Full version: gnäll för alla
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
pejori
behöver få gnälla lite... mad.gif mad.gif

jag måste gnälla på min hyresvärd...
ska ju flytta och behöver kasta en massa som bara ligger blink.gif blink.gif
då finns det inget ställe för grovsopor och i källsorteringen får man inte kasta mad.gif mad.gif
återvinningscentralen ligger i andra ändan av komunen...hur ska jag kunna ta ett linneskåp på bussen? mad.gif mad.gif mad.gif
hjälp finns aldrig och företaget tar 350 kr. i timman mad.gif mad.gif mad.gif
pejori
måste gnälla på posten också...
dom knölade ihop mina paket i dag... wacko.gif wacko.gif
tror att f***skapet vek dom dubbelt innan han la ner dom mad.gif mad.gif
Hannele
CITAT (pejori @ 24-04-2006, 13:34)
kasta en massa som bara ligger blink.gif blink.gif
då finns det inget ställe för grovsopor och i källsorteringen får man inte kasta mad.gif mad.gif

Nej, inte ens en liten stekpanna, för då kommer polisen..
pejori
CITAT (Hannele @ 24-04-2006, 14:37)
kasta en massa som bara ligger blink.gif  :blink:
då finns det inget ställe för grovsopor och i källsorteringen får man inte kasta mad.gif  :angry:

visst är det vansinnigt...jaga en gamal dam för en stekpanna mad.gif mad.gif
soppoliser ska man gnälla på mad.gif mad.gif
AnitaO
Så bra med en gnälltråd.
Jag har nämligen länge velat gnälla över gnälliga människor. rolleyes.gif
Biggan_
kasta en massa som bara ligger blink.gif  :blink:
då finns det inget ställe för grovsopor och i källsorteringen får man inte kasta mad.gif  :angry:

Nä precis, göra sej av med saker då kommer polisen, men stjäla saker, då kommer minsann ingen polis mad.gif mad.gif
Biggan_
CITAT (AnitaGg @ 24-04-2006, 14:41)
Så bra med en gnälltråd.
Jag har nämligen länge velat gnälla över gnälliga människor. rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
...hoppsan
..var nog lite fel med glad gubbe här blink.gif blink.gif
pejori
CITAT (Birgitta P @ 24-04-2006, 14:44)
Så bra med en gnälltråd.
Jag har nämligen länge velat gnälla över gnälliga människor.  :rolleyes:

...hoppsan

laugh.gif laugh.gif laugh.gif dom får väl också vara med.... laugh.gif laugh.gif
gnäller på alla som bara gnäller hela tiden... smile.gif
nje..nje...njee...ingenting är visst bra i deras värd.... laugh.gif
Hannele
CITAT (Birgitta P @ 24-04-2006, 13:42)

Nä precis, göra sej av med saker då kommer polisen, men stjäla saker, då kommer minsann ingen polis mad.gif mad.gif

Hemskt, men så är det! (Gråtande eller skrattande gubbe??)
AnitaO
CITAT (pejori @ 24-04-2006, 14:53)
CITAT (Birgitta P @ 24-04-2006, 14:44)
Så bra med en gnälltråd.
Jag har nämligen länge velat gnälla över gnälliga människor.  rolleyes.gif

...hoppsan

laugh.gif laugh.gif laugh.gif dom får väl också vara med.... laugh.gif laugh.gif
gnäller på alla som bara gnäller hela tiden... smile.gif
nje..nje...njee...ingenting är visst bra i deras värd.... laugh.gif

Lysande Birgitta!
Då kan vi ju gnälla över glada gubbar också
Hannele
CITAT (AnitaGg @ 24-04-2006, 13:57)
Lysande Birgitta!

Vad hjälper det pejori med sina supor?? unsure.gif
Biggan_
CITAT (AnitaGg @ 24-04-2006, 14:57)
Lysande Birgitta!

Jo, glada gubbar skall vi gnälla över! sleep.gif
Ser man såna skall man inte läsa, för oftast får man ont i magen av dom blink.gif blink.gif i synnerhet om det upprepas stup i kvarten med glada gubbar. Det känns ungefär som träningsvärk i magen och munnen får nåra konstiga ryckningar som det inte går att hejda!
blink.gif blink.gif
Biggan_
CITAT (Hannele @ 24-04-2006, 15:00)
CITAT (AnitaGg @ 24-04-2006, 13:57)
Lysande Birgitta!

Vad hjälper det pejori med sina supor?? unsure.gif

Nä, inte hjälper det att gnälla!! ohmy.gif ohmy.gif wink.gif
Inga från Närke
Har inte kommunen där du bor så du kan hyra en conteiner till bra pris om du har mycket som skall kastas, den kanske de kan ställa upp och sedan ringer du när det är klart.
Där jag bor har vi en firma som hur ut conteinerflak små och stora, de kör ut och hämtar, sedan får man betala en summa dit det ska tippas, men det var innan vi fick egen återvinningscentral i vår kommun. Hyrde till mor och far när de flyttade.
Vet inte kanske kostar pengar att köra den till återvinningscentralen också, men du kan ju kolla.

Hyr en släpkärra och be någon snäll granne att köra åt dig om du inte har bil själv.
Såga sönder skåpet i mindre delar kanske är en lösning, kanske den rymmer i en bagagelucka och be någon köra den åt dig. Bjud på kaffe eller middag som tack för hjälpen. smile.gif
pejori
det finns ingen jag kan fråga ju.... sad.gif sad.gif
container skulle kosta 3000kr/dygnet sa dom.... sad.gif sad.gif

containrar är hårdvaluta här, så den skulle bli full på nolltid av alla andras skräp.... sad.gif
skåpet är ett stort åbäke,,gammalt och tungt...så det behövs en motorsåg minst....
det håller inte min rygg för... mad.gif
netaave
Skänk bort det, då löser du ju ditt problem och gör någon glad. Sätt upp en lapp på Ica.
Myrorna hämtar väl skrymmande saker man skänker till dom, likaså Emmaus.

Gnäll var det!
Blir så sur på att det inte finns så många bänkar i köpcentra längre, jag behöver vila mitt onda knä ibland när jag handlar nu har dom rationalliserat så det finns bara hälften kvar, och där är det ju jämt upptaget.
Likaså utanför Olmed, som gör specialskor och inlägg, dit många åker färdtjänst, inte en bänk utanför!! mad.gif
Tesa
Kan du inte skänka bort linneskåpet mot att nån hämtar det...finns det inget "Återbruket" eller nåt sånt...Myrorna kanske..vet inte om dom hämtar men man kan ju alltid höra efter...
Vet iaf att Återbruket som drivs av kommunen här hämtar..
Bee
Stackars dig Pejori som måste göra dig av med ett linneskåp!

Det är en jättebra möbel så det måste vara med stor sorg du gör dig av med det.

Det vi har fick vi på köpet när vi flyttade in i en lägenhet för många år sen. Det var för snart 30 år sen... De föregående ägarna vill inte/kunde inte ta det med sig.

Du kanske kan övertala nästa hyresgäst att ta över ditt skåp?
pejori
CITAT (Tesa @ 24-04-2006, 15:50)
Kan du inte skänka bort linneskåpet mot att nån hämtar det...finns det inget "Återbruket" eller nåt sånt...Myrorna kanske..vet inte om dom hämtar men man kan ju alltid höra efter...
Vet iaf att Återbruket som drivs av kommunen här hämtar..

skåpet är bara en del .....det finns mer som bara är skräp också... mad.gif
stina
Och då vill jag passa på och kasta in ett gnäll över Myrorna/motsv som inte tar med sig det dom inte vill ha fast dom får fina saker gratis! Morrrr..... mad.gif
Hannele
CITAT (stina @ 24-04-2006, 15:09)
Och då vill jag passa på och kasta in ett gnäll över Myrorna/motsv som inte tar med sig det dom inte vill ha fast dom får fina saker gratis! Morrrr..... mad.gif

Ja, jag har också hört att Myrorna tar emot bara det allra finaste, som platsar för Antikrundan. sad.gif
Inga från Närke
Linneskåp brukar många vilja ha sätt ut en annons på nätet och när köpare dyker upp kanske de blir intresserade av det andra som du kallar skräp.
Vi har olika sätt att tänka så det kanske inte är skräp i någon annans ögon. Men Myrorna låter ju också bra om de finns där du bor för de åker nog inte ut hämtar om det är långt att åka.

Men du måste väl ha hjälp med att flytta dina andra saker du ska behålla, kan inte de ta skräpet sedan också och köra det till tippen eller flyttar du i samma hus?
pejori
CITAT (Inga från Närke @ 24-04-2006, 16:12)
Linneskåp brukar många vilja ha sätt ut en annons på nätet och när köpare dyker upp kanske de blir intresserade av det andra som du kallar skräp.
Vi har olika sätt att tänka så det kanske inte är skräp i någon annans ögon. Men Myrorna låter ju också bra om de finns där du bor för de åker nog inte ut hämtar om det är långt att åka.

Men du måste väl ha hjälp med att flytta dina andra saker du ska behålla, kan inte de ta skräpet sedan också och köra det till tippen eller flyttar du i samma hus?

flyttar till huset brevid....sonen kommer ner från Norge när det är dags...nu står allt skräp i packrummet...slår ihjäl mej snart, när jag ramlar över påsar och lådor med skit i..... laugh.gif
pejori
CITAT (Hannele @ 24-04-2006, 16:11)
Och då vill jag passa på och kasta in ett gnäll över Myrorna/motsv som inte tar med sig det dom inte vill ha fast dom får fina saker gratis! Morrrr.....  :angry:

Ja, jag har också hört att Myrorna tar emot bara det allra finaste, som platsar för Antikrundan. sad.gif

myrorna har tackat nej..dom har för många sådana skåp sa dom... mad.gif
Fialotta
CITAT (pejori @ 24-04-2006, 15:21)
CITAT (Hannele @ 24-04-2006, 16:11)
Och då vill jag passa på och kasta in ett gnäll över Myrorna/motsv som inte tar med sig det dom inte vill ha fast dom får fina saker gratis! Morrrr.....  mad.gif

myrorna har tackat nej..dom har för många sådana skåp sa dom... mad.gif

Jäkla myror alltså mad.gif
yrian
Röda Korset då? Kupan? De kör ju också runt och hämtar - har skänkt en massa dit genom åren. Minns när de ville ha min mammas soffgrupp - fast den var inte avsedd att skänka bort... mamsen blev lite sur, men jisses vad jag skrattade! laugh.gif

Oj, just det, gnäll var det... hmm... på nåt... mad.gif
netaave
Har ni inget Emmaus där då?
Eller kommunens "Återbruket"
pejori
CITAT (netaave @ 24-04-2006, 16:45)

emmaus har vi men inte återbruket...men det är resten av sakerna som är problemet... mad.gif
Gillan
CITAT (pejori @ 24-04-2006, 15:49)

emmaus har vi men inte återbruket...men det är resten av sakerna som är problemet... mad.gif

Men va sjutton! Att det ska behöva va så jädrans besvärligt
att bli av med lite bråte sad.gif

Ställ ut skåpet på gården, den andra skiten lägger du inuti.
Sen är det alltid nån jäkel som kommer och snor det i tron av att det
va ett riktigt kap det här rolleyes.gif

Eller omvänd gårdsaktion, du betalar, de tar skiten wub.gif
Pice of cake laugh.gif
AnitaO
Men testa med Blocket.
Där kan man faktiskt bli av med det mesta smile.gif
stina
I vårat hus har värden tagit bort grovsoprummet så nu smyger folk upp med grejer dom vill bli av med på vinden och ställer det i gången. Där får det enligt brandmyndigheterna inte stå något så då är i alla fall värden tvungen att frakta bort det. *fnissar elakt*
olgak
behöver få gnälla lite... mad.gif  :angry:

jag måste gnälla på min hyresvärd...
ska ju flytta och behöver kasta en massa som bara ligger blink.gif  :blink:
återvinningscentralen ligger i andra ändan av komunen...hur ska jag kunna ta ett linneskåp på bussen? mad.gif  :angry:  :angry:
hjälp finns aldrig och företaget tar 350 kr. i timman mad.gif  :angry:  :angry:

Jag förstår att du är irriterad på detta Pejori!

Självklart ska man kunna lämna grovsopor där man bor. Ingen tjänar på att folk kör runt i bilar för att lämna sin gamla tv eller sin trasiga fåtölj på andra sidan stan. Eller ännu värre: ta taxi eller hyra lastbil för att köra en eller två prylar till sopen.

Gnäll, gnäll biggrin.gif .
Ciczi
Gnäll du på Pejori, det är inte mer än rätt...

JAg vill också gnälla lite. Var i skolans bibliotek och bad om hjälp med kopiatorn (färg, 5 kr kopian) jag fick ingen. Snacka om att jag blev sur... wacko.gif

Ciczi
Tesa
Måste nog bara gnälla lite på stadsbor som tycker att "nån annan" ska fixa allt åt dom....allt går att lösa men det kostar kanske en slant... sleep.gif mad.gif
stina
Och jag vill gnälla över alla generalister.... tongue.gif
AnitaO
Ja, ha ... då får jag väl gnälla över alla bönder som tror att alla har en stor ladugård att samla gammalt skräp i.
Eller en stor gårdsplan att bränna skiten på. rolleyes.gif
netaave
Gnällkärringar är vi alihopa, allihopa, allihopa....trallalalla trallalalla de lalla!
*dansar runt*
yenny
hmmm... vad skall jag gnälla över då... hmm. Jag är aldeles för positiv idag tror jag... jo jag kan gnälla över att jag måste vänta ända tills på torsdag innan jag kan köpa mej en ny vårjacka.. den gamla är aldeles trasig sad.gif
Pirum
Jag vill gnälla över att brackarpacket på storstadstidningarnas skvallerredaktioner så ofta tycker att det är helt ok att kalla exempelvis fotbollstränare för "bondtölpar", använda omdömen som "bondfasoner" eller "drängfull".

Inget jag själv upprörs över speciellt mycket, men varför är just lantarbetare fritt vilt att racka ner på medan många andra yrken absolut inte får smädas?

Nåja, med senare tiders skandaler i färsk åminnelse kanske vi i nästa upplaga av Svenska Akademiens Ordlista kan beskåda ord som "politikerfull"=Jag hade bara druckit ett glas vin till maten igår, sååå farligt var det väl ändå inte?, "politikervåld"=Det var egentligen den andre som slog MIG! eller "politikermoral"=Varför ska jag följa lagarna när det är jag som skrivit dem?
pejori
CITAT (Evgeni @ 24-04-2006, 17:08)
CITAT (pejori @ 24-04-2006, 15:49)

Men va sjutton! Att det ska behöva va så jädrans besvärligt
att bli av med lite bråte sad.gif

Ställ ut skåpet på gården, den andra skiten lägger du inuti.
Sen är det alltid nån jäkel som kommer och snor det i tron av att det
va ett riktigt kap det här rolleyes.gif

Eller omvänd gårdsaktion, du betalar, de tar skiten wub.gif
Pice of cake laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif ett jättebra förslag!!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
flåt surtråd var det
mad.gif mad.gif mad.gif det kör grannarna med här...bor på en soptipp snart mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif
ska göra samma sak jag.... mad.gif mad.gif
för skiten ska ut!!!! laugh.gif laugh.gif
mamamaggan
Pejori, hur högt upp bor du? Klarar du att kasta ut grejorna från balkongen ? Du kanske kan få hjälp med det ?

Bor du tillräckligt högt upp så går de garanterat sönder förhoppningsvis i små delar. Sedan kan ni ha en egen majbrasa du och grannarna.

Fölrstår att du gnäller. Vad är det gör djäkla sätt att behöva åka tvärs igenom hela kommunen för att bli av med skräp?

Själv vill jag gnälla på dessa f-baskade försäkringsbolag som " lurar " en . Man betalar premierna men när det gäller att få ut något så har reglerna ändrats, de hittar alla möjliga kryphål och till slut så står man där med lång näsa. mad.gif mad.gif mad.gif
pejori
gnäller också på försäkringsbolag.....sist tog det ett och ett halvt år!!! att få sina pengar... mad.gif mad.gif
sa då upp mina hundförsäkringar, och dom fortsatte att dra i fem månader!!!!när jag bad dom skicka tillbaka dessa så skulle det ta sju till tio arbetsdagar....det går fortare att gå hit med dom sa jag...
det tog tre veckor innan pengarna kom.. wacko.gif wacko.gif wacko.gif
pejori
måste få gnälla på alla lantisar, som tror att det bara är att gräva ner skiten eller skyffla ut det i skogen med traktor mad.gif mad.gif
mamamaggan
Har väntat i drygt 5 månader på mitt skadestånd för min skada. Har en jurist via facket som hjälper mig och han har stött på flera gånger. Det har hittills tagit 6 - 7 veckor att få svar av dem !!

Och när jag fått svar så har det varit rena lögnerna från deras sida. När juristen påvisade det senast så har vi inte hört ett ljud på 8 veckor!!! mad.gif mad.gif mad.gif
netaave
CITAT (olgak @ 24-04-2006, 16:13)
Självklart ska man kunna lämna grovsopor där man bor. Ingen tjänar på att folk kör runt i bilar för att lämna sin gamla tv eller sin trasiga fåtölj på andra sidan stan.

Håller inte riktigt med där, grejerna måste ju forslas bort även om det finns en grovsop där man bor och en lastbil spyr väl ut tusan så mycket mer avgaser än några personbilar för i dom (persbilarna) finns avgasrening.

Sen håller jag med Tesa! Var och en tar ansvar för sin egen skit, inte "någon annan"
mari_tres
Prova att prata med kommunen. En del har ju gratis hämtning av grovsopor, iaf där jag bor. Eller gäller det bara villor??? blink.gif Kanske kan vara värt ett försök iallafall.
Hannele
CITAT (mari_tres @ 24-04-2006, 18:06)
En del har ju gratis hämtning av grovsopor, iaf där jag bor.
Eller gäller det bara villor??? blink.gif

Inte hämtar dom... men man kan lämna gratis.
Pirum
Är inte hyresvärdar skyldiga att ha ett typ grovsoprum? Kanske är regionala/kommunala skillnader iofs.

För övrigt är det såklart enklare att bli av med saker i staden än på landet, där det är många långa mil till närmsta soptipp och man får vara glad om kommunen ens har 1 återvinningsstation. Visst kan man dumpa saker i skogen, men det är det väldigt få som gör, och sällan privatpersoner. (Fördelen med landet är såklart att man "alltid känner nån" som har liten lastbil, traktorkärra, whatever)

Tycker att ni i området borde kunna komma överens om att en dag på våren och en dag på hösten hyra in ett par containrar och kasta allt skräp i smile.gif

Vad gäller Myrorna etc har jag full förståelse att de inte kan ta emot vad som helst. De har omkostnader, och om de ska kunna ge någon hjälp så måste de ha någon "vinst" att dela med sig av. Hyllvärmare, i den mån man kan kalla möblemang det, kostar pengar för dem.
*Felix matte*
Oj, oj Pejori, sicket slit du har nu...
mitt råd är att du sätter lappar i butikerna i området...
vem vet... kanske någon vill ta hand om skåpet och lite till rolleyes.gif

Resten kan du ha i den gemensamma majbrasan (läste att någon föreslog)
Men glöm inte ansöka om tillstånd till brasa hos brandmyndigheten. smile.gif
ninnisky
CITAT (mamamaggan @ 24-04-2006, 17:20)
Pejori, hur högt upp bor du? Klarar du att kasta ut grejorna från balkongen ? Du kanske kan få hjälp med det ?

Kommer gärna och ger dig glada tillrop .... laugh.gif laugh.gif attans att jag också har ont i ryggen annars kunde vi ta skåpet den vägen också! laugh.gif Vilken syn..........
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon