Full version: gnäll för alla
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
pejori
CITAT (Hannele @ 26-04-2006, 12:52)
CITAT (Reserv @ 26-04-2006, 09:17)
CITAT (Hannele @ 26-04-2006, 09:11)
Hur kul det är att komma till Odla och första man ser är  gnäll för alla??  sad.gif  wacko.gif

Bättre att det gnälls i en tråd än att förstöra var och varannan tråd som roar andra. Fast nu skulle det juh va´en gnälltråd.... blink.gif ....hur kan man va´så jädra dum så man centrerar gnäll till bara ett ställe, istället för att låta gnällspikarna härja fritt mad.gif

Reserv censurerar!! sad.gif unsure.gif
Nu får man inte ens gnälla över gnäll.. mad.gif

fan...det blev den gnälligaste och roligaste tråden på länge.... mad.gif mad.gif mad.gif
ligg du där med ditt ryggskott Åke...bilen går ändå inte igenom besiktningen... mad.gif mad.gif

(ps...krya på dej...) wub.gif wub.gif
Farbror Blå

I denna tråd vi gnäller
klagar, svär och skäller
med tankar som annars sväller
över och svartmålar överallt.
Så nu goa vänner så gäller
att upp för varann vi ställer
och murkorna förväller
annars blir det inte ballt.
blink.gif blink.gif
Biggan_
CITAT (Farbror Blå @ 26-04-2006, 13:01)

I denna tråd vi gnäller
klagar, svär och skäller
och murkorna förväller
blink.gif blink.gif

Gnälla på vers, vad ska det va bra för mad.gif mad.gif ( ohmy.gif laugh.gif )
AnitaO
Äh ... jag har inget att gnälla över idag, så jag får väl ta och gnälla över det då rolleyes.gif sad.gif
Gillan
CITAT (Birgitta P @ 26-04-2006, 12:04)
CITAT (Farbror Blå @ 26-04-2006, 13:01)

I denna tråd vi gnäller
klagar, svär och skäller
och murkorna förväller
blink.gif  :blink:

Gnälla på vers, vad ska det va bra för mad.gif mad.gif ( ohmy.gif laugh.gif )

Men va f**n, var det slut med gnället nu sad.gif
Bara för att Blå skickar in en störtskööö....
förlåt, jag menar , helt knasig dikt, måste ni ju inte
sluta gnälla sad.gif sad.gif sad.gif
Hannele
CITAT (Anne R @ 26-04-2006, 07:42)
Fy farao vad ni gnäller! De var de gnälligaste jag nånsin varit med om i hela mitt liv tror jag, hur farao orkar man vara så jädrans gnällig?

Ja, det är synd om människan.. blink.gif huh.gif
AnitaO
CITAT (cic @ 26-04-2006, 10:12)
Sen är jag så vansinnigt trött på att se att det alltid är okej att hacka på Hannele. Inte ens i gnälltråden låter ni henne vara.

Alltså, jag har tänkt på detta tidigare idag.
Ibland känner i alla fall jag mig osäker på om vissa inlägg är ironiska eller inte.
Jag menar, det är ju en gnälltråd.
Och då gnäller man väl på gnäll också unsure.gif
Utan att mena nåt illa alltså ... bara vara gnällig smile.gif (ursäkta den glada gubben rolleyes.gif )
Hannele
CITAT (Evgeni @ 26-04-2006, 09:34)
CITAT (Hannele @ 26-04-2006, 09:11)
Hur kul det är att komma till Odla och första man ser är  gnäll för alla??  :(  :wacko:

Ursäkta mig alla andra....men den var faktiskt
bäst idag laugh.gif laugh.gif

Nej, nej, nej, för i h****e, förlåt, den var ju sämst,
menar jag ju sleep.gif sad.gif sad.gif tongue.gif

Pst!den var bra Hannele!

Tack!
Skönt att någon förstår... smile.gif
Pirum
Jag tycker man bör begränsa gnällandet till sitt eget livs elände och misär, iaf här i tråden.

Just nu är exempelvis mitt kylskåp oanvändbart. Tills det är fixat får jag väl känna på hur folk hade det förr, innan sådana bekvämligheter. sad.gif *gnäll*
Gossen Ruda
Gnäll, gnäll. Det blev ombesiktning pga ojämn bromsverkan bak och verkstaden hade nere bromsarna bak i förra veckan. Nu kan jag gnälla på dom också. wacko.gif mad.gif
Hannele
CITAT (cic @ 26-04-2006, 10:12)
Sen är jag så vansinnigt trött på att se att det alltid är okej att hacka på Hannele.
Inte ens i gnälltråden låter ni henne vara.

mad.gif

Jag är också oändligt trött på det, det är nästan alltid en och samma person mad.gif
som mest och oftast pratar om humor... blink.gif
Leia
CITAT (Gossen Ruda @ 26-04-2006, 14:10)
Gnäll, gnäll. Det blev ombesiktning pga ojämn bromsverkan bak och verkstaden hade nere bromsarna bak i förra veckan. Nu kan jag gnälla på dom också. wacko.gif mad.gif

"Ja du vet det här det kan kosta allt mellan 5 och 29 tusen..."
(citerar din bil meck) sad.gif
Hannele
CITAT (pejori @ 24-04-2006, 14:36)
det finns ingen jag kan fråga ju.... sad.gif sad.gif
container skulle kosta 3000kr/dygnet sa dom.... sad.gif sad.gif

Det var 800 kr per dygn för ett par år sedan..
Pirum

Trist. Men blev felet så allvarligt att det krävs ombesiktning, eller räcker det att verkstaden fixar? Eftersom verkstaden missade första gången så kanske du borde få rabatt eller gratis fix nu.

Vill också passa på att bilgnälla lite, måste skaffa nya sommardäck verkar det som, attans...bråttom nu ju.
Hannele
Gnäll, gnäll. Det blev ombesiktning pga ojämn bromsverkan bak och verkstaden hade nere bromsarna bak i förra veckan. Nu kan jag gnälla på dom också.  :wacko:  :angry:

Träffade nyss "min" bilmekaniker, undrar om jag har råd att träffa min tandläkare också? ohmy.gif
morellen
CITAT (Hannele @ 26-04-2006, 14:47)
Gnäll, gnäll. Det blev ombesiktning pga ojämn bromsverkan bak och verkstaden hade nere bromsarna bak i förra veckan. Nu kan jag gnälla på dom också.  wacko.gif  mad.gif

Träffade nyss "min" bilmekaniker, undrar om jag har råd att träffa min tandläkare också? ohmy.gif

träffa gärna men gå inte till mottagningen och öppna munnen fölr så blir det dyrt! wacko.gif
yla
jag tycker att gnälltrådar som får en o garva måste de vara fel på så de tänker iallafall jag gnälla över
för jag va ju arg från början o inte fan gick de o hålla sej gnällig inte

attans gnälltråd

hoppas nu bara svammeltråden inte gör mej sur nu sleep.gif

förresten så va jag arg bara för att posten hade tabbat
sej sådet så
posten förresten va sjutton e de ingen ordning alls nuförtiden
de va bergis bättre förr tror jag sad.gif unsure.gif mad.gif
Gillan
CITAT (oldwolfie @ 26-04-2006, 16:22)
jag tycker att gnälltrådar som får en o garva måste de vara fel på så de tänker iallafall jag gnälla över
för jag va ju arg från början o inte fan gick de o hålla sej gnällig inte

attans gnälltråd

hoppas nu bara svammeltråden inte gör mej sur nu sleep.gif

förresten så va jag arg bara för att posten hade tabbat
sej sådet så
posten förresten va sjutton e de ingen ordning alls nuförtiden
de va bergis bättre förr tror jag sad.gif unsure.gif mad.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Nä,visst, nej sad.gif sad.gif sad.gif
Gillan
CITAT (morellen @ 26-04-2006, 16:16)
CITAT (Hannele @ 26-04-2006, 14:47)
Gnäll, gnäll. Det blev ombesiktning pga ojämn bromsverkan bak och verkstaden hade nere bromsarna bak i förra veckan. Nu kan jag gnälla på dom också.  wacko.gif  mad.gif

träffa gärna men gå inte till mottagningen och öppna munnen fölr så blir det dyrt! wacko.gif

Ja, dååå, tänker i alla fall jag
gnälla över att jag är så förbaskat feg så
jag inte ens vågar öppna kuvertet som ligger
på köksbordet ohmy.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif

Jag är ju livrädd för den jäkeln, springer så fort jag
får syn på´n. blink.gif sad.gif blink.gif sad.gif
Magdis
nu måste jag gnälla lite igen på att jag mår illa hela tiden. Jag orkar inte gå omkring och vara kräksjuk hela tiden. Sen håller jag på att svimma varje gång jag reser mig upp och jag blir andfådd av att gå ett varv runt huset. gnäll gnäll sad.gif
*Felix matte*

Gnäll på som bara den och ta med besiktningsprotokollet till verkstan. mad.gif

Detta måste ju de stå för..
man har ju alltid minst tre månaders garanti på reparationer. mad.gif
Ingo
Äntligen en tråd i min smak!!
Jag vill gnälla på:

Kirskålen som redan har börjat titta upp mad.gif
Att jag råkade förirra mig in på Zetas i lördags, och de hade så mycket roligt som jag inte har tid att plantera eftersom jag måste renovera huset först mad.gif
Bussar som går före tidtabellen mad.gif
Hantverkare som alltid hör av sig flera veckor senare än de sagt, och lämnar offert på något annat än vad man bett om, och... mad.gif
Alla lyckostar som har gamla föräldrar som hjälper dem att ta hand om barnen mad.gif
Skollärarinnan som ser allvarligt på mig och hustrun och säger "ja, det är ju litet besvärligt att N har så många småsyskon" - som om vi hade bett om att få tvillingar! mad.gif mad.gif mad.gif
Att jag är så trött på Carola mad.gif
Alla som verkar ha roligare, mer pengar eller mindre bukfett än jag mad.gif
Fialotta
CITAT (Ingo @ 26-04-2006, 18:28)
Äntligen en tråd i min smak!!
Jag vill gnälla på:

Kirskålen som redan har börjat titta upp mad.gif
Att jag råkade förirra mig in på Zetas i lördags, och de hade så mycket roligt som jag inte har tid att plantera eftersom jag måste renovera huset först mad.gif
Bussar som går före tidtabellen mad.gif
Hantverkare som alltid hör av sig flera veckor senare än de sagt, och lämnar offert på något annat än vad man bett om, och... mad.gif
Alla lyckostar som har gamla föräldrar som hjälper dem att ta hand om barnen mad.gif
Skollärarinnan som ser allvarligt på mig och hustrun och säger "ja, det är ju litet besvärligt att N har så många småsyskon" - som om vi hade bett om att få tvillingar! mad.gif mad.gif mad.gif
Att jag är så trött på Carola mad.gif
Alla som verkar ha roligare, mer pengar eller mindre bukfett än jag mad.gif

Oj, oj...nu vill jag klaga på dig som hade så mycket att klaga över...
jag blir så jäkla avis mad.gif
Tesa
CITAT (Betty @ 25-04-2006, 23:41)
CITAT (Tesa @ 25-04-2006, 23:38)
Och nu måste jag gnälla lite över att jag inte kan tycka att Betty inte är gnällig nog längre...hon artar sig ju så bra så hon är värre än en annan och det går ju bara inte an... mad.gif  mad.gif

Kom igen och bräck mig om du kan! mad.gif mad.gif tongue.gif mutter,mutter, den där sista gubben flinar elakt och räcker ut tungan till dig... mutter, mutter...

Jag har ju inte tid att sitta här och gnälla hela dagarna begriper du väl...jag har så mycket annat att ta i ...telefoner som ringer stup i kvarten...lärare som mobbar barn...ungar som ska hämtas för att de mår illa och en hundjäkel som bara masar...hela tiden...och nyss tappade jag en plåt på foten så den är alldeles blå...och inte har jag hunnit städa i växthuset heller idag..och solen har inte tittat fram på hela dan.. mad.gif mad.gif
..och så vill jag gnälla på folk som inte gillar smilisar...hur ska man kunna understryka hur suuuur man är om man inte har en mad.gif gubbe
mad.gif mad.gif mad.gif
mari_tres
Vill bara klaga (ja, faktiskt!!) på att snön snart är borta!! Jag som precis har börjat hoppa med min bräda! Tur att vi inte bor alltför långt från fjällen.... tongue.gif
stina
Jag är så himla sur för jag är kaffesugen och kaffet i kaffeburken är slut och det är så HIMLA JOBBIGT att öppna ett nytt kaffepaket! Suck vilken pärs..... mad.gif
Eva i Skåne
Drick te istället för f..n sleep.gif

Gapskrattade först när jag läste, men det får man väl inte göra här... sleep.gif laugh.gif
Förlåt unsure.gif
stina
Ja men jag har inget te för f-n! mad.gif Å gubben kan jag inte använda till ett endaste dugg för han har ryggskott! sad.gif
Eva i Skåne
Blir det så stor skillnad Stina? Gubbar. När har man nytta av dom egentligen? blink.gif
yenny
jag är så himla godis sugen... eller chokladsugen... eller varför inte nått gott fikabröd... sad.gif sad.gif det är ju inte bra om man vill gå ner i vikt... morr för att jag inte blir av med godis suget mad.gif
Betty
CITAT (Tesa @ 26-04-2006, 19:09)
Och nu måste jag gnälla lite över att jag inte kan tycka att Betty inte är gnällig nog längre...hon artar sig ju så bra så hon är värre än en annan och det går ju bara inte an... mad.gif  mad.gif

Kom igen och bräck mig om du kan! mad.gif mad.gif tongue.gif mutter,mutter, den där sista gubben flinar elakt och räcker ut tungan till dig... mutter, mutter...

Jag har ju inte tid att sitta här och gnälla hela dagarna begriper du väl...jag har så mycket annat att ta i ...telefoner som ringer stup i kvarten...lärare som mobbar barn...ungar som ska hämtas för att de mår illa och en hundjäkel som bara masar...hela tiden...och nyss tappade jag en plåt på foten så den är alldeles blå...och inte har jag hunnit städa i växthuset heller idag..och solen har inte tittat fram på hela dan.. mad.gif mad.gif
..och så vill jag gnälla på folk som inte gillar smilisar...hur ska man kunna understryka hur suuuur man är om man inte har en mad.gif gubbe
mad.gif mad.gif mad.gif

Ha, ha, ha, GRATTIS du vann! laugh.gif Snygg gnällning måste jag säga! laugh.gif mad.gif mad.gif
stina
CITAT (Eva i Skåne @ 26-04-2006, 21:53)
Blir det så stor skillnad Stina? Gubbar. När har man nytta av dom egentligen? blink.gif

Nej - skillnaden är att man vet var man har dom för han tar sig inte upp ur stolen själv! Hjälp kan kosta...... wink.gif Klena karlar är ynkliga. mad.gif ( wink.gif )
Hannele
CITAT (stina @ 26-04-2006, 20:55)
Klena karlar är ynkliga. mad.gif ( wink.gif )

Speciellt dom på gym, som inte orkar plocka upp efter sej,
utan lämnar 20 kg vikter efter sej, gärna i hög höjd... sad.gif mad.gif
Så avsultar dom sin träning med att åka hiss!
pejori
CITAT (yenny @ 26-04-2006, 21:53)
jag är så himla godis sugen... eller chokladsugen... eller varför inte nått gott fikabröd... sad.gif sad.gif det är ju inte bra om man vill gå ner i vikt... morr för att jag inte blir av med godis suget mad.gif

ta en banan och sluta och gnäll.... mad.gif mad.gif mad.gif
banandj....en tar bort godissuget ju... mad.gif mad.gif
pejori
CITAT (Hannele @ 26-04-2006, 21:57)
CITAT (stina @ 26-04-2006, 20:55)
Klena karlar är ynkliga.  :angry:  ( wink.gif )

Speciellt dom på gym, som inte orkar plocka upp efter sej,
utan lämnar 20 kg vikter efter sej, gärna i hög höjd... sad.gif mad.gif
Så avsultar dom sin träning med att åka hiss!

håller med... mad.gif mad.gif
eller när dom tar bilen fem hundra meter för att komma till motionsspåret... mad.gif mad.gif
finns ingen parkering till mej ju, när jag ska dit och rasta vovvar i skogen ju... mad.gif mad.gif mad.gif
yenny
CITAT (pejori @ 26-04-2006, 21:06)
jag är så himla godis sugen... eller chokladsugen... eller varför inte nått gott fikabröd...  :(  :(  det är ju inte bra om man vill gå ner i vikt... morr för att jag inte blir av med godis suget  :angry:

mad.gif banan.... inte vill jag ha en banan... men jag får väl ta en ändå sad.gif
pejori
CITAT (yenny @ 26-04-2006, 22:10)
jag är så himla godis sugen... eller chokladsugen... eller varför inte nått gott fikabröd...  sad.gif  sad.gif  det är ju inte bra om man vill gå ner i vikt... morr för att jag inte blir av med godis suget  mad.gif

mad.gif banan.... inte vill jag ha en banan... men jag får väl ta en ändå sad.gif

funkar skitbra mot godissug laugh.gif laugh.gif laugh.gif
flåt mad.gif mad.gif
yenny
CITAT (pejori @ 26-04-2006, 21:11)
CITAT (yenny @ 26-04-2006, 22:10)
jag är så himla godis sugen... eller chokladsugen... eller varför inte nått gott fikabröd...  sad.gif  sad.gif  det är ju inte bra om man vill gå ner i vikt... morr för att jag inte blir av med godis suget  mad.gif

funkar skitbra mot godissug laugh.gif laugh.gif laugh.gif
flåt mad.gif mad.gif

får väl ta en då... mutter mutter tongue.gif blink.gif sad.gif mad.gif
*Felix matte*
Jag har kanelbullar, två sorters kakor och en Plopp biggrin.gif sad.gif sad.gif

men jag är inte sugen på nåt av de sad.gif
pejori
CITAT (Felix matte @ 26-04-2006, 22:20)

m,åste genast gnälla över att 115 åriga kärringar äter plopp mad.gif mad.gif mad.gif
lösgaddarna fastnar säkert.... mad.gif mad.gif
ät bönor för sjutton.... mad.gif mad.gif
eller katrinplomon mad.gif
yenny
CITAT (Felix matte @ 26-04-2006, 21:20)

jag vill ha plopp.... buhu... sad.gif sad.gif
*Felix matte*
CITAT (yenny @ 26-04-2006, 21:30)
Jag har kanelbullar, två sorters kakor och en Plopp  :D  :(  :(

Du kan få den sad.gif
pejori
CITAT (yenny @ 26-04-2006, 22:30)

banan var det!!!! banan!!!! mad.gif mad.gif mad.gif laugh.gif
yenny
CITAT (Felix matte @ 26-04-2006, 21:30)
CITAT (yenny @ 26-04-2006, 21:30)
Jag har kanelbullar, två sorters kakor och en Plopp  biggrin.gif  sad.gif  sad.gif

Du kan få den sad.gif

jippii biggrin.gif eller ja mena mad.gif mad.gif jag ska ju inte ha nån plppp ju... jag försöker ju få bort godis suget!
Tesa
CITAT (Betty @ 26-04-2006, 20:55)
CITAT (Tesa @ 26-04-2006, 19:09)

mad.gif mad.gif mad.gif

Ha, ha, ha, GRATTIS du vann! laugh.gif Snygg gnällning måste jag säga! laugh.gif mad.gif mad.gif

Ha...jag visste väl att du inte var nån RIKTIG gnällkäring... mad.gif
pejori
CITAT (stina @ 26-04-2006, 21:42)
Jag är så himla sur för jag är kaffesugen och kaffet i kaffeburken är slut och det är så HIMLA JOBBIGT att öppna ett nytt kaffepaket! Suck vilken pärs..... mad.gif

trött i bena... mad.gif mad.gif
trött i fingrarna mad.gif mad.gif
jä**a vekling!!! mad.gif mad.gif
ropa på grannen och be honom öppna skiten mad.gif mad.gif laugh.gif
yenny
CITAT (pejori @ 26-04-2006, 21:31)
Jag har kanelbullar, två sorters kakor och en Plopp  biggrin.gif  sad.gif  sad.gif

ja ja... den e slut ju... o inte hjälpte den heller den jäkla bananen... sad.gif mad.gif
pejori
CITAT (yenny @ 26-04-2006, 22:33)
CITAT (pejori @ 26-04-2006, 21:31)

ja ja... den e slut ju... o inte hjälpte den heller den jäkla bananen... sad.gif mad.gif

du får väl för satan vänta tills du svalt den!!!! mad.gif mad.gif mad.gif
den måste hinna landa också ju mad.gif mad.gif wacko.gif laugh.gif
Margith
CITAT (pejori @ 26-04-2006, 21:22)

m,åste genast gnälla över att 115 åriga kärringar äter plopp mad.gif mad.gif mad.gif

Jag kan inte låta bli att skratta, fast jag vet att i den här tråden får jag inte skratta... men den är himla rolig biggrin.gif
Men för att gnälla lite: jag inser just att jag missade en inbokad tid hos min hårfrissa i måndags, då låg jag och brände upp näbben på en fjällsjö, hur sjutton ska jag kunna gottgöra henne?? hon har säkert ringt mig 100 gånger, men vad hjälper det, biltelefoner fungerar inte där vi har varit... mad.gif
Tror ni att hon blir nöjd med att jag gnäller lite på täckningen på biltelefon-nätet?? sad.gif mad.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 26-04-2006, 21:22)

Jämrars också.. först nu såg jag det här...Lösgaddar , näää fyyyy sad.gif
och varför ska jag äta bönor när andra får äta choklad sad.gif sad.gif
Jag väljer katrinplommon ... blir ju liksom enkelt att göra ifrån sig då. rolleyes.gif sad.gif sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon