Full version: gnäll för alla
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
*Felix matte*
Ids inte gnälla... men liiite sur är jag för att jag bara behöver
öppna balkongdörren så tappar jag rösten... hes så det "visslar" i rören.
Skitväder (regn) har vi haft i några dagar nu... minns inte hur många. mad.gif sad.gif
Uteluften luktar möglig blomjord. sad.gif
Snöflinga
Måste gnälla, för att inte säga yla på MORS dag ... Barn och barnbarn kommer på superduper lunch med tillhörande tårta ......

Jomen det är ju jättetrevligt men MOr får ju jaga skinnet av sig för att fixa det hela sad.gif

MOR vill sitta på tronen och bli hyllad, utan att göra en släng... fattar ni ?

Ser frammot Måndag, då skall MOR plantera, skit samma vilket väder det än är smile.gif
anna_rispan
Hjälp, vad sorgligt det känns nu....

Varför ska en del saker helt enkelt fördelas så orättvist????????????????????
ninnisky
Måste gnälla lite - vädret tillät mig inte att rensa bland perennerna utan regnet ville istället piska mig i nacken sad.gif så jag gav upp. Yngsten (37) ville komma på middag och passa på att tvätta bil - nej, regnet gjorde sitt istället också, bilen förlev småsmutsig sad.gif sad.gif

NÄR SJUTTON KOMMER SOMMAREN!
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (ninnisky @ 28-05-2006, 18:35)
Måste gnälla lite - vädret tillät mig inte att rensa bland perennerna utan regnet ville istället piska mig i nacken sad.gif så jag gav upp. Yngsten (37) ville komma på middag och passa på att tvätta bil - nej, regnet gjorde sitt istället också, bilen förlev småsmutsig sad.gif sad.gif

regnade det idag hos dig? Det gjorde det inte här
Anma
Järdans förkylning!!!! Har haft feber till och från sen igår. Kan kanppt svälja och näsan bara rinner... yyyyyl!! sad.gif sad.gif
Gossen Ruda
Känner igen mig. rolleyes.gif Men jag kan gnälla över nyponsoppa. Jag skulle koka lite sån eftersom jag hört att man skall dricka varma drycker när man har halsbesvär. Det blev ingen nyponsoppa för det kröp små djur i paketet. Visserligen gillar jag småkryp men inte som föda. mad.gif sad.gif
ninnisky
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 28-05-2006, 18:54)
CITAT (ninnisky @ 28-05-2006, 18:35)
Måste gnälla lite - vädret tillät mig inte att rensa bland perennerna utan regnet ville istället piska mig i nacken sad.gif så jag gav upp. Yngsten (37) ville komma på middag och passa på att tvätta bil - nej, regnet gjorde sitt istället  också, bilen förlev småsmutsig sad.gif  :(

regnade det idag hos dig? Det gjorde det inte här

Lyckliga Dig, gränsen gick visst vid Albatross..... sa granne golfare
Gillan
Jag mååste bara få gnälla !

Nu har jag suttit och kört 120 mil ! Vart är alla medtrafikanter mad.gif
Jag säger bara "h-vetes jä-lar mad.gif

Det regnar " cats and dogs ", och då menar jag verkligen " cats and
dogs". Hastighetsbegränsningen ligger på 110km/tim, du ser knappt
bilen framför dig. Men du måååste ligga i 110/140km/tim mad.gif . Ärligt talat: Jag fattar inte hur folk kan vara en
sån livsfara för både sig själva och sin omgivning ohmy.gif
''

Ovanpå det, kommer alla dessa " nya " bilar som inte ens har en fungerande blinkers ohmy.gif

Jag frågar återigen: Vart är alla medtrafikanter? mad.gif sad.gif

jag menar, finns det nåt härligare när man är ute och åker, än när man
" tackar, säger varsegod och hjälper varandra" ? Helt enkelt ett
givande och ett tagande sleep.gif wink.gif
malin72
usch nu måste jag få gnälla eller har lust att skrika mad.gif mad.gif
jag var nere på kyrkogården igår på morsdag...skulle gå förbi min bästa vän som nu varit borta sen 11 år sad.gif jag brukar fixa där för hennes son kommer bara hit ett par gånger om året så jag fixar lite åt honom(för min del också) men igår var det hans dag.....
när jag kom ner så hade några IDIOTER vandliserat gravarna..... bara runt där hon ligger.. en sten var flyttat en borta och på hennes var allt runt om trasigt därbland en ängel som han gjorde som 7 år till sin mamma mad.gif mad.gif nu är han 17 men fyyyyyyyyy att tala om det för honom ...han är jätte noga att lägga den intill hans blommor när vi är där.....
ja nu känns det lite bättre men hur kan man göra så unsure.gif sad.gif
pejori
CITAT (Evgeni @ 29-05-2006, 08:26)
Jag mååste bara få gnälla !

Nu har jag suttit och kört 120 mil ! Vart är alla medtrafikanter mad.gif
Jag säger bara "h-vetes jä-lar mad.gif

Det regnar " cats and dogs ", och då menar jag verkligen " cats and
dogs". Hastighetsbegränsningen ligger på 110km/tim, du ser knappt
bilen framför dig. Men du måååste ligga i 110/140km/tim mad.gif . Ärligt talat: Jag fattar inte hur folk kan vara en
sån livsfara för både sig själva och sin omgivning ohmy.gif
''

Ovanpå det, kommer alla dessa " nya " bilar som inte ens har en fungerande blinkers ohmy.gif

Jag frågar återigen: Vart är alla medtrafikanter? mad.gif sad.gif

jag menar, finns det nåt härligare när man är ute och åker, än när man
" tackar, säger varsegod och hjälper varandra" ? Helt enkelt ett
givande och ett tagande sleep.gif wink.gif

visst är det så... mad.gif mad.gif
jag förvånas inte ett dugg, över olycksstatistiken, när man ser hur folk beter sig... mad.gif mad.gif
jaja..."det händer inte mej" mentaliteten frodas. mad.gif mad.gif
pejori
CITAT (malin72 @ 29-05-2006, 08:39)
jag var nere på kyrkogården igår på morsdag...skulle gå förbi min bästa vän som nu varit borta sen 11 år sad.gif jag brukar fixa där för hennes son kommer bara hit ett par gånger om året så jag fixar lite åt honom(för min del också) men igår var det hans dag.....
när jag kom ner så hade några IDIOTER vandliserat gravarna..... bara runt där hon ligger.. en sten var flyttat en borta och på hennes var allt runt om trasigt därbland en ängel som han gjorde som 7 år till sin mamma mad.gif mad.gif nu är han 17 men fyyyyyyyyy att tala om det för honom ...han är jätte noga att lägga den intill hans blommor när vi är där.....

det är inte sådanna jag kallar mäniskor i dagligt tal mad.gif mad.gif
det är lägre stående varelser, lägre än det lägsta djur, när dom gör så... mad.gif mad.gif
Gillan

Jag har inte så mycket att tillföra, men visst är det
" fy sjutton" , att inte en våra gravar ska få vara
ifred sad.gif mad.gif
Leia

Ja, sådant gör en så ledsen och besviken, arg och nästan hatisk mot dessa idioter!!!!! mad.gif
Jag börjar nästan gråta när jag tänker på sonen.... sad.gif
Magdis
Jag är så trött på att vara trött jämt och inte orkar göra nåting. Jag ligger efter med jättemycket i trädgården....skaffade mig dessutom ännu mer jobb när jag var på Blomsterlandet igår! biggrin.gif

Och så är jag trött på att det blåser och är svinkallt ute så man ännu mindre orkar vara ute och göra nåt i trädgården.
pejori
nu har jag flyttat färdigt.... mad.gif mad.gif mad.gif
måste gnälla lite på att man tydligen måste slå sig och slå sönder saker... mad.gif mad.gif
just nu ser jag ut som ett misshandelsoffer.....och känner mej som ett också... mad.gif mad.gif
yenny
Nu behöver jag också gnälla... varför finns aldrig något gott kvar i vårat kylskåp längre än nån dag... så fort jag blir sugen på något gott i kylskåpet så har Tomas redan ätit upp det!! Usch va arg jag blev just... här är man solo hemma för en gång skull... tänkte jag skulle lyxa till det lite och äta av den goa osten vi hade med lite kex.... men nej då... det hade han redan ätit upp.. fy va less jag blir
*Felix matte*
Inte för att jag eg borde gnälla. Men... gubben min har varit jättesjuk sen igår kväll
Matförgiftning tror jag att han råkade ut för... kräkningar ... icke av denna världen, hög feber och frossa.
Allt detta pga han igår kväll stekte och åt fläsket som blev kvar från våran fina dag i skogen med barnbarnen. Inte tänkte vi på att det var soligt och varmt och kanske inte mat ska stå så i flera timmar.sad.gif

Iaf så har jag varit duktig "sköterska" idag... servat med saft och läsk och Alvedon, nu börjar febern gå ner mot 38° smile.gif
Kathy
Jag är så in i.....................less på mitt jobb just nu....eller kanske mer på det nya chefsskapet som inte fungerar mad.gif mad.gif mad.gif och hur det nya chefsskapet hanterar (eller snarare inte hanterar) akuta saker som händer på jobbet.
Det finns inget värre än en tandlös ledning som inget hellre vill än att hålla företaget bakom ryggen och därför vänder kappan efter vinden - kvar blir en överkörd personalgrupp. mad.gif mad.gif mad.gif
yenny
CITAT (Scrollan @ 07-06-2006, 23:30)
Jag är så in i.....................less på mitt jobb just nu....eller kanske mer på det nya chefsskapet som inte fungerar mad.gif mad.gif mad.gif och hur det nya chefsskapet hanterar (eller snarare inte hanterar) akuta saker som händer på jobbet.
Det finns inget värre än en tandlös ledning som inget hellre vill än att hålla företaget bakom ryggen och därför vänder kappan efter vinden - kvar blir en överkörd personalgrupp. mad.gif mad.gif mad.gif

jag förstår dej fullständigt!!

Fy för lednig som inte fungerar mad.gif
Kathy
CITAT (yenny @ 08-06-2006, 07:00)
CITAT (Scrollan @ 07-06-2006, 23:30)
Jag är så in i.....................less  på mitt jobb just nu....eller kanske mer på det nya chefsskapet som inte fungerar mad.gif  mad.gif  mad.gif  och hur det nya chefsskapet hanterar (eller snarare inte hanterar) akuta saker som händer på jobbet.
Det finns inget värre än en tandlös ledning som inget hellre vill än att hålla företaget bakom ryggen och därför vänder kappan efter vinden - kvar blir en överkörd personalgrupp.  mad.gif  mad.gif  mad.gif

jag förstår dej fullständigt!!

Fy för lednig som inte fungerar mad.gif

Precis! Fullständig kortslutning. mad.gif mad.gif wacko.gif
Anma
Nu är jag innerligt less på min förbaskade förkylning. Är inne på andra veckan och ingen bättring i sikte... Det är väl hela vinterns ranson jag fått på en gång, klarade mig hela vintern utan större förkylningar. På fredag blir det doktorn om det inte börjat gå åt rätt håll till dess. Så nu era små bassilusker är det dags att gå och självdö!!!
stina
Jag vaknade 04.15 imorse och sedan kunde jag inte somna om! sad.gif Dessutom har jag fått munsår! mad.gif Känner mej som skit idag rent ut sagt....
ninnisky
guldbaggarna har invaderat rabbater och gräsmattor, maken har åkt till landet, hemma behöver städas och ingen av grannarna som man kan snacka med är hemma, bästa kompisen snuvig och vill inte ses och värst av allt kylskåpet är tomt....... jag tycker synd om mig just nu smile.gif
Kathy
CITAT (Anne R @ 08-06-2006, 08:41)
Så nu era små bassilusker är det dags att gå och självdö!!!

På'rom bara!!
Biggan_
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Häftig kisse!
*Felix matte*
Och jag orkar inte ens gnälla... eftersom det är mej själv jag skulle göra det på i så fall.
Så jä...la dum jag varit ... i flera års tid sad.gif mad.gif mad.gif

Men ... nu är allt OK igen biggrin.gif
mekare
blää för hela fotbolls VM. jag är så trött på skiten redan nu och det har ju inte äns börjat. mad.gif

varför rapporterar de om fotbolls VM på TT nyheterna när sporten är direkt efter? finns det inga andra nyheter?

när tog alla sportidoter över världen? nä, nu vill jag höra om trädgårdsVM på nyheterna i minst en månadstid, morgon, middag och kväll.

fast det är kul att själv spela fotboll förståss.....
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Felix matte @ 08-06-2006, 23:50)
Och jag orkar inte ens gnälla... eftersom det är mej själv jag skulle göra det på i så fall.
Så jä...la dum jag varit ... i flera års tid sad.gif mad.gif mad.gif

Men ... nu är allt OK igen biggrin.gif

Och vad var det som var so dummt?

Nu blir jag nyfiken

Elisabeth
cic
Jag vill gnälla på att alla gnäller om fotbollsVM. Jag tycker det är underbart att få se världens bästa spelare!

Just det. Vill gnälla på att jag har ont i armen igen.
Diabolique
Jag vill gnälla på alla som gnäller på oss som gnäller på fotbollsvm! mad.gif

Dessutom vill jag passa på att gnälla på att det inte finns en FAQ-lista i pallkrageklubben!

Det kan nog behövas i fler delar av forumet!

Annars kommer jag på jävulskap skriva och fråga "Hur gör man en damm?", "Vad ska man tänka på när man gör ett kryddland?" "Hur kan man odla växter på balkongen?" "Vad finns det för fördelar med pallkrageland och hur kan man använda dem?" i respektive forum...

Så det så! tongue.gif
LadyG
Sommar suger sad.gif

Jag får inte vistas i solen, tack vare medicinen. Jag orkar inte göra mycket, tack vare hostmedicinen.

Dessutom har jag jobb jag måste bli klar med och en klubb som behöver min hjälp, och jag sitter här och är inte till någon nytta för nån.

mad.gif
pejori
CITAT (LadyG @ 11-06-2006, 18:52)
Sommar suger sad.gif

Jag får inte vistas i solen, tack vare medicinen. Jag orkar inte göra mycket, tack vare hostmedicinen.

Dessutom har jag jobb jag måste bli klar med och en klubb som behöver min hjälp, och jag sitter här och är inte till någon nytta för nån.

mad.gif

du är till nytta för oss... wub.gif wub.gif
gnäll på så vi har nått att läsa... smile.gif
misSophie
Jag vill oxå ha en digitalkamera, så jag oxå kan få visa bilder på mina blommor. Jag är jättestolt över dom, men kan inte visa.... sad.gif sad.gif
*Felix matte*
CITAT (LadyG @ 11-06-2006, 18:52)
Sommar suger sad.gif

mad.gif

Men så trist sad.gif
Vad tar du för mediciner? Maken tar Tetracyklin 250 mg
sedan några månader tillbaka och han går 1 tim motionspromenad varje morron
oavsett det är soligt eller inte. dessutom sitter han ute i solen så fort den visar
sig.
Nu är han ju inte "sjuk".... tar medicinen pga acne... men med detta vill jag säga...
att inte alla får biverkningar (fläckig hud) av att vistas i sol under behandlingsperioden.

Krya på dig. wub.gif
ullislerum
Jag vill gnällgnällgnällgnälla på alla som håller på och tjafsar om onödiga småsaker istället för att ta till vara på varandra!
Tjafs och ordhuggeri är bland det värsta jag vet!
Månskensbonden
CITAT (ullislerum @ 11-06-2006, 22:15)
Jag vill gnällgnällgnällgnälla på alla som håller på och tjafsar om onödiga småsaker istället för att ta till vara på varandra!
Tjafs och ordhuggeri är bland det värsta jag vet!

Precis!

-Fast heter det inte "hårklyveri"? Jag menar alltså...vill inte vara petig, men....åsså undrar jag VAD man skall "ta till vara på varandra"?

F´resten, heter det verkligen "tjafs"??

tongue.gif
Snöflinga
jag vill gnälla på alla "ordpoliser" mad.gif
Betty
Jag vill klaga på alla humorbefriade... sad.gif
*Felix matte*
Och jag vill klaga på..................

Faktiskt så känner jag mej sååå nöjd och tillfreds med livet just nu
så jag hittar inget att klaga på wub.gif

Kanske skulle jag klaga på att jag inget har att klaga på unsure.gif sad.gif unsure.gif
malin72
oj oj jag har inte läst tråden på ett tag såg inte att ni gjort tillägg till det jag skrivit, tack ni som skrev och förstog hur jag kände det wub.gif nu blev det inget gnäll här men men rolleyes.gif tongue.gif
Pirum
Jag vill gnälla på det olidligt varma vädret mad.gif
forget-me-not
Och jag vill gnälla på alla som gnällt över att det varit så kallt men som nu gnäller att det är för varmt. Somliga är aldrig nöjda. sleep.gif rolleyes.gif

Inte riktat till dig Pirum. smile.gif
Kathy
Jag vill gnälla på att jag missade att se på "Titanic" på TV3 ikväll. mad.gif
LadyG
CITAT (Felix matte @ 11-06-2006, 22:48)
Men så trist sad.gif
Vad tar du för mediciner? Maken tar Tetracyklin 250 mg
sedan några månader tillbaka och han går 1 tim motionspromenad varje morron
oavsett det är soligt eller inte. dessutom sitter han ute i solen så fort den visar
sig.
Nu är han ju inte "sjuk".... tar medicinen pga acne... men med detta vill jag säga...
att inte alla får biverkningar (fläckig hud) av att vistas i sol under behandlingsperioden.

Krya på dig. wub.gif

Doxyferm, mot lunginflammation.

Törs inte chansa heller, med den tur jag har sad.gif
Snöflinga
Jag gnäller som attans för att min ros har fått löss mad.gif
Diabolique
CITAT (Felix matte @ 11-06-2006, 22:46)
Faktiskt så känner jag mej sååå nöjd och tillfreds med livet just nu
så jag hittar inget att klaga på wub.gif

Jag vill gnälla på alla som är lyckliga och till freds med allt.
Måste ni skryta? Har ni aldrig hört talas om jantelagen? Vi bor faktiskt i Sverige, och här råder jantelagen före alla andra lagar. tongue.gif
Man kan alltid hitta något negativt. Ge det ett försök! Inget gott som inte har något ont med sig... biggrin.gif
Pirum
Så ska det se ut Diabolique!

Det är inte nöjda och glada människor som för världen framåt; det är missnöje och gnäll som inspirerar folk till att förändra det dåliga, förbättra världen, komma på nya smarta lösningar till allvarliga problem.

Själv lider jag som sagt av värmen, hoppas detta hemska värmeoväder ska försvinna åtminstone tillfälligt. Man blir ju helt okonstruktiv och apatisk av sådan hetta. Kanske får man åka till Biltema och köpa en luftkonditionerare...men det känns ju väldigt miljöbovskt och dessutom kanske det blir mulet resten av sommaren.

Sen vill jag gnälla på att min TV dog, brann upp närapå, ett par dagar innan fotbolls-VM. Så jag fick köpa en ersättare. Vilket ju var delvis bra, den gamla TVn var ju rätt dålig, men det kostade en smula pengar och jag fick träningsvärk i armarna av allt bärande.
Kathy
Mer gnäll åt folket. mad.gif tongue.gif
kristerh
Jag vill gnälla på att det är alldeles för varmt ute wink.gif och dessutom ska jag till tandläkaren idag o laga ett hål.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon