Full version: 2009-års vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
Alexander-VG-zon3
CITAT (Myosotis @ 14-12-2009, 11:42) *
w00t.gif och så hade jag bara -2,8°! Måste vara första gången i världshistorien som det var kallare i Malmö!

haha jag kollar inte ens vilka stationer där står jag bara klistrar in, men nu såg jag att där stod malmö. häftigt, dock så ligger väl sturup flygplats öppet och en bit ifrån så där blir nog kallare än inne i själva staden malmö. min termometer mår nog inte bra för den har visat som lägst -0,9c nu i 3nätter om jag räknat rätt jag får nog ta och rensa den eller byta batteri eller kanske det stämmer det vet jag inte. men enligt vägverket var här runt -2c som lägst i natt.
Betty
Vi fick ett tunt snöpuder natten till idag, men det är så tunt att gräsmattan syns igenom... det är mulet och rätt kallt idag, -7 grader.
Alexander-VG-zon3
snön som kom har smält bort temp +0,7c.
skogstroll
grrrr i morse hade jag värsta snöovädret hemma, måste snuddat kusten bara för i stan var det ju nästan inget... inställda bussar, blöt promenad blä
Betty
CITAT (flaxss @ 14-12-2009, 14:25) *
snön som kom har smält bort temp +0,7c.

Det lilla vi fick är kvar, nu är det ännu kallare -8, Brrr!!!
Alexander-VG-zon3
´halvklart och -0,9c.
Aqvakul
Lund: - 1,1 grad
ylvahi
Norduppland: -5 grader snöar och blåser ganska ordentligt. BRRR!!
Alexander-VG-zon3
CITAT (flaxss @ 14-12-2009, 18:07) *
´halvklart och -0,9c.

nästan samma temp och väder, något varmare.
Aqvakul
Lun/Eslöv: minus 2 grader och vi inväntar med bävan dagens snöoväder...
Berith
Lite snö i luften, har kommit en halv cm kanske. Knappt en grad minus och ser ut att vara alldeles lugnt.
Bettis
CITAT (Berith @ 15-12-2009, 07:28) *
Lite snö i luften, har kommit en halv cm kanske. Knappt en grad minus och ser ut att vara alldeles lugnt.

Göteborg: samma som hos Berith yes.gif
Olle A
Snö och alldeles lugnt i Göteborg??? I Stenungsund är det rejält blåsigt, regn och +3 grader. Tydligen snöar det i så gott som hela Sverige utom här. JAG VILL OCKSÅ HA SNÖ!!!!! -cry-.gif

Olle
Lady Hamilton
Vi har fått ca 5 cm sedan i går Så nu är allt vitt ute santa.gif
Alba
Det snöar för fullt bravo.gif
Det blir nog den vita julen jag hoppades på.
-4.6°
Alexander-VG-zon3
efter att jag rensade termometern vid 21tiden så har nattens lägsta varit -0,1c.

just nu +0,8c och snöfall, har snöat hela morgonen så marken har blivit vit ca 1cm snödjup skulle jag tro.

nattens min värde

Norra Norrland

Plats °C

Naimakka -27,5
Parkalompolo -27,4
Pajala -27,0
Karesuando -27,0
Karesuando-A -26,7
Nedre Soppero -23,7
Vittangi -19,4

Götaland

Plats °C

Ronneby/Kallinge -8,2
Ljungby-A -8,1
Tingsryd-Degerha -6,5
Kalmar flygplats -6,3
Karlshamn -6,1
Kosta -5,8
Oskarshamn -5,7
Myosotis
Det snöar!! yahoo.gif Riktigt mycket, med stora flingor. Så vackert! wub.gif
Alexander-VG-zon3
här slutade det snöa vid 12-tiden och nu +1,3c och snön har börjat att smälta.
Myosotis
Nollgradigt här nu.
skogstroll
snö snö snö det slutar aldrig! ska jag komma hem tro.... sad.gif
Biggan_
Nu snöar det här också!
Aqvakul
CITAT (Biggan_ @ 15-12-2009, 14:11) *
Nu snöar det här också!

I Eslöv också, men det lägger sig inte...

Hustrun ska köra från Sjöbo sent i kväll... Jag vet att hon gruvade sig för det i morse...
Alexander-VG-zon3
+1,6c och snön som är kvar har blivit ''slask'' och himlen är total grå.
KRT
Lund/S.S; +1,4 grader och de jättestora snöflingorna som kom för 1 h sedan har övergått i småsmå flingor. Blött på vägar, men det lägger sig på tak och gräs. Hoppas det inte fryser i nat för Då blir det halt!!!
skogstroll
huuu hoppas det går bussar hem ikväll annars får jag gå en mil i backarna -cry-.gif
herkules
sthlm nu -1,3 grader, det har snöat i snart 1 1/2 dygn bravo.gif
Aqvakul
Lund: 0,6 grader och regn - Snöfallet i Eslöv förvandlades till regn i Lund.... (otäckt att cykla i)
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 15-12-2009, 15:57) *
huuu hoppas det går bussar hem ikväll annars får jag gå en mil i backarna -cry-.gif

Nu tog du väl i iaf. giggle.gif
Myosotis
+0,1°, typiskt. I morgon bitti är väl snön borta igen.
ylvahi
Äntligen har det slutat snöa och blåsa. -3 grader
Har säkert kommit 2 dm sen i går kväll, minst
I Gävle har det kommit mera.
Alexander-VG-zon3
här har börjat att snöa igen, temp vet jag inte men skulle tro att det är runt 0c.
Aqvakul
Lund: Regn och + 1,0 grader
Hej igen
- 20 fy f................. inte mänskligt med sån kyla

Alphaville
Det har snöat lite under eftermiddagen och kvällen. Någon centimetr har det blivit. -0,4 gradert... Hoppas att snön får ligga kvar happy.gif
Myosotis
Snöar och smälter och snöar och smälter, så vitheten är nog ganska konstant.
Aqvakul
Lund/Eslöv: Snöblandat regn, plus 1 grad
Myosotis
Det snöar fortfarande. Lite mer snö ligger än igår kväll. +0,1°, så typiskt, Varför kan det inte vara -0,1° istället, då skulle det hunnit bli ganska mycket snö nu.
Alba
Klar himmel och -14°........gräsmattorna är vackert vita.
KRT
Lund/S.S; Stora vita flingor dalar ner från himlen, men pga temperaturen på 1,1 plusgrader lägger det sig bara på vissa ställen. Dock har temperaturen sjunkigt en grad sedan kl 9, så det är kanske på väg att bli kallare g.gif
Med tanke på hur blött det är (SLASK!!!) blir det för jäkligt om det fryser på. Och jag som ska ut och köra i kväll sad.gif
Olle A
Nu snöar det helt underbart i Stenungsund! yahoo.gif

Olle
Betty
Solen skiner på den decimeter snö som täcker marken och det är lika kallt som i frysen...
-18,4 grader.

Alexander-VG-zon3
temp -0,6c snöade i går kväll men det har smält bort, det syns dock snö på taken och på högre höjder runt om men på lägre mark inget alls.

nattens min värde

Norra Norrland

Plats °C

Nikkaluokta -31,6
Vittangi -30,7
Vajmat -30,7
Karesuando-A -30,0
Pajala -29,6
Nedre Soppero -29,4
Karesuando -29,1

Götaland

Plats °C

Målilla-A -6,7
Målilla-D -5,9
Hud -4,4
Kroppefjäll-Gran -4,0
Nordkoster -3,8
Rångedala -3,7
Tomtabacken -3,5
Alexander-VG-zon3
whoo hoooo solen är framme och skiner bravo.gif nu har den smält bort mer av den resterande snön i området.
Aqvakul
Eslöv: Snön yr omkring men lägger sig inte, någon plusgrad...
Myosotis
Det snöar och snöar och snöar, fortfarande +0,1°.
KRT
Lund/S.S; Snön böjar lägga sig, även på vägar och andra tidigare bara ytor, temperaturen har sjunkigt till 0,5 plusgrad......
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 16-12-2009, 11:19) *
Eslöv: Snön yr omkring men lägger sig inte, någon plusgrad...

fast banne mig om inte snön lägger sig som ett mjukt vitt täcke...
Alexander-VG-zon3
+0,8c och h'r har det börjat snöa med rätt så stora och fluffiga flingor. blir kvar på marken, solen borta och mulet.
KRT
CITAT (Aqvakul @ 16-12-2009, 13:19) *
fast banne mig om inte snön lägger sig som ett mjukt vitt täcke...

Det var ju det jag sade flirting.gif
Myosotis
Det snöar. -0,3°.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon