|
Full version: gnäll för alla
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
Snöflinga
14-05-2006, 21:22
Här gnälls det över att .... först är det en lååång och kall vår  så helt plötsligt 25 +  och nu kallt och urblåsigt  KAN DET ALDRIG VARA LAGOM
*Felix matte*
14-05-2006, 21:34
Har ni fått 30 cm snö?... Nähä  .. Å gnäller ändå
CITAT (Felix matte @ 14-05-2006, 22:34) Har ni fått 30 cm snö?... Nähä  .. Å gnäller ändå  :angry: 30 centimeter!!!  Du Agneta har då verkligen all rätt att gnälla! Stackars dig!
*Felix matte*
14-05-2006, 21:46
CITAT (Betty @ 14-05-2006, 22:42) CITAT (Felix matte @ 14-05-2006, 22:34) Har ni fått 30 cm snö?... Nähä  .. Å gnäller ändå  30 centimeter!!!  Du Agneta har då verkligen all rätt att gnälla! Stackars dig!  Nämen jag bryr mig inte sååå mycket om snön... det hör ju liksom till häruppe... fast jag har ännu inte efter 43 år förstått vad det ska vara bra för
Snöflinga
14-05-2006, 21:55
Vattenkraft och elförsörjning till oss "sörlänningar" kära du  (ursäkta) Aldrig funderat på att hyra in ett snälltåg och dra neråt södern med hela klanen ....
*Felix matte*
14-05-2006, 22:11
CITAT (Snöflinga @ 14-05-2006, 22:55) Vattenkraft och elförsörjning till oss "sörlänningar" kära du  (ursäkta) Aldrig funderat på att hyra in ett snälltåg och dra neråt södern med hela klanen .... Nja  hövs ju inte ens en vagn för att ta just min familj... men sanningen är den att de inte alls vill dra neråt Äldsta dottern bodde ju nere i Jkpg i ett par år men nu tackar hon och svärson alla makter för att de lyckades komma tillbaka hit. Ser nästan ut som att de följer i föräldrarnas spår
CITAT (Bettson @ 07-05-2006, 22:03) Måste gnälla på att jag inte vet i vilken tråd jag skall skriva  :lol: Fick just veta idag att vår granne vi inte gillar flyttar om två månader MEN DET ÄR JU FÖR J***IGT!!! Vem ska du nu gnälla på? Jag har inte hittat något hemskt eller störande hos våra grannar än, men ingen fara, förr eller senare ska jag nog komma på vad det är fel på dem...
Diabolique
15-05-2006, 15:46
Jag tänkte passa på att gnälla på att alla bara gnäller...
Fy!
"Tänk om alla gjorde så". (Ett uttryck som jag avskyr, men kan inte låta bli att skriva det ändå).
Blä vad jag blir trött på mig själv! Jag bara gnäller och gnäller.
Margith
15-05-2006, 15:46
Stämmer in i snö-klagosången.  Visserligen haglade/snöade det bara i fem minuter vid lunchtid, men i alla fall.  Hallå, det är faktiskt maj månad och då ska det vara vår ju!
titti49zon6
15-05-2006, 18:33
Och jag gillar inte att det båser så tänk om jag blåser bort,jag som är så liten och lätt å´inte gillar jag snön som ramlar ned med jämna mellanrum även om det bara är några futtiga korn
Jag vill gnälla över att J-Södra förlorade mot Landskrona igår. Och en uslet billig straff fick dom.
Snöflinga
15-05-2006, 20:38
Ishinna på vattentunnan i morse  nattfrostvarning i natt
Jag vill gnälla på att det var -3,4° i natt...
Linda_A
16-05-2006, 11:39
Jag gnäller på min *massa fula ord* bank!!! Hur svårt kan det vara att skicka ut en kod till ett kontokort och en skrapkods"lott". Ska man behöva vänta över 2 veckor för att få något? (fortfarande inte fått sk**en) Och sen tycker de att JAG ska åka till en bank som ligger i en annan stad för andra gången för att hämta/fixa uppgifter!! Någon måtta får det faktiskt vara!! Jag kan inte ränna där hela tiden bara för att de inte kan skicka sakerna rätt!
Snöflinga
16-05-2006, 20:11
NU ÄR JAG ARG!!!!!! varför måste mäniskor vara elaka och förringa det dom själva inte gillar? okay..jag gillar växter...okay jag lägger en mindre förmögenhet på växter...men det är JAG!!!! och om jag nu inte vill lägga pengar på kläder, smink eller svindyra kastruller? ok?.... fattar inte varför någon som är en av mina bästa vänner tycker att "dom kan väl dö i flytten så du blir av med dom" eller..."jag kommer inte på fika om du inte får bort alla hår" ...efter djuren.... dom bor ju här!!! i mitt hem!!! är mina intressen mindre värda än andras? jag skulle inte betala tusenlappar för en tryckkokare...men gladeligen för en ovanlig hoya eller annan växt jag gärna vill ha kan jag inte få det då...utan att folk skakar på huvet? MORR!!!!!!
little.lunatic
18-05-2006, 20:12
JAG HATAR POSTEN!!
Nu har de förstört ett paket innehållandes högtalare för 3000kr (smällt det så elementen hoppade ur!) och vägrar ersätta varken säljare eller köpare för de säger att det var dåligt emballerat! Där gick inte ens ner mer embalelring i lådjävelen!
Nä som konsument ska man bara böja sig å ta emot allt rompeknald. Fan heller!
Aldrig mera posten.
Någon annan som haft problem? Sugen på en protestlista eller en misstroendeförklaring...
*Felix matte*
18-05-2006, 20:25
CITAT (little.lunatic @ 18-05-2006, 21:12) JAG HATAR POSTEN!!
Nu har de förstört ett paket innehållandes högtalare för 3000kr (smällt det så elementen hoppade ur!) och vägrar ersätta varken säljare eller köpare för de säger att det var dåligt emballerat! Där gick inte ens ner mer embalelring i lådjävelen!
Nä som konsument ska man bara böja sig å ta emot allt rompeknald. Fan heller!
Aldrig mera posten.
Någon annan som haft problem? Sugen på en protestlista eller en misstroendeförklaring... Klaga inte på posten... det är avsändarens skyldighet att packa så varan inte kommer till skada. Det går numera inte att skicka "fragile" med posten.
little.lunatic
18-05-2006, 20:39
De var jättefina utanpå. Men en smäll som får elementen att hoppa ur!? de är fastskruvade med 4- 6 st skruvar i 2cm massivt pianolackat trä OCH limmade! Vi snackar bastanta grejer. I den lådan skall fallhöjden ha varit ett flertal meter för att det skulle kunna hända. Och du menar att det ska man räkna med? Även fast det inte står någonstans på www.posten.se att sådan våld kan förekomma? För mig högst cyniskt...
little.lunatic
18-05-2006, 20:42
Det går inte att skicka "fragile" för att de ska kunna hantera sakerna hur de vill och sedan kunna skylla ifrån sig. Den perfekta planen.
*Felix matte*
18-05-2006, 20:47
CITAT (little.lunatic @ 18-05-2006, 21:42) Det går inte att skicka "fragile" för att de ska kunna hantera sakerna hur de vill och sedan kunna skylla ifrån sig. Den perfekta planen.
Kanske skulle lådornas ihåligheter fyllts med exempelvis frigolitebitar... då hade elementen klarat sig.... tror iaf jag.
Hur som haver så är det trist att saker går sönder... men du ska så klart få ersättning av leverantören. Annars... gör anmälan till ARN Jag har beställt flera platta skärmar och också annat "skört" och allt har varit OK när jag hämtat ut på postens utlämningsställe.
little.lunatic
18-05-2006, 21:33
Vad fint! sån tur hade inte jag.
CITAT (pejori @ 18-05-2006, 20:34) är mina intressen mindre värda än andras? jag skulle inte betala tusenlappar för en tryckkokare...men gladeligen för en ovanlig hoya eller annan växt jag gärna vill ha  :angry: :angry: kan jag inte få det då...utan att folk skakar på huvet?  :wacko: MORR!!!!!! Usch, vad frustrerande! Sånt kan få mig att gå i taket! Alla har vi våra egna prioriteringar. Det har säkert den där " kompisen " också, men glömmer helt enkelt bort att dina är lika viktiga som hennes Finns det inget sätt att påpeka det? Jag menar, det är väl det man ska kunna göra om man är kompisar Fortsätt du med att älska och sköta om dina för***at, älskade Hoyor och djur
Jag fryser!
*Felix matte*
19-05-2006, 07:55
Jag fryser inte idag... köpte extra element igår. Men... jag är förb... på det jä...a vita äcklet som liger på backen.
ninnisky
19-05-2006, 10:02
Tänkte mig ut en vända idag med barnbarnet men nu regnar det såååå... och kallt är det också. Fårskinnstofflorna åkte fram igår kväll och växter har vi som inte planterats ner för igår regnade det också, jag är sur
Elisabeth-Västkustkolonisten
19-05-2006, 10:09
Jag hat redan suttit här 2 kvällar invirad i filten.
Regnet behövs ju, men det behöver ju inte vara så kallt.
CITAT (Evgeni @ 19-05-2006, 08:03) CITAT (pejori @ 18-05-2006, 20:34) är mina intressen mindre värda än andras? jag skulle inte betala tusenlappar för en tryckkokare...men gladeligen för en ovanlig hoya eller annan växt jag gärna vill ha kan jag inte få det då...utan att folk skakar på huvet? MORR!!!!!! Usch, vad frustrerande! Sånt kan få mig att gå i taket! Alla har vi våra egna prioriteringar. Det har säkert den där " kompisen " också, men glömmer helt enkelt bort att dina är lika viktiga som hennes Finns det inget sätt att påpeka det? Jag menar, det är väl det man ska kunna göra om man är kompisar Fortsätt du med att älska och sköta om dina för***at, älskade Hoyor och djur  blir så grinig på sådant bara för att hon låter sina dö, så kan ju jag få vara rädd om mina... hon vill bara leka lyxig daaam....
Elisabeth-Västkustkolonisten
19-05-2006, 15:22
Men pejori sk.... i henne. Alla har vi väl våra egenheter, våra hobbies och framföraallt sånt som äter våra pengar. Alla prioriterar vi annat, det spelar väl ingen roll. Huvudsaken är fortfarande människan bakom djuren, växterna eller kokkärlen.
Tänk så många kommentarer jag fick när jag inte kunde gå jobba längre. När FK inte gav med sig ( min läkare inte heller) och jag blev sjukpensionär. Nu heter det ju inte längre så, men ändå. Jag hade mycket svårt att aktzeptera detta och därtill fick man kommentarer från vänner: Du har det bra, du som går hemma. En annan måste jobba osv. Tänk vad ledsen man ofta blev. Först sändervärkt och sedan detta. Tills ja en dag blev förbannad. Jag grät, jag skällde om vartannat. Till sist sa min väninna, men Elisabeth du är ju ledsen......
Efter detta bröt jag kontakten med alla som kom med dumma kommentarer, tråkigt men nödvändig.
Elisabeth
*Felix matte*
19-05-2006, 21:14
CITAT (pejori @ 18-05-2006, 20:34) NU ÄR JAG ARG!!!!!! varför måste mäniskor vara elaka och förringa det dom själva inte gillar? okay..jag gillar växter...okay jag lägger en mindre förmögenhet på växter...men det är JAG!!!! och om jag nu inte vill lägga pengar på kläder, smink eller svindyra kastruller? ok?.... fattar inte varför någon som är en av mina bästa vänner tycker att "dom kan väl dö i flytten så du blir av med dom" eller..."jag kommer inte på fika om du inte får bort alla hår" ...efter djuren.... dom bor ju här!!! i mitt hem!!! är mina intressen mindre värda än andras? jag skulle inte betala tusenlappar för en tryckkokare...men gladeligen för en ovanlig hoya eller annan växt jag gärna vill ha kan jag inte få det då...utan att folk skakar på huvet? MORR!!!!!! Fy vad elakt... hon är väl ingen vän.. som säger så. Fastän jag gärna köper nya kastruller trots att grytskåpet är fullt så satsar jag också en hel del pengar på krukväxter och snittblommor. Det är väl du/jag som bestämmer vad vi vill sätta våra pengar på. Sånt ska ingen annan lägga sig i. Stå på dig och tala om för "vännen" att du enbart köper för egna pengar. och sååå fräckt att börja prata om hundhår Är hon så pedant så ställ dammsugaren vid dörren och låt henne ta en runda innan ni sätter er ner och fikar. Inte så många tänker på att en fin bukett som kanske håller i bara 4 - 5 dagar betalar man glatt 3 - 400 kronor för. Medans man ojjar sig om en åtråvärd krukväxt kostar bara hälften så mycket.
*Felix matte*
19-05-2006, 21:24
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 19-05-2006, 11:09) Jag hat redan suttit här 2 kvällar invirad i filten.
Regnet behövs ju, men det behöver ju inte vara så kallt. Fastän vi har haft tidvis regn och 11 plusgrader idag så har jag känt mig frusen... kanske beror på att det fortfarande ligger lite vitt på backen. Jag har haft det nyinköpta elementet igång i ganska många timmar idag och nu är här mysigt varmt  Visst ja... var ju gnälltråd.. då skulle det väl vara för att elementet kostade 299kronor och jag betalar ju redan drygt fem tusenlappar i hyra men hyresvärden har strypt värmen
CITAT (Felix matte @ 19-05-2006, 22:14) Fy vad elakt... hon är väl ingen vän.. som säger så. Fastän jag gärna köper nya kastruller trots att grytskåpet är fullt så satsar jag också en hel del pengar på krukväxter och snittblommor. Det är väl du/jag som bestämmer vad vi vill sätta våra pengar på. Sånt ska ingen annan lägga sig i. Stå på dig och tala om för "vännen" att du enbart köper för egna pengar. och sååå fräckt att börja prata om hundhår Är hon så pedant så ställ dammsugaren vid dörren och låt henne ta en runda innan ni sätter er ner och fikar. Inte så många tänker på att en fin bukett som kanske håller i bara 4 - 5 dagar betalar man glatt 3 - 400 kronor för. Medans man ojjar sig om en åtråvärd krukväxt kostar bara hälften så mycket. pedant och pedant... om någon fick för sig att hämta kaffevatten i hennes toa-stol, så skulle ingen tveka där finns inte ett dammkorn så långt ögat når..... hon har damm och hårfobi...hon städar hela lägenheten varje dag... fönster och tak, en gång i veckan, så nog är hon pedant alltid....
zaaritha
19-05-2006, 22:35
Men; det blir ju inget rejält regn--vilket behövs! Det kommer bara skurar som inte "ger" nå´t! Här är kruttorrt, försöker vattna--men det är jobbigt!
*Felix matte*
20-05-2006, 11:39
Jerusalems förstörelse... usch ja... jag orkar inte ens tänka på hur det såg ut hos oss innan flytten hit. Men... sen blir det fint när du får i ordning i den nya lägenheten. Glöm inte bort att ta vilopauser mellan varven.
little.lunatic
20-05-2006, 11:54
Jag vill klaga på USA! Och Talibanerna. Och Israelerna. Och alla som var inblandade i 9/11. För alla som är intresserade kan jag rekommendera följande dokumentär. Saker och ting är inte alltid som de verkar....... Loose Change 2nd edition.
Här har man gått och väntat på att få vara ledig och göra nått kul.... vad händer då... jo, alla är upptagna på sitt håll..killen drog till en polare och så dessutom är det dötrist väder. Inte kan jag njuta av att bara vara ledig heller... jag känner mej så utråkad så det finns inte... blä!
I vanliga fall fnns det ju massor man vill hinna med... så som att se den där filmen, läsa den där boken.. pyssla med något vad som hälst... men jag har ingen ro...känner mej bara irreterad stressad och typ som när man var liten... ingen att leka med!
Nu behöver jag gnälla lite Min son fick hemska magsmärtor i går eftermiddag och vi fick åka upp till akuten. Efter 4 timmar på Motala Lasarett  har jag klart för mig att dit åker jag inte gärna igen. Tyvärr tillhör vi Motala kommun och måste enligt reglerna åka dit för för bedömning även om det inte finns några resurser att ta hand om den här typen av problem. Till slut så fick vi i alla fall klartecken att åka till US i Linköping där han togs om hand. Pratade med honom vid 23-tiden och då var inget bestämt, men förmodligen har han opererats i natt. Misstänkt blindtarm var det senaste. Vill inte ringa och riskera väcka honom, men jag ska snart få ringa till sköterskan (dom har skiftbyte just nu) och höra hur det har gått i natt.
Men vad är det för unge du har som ställer till det så en söndagkväll Nu får du all lov att tala om hur det gick också  . Har man sagt a får också lov att säga b Äsch vad tråkigt för er
Har pratat med dom nu, och det var blindtarmen. Så nu är den borta. Kan vara ganska skönt. Många får ju problem förr eller senare i livet.
Fast nog var det ovanligt dålig tajming ... han hade 2 slutprov i morgon inför examen. Jag har mailat lärarna så får vi väl hoppas att det går att lösa.
det löser sig....jag satt i samma sits för ett antal år sedan...jag fick eftertenta på lovet.... skönt att få bort skiten...han är snart fit fore fight igen
Himla skönt att det inte var nåt värre i alla fall. Hopas det löser sig för honom
Nu måste jag klaga: Aaaaaaaj min maaaage! Jag har så fruktansvärt ont i magen, känns som magsår. Jag tog en Omeprazol nyss som maken hade kvar efter sin kur, hoppas det hjälper snart. Annars får jag väl åka upp till jobbet och be om nåt ur medicinskåpet.
Sen vill jag klaga på att jag är sugen på sushi hela tiden när det inte finns nån sushirestaurang närmare än på 6 mils avstånd.
Jag hatar detta j*vla regn. Var nere på kolonilotten idag å skulle sätta massa fröer, lök och potatis och chiliplantor så börjar det ösregna. Jag lyckades få ner chiliplantan och en rad med lök sen fick man åka hem. Kan det aldriga bli soligt å fint igen eller är man dömd att misslyckas i år?
linda-maria
26-05-2006, 19:06
Hej!
Sätt in en annons på blocket, skänk bort skåpet...... annars är det helt enkelt ditt ansvar att se till att få bort det, hyr bil och släpkärra som du redan fått råd om, men kanske kan någon granne vara med och dela på summan, alla har vi lite skit att slänga till mans eller hur....?
Linda
hellen99
26-05-2006, 19:23
O regnar det inte så blåser det och blåser det inte så är det svinkallt!!! bläääää
Lady Hamilton
26-05-2006, 19:54
CITAT (morellen @ 07-05-2006, 23:30) Måste gnälla lite till - när de nu levereras en bebis - VAR är instruktionsboken????   Kanske lite sent men kanske tills nästa gång................... Hur man förbereder sig att bli förälder. Till att börja med…… gå till närmaste apotek, töm plånboken på disken och säg åt apotekaren att ta för sig. Gå där efter till snabbköpet. Ordna så att hela din lön betalas in direkt till ditt kundkort i butiken. Gå hem. På vägen kan du köpa en tidning för att läsa en sista gång. Väl hemma klär du dig i morgonrock och fäster en stor säck med bönor framtill. Låt den hänga kvar där i 9 månader. Efter 9 månader kan du tömma ut tio procent av bönorna. Att åka bil Sälj bilen och köp en minibuss. Köp en chokladglass och lägg den i handskfacket. Låt den ligga kvar där. Ta ett mynt och stoppa in i kassettbandspelaren. Ta sedan en storförpackning chokladkex och smula sönder dem i baksätet. Dra en kratta fram och tillbaks på båda sidor av fordonet. Säg farväl till nattsömnen Gå omkring i vardagsrummet från klockan fem på eftermiddagen till klockan tio och bär på en våt påse som väger mellan fyra o sex kilo. Klockan tio lägger du ifrån dig påsen, ställer väckaren på midnatt och somnar. Gå återigen en timme i vardagsrummet med den våta påsen. Ställ väckarklockan på tre. Eftersom du inte lyckas somna om kan du stiga upp klockan två och ta något att dricka. Gå och lägg dig kvart i tre. Gå upp igen klockan tre när väckarklockan ringer. Sitt i mörkret och sjung sånger till klockan fyra på morgonen. Ställ väckarklockan på fem. Gå upp. Laga frukost. Se glad ut. Bordsskick Gröp ur en melon och gör ett hål i dess ena sida. Häng upp melonen i ett snöre i taket och gunga den fram o tillbaka. Hämta en skål med blöta flingor och försök mata den gungande melonen med en sked samtidigt som du låter som ett flygplan. Håll på tills du blivit av med hälften. Häll ut resten i knäet, se till att det mesta hamnar på dina ben och på golvet. Gå hemifrån i tid Gör dig klar för att gå ut. Vänta en halvtimme utanför toaletten. Gå ut genom ytterdörren. Gå in igen. gå ut. Gå ner mot grinden. Gå tillbaka till huset. Gå tillbaka till grinden. Gå sedan mycket långsamt gatan fram i fem minuter. Stanna till för att noggrant granska varenda cigarettfimp, gammalt tuggummi, pappersbit och alla döda insekter du får syn på. Gå tillbaka samma väg. Skrik att nu står du inte ut längre och håll på tills grannarna kommer ut och stirrar på dig. Nu är du nästan mogen att ta ut ett litet barn på promenad. Att ha lösningen på allt Sök upp ett par som redan har barn och kritisera dem för deras uppfostringsmetoder, bristande tålamod, fruktansvärt låga toleranströskel och för att de låter sina barn härja vilt. Föreslå olika sätt att förbättra barnens sömnvanor, potträning, bordsskick och uppförande i största allmänhet. Njut prdentligt………… det är sista gången du har lösningen på allt. Shoppa för att det är skojigt och avkopplande Gå till närmaste snabbköp. Tag med dig det du kan hitta som mest liknar ett dagisbarn………en fullvuxen get går alldeles utmärkt. Om du tänker skaffa mer en ett barn ska du ta med dig flera getter. Gör dina veckoinköp utan att släppa geten med blicken. Betala för allt som geten ätit upp eller förstört. Hygien Smeta ut jordnötssmör på soffan och marmelad på gardinerna. Göm en fiskpinne bakom stereon och låt den ligga kvar där hela sommaren. Stoppa ner fingrarna i rabatterna och drag dem sedan över de vita väggarna. Dölj fläckarna med hjälp av färgkritor. Klä små barnBörja med att köpa en nätkasse och en bläckfisk, försök stoppa ner bläckfisken i kassen så att ingen av armarna hänger utanför. Tid för detta; hela förmiddagen. Klarar du detta utan tappa humöret, är du på god väg att bli en harmonisk förälder
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|