|
Full version: gnäll för alla
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
Får väl gnälla lite över att man har 7 km till närmsta sopsorteringsstation och 2 mil för att lämna grovsopor och inte alla har körkort och bil på landet heller...och över folk som tror att man inte håller skiten från väggarna bara för att man bor utanför stan.. Men det finns budfirmor...och grannar och bekanta man kan betala en slant... Annars går det ju på skattebetalarnas beskostnad...och ärligt talat jag tycker nog att det finns viktigare saker de pengarna skall gå till än att underlätta för folk nä r de tröttnat på gamla prylar..
*Felix matte*
24-04-2006, 21:57
Hoppsan  såg nu att detta var Gnälltråd... Jag tänker inte smågnälla utan avfyrar en brandbomb direkt... och den ska hamna på killen som skulle köpa dotterns lgh och just nu när pappren ska skrivas på så drar han sig ur... har en massa ursäkter .. måtte han.....och om det inte räcker så önskar jag att han blir ordentligt inkontinent!
Farbror Blå
24-04-2006, 22:05
Gnälltråd? Vad ska det vara bra för då? Finns det inte tillräckligt me utrymme för alla er som ska gnälla hela tiden? Som politikerna inför valet, ingen GÖR nåt alla bara GNÄLLER på alla andra hela tiden, jag blir så trött!! Himla tjatande hit å dit å Tv visar bara debatter där alla gnällar och gnyr som hundvalpar på speed. Näe, jag gnäller minsann inte! Jag har fått en bra uppväxt jag, strängt, men bra. Var den ende i familjen med eget rum faktiskt, ja det vara bara jag som sov i pannrummet. För bleka folk idag, tål inget, vill inget, gör inget mer än GNÄLLER
Hannele
24-04-2006, 22:10
CITAT (Farbror Blå @ 24-04-2006, 23:05) Gnälltråd? Vad ska det vara bra för då? Då slipper man det påandra ställen...
Hannele
24-04-2006, 22:12
CITAT (Pirum @ 24-04-2006, 20:23) För övrigt är det såklart enklare att bli av med saker i staden än på landet, där det är många långa mil till närmsta soptipp På landet har det väl aldrig bekymrat någon... så mycket "skatter" som man kan hitta i skogen.
Farbror Blå
24-04-2006, 22:22
CITAT (ninnisky @ 24-04-2006, 22:07) CITAT (mamamaggan @ 24-04-2006, 17:20) Pejori, hur högt upp bor du? Klarar du att kasta ut grejorna från balkongen ? Du kanske kan få hjälp med det ? Kommer gärna och ger dig glada tillrop ....  attans att jag också har ont i ryggen annars kunde vi ta skåpet den vägen också!  Vilken syn.......... gnäll, ilska och annat får mej att minnas Bo Kaspers låt.:
Vill helst att ingenting händer Har börjat undvika gränder Har slutat längta efter främmande länder Och börjat ana ett mönster
Å vill kasta något tungt genom ett fönster Genom ett fönster
netaave
24-04-2006, 22:45
*Felix matte*
25-04-2006, 06:47
Idag gnäller jag för att molndjä***rna kom och skymde solen.
Gossen Ruda
25-04-2006, 07:17
För att göra Agneta änu gnälligare vill jag bara meddela att solen skiner över Göteborg. Annars vill jag gnälla på min irriterade tjocktarm. Den har bråkat hela våren så jag har varit sjukskriven i 4 omgångar. Under påsken fick den jäkeln fnatt igen så jag har varit hemma sen dess. Idag sjukskrev min läkare mig i 2 veckor till. Som tur är kommer det onda i omgångar med friska stunder emellan annars hade jag nog deppat ihop totalt. En annan bra sak är att jag har en husläkare som alltid ställer upp eftersom han känner till mina problem. Det var bara att ringa så skickar han sjukskrivningsintyget. Fast visst bidrog det nog att jag var hos honom i torsdags och diskuterade saken. Men även där fick jag en akuttid samma dag.
CITAT (Gossen Ruda @ 25-04-2006, 08:17) För att göra Agneta änu gnälligare vill jag bara meddela att solen skiner över Göteborg. Annars vill jag gnälla på min irriterade tjocktarm. Den har bråkat hela våren så jag har varit sjukskriven i 4 omgångar. Under påsken fick den jäkeln fnatt igen så jag har varit hemma sen dess. Idag sjukskrev min läkare mig i 2 veckor till. Som tur är kommer det onda i omgångar med friska stunder emellan annars hade jag nog deppat ihop totalt. En annan bra sak är att jag har en husläkare som alltid ställer upp eftersom han känner till mina problem. Det var bara att ringa så skickar han sjukskrivningsintyget. Fast visst bidrog det nog att jag var hos honom i torsdags och diskuterade saken. Men även där fick jag en akuttid samma dag. Stackars dig! Men nu var du lite för possitv över din läkare, tänk på att här ska det gnällas!
CITAT (Gossen Ruda @ 25-04-2006, 08:17) En annan bra sak är att jag har en husläkare som alltid ställer upp eftersom han känner till mina problem. Det var bara att ringa så skickar han sjukskrivningsintyget. Fast visst bidrog det nog att jag var hos honom i torsdags och diskuterade saken. Men även där fick jag en akuttid samma dag. Men Ruda! Det där var ju positivt Fick vi verkligen ha det här?  (  )
*Felix matte*
25-04-2006, 07:27
CITAT (Gossen Ruda @ 25-04-2006, 08:17) För att göra Agneta änu gnälligare vill jag bara meddela att solen skiner över Göteborg. :lol:
Annars vill jag gnälla på min irriterade tjocktarm. Den har bråkat hela våren så jag har varit sjukskriven i 4 omgångar. Under påsken fick den jäkeln fnatt igen så jag har varit hemma sen dess. Idag sjukskrev min läkare mig i 2 veckor till. Som tur är kommer det onda i omgångar med friska stunder emellan annars hade jag nog deppat ihop totalt.
En annan bra sak är att jag har en husläkare som alltid ställer upp eftersom han känner till mina problem. Det var bara att ringa så skickar han sjukskrivningsintyget. Fast visst bidrog det nog att jag var hos honom i torsdags och diskuterade saken. Men även där fick jag en akuttid samma dag. Skryt, skryt Stackars dig... har du Colon irritable det är inte kul.. vet jag efter att ha haft det i några år men det är länge sedan nu och det är jag så tacksam för. Tur iaf att du har så bra läkarkontakt... en sån är guld värd Se till att vila och också ha något "roligt" att pyssla med det brukar hjälpa att hålla humöret uppe. Jag unnar dig sol varje dag... vi hinner njuta av den ändå för alldeles snart har vi ljust dygnet runt. Krya på dig
Gossen Ruda
25-04-2006, 07:43
Tack alla. Jo, det blev en del positiva saker också men för att citera Gustav Lindströms visa: Men man är väl ändå inte bara till för att klaga...
Jag vill också gnälla, men vad i helskotta ska jag gnälla om?????? Jo, jag vill gnälla över att jag inget har att gnälla över... gnällgnäll...
*Felix matte*
25-04-2006, 07:48
CITAT (Anne R @ 25-04-2006, 08:46) Jag vill också gnälla, men vad i helskotta ska jag gnälla om?????? Jo, jag vill gnälla över att jag inget har att gnälla över... gnällgnäll...  Vädret kanske
Gnäll, gnäll, mutter,mutter... den här djä**a årstiden... Näsan kliar och rinner, ögonen svider, huvudet värker  Jag är så täppt i näsan så när jag sover andas jag med vidöppen mun - gissa om jag snarkar så jag väcker mig själv hela tiden!  Jag blir så trött på att inte få sova en hel natt utan ständiga avbrott.
Jag vill också vara med och gnälla lite: Jag vill gnälla över att det är mulet ute idag, att jag har träningsvärk i magen och att jag har en blå tånagel.
*Felix matte*
25-04-2006, 07:51
CITAT (Betty @ 25-04-2006, 08:48) Gnäll, gnäll, mutter,mutter... den här djä**a årstiden... Näsan kliar och rinner, ögonen svider, huvudet värker  Jag är så täppt i näsan så när jag sover andas jag med vidöppen mun - gissa om jag snarkar så jag väcker mig själv hela tiden! :angry: Jag blir så trött på att inte få sova en hel natt utan ständiga avbrott.  Detr var gnäll som heter duga Fy sjutton vad jobbigt du har det... har du testat Kestine... maken fick ganska bra hjälp av den.  .. nä nu blev det fel gubbe igen....  sån ska det vara
CITAT (Felix matte @ 25-04-2006, 09:48) CITAT (Anne R @ 25-04-2006, 08:46) Jag vill också gnälla, men vad i helskotta ska jag gnälla om?????? Jo, jag vill gnälla över att jag inget har att gnälla över... gnällgnäll...  Vädret kanske  Nja, halvmulet men varmt är väl inget o gnälla om...
*Felix matte*
25-04-2006, 07:55
CITAT (stina @ 25-04-2006, 08:48) Jag vill också vara med och gnälla lite: Jag vill gnälla över att det är mulet ute idag, att jag har träningsvärk i magen och att jag har en blå tånagel. Aj aj aj vad ont
*Felix matte*
25-04-2006, 07:57
CITAT (Anne R @ 25-04-2006, 08:55) CITAT (Felix matte @ 25-04-2006, 09:48) CITAT (Anne R @ 25-04-2006, 08:46) Jag vill också gnälla, men vad i helskotta ska jag gnälla om?????? Jo, jag vill gnälla över att jag inget har att gnälla över... gnällgnäll...  Vädret kanske  Nja, halvmulet men varmt är väl inget o gnälla om...  Nä nu var du ju glad det skulle varit i den andra tråden  ... ooops!.
CITAT (Felix matte @ 25-04-2006, 08:51) CITAT (Betty @ 25-04-2006, 08:48) Gnäll, gnäll, mutter,mutter... den här djä**a årstiden... Näsan kliar och rinner, ögonen svider, huvudet värker  Jag är så täppt i näsan så när jag sover andas jag med vidöppen mun - gissa om jag snarkar så jag väcker mig själv hela tiden!  Jag blir så trött på att inte få sova en hel natt utan ständiga avbrott.  Detr var gnäll som heter duga Fy sjutton vad jobbigt du har det... har du testat Kestine... maken fick ganska bra hjälp av den.  .. nä nu blev det fel gubbe igen....  sån ska det vara Har inte provat Kestine. Jag har Acura (cetirizin) och Nasonex nässpray - de hjälper sådär. Skulle nog behöva något starkare...  och ögondropparna är slut, måste ringa doktorn och be honom skriva ut nya... Nu måste jag så och snyta mig igen, stackars min näsa...
Ett gnäll till: Sambon hade lovat att vi skulle hämta en massa hästgödsel i helgen till mina rabatter och nu har han fått jordens ryggskott - kan knappt gå!
Nä nu jäklar!  . Mitt vardagsrum blir bara värre och värre! Trots att jag håller på att flytta ut alla sådder , sticklingar och plantor till växthuset Det är jord och krukor och f**n och hans moster precis överallt  . Det tar ju aldrig slut Det är visserligen kärt nöje, men det får man ju inte säga här Och ni som inte mår bra önskar jag absolut inte god bättring här, det hör inte till tråden
*Felix matte*
25-04-2006, 08:11
CITAT (Evgeni @ 25-04-2006, 09:06) Nä nu jäklar!  . Mitt vardagsrum blir bara värre och värre! Trots att jag håller på att flytta ut alla sådder , sticklingar och plantor till växthuset Det är jord och krukor och f**n och hans moster precis överallt  . Det tar ju aldrig slut  :angry: :blink: Det är visserligen kärt nöje, men det får man ju inte säga här Och ni som inte mår bra önskar jag absolut inte god bättring här, det hör inte till tråden  (pst..  ) och jag måste få gnälla över att magen blev övermätt av alla varmkorvar jag proppade i mig nyss brukar inte äta sånt men blev sååå sugen när gubben satt och mumsade
morrr... var tog solen vägen som lyste för en stund sedan?....
CITAT (Felix matte @ 25-04-2006, 09:11) Varmkorv kl 9.00 på morgonen!!!! Eller jag menar  sådant borde vara förbjudet!
*Felix matte*
25-04-2006, 08:26
CITAT (Leia @ 25-04-2006, 09:13) CITAT (Felix matte @ 25-04-2006, 09:11) och jag måste få gnälla över att magen blev övermätt av alla varmkorvar jag proppade i mig nyss  :( brukar inte äta sånt men blev sååå sugen när gubben satt och mumsade :( Varmkorv kl 9.00 på morgonen!!!! Eller jag menar  sådant borde vara förbjudet!  Tycker jag också hade mycket hellre ätit pannbiff med mycket lök och hemgjort mos till
*Felix matte*
25-04-2006, 08:32
CITAT (Felix matte @ 25-04-2006, 09:32) Sorry, kunde bara inte hålla mig.  Själv orkar jag bara äta en macka med ett glas juice till frukost, tar en mugg kaffe sen efter en stund.  (nu vart det rätt gubbe i alla fall)
*Felix matte*
25-04-2006, 08:43
CITAT (Betty @ 25-04-2006, 09:38) CITAT (Felix matte @ 25-04-2006, 09:32) Sorry, kunde bara inte hålla mig.  Själv orkar jag bara äta en macka med ett glas juice till frukost, tar en mugg kaffe sen efter en stund.  (nu vart det rätt gubbe i alla fall) Jag måste få i mej rätt många kalorier.. gör ju av med tredjedel bara på att "lufta" jesses vad ofta jag väljer fel gubbe  (har du kollat i svammeltråden, ang Kestine)
CITAT (Felix matte @ 25-04-2006, 09:43) (har du kollat i svammeltråden, ang Kestine) Nu har jag varit "över där" och både läst och skrivit.
mitt gnäll idag.... f-n va trött jag är...har sovit som en kratta i natt... min säng har blivit för liten verkar det som  vi får inte platts båda två längre utan att stångas...
*Felix matte*
25-04-2006, 09:07
CITAT (yenny @ 25-04-2006, 10:03) mitt gnäll idag.... f-n va trött jag är...har sovit som en kratta i natt... min säng har blivit för liten verkar det som  vi får inte platts båda två längre utan att stångas...  Köp en bredare... men... kostar ju multum
CITAT (Felix matte @ 25-04-2006, 10:07) CITAT (yenny @ 25-04-2006, 10:03) mitt gnäll idag.... f-n va trött jag är...har sovit som en kratta i natt... min säng har blivit för liten verkar det som  :angry: vi får inte platts båda två längre utan att stångas... :( Köp en bredare... men... kostar ju multum  o så har jag bara ett uttepytte sovrum också (bor i en 1 ½a... ½an är sovrummet)  så jag får inte plats med större säng heller.... och för att fortsätta gnälla så fans det inga lägenheter att titta på idag heller... vi söker nämligen större..
CITAT (Leia @ 25-04-2006, 09:11) morrr... var tog solen vägen som lyste för en stund sedan?....  Men vad f*n, nu regnar det också! Ja, ja, då kan jag sitta kvar här med gott samvete då.... Glömde lite sådana här:
Fialotta
25-04-2006, 09:12
CITAT (maudan @ 25-04-2006, 10:12) Men det är väl ingt att gnälla över...
*Felix matte*
25-04-2006, 09:20
CITAT (maudan @ 25-04-2006, 10:12) Om inte annat... så tänk på hur snöröjningen (inte) fungerar.. eller på Perssons senaste groda... Dååå eller så kan du väl gnälla på att vi hunnit ha så mycket tråkigt medans du bara snarkat under täcket
CITAT (maudan @ 25-04-2006, 10:12) Vissa får nog krysta ordentligt för att få ur sig nåt gnäll, sen finns det juh somliga som fått det som.........  gåva?  att gnälla på allt och alla  Krysta lite till du så ska du se att det släpper
Fialotta
25-04-2006, 09:22
CITAT (adrian @ 25-04-2006, 10:19) CITAT (maudan @ 25-04-2006, 10:12) Försöker trycka ur mig nåt gnäll...men va fan...det kommer inget...hjääääääälp...hur gör ni...berätta  :angry: :( Men det är väl ingt att gnälla över...  Lura mig inte att skratta nu  ska man ju inte i den här tråden...nu blev jag förvirrad
Fialotta
25-04-2006, 09:23
CITAT (Felix matte @ 25-04-2006, 10:20) CITAT (maudan @ 25-04-2006, 10:12) Försöker trycka ur mig nåt gnäll...men va fan...det kommer inget...hjääääääälp...hur gör ni...berätta  :angry: :( Om inte annat... så tänk på hur snöröjningen (inte) fungerar.. eller på Perssons senaste groda... Dååå eller så kan du väl gnälla på att vi hunnit ha så mycket tråkigt medans du bara snarkat under täcket  Jag har glömt allt sånt ju
Fialotta
25-04-2006, 09:25
CITAT (Reserv @ 25-04-2006, 10:21) CITAT (maudan @ 25-04-2006, 10:12) Försöker trycka ur mig nåt gnäll...men va fan...det kommer inget...hjääääääälp...hur gör ni...berätta  :angry: :( Vissa får nog krysta ordentligt för att få ur sig nåt gnäll, sen finns det juh somliga som fått det som.........  gåva?  att gnälla på allt och alla  Krysta lite till du så ska du se att det släpper  Tack för hjälpen...men inte sjutton hjälpte de....ähhhh...de får vara
*Felix matte*
25-04-2006, 09:25
CITAT (maudan @ 25-04-2006, 10:23) CITAT (Felix matte @ 25-04-2006, 10:20) CITAT (maudan @ 25-04-2006, 10:12) Om inte annat... så tänk på hur snöröjningen (inte) fungerar.. eller på Perssons senaste groda... Dååå eller så kan du väl gnälla på att vi hunnit ha så mycket tråkigt medans du bara snarkat under täcket  Jag har glömt allt sånt ju  Glömde du redan allt morronens gnäll här i tråden Vi som har jobbat sååå hårt.. å så blir du inte ens sur för det
CITAT (maudan @ 25-04-2006, 10:25) CITAT (Reserv @ 25-04-2006, 10:21) CITAT (maudan @ 25-04-2006, 10:12) Vissa får nog krysta ordentligt för att få ur sig nåt gnäll, sen finns det juh somliga som fått det som.........  gåva?  att gnälla på allt och alla  Krysta lite till du så ska du se att det släpper  Tack för hjälpen...men inte sjutton hjälpte de....ähhhh...de får vara  Jag trodde faktiskt inte att du va´en av dom som hade det som.....  gåva  heller
ninnisky
25-04-2006, 09:42
solen täcks av moln i Göteborg just nu (åtminstone hos mig)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|