Full version: 2009-års vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
Pia L
11,9 grader, mulet, duggregn och en svag vind

ca. 2 mil söder om Ö-vik
MariaS
Strålande solsken. +20,5. Lite för varmt att börja åka med bil och husvagn....
Alba
12° och mulet och duggregn.

Nu har vi fått allt regn vi behöver för hela juli. Det har regnat nästan utan uppehåll från måndag kväll. I går vräkte regner ner hela dagen.....alltså vräkte.....eller det var mera som skyfall.
Pia L
Alba : Bor vi väldigt nära varandra eller?? Jag tycker att vi väldigt ofta har precis samma väder unsure.gif
Gårdagen här gick också i regnets tecken, under ca 30 min så duggregnade det, men därutöver så strilade eller vräkte det ner, aldrig uppehåll.
Gräsmattorna är mättade, dom orkade inte ta emot mer så pölarna ligger stora både på gräsmattan och infarten......jag vill ha värme och SOOOOOOL
Meriona
Nu vräker regnet ner - tjohooooo! Hoppas det håller på en stund, för det behövs verkligen! smiley_small_hug.gif
skogstroll
här skiner solen och det är varmt... men jag har en känsla av att det är övergående whistling.gif
Meriona
CITAT (Meriona @ 08-07-2009, 09:48) *
Nu vräker regnet ner - tjohooooo! Hoppas det håller på en stund, för det behövs verkligen! smiley_small_hug.gif

Nähä det har redan slutat och nu skiner solen. thumbdown.gif
skogstroll
kollade på SMHI och enligt dem ska det ösa ner nu i Stockholm men det kommer väl lagom tilll lunchrasten unsure.gif
Alexander-VG-zon3
kom skurar innan i morse, nu +23c och soligt och blå himmel, inte alls vad SMHI skriver att det ska vara enligt dom ska det vara +17c och mulet och regn.

skogstroll
nej i morse skrev de att det skulle regna hela dagen från lunch och nu ska det vara varmt och soligt...
Alexander-VG-zon3
kom en skur innan nu soligt och blå himmel och 22c.
Noak
Blåser hårt, mulet men inte en droppe regn har fallit.
Myosotis
CITAT (Berith @ 08-07-2009, 07:01) *
...cm-stora hagel...

-fear-.gif Hur gick det för blommorna?!
Berith
CITAT (Myosotis @ 08-07-2009, 18:34) *
-fear-.gif Hur gick det för blommorna?!

unsure.gif Tror att det gick bra, tog en rundsyn (?) för en stund sen och dom såg nog ut som vanligt...
Myosotis
Vilken tur!
MariaS
Lokal rapport från Kolboda, ca 2,5 mil söder Kalmar. Mulet men uppehåll. biggrin.gif Fick en liten skur på vägen ner, annars har det varit bra väder idag.
ylvahi
+14,5 grader och mulet. Kommit några skurar under dagen.
Nu har det börjat blåsa också.
2 mil söder om Gävle
Farbror Blå
Dalarna här.. har vrääkt ner regn hela eftermiddagen och åskat rejält. En smäll kom precis nära huset i en träddunge, så huset skakade. I fredags slog åskan ut min TV och digitalbox ( en sån man spelar in och pausar på) .. när ska detta ge sej?
Pia L
14,4 grader, grått, grått, grått och svag vind

ca. 2 mil söder om Ö-vik
skogstroll
regn regn regn
Meriona
Nu vräker det ner här - tjohoooo! smiley_small_hug.gif
MariaS
Kolboda 2,5 mil söder Kalmar.

VAknade till strålande sol. Sen var det en träffdeltagare som fick för sig att tvätta bilen, så nu regnar det... Blåsigt.
Alexander-VG-zon3
soligt och ca 22c.
skogstroll
nu blev det uppehåll å grått
Pia L
15,9 grader, halv storm och ösregn

ca. 2 mil söder om Ö-vik
skogstroll
nu är det grått i Stockholm
Noak
CITAT (Pia L @ 09-07-2009, 14:38) *
15,9 grader, halv storm och ösregn

Instämmer !
(Fast i norra Hälsingland)
Alexander-VG-zon3
mulet och +17c.
Bettis
Göteborg: +13,6 och ösregn
skogstroll
Blä regn och nu blir det att åka hem help.gif
Betty
Efter idogt regndansande = -> så lyckades jag lura ner 7 mm på tisdagskvällen... rolleyes.gif
i övrigt; kallt, blåsigt och mulet/molnigt - men inget mer regn... suck! Temp. just nu 17,7 grader.
Alexander-VG-zon3
+13C och skyfall.
Pia L
13,6 grader, mulet, regnigt, blåsigt (dock inte samma styrka som igår)

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Berith
Regnade hela eftermiddan igår... Klockan 21 tömde jag 9 mm, i morse 9 timmar senare hade det kommit 21 mm till. Många 9 och 21 blev det... g.gif
MariaS
Blev väckt vid sextiden av en irriterande sol som lös rätt in i husvagnen. FAst efter att ha sett väderradarn, är jag ganska nöjd ändå. Solen lyser fortfarande från klarblå himmel, och det känns i alla fall skönt i förtältet, nu när vi äter frukost. biggrin.gif
Gossen Ruda
Börjar bli lite vattenskadad, det har regnat varje dag i denna veckan. 42 mm till i morse men sen har det kommit mer. Fick sätta på värmen i bilen på väg till jobbet, ca 15 grader. Skönt med lite omväxling mot värmen förra veckan fast nu är det dags att växla tillbaka. rolleyes.gif
Red Top
Här i Norduppland har det regnat nästan oavbrutet sen kl 23.30 i onsdags kväll. 70(sjuttio) mm hittills. Det är relativt varmt. 13,8o just nu.

Jag hoppas Betty slutar regndansa snart, för det är tydligen här det mesta landar. Jag får kontra med lite soldans. smile.gif

skogstroll
Det var fasligt vad det blåste i morse. Krukor och stolar och allt möjligt flög åt alla möjliga håll. En tung stor kruka med en strelitzia i låg omkullvält. Det var nästan så jag trodde att det hade varit vandaler där unsure.gif
Pia L
Här finns det inte mycket som står upp längre i rabatterna crying.gif den förbaskade halvstormen drog ner nästan alla studentnejlikorna igår och idag har vinden vänt så nu är det riddarsporrarna som viker sig, dels för vinden och det hårda regnet.
Jag har tyvär ingen regnmätare, men jag funderar på HUR kommer regnet ner så att man kan räkna regnmängden när det regnar horisontalt??? unsure.gif confused.gif
För uppdatering....det blåser VISST lika mycket som igår, men det blev nog bara lite stiltje när vinden vände

ca. 2 mil söder om Ö-vik
skogstroll
Min fläder ser bra eländig ut också angry.gif
Pia L
Kan man kanske skylla på grannen??? unsure.gif han sa att när Pionenrna blommar så blir det skitväder......och gissa vad som blommade när skitvädret började?? Just det, Pionerna
Noak
12,9 grader, mulet, småregn. Blåser gör det också, fast inte som igår.
27 mm regn har vi fått på ett dygn.Lite till vill jag ha, sen är jag nöjd.
Myosotis
12,7° och regn i norra Skåne! yahoo.gif

Tycker synd om alla er som får blommorna förstörda, här regnar det lagom och blåser bara lite.
Alexander-VG-zon3
skurar och mulet och +17,3c.
Betty
CITAT (Red Top @ 10-07-2009, 08:40) *
Här i Norduppland har det regnat nästan oavbrutet sen kl 23.30 i onsdags kväll. 70(sjuttio) mm hittills. Det är relativt varmt. 13,8o just nu.

Jag hoppas Betty slutar regndansa snart, för det är tydligen här det mesta landar. Jag får kontra med lite soldans. smile.gif

Okej okej, jag kanske gjorde nåt stegfel så att största skvätten hamnade i huvet på dej naughty.gif f´låt... whist.gif

Nåja det lönar sig tydligen att klaga, bara 1½ timme efter att jag skrev mitt gnäll igår kväll så började det regna och blåsa som bara den. Tur att jag hade garderat mig och bundit upp alla pioner och tvåmeters riddarsporrar! ohmy.gif
Resultat: 8 mm i regnmätaren! yahoo.gif
Idag skiner solen, det är rätt blåsigt och temp just nu: 21 grader.
Huggorm
Nu har det regnat ett par dagar även här i munkedal, och nu har det nog blivit några millimeter. Känns bra, nu skall nog bär och svamp komma rejält
ylvahi
ÄNTLIGEN
På bussen hem började solen lysa efter 2 dagars regn.
18 grader just nu.
2 mil söder om Gävle
Alexander-VG-zon3
uppehåll och ca +18c +19c.
Alexander-VG-zon3
+15c och mulet, spännande väder inte!.
skogstroll
18,5 och lite jolmigt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon