Full version: 2009-års vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
Alexander-VG-zon3
-5,9c på balkongen och på altanen -7c. på norrsidorna är det fortfarande frost och ytlagret i marken är tjälat men termometern i skuggan visar ändå +3,7c nu så hoppas det tinar upp under dagen. termometern i solen visar +14c det var ju härligt.

Alexander-VG-zon3
+5,8c och soligt.
ylvahi
N. Uppland +2 grader o iskall nordan

Har både varit sol och moln. Kom en liten sväng snö på förmiddan.
Alexander-VG-zon3
+0,8c nu och halv klart. varmast idag +6,8c.

kl 22.46 - det har faktiskt blivit varmare här +1,8c.
Alexander-VG-zon3
+0,9c och halvklart.
Aqvakul
Lund/Eslöv: Temperaturen sjönk från 0 till - 1 mellan 5.30 och 6.00. En fruktansvärt kall och hård nordan plågade mig då jag cyklade till stationen....
Bettis
Göteborg: Rena sommarvärmen -2,1 gryning men solen kommer kanske idag igen.
Uggi
Minusgrader inatt, men jag tror att vi får en fin solig och kall dag här i Falköping.
Alba
+5.6° och sol med några vita moln på himlen.

I natt -3.4°
Alexander-VG-zon3
CITAT (Alba @ 15-10-2009, 09:52) *
+5.6° och sol med några vita moln på himlen.

I natt -3.4°

samma temp här, klart och soligt lägst i natt -0,7c.
Alexander-VG-zon3
+8,7c och blå himmel och soligt.
Aqvakul
Lund/Eslöv: 3 grader och mulet
Olle A
Hällregn och +4 grader i Stenungsund. Nästan så att det skulle kunna övergå i snö - fryser det på nu blir det inte roligt. sad.gif

Olle
Uggi
Falköping: Det snöar för fullt, börjar bli vitt på marken men det skall övergå i regn fram på dagen enligt MSHI.
Alphaville
Strax över nollan och snö! Har snöat i en halvtimme. Stora mjuka flingor. Men det smälter nog bort ganska snabbt
Alexander-VG-zon3
+1c och snöar ymnigt.
Huggorm
Munkedal +1,9 och snöblandat regn, har blivit lite vitt på marken på ett par platser. I Hogstorp en mil söderut är det helt vitt crying.gif
Alexander-VG-zon3
så här såg det ut här för en stund sen , temp ca +1c men det känns som om det är ett kort snöfall det blir nog regn sen.

[attachment=43250:PICT0007.JPG]
Alexander-VG-zon3
nu har det slutat att snöa och börjat duggregna istället.
Alba
Regn...här regnar det rejält idag. +5.9°
Alexander-VG-zon3
snön som kom har smält bort, uppehåll och mulet temp +3,1c.
Anders zon 1
Busvädret som hade utlovats här i Skåne idag har lyst med sin frånvaro. Visserligen har det kommit lite regn, men inte särskilt mycket. Och någon snö har jag inte sett röken av. Inte så värst blåsigt heller. Har till och med sett solen ett par gången under dagen. Nu +5,0 grader ute. I natt blev det andra frostnatten hittills med -0,8 grader (första frosten kom natten mot i förrgår, -0,4 då). Fast ännu har sommarblommorna inte gett upp. Lite svedda blad på dahliorna men annars verkar det mesta ha klarat sig helt utan skador.
ylvahi
Betty
Soligt och som mest 8,8 grader igår. Idag är det mindre kul... det regnade ordentligt på morgonen, senare bara duggregn men himla trist och grått. +5 grader.
Alexander-VG-zon3
+4c visar termometern och mulet, blåser lite.
Alexander-VG-zon3
+5,1c och mulet.
Aqvakul
Lund: 3 grader, mulet
Alexander-VG-zon3
konstigt väder - här ösregn och tempen stiger snabbt just nu +5,6c. det är varme nu än det var under dagen.
Rosmarin
För bara två - tre dagar sedan hade vi riktigt varmt om eftermiddagen (=+20 °) men kalla nätter (=+4-+5°). Inatt blev det plötsligt -5° !!! Och nu ikväll regnar det och är ganska milt... confused.gif
ylvahi
Igår var det ösregn hela dagen. Sen kom stormen mot kvällen.

Idag är det + 5 grader, småregnar lite mellan varven och träden lutar i nordsydlig riktning.

Undrar vart mina lyktor har blåst då??
Dom stod på altanräcket igår
Alexander-VG-zon3
blåser en hel del, men annars uppehåll och blå himmel och strålande sol +8,3c visar tempen i natt var det +3,6c som lägst.

nu vid 14-tiden när jag var ute så visade tempen vid torget +12c och det i skuggan. tempen hos mig visar på +9c och strålande sol med några moln på himlen.
MariaS
Blå himmel och sol
Berith
Blå himmel och sol - och 2,5 minus!
ylvahi
Äntligen sol igen och blåsten har slutat (för den här gången)

+0,5 grader och frosten håller på att försvinna från gräsmattan.
Alexander-VG-zon3
lägst i natt -3c nu +6,2c och strålande sol från en blå himmel.
Alexander-VG-zon3
ännu en fin och solig dag med max temp runt +10c. just nu mulet och +7,3c.
Aqvakul
Lund/Eslöv: 8 grader...
Bettis
Göteborg: +8,3, duggregn och det är halvlyse ute.
Alba
Grått grått grått ...men inget regn... +1.9°
Uggi
CITAT (Bettis @ 19-10-2009, 09:18) *
Göteborg: +8,3, duggregn och det är halvlyse ute.

Lika dant här i Falköping, men det blir bättre imorgon hoppas jag.
Berith
Strålande sol, stilla i trädtopparna och 5 plus...
Alexander-VG-zon3
mulet och +10c, dystert väder.
Betty
Grått, eller (kan man säga ljusgrått?) hos mig idag, + 3,5 grader.
Alexander-VG-zon3
CITAT (flaxss @ 19-10-2009, 12:36) *
mulet och +10c, dystert väder.

samma än.
Aqvakul
Lund/Eslöv: 8 grader
Alba
Sol och +2.4°.
I går kväll kom det snö men mest regnblandat så ingen snö ligger kvar.
Noak
Sol och frost i norra Hälsingland.
MariaS
DIMMA!
Alexander-VG-zon3
lägst i natt +8c , nu +9,6 och mulet.
Alexander-VG-zon3
no offense för dom som bor i Norrland men hittade nyss webkamera över Arjeplog

http://www.arjeplog.se/index.php?option=co...r&Itemid=46

detta hade jag inte klarat av att ha under dom månaderna, just nu fraktar dom bort snödrivor så att trafiken kommer fram fear.gif och här sitter jag med duggregn och just nu +10,3c och ute än står fuchsian i fullblom och tog i går ut min apelsin och citron-träd. jag är nog glad ändå över att just jag bor i regniga sydväst sverige.

fler webbkameror
http://www.webbkameror.se/webbkameror/index.php
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon