikte.
Pia L
Det är inte nådigt vad det blåser ute, lilltjejen kom hem från skolan nu med uppskrapad hand, hon hade blåst omkull på cykeln crying.gif
Det ÄR inte så kallt som det känns i vinden, 14 grader och mulet
Lars-Olof Arvids
Usch då, hoppas hon inte blev alltför allvarligt skadad! ohmy.gif
Här i Bohuslän är det nu +7,1 grader. Eftersom det är helmulet blir det nog ingen frost i natt, men varmvattenspannarna står på plats vid mina växter för säkerhets skull.

Olle
Pia L
8,7 grader och ett tjockt molntäcke hänger lågt, det blåser inte fullt lika starkt idag.

Lilltjejen, skrapade upp handen och ena knät, annars gick det bra.

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Aqvakul
Lund/Eslöv: efter regn - sol, 8 grader
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon