Full version: 2009-års vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
MariaS
Nu så tittar lilla solen fram igen la la la
Uggi
Falköping: Det är härligt, solen skiner från en klarblå himmel och jag har klipt träd och skall så fortsätta när jag har skrivit några rader här. Ljuvligt!!! tummenupp.gif bravo.gif
MariaS
Uuuuuunderbar vårsol som värmer såååå skönt. +18 grader vid solväggen på glasverandan. Kaffet smakade utmärkt därute! +7,2 grader i skuggan.
Såg att påskliljor och liljekonvaljer var på väg upp i rabatterna wub.gif
Uggi
Har du lika fiiiint som jag, toppen.
MariaS
CITAT (Uggi @ 09-03-2009, 14:46) *
Har du lika fiiiint som jag, toppen.

Ja, det är ju bara några mil mellan oss. Fast jag bor nog i den varmare zonen biggrin.gif
Uggi
Ja det är stor skillnad för er utmed Vänerkanten och vi som bor mellan bergen. yes.gif
MariaS
CITAT (Uggi @ 09-03-2009, 14:54) *
Ja det är stor skillnad för er utmed Vänerkanten och vi som bor mellan bergen. yes.gif

Skiljer nog sådär en 300 meter i höjd över havet mellan oss också. Vi bor på 52 meter.
Uggi
Och jag bor 235 m ö.h.
MariaS
Okej, ca 200 meter då biggrin.gif Kom på att det är nog Tidaholm som ligger på 300 m ö.h
Krolliljan
smile.gif Sol stora delar av dagen och 5-6 +grader.
Pia L
-2,2 grader, en sydlig vind och snön som äntligen avtog igår på dagen efter att ha snöat från 18 på söndagen och gett ytterligare 1 dm har återkommit.
Nu är jag grundligt less på all denna snö, jag vill ha vår.

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Chamomille
Snö. Snöar. Vackert som en saga. Minus en halv grad. Fåglarna är tossiga smile.gif

Tyresö utanför Stockholm.
Red Top
Jag har likadant väder som Chamomille biggrin.gif Det är vitt och vackert i södra Stockholm.
Fåglarna här är dock inte tossiga giggle.gif , de lyser bara med sin frånvaro.
Chamomille
CITAT (Red Top @ 10-03-2009, 07:17) *
Jag har likadant väder som Chamomille biggrin.gif Det är vitt och vackert i södra Stockholm.
Fåglarna här är dock inte tossiga giggle.gif , de lyser bara med sin frånvaro.

giggle.gif Var just ute i morgonrocken och matade dom med en liter frön. Ujj vad det snöar!
Edit: Det är smiley_small_hug.gif snö....

Sambon har lagt en snöboll i frysen. Han är inte klok han heller.
Red Top
Härligt med en sambo som har barnasinnet kvar tummenupp.gif Grattis! smile.gif
Aqvakul
Lund/Eslöv: + 3 grader och mulet
Chamomille
CITAT (Red Top @ 10-03-2009, 07:35) *
Härligt med en sambo som har barnasinnet kvar tummenupp.gif Grattis! smile.gif

Ja... Du skulle bara veta. Om jag dör så skrattar jag förmodligen ihjäl mig.

Edit: HAR jag förmodigen skrattat ihjäl mig.
Lars-Olof Arvids
+3 grader i Stenungsund. Solen tittar fram bakom molnen och det kan nog bli en fin vårdag.

Olle
Chamomille
Va onödigt att det snöar så mycket. Det smälter ju bort snart ändå.
Jag hittar inte min bil, så jag får väl ta bussen om jag hittar den wacko.gif
Krolliljan
Duggregn +3 grader. ( och det är ljust på morgonen[attachment=31773:tilounepoil.gif])
Uggi
Falköping: Nollgradigt, mulet och lungt.
Gossen Ruda
Grått, dimmigt, rått och någon plusgrad i morse. Nu kan solen skymtas mellan molntrasorna.
Nostalgia
+2 grader och molnigt men dagarna blir ju ändå ljusare och ljusare yahoo.gif
Betty
Solen skiner i Luleå, - 4 grader.
Alba
-3.2° och mulet och det snöar.

Aha Betty ...är det där solen är. Du kan väl blåsa lite på den söderut så jag får en strimma.
Betty
Strax, måste bara vänta lite för den har just gömt sig bakom ett stort moln - som ser ut att komma söderifrån...
MariaS
Klickan 5 i morse var kung Bore i farten igen. Släppte ner ett vitt täcke på en cm rtfm.gif Sen vaknade vårfrun till, flyttade termometern till +2,2, så det vita är borta igen. Annars är det varken antydan till sol, eller nederbörd. Vindstilla.
Chamomille
CITAT (MariaS @ 10-03-2009, 10:17) *
Klickan 5 i morse var kung Bore i farten igen. Släppte ner ett vitt täcke på en cm rtfm.gif Sen vaknade vårfrun till, flyttade termometern till +2,2, så det vita är borta igen. Annars är det varken antydan till sol, eller nederbörd. Vindstilla.

a0a.gif 1 cm... Vi har fått 1 dm. Jättegulligt.
Gå ut och gör en snöboll vettja, och stoppa den i frysen yes.gif

Så kan du kasta den på nån i sommar smile.gif
MariaS
CITAT (Chamomille @ 10-03-2009, 11:14) *
a0a.gif 1 cm... Vi har fått 1 dm. Jättegulligt.
Gå ut och gör en snöboll vettja, och stoppa den i frysen yes.gif

Så kan du kasta den på nån i sommar smile.gif

skulle va på din sambo då a0a.gif

Nu skiner solen igen, i alla fall. Lika underbar dag idag som igår, så den där vita centimetern har jag redan förträngt!
Chamomille
CITAT (MariaS @ 10-03-2009, 15:24) *
skulle va på din sambo då a0a.gif

Nu skiner solen igen, i alla fall. Lika underbar dag idag som igår, så den där vita centimetern har jag redan förträngt!

Ja, jag ska kasta en snöboll på grannen i sommar. Så det så.

Sol. SOL??? Ha! Skojare där! Här finns då fasiken ingen sol! Det snöar.
MariaS
CITAT (Chamomille @ 10-03-2009, 15:41) *
... Det snöar.

VArm skön underbar vårsol! biggrin.gif Har t.o.m. hängt ut tvätt idag!
Chamomille
CITAT (MariaS @ 10-03-2009, 15:45) *
VArm skön underbar vårsol! biggrin.gif Har t.o.m. hängt ut tvätt idag!

Ja, det går ju bra att frystorka tvätten också.
MariaS
CITAT (Chamomille @ 10-03-2009, 15:47) *
Ja, det går ju bra att frystorka tvätten också.

ca +17 i solen laugh.gif torkar kalas biggrin.gif
Chamomille
CITAT (MariaS @ 10-03-2009, 15:48) *
ca +17 i solen laugh.gif torkar kalas biggrin.gif

Äsch... Det är inte möjligt. Vart befinner du dig?
MariaS
CITAT (Chamomille @ 10-03-2009, 15:52) *
Äsch... Det är inte möjligt. Vart befinner du dig?

Mitt i Vänern kan man säga. Helt öppet i öster och sydväzt, med berg och skog i väst och norr. Skyddat! Så när det väl händer, ja då går det fort!
Aqvakul
Lund/Eslöv: Idag kröp termometern upp till 8 grader vid halvtretiden... i skuggan...
Chamomille
CITAT (MariaS @ 10-03-2009, 15:55) *
Mitt i Vänern kan man säga. Helt öppet i öster och sydväzt, med berg och skog i väst och norr. Skyddat! Så när det väl händer, ja då går det fort!

Ja, det verkar ju så. Djädra orättvist egentligen, bambyn har dött, snön ligger i drivor, dr snuggels finns inte mer,... jag är less...
Pia L
Jag fick nyss ett MMS från Tyresö, riktigt vackert faktisk.....för att vara där, kritvitt överallt, men det får dom nog inte behålla så länge till.
Själv är jag ganska säker på att uteplatsen på norrsidan inte kommer att kunna nyttjas förän runt midsommar , för det är väl inte försän då som den meter höga drivan av is lyckats tina bort.
Nu är jag glad att jag inte ställde ut sådderna i januari just där.....som jag hade tänkt mig från början blink.gif

Just nu har vi -2,8 och en stark nordlig vind, snön fortsätter envist att ösa ner, ca 1 dm idag.

ca. 2 mil söder om Ö-vik
ylvahi
I Gävle har det snöat HELA da´n och blåst nordliga vindar.
Just nu är det - 2 grader
Myosotis
CITAT (Chamomille @ 10-03-2009, 07:26) *
Sambon har lagt en snöboll i frysen. Han är inte klok han heller.

tummenupp.gif Jag har t.o.m. fryst in minisnögubbar. Sen kan man ta fram dem på våren. smile.gif

[attachment=31791:scilla.jpg]
Snöflinga
Snöar gör det för tredje dagen på kort tid i Örebrotrakten och jag som vill ha vår unsure.gif
Huggorm
Här har varit varierande väder hela dagen. Sol, snö, hagel, regn men mest uppehåll och mulet. Plusgrader hela dagen men nu -2,2 grader. Nästan ingen snö kvar utom uppe på åsen där min stuga ligger, där är tjugo cm blötsnö på gärdet, dock barmark under träd och i södersluttningar. Var någon grad kallare där när det snöade i helgen, så det övergick inte i regn som överallt annars thumbdown.gif
Pia L
-4,5 grader, det blåser en måttlig nordlig vind och snöandet har nästan upphört, det hann komma ytterligare en dm under kvällen/natten.

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Aqvakul
Lund/Eslöv: + 2 grader, moln
Chamomille
tummenupp.gif Jag har t.o.m. fryst in minisnögubbar. Sen kan man ta fram dem på våren. smile.gif

smile.gif
Praktiskt egentligen. Då kan man ta fram en snöboll i sommar och kasta på nån dum granne eller nåt....
Nu ska jag ut och göra snöbollar!
Lady Hamilton
-7° och klart o vindstilla
Uggi
Lite lätt snöfall och -2 grader samt en svag nordlig vind.
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 10-03-2009, 19:33) *

[attachment=31791:scilla.jpg]

Glömde skriva = Va gulligt wub.gif
Red Top
Det har snöat lite lätt under hela natten. Det är underbart ute. Den där tystnaden som blir när det ligger mycket snö och bara fåglarnas sång hörs wub.gif Bilarnas motorljud kan knappt överrösta dem.

Södra Stckholm, -1,2o, ngr dm snö och tyst. När det är så här vackert, gör det inget att våren dröjer.

[attachment=31811:V_rvintermorgon.jpg]

Bilden tagen i dag kl 08.10.
Chamomille
CITAT (Red Top @ 11-03-2009, 08:47) *
Det har snöat lite lätt under hela natten. Det är underbart ute. Den där tystnaden som blir när det ligger mycket snö och bara fåglarnas sång hörs wub.gif Bilarnas motorljud kan knappt överrösta dem.

Södra Stckholm, -1,2o, ngr dm snö och tyst. När det är så här vackert, gör det inget att våren dröjer.

[attachment=31811:V_rvintermorgon.jpg]
Bilden tagen i dag kl 08.10.

Visst är det mysigt? Var just ute och matade pippina. Höga stövlar på! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon