|
Full version: gnäll för alla
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
*Felix matte*
26-05-2006, 20:51
Ids inte gnälla... men liiite sur är jag för att jag bara behöver öppna balkongdörren så tappar jag rösten... hes så det "visslar" i rören. Skitväder (regn) har vi haft i några dagar nu... minns inte hur många. Uteluften luktar möglig blomjord.
Snöflinga
26-05-2006, 21:41
Måste gnälla, för att inte säga yla på MORS dag ... Barn och barnbarn kommer på superduper lunch med tillhörande tårta ...... Jomen det är ju jättetrevligt men MOr får ju jaga skinnet av sig för att fixa det hela MOR vill sitta på tronen och bli hyllad, utan att göra en släng... fattar ni ? Ser frammot Måndag, då skall MOR plantera, skit samma vilket väder det än är
anna_rispan
28-05-2006, 15:29
Hjälp, vad sorgligt det känns nu....
Varför ska en del saker helt enkelt fördelas så orättvist????????????????????
ninnisky
28-05-2006, 17:35
Måste gnälla lite - vädret tillät mig inte att rensa bland perennerna utan regnet ville istället piska mig i nacken  så jag gav upp. Yngsten (37) ville komma på middag och passa på att tvätta bil - nej, regnet gjorde sitt istället också, bilen förlev småsmutsig NÄR SJUTTON KOMMER SOMMAREN!
Elisabeth-Västkustkolonisten
28-05-2006, 17:54
CITAT (ninnisky @ 28-05-2006, 18:35) Måste gnälla lite - vädret tillät mig inte att rensa bland perennerna utan regnet ville istället piska mig i nacken  så jag gav upp. Yngsten (37) ville komma på middag och passa på att tvätta bil - nej, regnet gjorde sitt istället också, bilen förlev småsmutsig NÄR SJUTTON KOMMER SOMMAREN! regnade det idag hos dig? Det gjorde det inte här
Järdans förkylning!!!! Har haft feber till och från sen igår. Kan kanppt svälja och näsan bara rinner... yyyyyl!!
Gossen Ruda
28-05-2006, 19:47
Känner igen mig.  Men jag kan gnälla över nyponsoppa. Jag skulle koka lite sån eftersom jag hört att man skall dricka varma drycker när man har halsbesvär. Det blev ingen nyponsoppa för det kröp små djur i paketet. Visserligen gillar jag småkryp men inte som föda.
ninnisky
28-05-2006, 20:28
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 28-05-2006, 18:54) CITAT (ninnisky @ 28-05-2006, 18:35) Måste gnälla lite - vädret tillät mig inte att rensa bland perennerna utan regnet ville istället piska mig i nacken  så jag gav upp. Yngsten (37) ville komma på middag och passa på att tvätta bil - nej, regnet gjorde sitt istället också, bilen förlev småsmutsig  :( NÄR SJUTTON KOMMER SOMMAREN! regnade det idag hos dig? Det gjorde det inte här Lyckliga Dig, gränsen gick visst vid Albatross..... sa granne golfare
Jag mååste bara få gnälla ! Nu har jag suttit och kört 120 mil ! Vart är alla medtrafikanter Jag säger bara "h-vetes jä-lar Det regnar " cats and dogs ", och då menar jag verkligen " cats and dogs". Hastighetsbegränsningen ligger på 110km/tim, du ser knappt bilen framför dig. Men du måååste ligga i 110/140km/tim  . Ärligt talat: Jag fattar inte hur folk kan vara en sån livsfara för både sig själva och sin omgivning '' Ovanpå det, kommer alla dessa " nya " bilar som inte ens har en fungerande blinkers Jag frågar återigen: Vart är alla medtrafikanter? jag menar, finns det nåt härligare när man är ute och åker, än när man " tackar, säger varsegod och hjälper varandra" ? Helt enkelt ett givande och ett tagande
malin72
29-05-2006, 07:39
usch nu måste jag få gnälla eller har lust att skrika jag var nere på kyrkogården igår på morsdag...skulle gå förbi min bästa vän som nu varit borta sen 11 år  jag brukar fixa där för hennes son kommer bara hit ett par gånger om året så jag fixar lite åt honom(för min del också) men igår var det hans dag..... när jag kom ner så hade några IDIOTER vandliserat gravarna..... bara runt där hon ligger.. en sten var flyttat en borta och på hennes var allt runt om trasigt därbland en ängel som han gjorde som 7 år till sin mamma  nu är han 17 men fyyyyyyyyy att tala om det för honom ...han är jätte noga att lägga den intill hans blommor när vi är där..... ja nu känns det lite bättre men hur kan man göra så
CITAT (Evgeni @ 29-05-2006, 08:26) Jag mååste bara få gnälla ! Nu har jag suttit och kört 120 mil ! Vart är alla medtrafikanter Jag säger bara "h-vetes jä-lar Det regnar " cats and dogs ", och då menar jag verkligen " cats and dogs". Hastighetsbegränsningen ligger på 110km/tim, du ser knappt bilen framför dig. Men du måååste ligga i 110/140km/tim  . Ärligt talat: Jag fattar inte hur folk kan vara en sån livsfara för både sig själva och sin omgivning '' Ovanpå det, kommer alla dessa " nya " bilar som inte ens har en fungerande blinkers Jag frågar återigen: Vart är alla medtrafikanter? jag menar, finns det nåt härligare när man är ute och åker, än när man " tackar, säger varsegod och hjälper varandra" ? Helt enkelt ett givande och ett tagande  visst är det så... jag förvånas inte ett dugg, över olycksstatistiken, när man ser hur folk beter sig... jaja..."det händer inte mej" mentaliteten frodas.
CITAT (malin72 @ 29-05-2006, 08:39) usch nu måste jag få gnälla eller har lust att skrika jag var nere på kyrkogården igår på morsdag...skulle gå förbi min bästa vän som nu varit borta sen 11 år  jag brukar fixa där för hennes son kommer bara hit ett par gånger om året så jag fixar lite åt honom(för min del också) men igår var det hans dag..... när jag kom ner så hade några IDIOTER vandliserat gravarna..... bara runt där hon ligger.. en sten var flyttat en borta och på hennes var allt runt om trasigt därbland en ängel som han gjorde som 7 år till sin mamma  nu är han 17 men fyyyyyyyyy att tala om det för honom ...han är jätte noga att lägga den intill hans blommor när vi är där..... ja nu känns det lite bättre men hur kan man göra så  det är inte sådanna jag kallar mäniskor i dagligt tal det är lägre stående varelser, lägre än det lägsta djur, när dom gör så...
CITAT (malin72 @ 29-05-2006, 08:39) usch nu måste jag få gnälla eller har lust att skrika jag var nere på kyrkogården igår på morsdag...skulle gå förbi min bästa vän som nu varit borta sen 11 år  jag brukar fixa där för hennes son kommer bara hit ett par gånger om året så jag fixar lite åt honom(för min del också) men igår var det hans dag..... när jag kom ner så hade några IDIOTER vandliserat gravarna..... bara runt där hon ligger.. en sten var flyttat en borta och på hennes var allt runt om trasigt därbland en ängel som han gjorde som 7 år till sin mamma  nu är han 17 men fyyyyyyyyy att tala om det för honom ...han är jätte noga att lägga den intill hans blommor när vi är där..... ja nu känns det lite bättre men hur kan man göra så  Jag har inte så mycket att tillföra, men visst är det " fy sjutton" , att inte en våra gravar ska få vara ifred
CITAT (malin72 @ 29-05-2006, 08:39) usch nu måste jag få gnälla eller har lust att skrika jag var nere på kyrkogården igår på morsdag...skulle gå förbi min bästa vän som nu varit borta sen 11 år  jag brukar fixa där för hennes son kommer bara hit ett par gånger om året så jag fixar lite åt honom(för min del också) men igår var det hans dag..... när jag kom ner så hade några IDIOTER vandliserat gravarna..... bara runt där hon ligger.. en sten var flyttat en borta och på hennes var allt runt om trasigt därbland en ängel som han gjorde som 7 år till sin mamma  nu är han 17 men fyyyyyyyyy att tala om det för honom ...han är jätte noga att lägga den intill hans blommor när vi är där..... ja nu känns det lite bättre men hur kan man göra så  Ja, sådant gör en så ledsen och besviken, arg och nästan hatisk mot dessa idioter!!!!! Jag börjar nästan gråta när jag tänker på sonen....
Jag är så trött på att vara trött jämt och inte orkar göra nåting. Jag ligger efter med jättemycket i trädgården....skaffade mig dessutom ännu mer jobb när jag var på Blomsterlandet igår! Och så är jag trött på att det blåser och är svinkallt ute så man ännu mindre orkar vara ute och göra nåt i trädgården.
Nu behöver jag också gnälla... varför finns aldrig något gott kvar i vårat kylskåp längre än nån dag... så fort jag blir sugen på något gott i kylskåpet så har Tomas redan ätit upp det!! Usch va arg jag blev just... här är man solo hemma för en gång skull... tänkte jag skulle lyxa till det lite och äta av den goa osten vi hade med lite kex.... men nej då... det hade han redan ätit upp.. fy va less jag blir
*Felix matte*
03-06-2006, 20:57
Inte för att jag eg borde gnälla. Men... gubben min har varit jättesjuk sen igår kväll Matförgiftning tror jag att han råkade ut för... kräkningar ... icke av denna världen, hög feber och frossa. Allt detta pga han igår kväll stekte och åt fläsket som blev kvar från våran fina dag i skogen med barnbarnen. Inte tänkte vi på att det var soligt och varmt och kanske inte mat ska stå så i flera timmar. Iaf så har jag varit duktig "sköterska" idag... servat med saft och läsk och Alvedon, nu börjar febern gå ner mot 38°
Jag är så in i..................... less på mitt jobb just nu....eller kanske mer på det nya chefsskapet som inte fungerar  och hur det nya chefsskapet hanterar (eller snarare inte hanterar) akuta saker som händer på jobbet. Det finns inget värre än en tandlös ledning som inget hellre vill än att hålla företaget bakom ryggen och därför vänder kappan efter vinden - kvar blir en överkörd personalgrupp.
CITAT (Scrollan @ 07-06-2006, 23:30) Jag är så in i..................... less på mitt jobb just nu....eller kanske mer på det nya chefsskapet som inte fungerar  och hur det nya chefsskapet hanterar (eller snarare inte hanterar) akuta saker som händer på jobbet. Det finns inget värre än en tandlös ledning som inget hellre vill än att hålla företaget bakom ryggen och därför vänder kappan efter vinden - kvar blir en överkörd personalgrupp.  jag förstår dej fullständigt!! Fy för lednig som inte fungerar
CITAT (yenny @ 08-06-2006, 07:00) CITAT (Scrollan @ 07-06-2006, 23:30) Jag är så in i..................... less på mitt jobb just nu....eller kanske mer på det nya chefsskapet som inte fungerar  och hur det nya chefsskapet hanterar (eller snarare inte hanterar) akuta saker som händer på jobbet. Det finns inget värre än en tandlös ledning som inget hellre vill än att hålla företaget bakom ryggen och därför vänder kappan efter vinden - kvar blir en överkörd personalgrupp.  jag förstår dej fullständigt!! Fy för lednig som inte fungerar  Precis! Fullständig kortslutning.
Nu är jag innerligt less på min förbaskade förkylning. Är inne på andra veckan och ingen bättring i sikte... Det är väl hela vinterns ranson jag fått på en gång, klarade mig hela vintern utan större förkylningar. På fredag blir det doktorn om det inte börjat gå åt rätt håll till dess. Så nu era små bassilusker är det dags att gå och självdö!!!
Jag vaknade 04.15 imorse och sedan kunde jag inte somna om!  Dessutom har jag fått munsår!  Känner mej som skit idag rent ut sagt....
ninnisky
08-06-2006, 11:20
guldbaggarna har invaderat rabbater och gräsmattor, maken har åkt till landet, hemma behöver städas och ingen av grannarna som man kan snacka med är hemma, bästa kompisen snuvig och vill inte ses och värst av allt kylskåpet är tomt....... jag tycker synd om mig just nu
CITAT (Anne R @ 08-06-2006, 08:41) Så nu era små bassilusker är det dags att gå och självdö!!! På'rom bara!!
Biggan_
08-06-2006, 11:32
*Felix matte*
08-06-2006, 22:50
Och jag orkar inte ens gnälla... eftersom det är mej själv jag skulle göra det på i så fall. Så jä...la dum jag varit ... i flera års tid Men ... nu är allt OK igen
blää för hela fotbolls VM. jag är så trött på skiten redan nu och det har ju inte äns börjat. varför rapporterar de om fotbolls VM på TT nyheterna när sporten är direkt efter? finns det inga andra nyheter? när tog alla sportidoter över världen? nä, nu vill jag höra om trädgårdsVM på nyheterna i minst en månadstid, morgon, middag och kväll. fast det är kul att själv spela fotboll förståss.....
Elisabeth-Västkustkolonisten
09-06-2006, 09:43
CITAT (Felix matte @ 08-06-2006, 23:50) Och jag orkar inte ens gnälla... eftersom det är mej själv jag skulle göra det på i så fall. Så jä...la dum jag varit ... i flera års tid Men ... nu är allt OK igen  Och vad var det som var so dummt? Nu blir jag nyfiken Elisabeth
Jag vill gnälla på att alla gnäller om fotbollsVM. Jag tycker det är underbart att få se världens bästa spelare!
Just det. Vill gnälla på att jag har ont i armen igen.
Diabolique
09-06-2006, 12:35
Jag vill gnälla på alla som gnäller på oss som gnäller på fotbollsvm! Dessutom vill jag passa på att gnälla på att det inte finns en FAQ-lista i pallkrageklubben! Det kan nog behövas i fler delar av forumet! Annars kommer jag på jävulskap skriva och fråga "Hur gör man en damm?", "Vad ska man tänka på när man gör ett kryddland?" "Hur kan man odla växter på balkongen?" "Vad finns det för fördelar med pallkrageland och hur kan man använda dem?" i respektive forum... Så det så!
Sommar suger  Jag får inte vistas i solen, tack vare medicinen. Jag orkar inte göra mycket, tack vare hostmedicinen. Dessutom har jag jobb jag måste bli klar med och en klubb som behöver min hjälp, och jag sitter här och är inte till någon nytta för nån.
CITAT (LadyG @ 11-06-2006, 18:52) Sommar suger  Jag får inte vistas i solen, tack vare medicinen. Jag orkar inte göra mycket, tack vare hostmedicinen. Dessutom har jag jobb jag måste bli klar med och en klubb som behöver min hjälp, och jag sitter här och är inte till någon nytta för nån.  du är till nytta för oss... gnäll på så vi har nått att läsa...
misSophie
11-06-2006, 20:37
Jag vill oxå ha en digitalkamera, så jag oxå kan få visa bilder på mina blommor. Jag är jättestolt över dom, men kan inte visa....
*Felix matte*
11-06-2006, 20:48
CITAT (LadyG @ 11-06-2006, 18:52) Sommar suger  Jag får inte vistas i solen, tack vare medicinen. Jag orkar inte göra mycket, tack vare hostmedicinen. Dessutom har jag jobb jag måste bli klar med och en klubb som behöver min hjälp, och jag sitter här och är inte till någon nytta för nån.  Men så trist Vad tar du för mediciner? Maken tar Tetracyklin 250 mg sedan några månader tillbaka och han går 1 tim motionspromenad varje morron oavsett det är soligt eller inte. dessutom sitter han ute i solen så fort den visar sig. Nu är han ju inte "sjuk".... tar medicinen pga acne... men med detta vill jag säga... att inte alla får biverkningar (fläckig hud) av att vistas i sol under behandlingsperioden. Krya på dig.
ullislerum
11-06-2006, 21:15
Jag vill gnällgnällgnällgnälla på alla som håller på och tjafsar om onödiga småsaker istället för att ta till vara på varandra! Tjafs och ordhuggeri är bland det värsta jag vet!
Månskensbonden
11-06-2006, 21:25
CITAT (ullislerum @ 11-06-2006, 22:15) Jag vill gnällgnällgnällgnälla på alla som håller på och tjafsar om onödiga småsaker istället för att ta till vara på varandra! Tjafs och ordhuggeri är bland det värsta jag vet! Precis! -Fast heter det inte "hårklyveri"? Jag menar alltså...vill inte vara petig, men....åsså undrar jag VAD man skall "ta till vara på varandra"? F´resten, heter det verkligen "tjafs"??
Snöflinga
11-06-2006, 21:33
jag vill gnälla på alla "ordpoliser"
Jag vill klaga på alla humorbefriade...
*Felix matte*
11-06-2006, 21:46
Och jag vill klaga på.................. Faktiskt så känner jag mej sååå nöjd och tillfreds med livet just nu så jag hittar inget att klaga på Kanske skulle jag klaga på att jag inget har att klaga på
malin72
11-06-2006, 21:48
oj oj jag har inte läst tråden på ett tag såg inte att ni gjort tillägg till det jag skrivit, tack ni som skrev och förstog hur jag kände det  nu blev det inget gnäll här men men
Jag vill gnälla på det olidligt varma vädret
forget-me-not
11-06-2006, 22:51
Jag vill gnälla på att jag missade att se på "Titanic" på TV3 ikväll.
CITAT (Felix matte @ 11-06-2006, 22:48) Men så trist Vad tar du för mediciner? Maken tar Tetracyklin 250 mg sedan några månader tillbaka och han går 1 tim motionspromenad varje morron oavsett det är soligt eller inte. dessutom sitter han ute i solen så fort den visar sig. Nu är han ju inte "sjuk".... tar medicinen pga acne... men med detta vill jag säga... att inte alla får biverkningar (fläckig hud) av att vistas i sol under behandlingsperioden. Krya på dig.  Doxyferm, mot lunginflammation. Törs inte chansa heller, med den tur jag har
Snöflinga
12-06-2006, 21:09
Jag gnäller som attans för att min ros har fått löss
Diabolique
13-06-2006, 07:24
CITAT (Felix matte @ 11-06-2006, 22:46) Faktiskt så känner jag mej sååå nöjd och tillfreds med livet just nu så jag hittar inget att klaga på  Jag vill gnälla på alla som är lyckliga och till freds med allt. Måste ni skryta? Har ni aldrig hört talas om jantelagen? Vi bor faktiskt i Sverige, och här råder jantelagen före alla andra lagar. Man kan alltid hitta något negativt. Ge det ett försök! Inget gott som inte har något ont med sig...
Så ska det se ut Diabolique!
Det är inte nöjda och glada människor som för världen framåt; det är missnöje och gnäll som inspirerar folk till att förändra det dåliga, förbättra världen, komma på nya smarta lösningar till allvarliga problem.
Själv lider jag som sagt av värmen, hoppas detta hemska värmeoväder ska försvinna åtminstone tillfälligt. Man blir ju helt okonstruktiv och apatisk av sådan hetta. Kanske får man åka till Biltema och köpa en luftkonditionerare...men det känns ju väldigt miljöbovskt och dessutom kanske det blir mulet resten av sommaren.
Sen vill jag gnälla på att min TV dog, brann upp närapå, ett par dagar innan fotbolls-VM. Så jag fick köpa en ersättare. Vilket ju var delvis bra, den gamla TVn var ju rätt dålig, men det kostade en smula pengar och jag fick träningsvärk i armarna av allt bärande.
Mer gnäll åt folket.
kristerh
13-06-2006, 12:04
Jag vill gnälla på att det är alldeles för varmt ute  och dessutom ska jag till tandläkaren idag o laga ett hål. krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|