|
Full version: gnäll för alla
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
CITAT (Hannele @ 26-04-2006, 12:52) CITAT (Reserv @ 26-04-2006, 09:17) CITAT (Hannele @ 26-04-2006, 09:11) Hur kul det är att komma till Odla och första man ser är gnäll för alla??  Bättre att det gnälls i en tråd än att förstöra var och varannan tråd som roar andra. Fast nu skulle det juh va´en gnälltråd....  ....hur kan man va´så jädra dum så man centrerar gnäll till bara ett ställe, istället för att låta gnällspikarna härja fritt  Reserv censurerar!! Nu får man inte ens gnälla över gnäll..  fan...det blev den gnälligaste och roligaste tråden på länge.... ligg du där med ditt ryggskott Åke...bilen går ändå inte igenom besiktningen... (ps...krya på dej...)
Farbror Blå
26-04-2006, 11:01
I denna tråd vi gnäller klagar, svär och skäller med tankar som annars sväller över och svartmålar överallt. Så nu goa vänner så gäller att upp för varann vi ställer och murkorna förväller annars blir det inte ballt.
Biggan_
26-04-2006, 11:04
CITAT (Farbror Blå @ 26-04-2006, 13:01)
I denna tråd vi gnäller klagar, svär och skäller med tankar som annars sväller över och svartmålar överallt. Så nu goa vänner så gäller att upp för varann vi ställer och murkorna förväller annars blir det inte ballt. Gnälla på vers, vad ska det va bra för  (  )
Äh ... jag har inget att gnälla över idag, så jag får väl ta och gnälla över det då
CITAT (Birgitta P @ 26-04-2006, 12:04) CITAT (Farbror Blå @ 26-04-2006, 13:01)
I denna tråd vi gnäller klagar, svär och skäller med tankar som annars sväller över och svartmålar överallt. Så nu goa vänner så gäller att upp för varann vi ställer och murkorna förväller annars blir det inte ballt. :blink: Gnälla på vers, vad ska det va bra för  (  ) Men va f**n, var det slut med gnället nu Bara för att Blå skickar in en störtskööö.... förlåt, jag menar , helt knasig dikt, måste ni ju inte sluta gnälla
Hannele
26-04-2006, 13:01
CITAT (Anne R @ 26-04-2006, 07:42) Fy farao vad ni gnäller! De var de gnälligaste jag nånsin varit med om i hela mitt liv tror jag, hur farao orkar man vara så jädrans gnällig? Ja, det är synd om människan..
CITAT (cic @ 26-04-2006, 10:12) Sen är jag så vansinnigt trött på att se att det alltid är okej att hacka på Hannele. Inte ens i gnälltråden låter ni henne vara. Alltså, jag har tänkt på detta tidigare idag. Ibland känner i alla fall jag mig osäker på om vissa inlägg är ironiska eller inte. Jag menar, det är ju en gnälltråd. Och då gnäller man väl på gnäll också Utan att mena nåt illa alltså ... bara vara gnällig  (ursäkta den glada gubben  )
Hannele
26-04-2006, 13:08
CITAT (Evgeni @ 26-04-2006, 09:34) CITAT (Hannele @ 26-04-2006, 09:11) Hur kul det är att komma till Odla och första man ser är gnäll för alla?? :( :wacko: Ursäkta mig alla andra....men den var faktiskt bäst idag Nej, nej, nej, för i h****e, förlåt, den var ju sämst, menar jag ju Pst! den var bra Hannele! Tack! Skönt att någon förstår...
Jag tycker man bör begränsa gnällandet till sitt eget livs elände och misär, iaf här i tråden. Just nu är exempelvis mitt kylskåp oanvändbart. Tills det är fixat får jag väl känna på hur folk hade det förr, innan sådana bekvämligheter.  *gnäll*
Gossen Ruda
26-04-2006, 13:10
Gnäll, gnäll. Det blev ombesiktning pga ojämn bromsverkan bak och verkstaden hade nere bromsarna bak i förra veckan. Nu kan jag gnälla på dom också.
Hannele
26-04-2006, 13:19
CITAT (cic @ 26-04-2006, 10:12) Sen är jag så vansinnigt trött på att se att det alltid är okej att hacka på Hannele. Inte ens i gnälltråden låter ni henne vara.  Jag är också oändligt trött på det, det är nästan alltid en och samma person som mest och oftast pratar om humor...
CITAT (Gossen Ruda @ 26-04-2006, 14:10) Gnäll, gnäll. Det blev ombesiktning pga ojämn bromsverkan bak och verkstaden hade nere bromsarna bak i förra veckan. Nu kan jag gnälla på dom också.  "Ja du vet det här det kan kosta allt mellan 5 och 29 tusen..." (citerar din bil meck)
Hannele
26-04-2006, 13:29
CITAT (pejori @ 24-04-2006, 14:36) Det var 800 kr per dygn för ett par år sedan..
CITAT (Gossen Ruda @ 26-04-2006, 14:10) Gnäll, gnäll. Det blev ombesiktning pga ojämn bromsverkan bak och verkstaden hade nere bromsarna bak i förra veckan. Nu kan jag gnälla på dom också.  Trist. Men blev felet så allvarligt att det krävs ombesiktning, eller räcker det att verkstaden fixar? Eftersom verkstaden missade första gången så kanske du borde få rabatt eller gratis fix nu. Vill också passa på att bilgnälla lite, måste skaffa nya sommardäck verkar det som, attans...bråttom nu ju.
Hannele
26-04-2006, 13:47
CITAT (Gossen Ruda @ 26-04-2006, 14:10) Gnäll, gnäll. Det blev ombesiktning pga ojämn bromsverkan bak och verkstaden hade nere bromsarna bak i förra veckan. Nu kan jag gnälla på dom också. :wacko: :angry: Träffade nyss "min" bilmekaniker, undrar om jag har råd att träffa min tandläkare också?
morellen
26-04-2006, 15:16
CITAT (Hannele @ 26-04-2006, 14:47) CITAT (Gossen Ruda @ 26-04-2006, 14:10) Gnäll, gnäll. Det blev ombesiktning pga ojämn bromsverkan bak och verkstaden hade nere bromsarna bak i förra veckan. Nu kan jag gnälla på dom också.  Träffade nyss "min" bilmekaniker, undrar om jag har råd att träffa min tandläkare också?  träffa gärna men gå inte till mottagningen och öppna munnen fölr så blir det dyrt!
jag tycker att gnälltrådar som får en o garva måste de vara fel på så de tänker iallafall jag gnälla över för jag va ju arg från början o inte fan gick de o hålla sej gnällig inte attans gnälltråd hoppas nu bara svammeltråden inte gör mej sur nu förresten så va jag arg bara för att posten hade tabbat sej sådet så posten förresten va sjutton e de ingen ordning alls nuförtiden de va bergis bättre förr tror jag
CITAT (oldwolfie @ 26-04-2006, 16:22) jag tycker att gnälltrådar som får en o garva måste de vara fel på så de tänker iallafall jag gnälla över för jag va ju arg från början o inte fan gick de o hålla sej gnällig inte attans gnälltråd hoppas nu bara svammeltråden inte gör mej sur nu förresten så va jag arg bara för att posten hade tabbat sej sådet så posten förresten va sjutton e de ingen ordning alls nuförtiden de va bergis bättre förr tror jag  Nä,visst, nej
CITAT (morellen @ 26-04-2006, 16:16) CITAT (Hannele @ 26-04-2006, 14:47) CITAT (Gossen Ruda @ 26-04-2006, 14:10) Gnäll, gnäll. Det blev ombesiktning pga ojämn bromsverkan bak och verkstaden hade nere bromsarna bak i förra veckan. Nu kan jag gnälla på dom också.  Träffade nyss "min" bilmekaniker, undrar om jag har råd att träffa min tandläkare också?  träffa gärna men gå inte till mottagningen och öppna munnen fölr så blir det dyrt!  Ja, dååå, tänker i alla fall jag gnälla över att jag är så förbaskat feg så jag inte ens vågar öppna kuvertet som ligger på köksbordet Jag är ju livrädd för den jäkeln, springer så fort jag får syn på´n.
nu måste jag gnälla lite igen på att jag mår illa hela tiden. Jag orkar inte gå omkring och vara kräksjuk hela tiden. Sen håller jag på att svimma varje gång jag reser mig upp och jag blir andfådd av att gå ett varv runt huset. gnäll gnäll
*Felix matte*
26-04-2006, 16:37
CITAT (Gossen Ruda @ 26-04-2006, 14:10) Gnäll, gnäll. Det blev ombesiktning pga ojämn bromsverkan bak och verkstaden hade nere bromsarna bak i förra veckan. Nu kan jag gnälla på dom också.  Gnäll på som bara den och ta med besiktningsprotokollet till verkstan. Detta måste ju de stå för.. man har ju alltid minst tre månaders garanti på reparationer.
Äntligen en tråd i min smak!! Jag vill gnälla på: Kirskålen som redan har börjat titta upp Att jag råkade förirra mig in på Zetas i lördags, och de hade så mycket roligt som jag inte har tid att plantera eftersom jag måste renovera huset först Bussar som går före tidtabellen  Hantverkare som alltid hör av sig flera veckor senare än de sagt, och lämnar offert på något annat än vad man bett om, och... Alla lyckostar som har gamla föräldrar som hjälper dem att ta hand om barnen  Skollärarinnan som ser allvarligt på mig och hustrun och säger "ja, det är ju litet besvärligt att N har så många småsyskon" - som om vi hade bett om att få tvillingar!  Att jag är så trött på Carola Alla som verkar ha roligare, mer pengar eller mindre bukfett än jag
Fialotta
26-04-2006, 17:37
CITAT (Ingo @ 26-04-2006, 18:28) Äntligen en tråd i min smak!! Jag vill gnälla på: Kirskålen som redan har börjat titta upp Att jag råkade förirra mig in på Zetas i lördags, och de hade så mycket roligt som jag inte har tid att plantera eftersom jag måste renovera huset först Bussar som går före tidtabellen  Hantverkare som alltid hör av sig flera veckor senare än de sagt, och lämnar offert på något annat än vad man bett om, och... Alla lyckostar som har gamla föräldrar som hjälper dem att ta hand om barnen  Skollärarinnan som ser allvarligt på mig och hustrun och säger "ja, det är ju litet besvärligt att N har så många småsyskon" - som om vi hade bett om att få tvillingar!  Att jag är så trött på Carola Alla som verkar ha roligare, mer pengar eller mindre bukfett än jag  Oj, oj...nu vill jag klaga på dig som hade så mycket att klaga över... jag blir så jäkla avis
CITAT (Betty @ 25-04-2006, 23:41) CITAT (Tesa @ 25-04-2006, 23:38) Och nu måste jag gnälla lite över att jag inte kan tycka att Betty inte är gnällig nog längre...hon artar sig ju så bra så hon är värre än en annan och det går ju bara inte an...  Kom igen och bräck mig om du kan!  mutter,mutter, den där sista gubben flinar elakt och räcker ut tungan till dig... mutter, mutter... Jag har ju inte tid att sitta här och gnälla hela dagarna begriper du väl...jag har så mycket annat att ta i ...telefoner som ringer stup i kvarten...lärare som mobbar barn...ungar som ska hämtas för att de mår illa och en hundjäkel som bara masar...hela tiden...och nyss tappade jag en plåt på foten så den är alldeles blå...och inte har jag hunnit städa i växthuset heller idag..och solen har inte tittat fram på hela dan.. ..och så vill jag gnälla på folk som inte gillar smilisar...hur ska man kunna understryka hur suuuur man är om man inte har en  gubbe
mari_tres
26-04-2006, 19:38
Vill bara klaga (ja, faktiskt!!) på att snön snart är borta!! Jag som precis har börjat hoppa med min bräda! Tur att vi inte bor alltför långt från fjällen....
Jag är så himla sur för jag är kaffesugen och kaffet i kaffeburken är slut och det är så HIMLA JOBBIGT att öppna ett nytt kaffepaket! Suck vilken pärs.....
Eva i Skåne
26-04-2006, 19:45
Drick te istället för f..n Gapskrattade först när jag läste, men det får man väl inte göra här... Förlåt
Ja men jag har inget te för f-n!  Å gubben kan jag inte använda till ett endaste dugg för han har ryggskott!
Eva i Skåne
26-04-2006, 19:53
Blir det så stor skillnad Stina? Gubbar. När har man nytta av dom egentligen?
jag är så himla godis sugen... eller chokladsugen... eller varför inte nått gott fikabröd...  det är ju inte bra om man vill gå ner i vikt... morr för att jag inte blir av med godis suget
CITAT (Tesa @ 26-04-2006, 19:09) CITAT (Betty @ 25-04-2006, 23:41) CITAT (Tesa @ 25-04-2006, 23:38) Och nu måste jag gnälla lite över att jag inte kan tycka att Betty inte är gnällig nog längre...hon artar sig ju så bra så hon är värre än en annan och det går ju bara inte an...  Kom igen och bräck mig om du kan!  mutter,mutter, den där sista gubben flinar elakt och räcker ut tungan till dig... mutter, mutter... Jag har ju inte tid att sitta här och gnälla hela dagarna begriper du väl...jag har så mycket annat att ta i ...telefoner som ringer stup i kvarten...lärare som mobbar barn...ungar som ska hämtas för att de mår illa och en hundjäkel som bara masar...hela tiden...och nyss tappade jag en plåt på foten så den är alldeles blå...och inte har jag hunnit städa i växthuset heller idag..och solen har inte tittat fram på hela dan.. ..och så vill jag gnälla på folk som inte gillar smilisar...hur ska man kunna understryka hur suuuur man är om man inte har en  gubbe  Ha, ha, ha, GRATTIS du vann!  Snygg gnällning måste jag säga!
CITAT (Eva i Skåne @ 26-04-2006, 21:53) Blir det så stor skillnad Stina? Gubbar. När har man nytta av dom egentligen?  Nej - skillnaden är att man vet var man har dom för han tar sig inte upp ur stolen själv! Hjälp kan kosta......  Klena karlar är ynkliga.  (  )
Hannele
26-04-2006, 19:57
CITAT (stina @ 26-04-2006, 20:55) Klena karlar är ynkliga.  (  ) Speciellt dom på gym, som inte orkar plocka upp efter sej, utan lämnar 20 kg vikter efter sej, gärna i hög höjd... Så avsultar dom sin träning med att åka hiss!
CITAT (Hannele @ 26-04-2006, 21:57) CITAT (stina @ 26-04-2006, 20:55) Klena karlar är ynkliga. :angry: (  ) Speciellt dom på gym, som inte orkar plocka upp efter sej, utan lämnar 20 kg vikter efter sej, gärna i hög höjd... Så avsultar dom sin träning med att åka hiss! håller med... eller när dom tar bilen fem hundra meter för att komma till motionsspåret... finns ingen parkering till mej ju, när jag ska dit och rasta vovvar i skogen ju...
CITAT (pejori @ 26-04-2006, 21:06) CITAT (yenny @ 26-04-2006, 21:53) jag är så himla godis sugen... eller chokladsugen... eller varför inte nått gott fikabröd... :( :( det är ju inte bra om man vill gå ner i vikt... morr för att jag inte blir av med godis suget :angry: ta en banan och sluta och gnäll.... banandj....en tar bort godissuget ju...   banan.... inte vill jag ha en banan... men jag får väl ta en ändå
CITAT (yenny @ 26-04-2006, 22:10) CITAT (pejori @ 26-04-2006, 21:06)  banan.... inte vill jag ha en banan... men jag får väl ta en ändå  funkar skitbra mot godissug flåt
*Felix matte*
26-04-2006, 20:20
CITAT (Felix matte @ 26-04-2006, 21:20) jag vill ha plopp.... buhu...
*Felix matte*
26-04-2006, 20:30
CITAT (yenny @ 26-04-2006, 21:30) CITAT (Felix matte @ 26-04-2006, 21:20) Jag har kanelbullar, två sorters kakor och en Plopp :D :( :( men jag är inte sugen på nåt av de  jag vill ha plopp.... buhu...  Du kan få den
CITAT (yenny @ 26-04-2006, 22:30) CITAT (Felix matte @ 26-04-2006, 21:20) Jag har kanelbullar, två sorters kakor och en Plopp :D :( :( men jag är inte sugen på nåt av de  jag vill ha plopp.... buhu...  banan var det!!!! banan!!!!
CITAT (Felix matte @ 26-04-2006, 21:30) CITAT (yenny @ 26-04-2006, 21:30) CITAT (Felix matte @ 26-04-2006, 21:20) jag vill ha plopp.... buhu...  Du kan få den  jippii  eller ja mena  jag ska ju inte ha nån plppp ju... jag försöker ju få bort godis suget!
CITAT (Betty @ 26-04-2006, 20:55) CITAT (Tesa @ 26-04-2006, 19:09) CITAT (Betty @ 25-04-2006, 23:41) CITAT (Tesa @ 25-04-2006, 23:38) Och nu måste jag gnälla lite över att jag inte kan tycka att Betty inte är gnällig nog längre...hon artar sig ju så bra så hon är värre än en annan och det går ju bara inte an...  Kom igen och bräck mig om du kan!  mutter,mutter, den där sista gubben flinar elakt och räcker ut tungan till dig... mutter, mutter... Jag har ju inte tid att sitta här och gnälla hela dagarna begriper du väl...jag har så mycket annat att ta i ...telefoner som ringer stup i kvarten...lärare som mobbar barn...ungar som ska hämtas för att de mår illa och en hundjäkel som bara masar...hela tiden...och nyss tappade jag en plåt på foten så den är alldeles blå...och inte har jag hunnit städa i växthuset heller idag..och solen har inte tittat fram på hela dan.. ..och så vill jag gnälla på folk som inte gillar smilisar...hur ska man kunna understryka hur suuuur man är om man inte har en  gubbe  Ha, ha, ha, GRATTIS du vann!  Snygg gnällning måste jag säga!  Ha...jag visste väl att du inte var nån RIKTIG gnällkäring...
CITAT (pejori @ 26-04-2006, 21:31) CITAT (yenny @ 26-04-2006, 22:30) CITAT (Felix matte @ 26-04-2006, 21:20) jag vill ha plopp.... buhu...  banan var det!!!! banan!!!!  ja ja... den e slut ju... o inte hjälpte den heller den jäkla bananen...
Margith
26-04-2006, 20:36
CITAT (pejori @ 26-04-2006, 21:22) CITAT (Felix matte @ 26-04-2006, 22:20) Jag har kanelbullar, två sorters kakor och en Plopp :D :( :( m,åste genast gnälla över att 115 åriga kärringar äter plopp lösgaddarna fastnar säkert.... ät bönor för sjutton.... eller katrinplomon  Jag kan inte låta bli att skratta, fast jag vet att i den här tråden får jag inte skratta... men den är himla rolig Men för att gnälla lite: jag inser just att jag missade en inbokad tid hos min hårfrissa i måndags, då låg jag och brände upp näbben på en fjällsjö, hur sjutton ska jag kunna gottgöra henne?? hon har säkert ringt mig 100 gånger, men vad hjälper det, biltelefoner fungerar inte där vi har varit... Tror ni att hon blir nöjd med att jag gnäller lite på täckningen på biltelefon-nätet??
*Felix matte*
26-04-2006, 20:44
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|