Full version: gnäll för alla
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
pejori
CITAT (Felix matte @ 26-04-2006, 22:44)
CITAT (pejori @ 26-04-2006, 21:22)
CITAT (Felix matte @ 26-04-2006, 22:20)
Jag har kanelbullar, två sorters kakor och en Plopp  biggrin.gif  sad.gif  sad.gif

m,åste genast gnälla över att 115 åriga kärringar äter plopp mad.gif mad.gif mad.gif
lösgaddarna fastnar säkert.... mad.gif mad.gif
ät bönor för sjutton.... mad.gif mad.gif
eller katrinplomon mad.gif

Jämrars också.. först nu såg jag det här...Lösgaddar , näää fyyyy sad.gif
och varför ska jag äta bönor när andra får äta choklad sad.gif sad.gif
Jag väljer katrinplommon ... blir ju liksom enkelt att göra ifrån sig då. rolleyes.gif sad.gif sad.gif

precis min tanke också laugh.gif laugh.gif oops.... mad.gif mad.gif
pejori
CITAT (Margith @ 26-04-2006, 22:36)
Jag har kanelbullar, två sorters kakor och en Plopp  biggrin.gif  sad.gif  sad.gif

m,åste genast gnälla över att 115 åriga kärringar äter plopp mad.gif mad.gif mad.gif

Jag kan inte låta bli att skratta, fast jag vet att i den här tråden får jag inte skratta... men den är himla rolig biggrin.gif
Men för att gnälla lite: jag inser just att jag missade en inbokad tid hos min hårfrissa i måndags, då låg jag och brände upp näbben på en fjällsjö, hur sjutton ska jag kunna gottgöra henne?? hon har säkert ringt mig 100 gånger, men vad hjälper det, biltelefoner fungerar inte där vi har varit... mad.gif
Tror ni att hon blir nöjd med att jag gnäller lite på täckningen på biltelefon-nätet?? sad.gif mad.gif

ge henne en vårblomma att ställa på disken.... mad.gif mad.gif
och be om ursäkt bara sad.gif
tänk att det ska vara så svårt...mutter,...mutter... mad.gif mad.gif

laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 26-04-2006, 21:45)
CITAT (Felix matte @ 26-04-2006, 22:44)

Jämrars också.. först nu såg jag det här...Lösgaddar , näää fyyyy sad.gif
och varför ska jag äta bönor när andra får äta choklad sad.gif sad.gif
Jag väljer katrinplommon ... blir ju liksom enkelt att göra ifrån sig då. rolleyes.gif sad.gif sad.gif

Måste ju också passa på att säga att det var
alldeles för jäkligt att du skickade Josh Groban till mig sad.gif
Alltså... nu måste jag ju bara lyssna och sjunga me så fort jag sätter
mig här vid datorn sad.gif
pejori
CITAT (Felix matte @ 26-04-2006, 22:49)

visst är han ett plågoris mad.gif mad.gif mad.gif
och inte går det att låta bli att sjunga med heller.... mad.gif mad.gif
blir ju hes ju.... wacko.gif
alla hundraåringar behöver hjälp med att sk**a så tugga du i dej plommon och bönor mad.gif mad.gif
ta ploppen som dessert...det är du värd då... mad.gif mad.gif laugh.gif
Tesa
och fy faan vad jag ärtröttpåatt alltid bli anklagadför att varasur...är det så djävla konstigt när all djävla skit alltid hamnar på mig... mad.gif sad.gif sad.gif sad.gif
pejori
CITAT (Tesa @ 26-04-2006, 22:58)
och fy faan vad jag ärtröttpåatt alltid bli anklagadför att varasur...är det så djävla konstigt när all djävla skit alltid hamnar på mig... mad.gif sad.gif sad.gif sad.gif

i den här tråddj****n ska man va sur.. mad.gif mad.gif
gnäll på bara... mad.gif mad.gif

smile.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 26-04-2006, 21:52)
CITAT (Felix matte @ 26-04-2006, 22:49)

precis min tanke också oops.... mad.gif mad.gif

visst är han ett plågoris mad.gif mad.gif mad.gif
och inte går det att låta bli att sjunga med heller.... mad.gif mad.gif
blir ju hes ju.... wacko.gif
alla hundraåringar behöver hjälp med att sk**a så tugga du i dej plommon och bönor mad.gif mad.gif
ta ploppen som dessert...det är du värd då... mad.gif mad.gif laugh.gif

och det värsta är väl ändå att man kan hitta texten till den
lite här o var på nätet sad.gif
Borde ju vara förbjudet att skriva mad.gif

Jasså.. och varför ser det ut så här nu då ohmy.gif mad.gif
pejori
text!!!![/SIZE] mad.gif mad.gif
lär dej den utantill kvinna mad.gif
pejori
CITAT (Felix matte @ 26-04-2006, 23:03)
Jasså.. och varför ser det ut så här nu då ohmy.gif mad.gif

för att du citerar som en kratta förståss mad.gif mad.gif

laugh.gif
Gossen Ruda
Måste få gnälla på alla som förvandlar gnälltråden till en svammeltråd. Kan ni inte hålla isär begreppen lite bättre? Nej, nu får ni ha en sur kväll. Jag skall ta mitt ryggskott och krypa ner under täcket. Jag har matat det med några Naprosyn så det är kanske bättre i morron. Fast då kanske jag får näsblod av samma tablett. Mutter mutter. sad.gif mad.gif mad.gif wacko.gif
yla
jag tycker gnälltrådar e roligare än svammeltrådar

aj nej slå mej inte sad.gif

jag bara skojar unsure.gif

eller jag menar %¤/)mad.gif &//??(=&¤"" mad.gif
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 26-04-2006, 23:07)
Måste få gnälla på alla som förvandlar gnälltråden till en svammeltråd. Kan ni inte hålla isär begreppen lite bättre? Nej, nu får ni ha en sur kväll. Jag skall ta mitt ryggskott och krypa ner under täcket. Jag har matat det med några Naprosyn så det är kanske bättre i morron. Fast då kanske jag får näsblod av samma tablett. Mutter mutter. sad.gif mad.gif mad.gif wacko.gif

bra gnäll Åke...bra gnäll.... mad.gif mad.gif
det är ingen idé att försöka sova, du kan inte somna ändå mad.gif mad.gif

hoppas pillrerna hjälper sad.gif
Gossen Ruda
Ingen fara med nattsömnen, jag har givetvis sömntabletter också. Natti.
yla
CITAT (Gossen Ruda @ 26-04-2006, 22:12)
Ingen fara med nattsömnen, jag har givetvis sömntabletter också. Natti.

fel tråd för gonatt ju mad.gif
Anki V
Åter till ordningen......

Jag vill gnälla på grannar som röker på balkongen. All rök sugs in till mig när jag vädrar. mad.gif mad.gif jag slutade röka för 25 år sedan bl.a för att slippa röklukt inne

Jag vill också gnälla på grannar som har "lösspringande" kattor. Vaje morgon måste jag gå skallgång så jag inte stänger in någon grannkatt hos mig när jag far till jobbet. sad.gif sad.gif . Inte kul att av misstag lämnat någon främmande katt ensam hemma hela dagen. unsure.gif

/Anki
Margith
CITAT (pejori @ 26-04-2006, 21:47)
ge henne en vårblomma att ställa på disken.... mad.gif  :angry:
tänk att det ska vara så svårt...mutter,...mutter... mad.gif  :angry:  

laugh.gif

Och i vilken snödriva inbillar du dig att jag skulle hitta en vårblomma?? sad.gif Sörlänningar.. mutter,...mutter mad.gif mad.gif
Betty
CITAT (Margith @ 26-04-2006, 22:20)
ge henne en vårblomma att ställa på disken.... mad.gif  mad.gif
tänk att det ska vara så svårt...mutter,...mutter... mad.gif  mad.gif  

laugh.gif

Och i vilken snödriva inbillar du dig att jag skulle hitta en vårblomma?? sad.gif Sörlänningar.. mutter,...mutter mad.gif mad.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif F'låt, orkade bara inte hålla mig! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
Nä nu jäklars måste jag gnälla igen... Varför skriver ni så mycke och så fort
Inte någon tänker på och tar hänsyn till att gammal tant inte hinner me sad.gif
morellen
jag vill gnälla på att katten släpar hem fästingar. Får inte jag skaffa fler husdjur så skall inte mina husdjur kringå det och komma hem med egna husdjur... mad.gif mad.gif
*Felix matte*
Här kommer ett äkta storgnäll sad.gif
Grannens pappa åkte på ettusen kronor (1.000kr) i böter igår.
Han stod i HK-ruta och hade tillståndslapp... men..
borde ha förnyat det i mars månad. sad.gif Det hade han missat.

Ingen barmhärtighet där.. 70+, svårt sjuk och kan inte gå många meter sad.gif
stina
CITAT (Anki V @ 26-04-2006, 23:20)

Jag vill gnälla på grannar som röker på balkongen. All rök sugs in till mig när jag vädrar. mad.gif mad.gif jag slutade röka för 25 år sedan bl.a för att slippa röklukt inne

Jag vill också gnälla på grannar som har "lösspringande" kattor. Vaje morgon måste jag gå skallgång så jag inte stänger in någon grannkatt hos mig när jag far till jobbet. sad.gif sad.gif . Inte kul att av misstag lämnat någon främmande katt ensam hemma hela dagen. unsure.gif

/Anki

Gratis röka och gratis husdjur - vad i hela fridens namn har du att gnälla över! mad.gif mad.gif wink.gif
Anki V
CITAT (stina @ 27-04-2006, 08:45)

Jag vill gnälla på grannar som röker på balkongen. All rök sugs in till mig när jag vädrar. mad.gif  :angry: jag slutade röka för 25 år sedan bl.a för att slippa röklukt inne

Jag vill också gnälla på grannar som har "lösspringande" kattor. Vaje morgon måste jag gå skallgång så jag inte stänger in någon grannkatt hos mig när jag far till jobbet.  :(  :( . Inte kul att av misstag lämnat någon främmande katt ensam hemma hela dagen. unsure.gif

/Anki

Gratis röka och gratis husdjur - vad i hela fridens namn har du att gnälla över! mad.gif mad.gif wink.gif

Tack Stina!
Nu känns allt mycket bättre.

Nu ser jag mina (tidigare) små problem med helt andra ögon laugh.gif laugh.gif

/Anki
stina
CITAT (Anki V @ 27-04-2006, 09:52)
CITAT (stina @ 27-04-2006, 08:45)

Jag vill gnälla på grannar som röker på balkongen. All rök sugs in till mig när jag vädrar. mad.gif  mad.gif jag slutade röka för 25 år sedan bl.a för att slippa röklukt inne

Jag vill också gnälla på grannar som har "lösspringande" kattor. Vaje morgon måste jag gå skallgång så jag inte stänger in någon grannkatt hos mig när jag far till jobbet.  sad.gif  sad.gif . Inte kul att av misstag lämnat någon främmande katt ensam hemma hela dagen. unsure.gif

/Anki

Tack Stina!
Nu känns allt mycket bättre.

Nu ser jag mina (tidigare) små problem med helt andra ögon laugh.gif laugh.gif

/Anki

Va känns det bättre!!! Det var ju inte meningen att glädja någon i den här tråden... mad.gif
Ingo
CITAT (maudan @ 26-04-2006, 18:37)
Oj, oj...nu vill jag klaga på dig som hade så mycket att klaga över...
jag blir så jäkla avis mad.gif

Jag har fler på lager också, he-he...förlåt, jag menar...bu-hu. sad.gif
Kathy
Omorganisation inom företaget, ny chefsnivå, otydlighet i ledarskapet, arbetsmiljöproblem som chefen inte riktigt bryr sig om pga att personalkostnader ska hållas nere och ekonomiska resultat hållas uppe.

Jag är sur

mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif
pejori
CITAT (Margith @ 26-04-2006, 23:20)
ge henne en vårblomma att ställa på disken.... mad.gif  mad.gif
tänk att det ska vara så svårt...mutter,...mutter... mad.gif  mad.gif  

laugh.gif

i en affär...ärtjärna mad.gif mad.gif mad.gif

laugh.gif
pejori
CITAT (stina @ 27-04-2006, 09:45)

Jag vill gnälla på grannar som röker på balkongen. All rök sugs in till mig när jag vädrar. mad.gif  :angry: jag slutade röka för 25 år sedan bl.a för att slippa röklukt inne

Jag vill också gnälla på grannar som har "lösspringande" kattor. Vaje morgon måste jag gå skallgång så jag inte stänger in någon grannkatt hos mig när jag far till jobbet.  :(  :( . Inte kul att av misstag lämnat någon främmande katt ensam hemma hela dagen. unsure.gif

/Anki

visst.... mad.gif
och när dom börjar grilla på balkongen har du gratis matos också mad.gif mad.gif mad.gif
pejori
nu är jag arg!!!!! mad.gif mad.gif
måste gnälla över dessa huliganer, som roat sig med att med käpp slå av mina phlox som kommit så fint.... mad.gif mad.gif mad.gif
nu måste jag slita ut mej idag och plocka upp dom... mad.gif
dom ska ju också flytta.... mad.gif mad.gif
dj***a slitgöra.....
Gossen Ruda
Jag vill bara gnälla på att mitt ryggskott är bättre idag så snart har jag ingen chans att gnälla på det. Samma med magen, inga problem idag. Hörru verkmästaren där nere, sätt igång och bråka annars får du stryk. mad.gif
greendot
Jag vill gnälla på mina grannar. Deras trädgård är så fantastiskt välskött att inte ett grässtrå ligger åt fel håll. Jag får ångest för att min trädgård ser ut som en djungel i jämförelse...

(fast inte fasen skulle jag vilja ha det så extremt pedantiskt som grannen!)

rolleyes.gif
Kathy
CITAT (Scrollan @ 27-04-2006, 12:23)
Omorganisation inom företaget, ny chefsnivå, otydlighet i ledarskapet, arbetsmiljöproblem som chefen inte riktigt bryr sig om pga att personalkostnader ska hållas nere och ekonomiska resultat hållas uppe.

Jag är  sur

mad.gif   mad.gif   mad.gif  :angry:  :angry:

...vore trevligt med någon kommentar...support eller nåt....sad.gif
...*börjar känna mig som Evugeni*... sad.gif osynlig
Anki på Öland
glömde citera Scrollan från förra inlägget....

Min reaktion var att bara nicka och tänka "precic som här!" mad.gif men det kan jag ju lika gärna skriva då smile.gif
Varför skall det alltid vara så där det gäller människor som inte skriker och bråkar??? mad.gif mad.gif
Anki
stina
CITAT (greendot @ 27-04-2006, 13:56)
Jag vill gnälla på mina grannar. Deras trädgård är så fantastiskt välskött att inte ett grässtrå ligger åt fel håll. Jag får ångest för att min trädgård ser ut som en djungel i jämförelse...

(fast inte fasen skulle jag vilja ha det så extremt pedantiskt som grannen!)

rolleyes.gif

Jo i den här tråden ska du vara grön av avund, det passar sig ypperligt! mad.gif
*Felix matte*
Jag vill gnälla på att det regnar sad.gif eller... Nej jag ångrar mej... det är ju bra
att det regnar för då försvinner snön fortare smile.gif

Nä fy sjutton... detta hamnade ju i fel tråd sad.gif mad.gif
Linda_A
Vill gnälla på att jorden tog slut medans jag planterade mina nya sticklingar! mad.gif

Och så vill jag gnälla på folk som ska ta allt negativ!!! mad.gif mad.gif
Man måste inte missförstå allt! mad.gif mad.gif
Carex
jag har bjudit sjutton gäster till helgen och bara fyra har meddelat och sagt att de kommer, meddelandet skickades till alla måndag eller tisdag kväll.
Tycker ofta folk har svårt att säga om de tänker infinna sig eller ej.
Några ska vaar ursäktade då de har lämnat bud.
Linda_A

Usch!!
Margith
CITAT (pejori @ 27-04-2006, 11:36)
i en affär...ärtjärna mad.gif  :angry:  :angry:

laugh.gif

Nu måste jag bara gnälla på Pejori som skriver inlägg som får mig att skratta så jag gråter och det passar sig INTE i den här tråden mad.gif mad.gif

Ärthjärna förresten, det kan du vara själv, jag kan i alla fall stava mad.gif
yla
CITAT (Margith @ 27-04-2006, 16:14)

i en affär...ärtjärna mad.gif  mad.gif  mad.gif

laugh.gif

Nu måste jag bara gnälla på Pejori som skriver inlägg som får mig att skratta så jag gråter och det passar sig INTE i den här tråden mad.gif mad.gif

gråter går väl an men inte skratta
pejori
CITAT (Margith @ 27-04-2006, 17:14)

i en affär...ärtjärna mad.gif  mad.gif  mad.gif

laugh.gif

vilken bedrift..... mad.gif mad.gif
skulle bara kolla så du var vaken ju mad.gif mad.gif mad.gif

laugh.gif
pejori
CITAT (Scrollan @ 27-04-2006, 14:04)

vem har sagt att du ska synas mad.gif mad.gif mad.gif
skriv med stora bokstäver så syns du mad.gif mad.gif mad.gif smile.gif
pejori
CITAT (Anki på Öland @ 27-04-2006, 14:24)
glömde citera Scrollan från förra inlägget....

Min reaktion var att bara nicka och tänka "precic som här!" mad.gif men det kan jag ju lika gärna skriva då smile.gif
Varför skall det alltid vara så där det gäller människor som inte skriker och bråkar??? mad.gif mad.gif
Anki

därför att det är en gnälltråd...här ska det gormas.... mad.gif mad.gif
föresten syns ni utmärkt så det så... mad.gif mad.gif mad.gif
pejori
CITAT (Linda_A @ 27-04-2006, 16:42)
Vill gnälla på att jorden tog slut medans jag planterade mina nya sticklingar! mad.gif

Och så vill jag gnälla på folk som ska ta allt negativ!!! mad.gif mad.gif
Man måste inte missförstå allt! mad.gif mad.gif

klart man ska...allt är blodigt allvar här laugh.gif laugh.gif laugh.gif

flåt.. mad.gif mad.gif mad.gif
Bettson
CITAT (Scrollan @ 27-04-2006, 13:04)
CITAT (Scrollan @ 27-04-2006, 12:23)

Jag är  sur

mad.gif   mad.gif   mad.gif  mad.gif  mad.gif

...vore trevligt med någon kommentar...support eller nåt....sad.gif

Nu har du minsann ursäkter för att bete dig konstigt på jobbet.

Jädrans gnällkärring, Ta tillfället i akt och var lite galen och lat.

När chefen frågar vad det är med dig så säg att flaskan är full och att korken sitter högst upp. mad.gif mad.gif mad.gif laugh.gif laugh.gif

Undrar bara om chefen i så fall tror att du är full eller om h*n fattar att h*n är korken, eller korkad laugh.gif laugh.gif förlåt sad.gif mad.gif
Bettson
Och min mail funkar inte mad.gif ´

Det tog Telia 45 minuter att konstatera att det var som jag sa, för deras felsökning pååstod att allt fungerade. mad.gif mad.gif mad.gif

OCh grannen med tonårsbarn har kommit hem nu.

Så nu startas alla bilar, epatraktorer, motorcyklar, fyrhjulingar och det skall brummas och låta till in på småtimmarna. Det är väl bara gräsklipparen som saknas men de startat säkert den också snart.

Lite drygt med 8 timmars motorljud på högvarv varje kväll.

sad.gif sad.gif sad.gif

Som tur är så har de vuxit i från den gamla sortens mopeder som gav störningar på både TV och data-skärm. Lite störande att det blir myrornas krig varje gång de körde förbi med moped förut. Fast det kanske har försvunnit det problemet med digitalboxarna.

Skit samma är nedrans sur i alla fall mad.gif mad.gif laugh.gif mad.gif
stina
Jag är skitförbannad!!! mad.gif Köpte nya springskor för ett par veckor sedan och dom var tydligen bara rent skit! 700 spänn åt helsike... Fick ont i benen när jag sprang och gick till Löplabbet idag och dom filmade mina fötter när jag sprang på löpbandet. Snacka om shaking Stevens!! Fötterna for fram och tillbaka i varje steg - stackars knän!!! Noll stabilitet i skorna alltså. 1000 spänn till för ett par vettiga skor fick jag lägga ut... mad.gif mad.gif mad.gif
Gåsis
Jaha sad.gif Jag har hälsporre och ska ändå plantera 10 klematis från estland idag. Och är dom härdiga i zon 7- nä knappast mad.gif

/Åsa
ninnisky
Usch va sur jag blev när min bästa baddräkt gav upp idag. Och den som skulle vara någorlunda klorresistent - nu måste jag fixa en ny till nästa veckas bad mad.gif sad.gif mad.gif kan väl inte gå på rehab i bikini heller:( sad.gif
Farmor
wacko.gif Nu går ögona i kors och jag har bara kommit till sidan 15. Att ni ska bära er åt så här illa när man är borta några dar det vill jag klaga på. Finns ju inte en chans att läsa och skratta ikapp er. mad.gif
Kathy
CITAT (pejori @ 27-04-2006, 18:10)
vem har sagt att du ska synas mad.gif  :angry:  :angry:
skriv med stora bokstäver så syns du mad.gif  :angry:  :angry:  :)

ohmy.gif Tack så mycket!! sad.gif mad.gif wacko.gif
Beklagar, men eftersom detta med mitt jobb är seriöst, så blir jag faktiskt ledsen av din kommentar.
Därmed lämnar jag denna tråd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon