|
Full version: gnäll för alla
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
CITAT (pejori @ 21-12-2006, 17:23) CITAT (Blomstertanten @ 21-12-2006, 17:20) Men hallå Reserv ! Nu blir jag snart upprörd här -_- Du menar att du tvättar sonens tvätt för ...... INGENTING ?!?! Och en transport till Sundsvall är bara värd en pytteskvätt Baileys ?!?!  :o :o :o :o mmm...och den säger att JAG skämmer bort mina ungar  Det säger han att jag gör också!  Projicering, kallas det!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-12-2006, 17:32) CITAT (pejori @ 21-12-2006, 17:23) Det säger han att jag gör också!  Projicering, kallas det!  japp...anklagar andra för det han själv gör
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-12-2006, 17:32) CITAT (pejori @ 21-12-2006, 17:23) Det säger han att jag gör också!  Projicering, kallas det!   Tycker damerna verkar lite missunsamma mot grabben  Det går fortare om jag gör det
CITAT (Reserv @ 21-12-2006, 17:26) Klart du ska skämma bort honom!
CITAT (Reserv @ 21-12-2006, 17:34) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-12-2006, 17:32) CITAT (pejori @ 21-12-2006, 17:23) Det säger han att jag gör också!  Projicering, kallas det!   Tycker damerna verkar lite missunsamma mot grabben  Det går fortare om jag gör det  skitsnack den ursäkten har kvinnor/mammor kört med i alla år...går inte på den lätte längre
Lyssna på Suddis nu alla damer
CITAT (Reserv @ 21-12-2006, 17:34) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-12-2006, 17:32) CITAT (pejori @ 21-12-2006, 17:23) Det säger han att jag gör också!  Projicering, kallas det!   Tycker damerna verkar lite missunsamma mot grabben  Det går fortare om jag gör det  Ja en aning kanske!  Jag tycker synd om dig bara, eftersom du inte är frisk och dessutom har hela julstädningen framför dig.  Ett tips: ta en långborste och sopa in alltihop under bord och soffor och spraya runt i huset med lite rengöringsmedel så det luktar nystädat. Klagar nån sen så får de göra det bättre själv.
netaave
21-12-2006, 17:40
CITAT (Reserv @ 21-12-2006, 17:34) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-12-2006, 17:32) CITAT (pejori @ 21-12-2006, 17:23) Det säger han att jag gör också!  Projicering, kallas det!   Tycker damerna verkar lite missunsamma mot grabben  Det går fortare om jag gör det  Va tvättar maskinen fortare för att du stoppar i tvätten????
Precis Reserv, jag vill nog lägga in en brasklapp om att du inte är frisk bara, göra bara det du orkar. Och vet du! Man MÅSTE inte städa till jul heller, julen kommer även om det är roddigt.  Man kan mysa trots att bokhyllorna är dammiga och mattorna är oruskade. /suddis.
Blomstertanten
21-12-2006, 17:43
CITAT (suddis @ 21-12-2006, 17:41) Precis Reserv, jag vill nog lägga in en brasklapp om att du inte är frisk bara, göra bara det du orkar. Och vet du! Man MÅSTE inte städa till jul heller, julen kommer även om det är roddigt.  Man kan mysa trots att bokhyllorna är dammiga och mattorna är oruskade. /suddis. Om man bara har levande ljus så syns det inte alls !
CITAT (netaave @ 21-12-2006, 17:40) CITAT (Reserv @ 21-12-2006, 17:34) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-12-2006, 17:32) CITAT (pejori @ 21-12-2006, 17:23) Det säger han att jag gör också!  Projicering, kallas det!   Tycker damerna verkar lite missunsamma mot grabben  Det går fortare om jag gör det  Va tvättar maskinen fortare för att du stoppar i tvätten????  Näe, men annars blir den bara liggande i högar runt golven här, ska det hända nåt får man nog ta det själv
Jag har ännu mer att gnälla om kom jag på.  När jag äntligen lyckats hinna värma lite mat åt mig frampå eftermiddagen och skulle ta en tugga så kändes det som att en geting stack mig i mungipan. En spricka.  Kan knappt öppna mun. Gubben som skulle ha jobbat till klockan 15 idag ringde vid klockan 17 och sa att han blivit klar först då...sen skulle han och Caroline vara i kyrkan 17.30 och öva till julspelet och då måste de ha ätit innan också.  Jag som måste gå på toa med en unge i bärsele på bröstet och en annan unge tjatandes i dörröppningen, jag hade inte hunnit laga nån mat.
anna_rispan
21-12-2006, 18:47
Stackars Magdis! Låter urjobbigt! Och Reservs uppdrag låter uberjävligt!!!
Jag orkar bara tvätta min egen tvätt! Hur ska jag nånsin klara av ett större hushåll!!! Nej jag ska nog anamma en teknik jag hört om. Mor i ett hushåll vägrar att befatta sig med tex tvätt som inte är hennes. O när det är städdag då SKA alla hjälpa till! Gör de inte det så är huset ostädat....
Jag tyckte jag hade en pissig eftermiddag när jag skulle med ett tåg som går 15.00. Det blev sent o kom in 12 över. Sen kom jag till högskolan o skulle in på bibblan. Då hade det stängt 16.00. Hade tåget gått i tid hade jag hunnit in precis. Hunnit låna en kanske två böcker jag behöver till tentor. Jag knallade till stora stadsbibblan för att kopiera sidor i boken som skulle lämnas tillbaka i dag. Sen tillbaka till skolan o göra de sista anteckningarna. Slänga boken i lådan. Springa upp till tåget som skulle gå om nio minuter. Nästan framme ser jag att det tåget också är försenat.
Men väl hemma i min stad igen så vänder turen. Precis som jag kommer fram till frisersalongen där jag ville boka tid så står en där inne o ska låsa. En minut i sex. Hon släpper in mig o jag får en tid i morgon fm.
Ska slå in de sista paketen nu och glömma skiten!
evelina
21-12-2006, 19:01
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-12-2006, 17:48) Jag har ännu mer att gnälla om kom jag på. :rolleyes: När jag äntligen lyckats hinna värma lite mat åt mig frampå eftermiddagen och skulle ta en tugga så kändes det som att en geting stack mig i mungipan. En spricka. :( Kan knappt öppna mun.
Gubben som skulle ha jobbat till klockan 15 idag ringde vid klockan 17 och sa att han blivit klar först då...sen skulle han och Caroline vara i kyrkan 17.30 och öva till julspelet och då måste de ha ätit innan också. :blink: Jag som måste gå på toa med en unge i bärsele på bröstet och en annan unge tjatandes i dörröppningen, jag hade inte hunnit laga nån mat. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när läser dina inlägg!! Ser dig liksom framför mig.........och lider med dig. Själv har jag nog förträngt mina tre barn som små men njuter av fullo att ha blivit farmor (man får lämna tillbaka dom till föräldrarna). Och särbon och jag har sju ungdomar, vuxna barn, tillsammans med vad allt det innebär. Vi summerade lite när särbon fyllde 55 år i lördags,när alla har respektive är det 14 st och får dom 2 barn var är vi hela 28 st. Help me god.
CITAT (Reserv @ 21-12-2006, 17:44) Näe, men annars blir den bara liggande i högar runt golven här, ska det hända nåt får man nog ta det själv  Vet din son om att du varit inlagd på sjukhus?  Om han gör det tycker jag han ska skämmas. Du blir säkert arg på mig för att jag säger detta, men det är vad jag tycker.
CITAT (evelina @ 21-12-2006, 19:01) Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när läser dina inlägg!! Ser dig liksom framför mig.........och lider med dig. Om du såg mig här hemma skulle du nog skratta.  Det lär ju se ganska roligt ut emellanåt.
*Stintan*
21-12-2006, 19:14
CITAT (faith @ 21-12-2006, 19:02) CITAT (Reserv @ 21-12-2006, 17:44) Näe, men annars blir den bara liggande i högar runt golven här, ska det hända nåt får man nog ta det själv  :wacko: Vet din son om att du varit inlagd på sjukhus?  Om han gör det tycker jag han ska skämmas. Du blir säkert arg på mig för att jag säger detta, men det är vad jag tycker. Håller faktiskt med. Sätt ner foten Reserv och låt dina vuxna barn ta ansvar för sitt eget liv (inkl tvätt). Lägg din energi åt att ta hand om dig själv och åt din lilla tjej. Har själv alltid ställt upp på sånt du gör men det ångrar jag faktiskt i viss mån idag. Försök, men jo jag vet hur det är. Kan bara säga lycka till o sluta tvätta åt vuxna barn!
CITAT (faith @ 21-12-2006, 19:02) CITAT (Reserv @ 21-12-2006, 17:44) Näe, men annars blir den bara liggande i högar runt golven här, ska det hända nåt får man nog ta det själv  :wacko: Vet din son om att du varit inlagd på sjukhus?  Om han gör det tycker jag han ska skämmas. Du blir säkert arg på mig för att jag säger detta, men det är vad jag tycker. Näe, inte arg.....dom vet nog bara inte hur illa det kunnat gå, jag är rätt bra på att övertyga dom om att allt bara är bra, det finns inga problem....  så det är nog mitt eget fel
anna_rispan
21-12-2006, 19:20
Vi kan övertyga dina barn om hur bra det är att ta hand om sin far!!!
CITAT (anna_rispan @ 21-12-2006, 19:20) Vi kan övertyga dina barn om hur bra det är att ta hand om sin far!!!   Tror dom anammar talesättet att man ska nöta ut en generation åt gången  Fast dom är rädda om mig ändå. Äldsta jänta är relativt insatt i hur det är, hon kom upp direkt jag åkte in på sjukhuset
anna_rispan
21-12-2006, 19:27
då kanske hon kan tukta sin bror då. det kan också funka! hehe Vad fint att hon kom till dig!
CITAT (anna_rispan @ 21-12-2006, 19:27) då kanske hon kan tukta sin bror då. det kan också funka! hehe Vad fint att hon kom till dig!  Han är så bra tuktad av dom andra tre så han ska flytta in hos en grabb i stockholm. Nu bor dom juh tillsammans alla fyra
anna_rispan
21-12-2006, 19:33
CITAT (Reserv @ 21-12-2006, 19:30) CITAT (anna_rispan @ 21-12-2006, 19:27) då kanske hon kan tukta sin bror då. det kan också funka! hehe
Vad fint att hon kom till dig! :wub: Han är så bra tuktad av dom andra tre så han ska flytta in hos en grabb i stockholm. Nu bor dom juh tillsammans alla fyra  ursäkta en fån...men jag fattar ingenting! (det gör inget! du behöver inte berätta mer heller) jag hade fått för mig att han bodde med sin tjej långt från dig. men nu ska han flytta till stockholm alltså. i stockholm får han tvätta själv va??!!
CITAT (anna_rispan @ 21-12-2006, 19:33) CITAT (Reserv @ 21-12-2006, 19:30) CITAT (anna_rispan @ 21-12-2006, 19:27) då kanske hon kan tukta sin bror då. det kan också funka! hehe Vad fint att hon kom till dig!  Han är så bra tuktad av dom andra tre så han ska flytta in hos en grabb i stockholm. Nu bor dom juh tillsammans alla fyra  ursäkta en fån...men jag fattar ingenting! (det gör inget! du behöver inte berätta mer heller) jag hade fått för mig att han bodde med sin tjej långt från dig. men nu ska han flytta till stockholm alltså. i stockholm får han tvätta själv va??!!  Hans flickvän bor i Sundsvall, han och tre av syskonen delar på en lägenhet i en förort i Stockholm där dom har jobb. Tvättar trodde jag också att han gjort där nere....  men det märker jag juh nu att han inte gjort  Ska försöka prata med han så han förstår att han måste ta det där nere istället för att baxa skitkläder runt halva sverige
anna_rispan
21-12-2006, 19:46
Oj! O du bor inte heller direkt i Sundsvall alltså. Nej så roligt brukar inte jag tycka det är o bära med stor packning. Tycker nästan det är jobbigt med en normal stor ryggsäck. Man får ju bära så mycket när man åker tåg tex. Men det kanske är ovant o tvätta i en gemensam tvättstuga. En av mina gymnasieklasskamrater fick nästan tuppjuck när hon delade lägenhet med två till och de skulle tvätta. Bara EN gång i veckan. Hon var van hemma att kunna tvätta varje dag ju!!! Håller tummarna för dig!
*Stintan*
21-12-2006, 20:00
Det är bara att säga ifrån Reserv. Verkar ju inte klokt att släpa smutstvätt runt halva Sverige om man har tvättstuga i samma hus man bor. Ta du ett ordentligt snack med sonen och det med det snaraste.
CITAT (Reserv @ 21-12-2006, 19:16) CITAT (faith @ 21-12-2006, 19:02) Vet din son om att du varit inlagd på sjukhus?  Om han gör det tycker jag han ska skämmas. Du blir säkert arg på mig för att jag säger detta, men det är vad jag tycker. Näe, inte arg.....dom vet nog bara inte hur illa det kunnat gå, jag är rätt bra på att övertyga dom om att allt bara är bra, det finns inga problem....  så det är nog mitt eget fel 
CITAT (faith @ 21-12-2006, 20:14) CITAT (Reserv @ 21-12-2006, 19:16) CITAT (faith @ 21-12-2006, 19:02) Vet din son om att du varit inlagd på sjukhus?  Om han gör det tycker jag han ska skämmas. Du blir säkert arg på mig för att jag säger detta, men det är vad jag tycker. Näe, inte arg.....dom vet nog bara inte hur illa det kunnat gå, jag är rätt bra på att övertyga dom om att allt bara är bra, det finns inga problem....  så det är nog mitt eget fel    Upp med hakan, jag får säkert igen det på ett eller annat sätt
När min son (som är yngst) flyttade hemifrån så sa hans storasyster till honom: "Jag vill inte höra talas om att du åker hem till mamma med smutstvätt". Sen åkte hon helt sonika bort till honom och hade tvätt-kurs i hans tvättstuga. Han har inte varit hemma med tvätt en enda gång faktiskt, trots att han bor ganska nära.
Blomstertanten
22-12-2006, 07:31
Erkänner att jag skämmer bort minstingen med att tvätta hans kläder, men han bor hemma, o det är alldeles för bökigt att sortera bort hans tvätt när jag ska tvätta Men aldrig i livet att jag tvättar åt honom när han flyttat hemifrån !!!! Är han stor nog att flytta hemifrån så är han stor nog att tvätta sin egen tvätt !!!! Jag tänker gnälla på dej Reserv ända tills du skärper dej !!!!!
CITAT (Blomstertanten @ 22-12-2006, 07:31) Erkänner att jag skämmer bort minstingen med att tvätta hans kläder, men han bor hemma, o det är alldeles för bökigt att sortera bort hans tvätt när jag ska tvätta Men aldrig i livet att jag tvättar åt honom när han flyttat hemifrån !!!! Är han stor nog att flytta hemifrån så är han stor nog att tvätta sin egen tvätt !!!! Jag tänker gnälla på dej Reserv ända tills du skärper dej !!!!!  Alltså....  jag kan väl inte va´enda föräldern som tvättar åt barna heller???  Han skulle säkert bara förstöra kläderna om han försökte..  ...om inte annat så skulle han förstöra med flit så han vart garderad om hjälp
Blomstertanten
22-12-2006, 07:42
CITAT (Reserv @ 22-12-2006, 07:36) Alltså....  jag kan väl inte va´enda föräldern som tvättar åt barna heller???  Han skulle säkert bara förstöra kläderna om han försökte..  ...om inte annat så skulle han förstöra med flit så han vart garderad om hjälp  Om han nu är sååå dum att han förstör kläderna med flit så får han väl gå runt i förstörda kläder !!!!!!!!! Skärpning Reserv !!!!!
CITAT (Reserv @ 22-12-2006, 07:36) Jag tänker gnälla på dej Reserv ända tills du skärper dej !!!!!  Alltså....  jag kan väl inte va´enda föräldern som tvättar åt barna heller???  Han skulle säkert bara förstöra kläderna om han försökte..  ...om inte annat så skulle han förstöra med flit så han vart garderad om hjälp  då hade han fått köpa nya själv, eller gå naken... sen lär han sig att tvätta själv
Fialotta
22-12-2006, 09:45
CITAT (Reserv @ 22-12-2006, 07:36) CITAT (Blomstertanten @ 22-12-2006, 07:31) Erkänner att jag skämmer bort minstingen med att tvätta hans kläder, men han bor hemma, o det är alldeles för bökigt att sortera bort hans tvätt när jag ska tvätta -_-
Men aldrig i livet att jag tvättar åt honom när han flyttat hemifrån !!!! Är han stor nog att flytta hemifrån så är han stor nog att tvätta sin egen tvätt !!!!
Jag tänker gnälla på dej Reserv ända tills du skärper dej !!!!! :P Alltså....  jag kan väl inte va´enda föräldern som tvättar åt barna heller???  Han skulle säkert bara förstöra kläderna om han försökte..  ...om inte annat så skulle han förstöra med flit så han vart garderad om hjälp  Nejdå...du är inte ensam...här är en till som varit dum nog o tvättat o tvättat, men så en dag fick det vara nog...jag ville ha ett eget liv och tjejen fick stå på egna ben med allt vad det innebar...nu när vi pratar om det så säger hon...varför ställde upp på sånt, va dum du var...du skämde bort mig...hur bra var de Så tänk lite mer på dig själv nu Reserv
anna_rispan
22-12-2006, 09:47
min mamma tvättade inte åt mig när jag flyttat hemifrån. det är väl därför jag tycker att du ska det likadant. men visst finns det fler förädrar som tvättar åt utflugna barn.
CITAT (Reserv @ 22-12-2006, 07:36) CITAT (Blomstertanten @ 22-12-2006, 07:31) Är han stor nog att flytta hemifrån så är han stor nog att tvätta sin egen tvätt !!!!
Jag tänker gnälla på dej Reserv ända tills du skärper dej !!!!! :P Alltså....  jag kan väl inte va´enda föräldern som tvättar åt barna heller???  Han skulle säkert bara förstöra kläderna om han försökte..  ...om inte annat så skulle han förstöra med flit så han vart garderad om hjälp  Nej du är inte den ende föräldern som tvättar åt utflugna barn, men jag vet ingen fler som finner sig i att få hem smutstvätt som har färdats så långt för att bli omhändertagen... Men alltså... allvarligt talat Reserv, när har du tänkt släppa greppet och ge grabben en chans att bli vuxen...? Hur länge har du tänkt hålla honom under vingarna? Han måste få lära sig av sina egna misstag, du kan inte gå framför honom och jämna vägen alltid. Du gör honom faktiskt en otjänst i slutänden med det där resonemanget. Om har nu skulle förstöra sina egna kläder för att få slippa tvätta dem själv så får han väl köpa nya kläder. Eller är det du som står för alla hans klädinköp? Om du låter honom ta konsekvensna av sitt eget handlande så lär han sig. Ge honom en chans så ska du se att det i slutänden kliver fram en ung man som stolt står på egna ben.
CITAT (Betty @ 22-12-2006, 09:58) Om har nu skulle förstöra sina egna kläder för att få slippa tvätta dem själv så får han väl köpa nya kläder. Eller är det du som står för alla hans klädinköp? Ärligt talat vet jag inte om jag vill svara på den frågan riktigt
CITAT (Reserv @ 22-12-2006, 10:02) CITAT (Betty @ 22-12-2006, 09:58)
Om har nu skulle förstöra sina egna kläder för att få slippa tvätta dem själv så får han väl köpa nya kläder. Eller är det du som står för alla hans klädinköp?
Ärligt talat vet jag inte om jag vill svara på den frågan riktigt  Det behöver du inte heller. Förlåt om jag var för närgången, det var inte min mening.
Blomstertanten
22-12-2006, 10:10
Du skulle behöva ta fasta på det där "no more mr nice guy " Sorry Reserv att vi blir lite tjatiga , men vi vill ju bara ditt bästa Även sonens bästa
CITAT (Blomstertanten @ 22-12-2006, 10:10) Du skulle behöva ta fasta på det där "no more mr nice guy " Sorry Reserv att vi blir lite tjatiga , men vi vill ju bara ditt bästa Även sonens bästa  Precis!
CITAT (Blomstertanten @ 22-12-2006, 10:10) Du skulle behöva ta fasta på det där "no more mr nice guy " Sorry Reserv att vi blir lite tjatiga , men vi vill ju bara ditt bästa Även sonens bästa   Ja ja, det ordnar sig nog det också, jag jobbar på det
Blomstertanten
22-12-2006, 10:16
CITAT (Reserv @ 22-12-2006, 10:15) CITAT (Blomstertanten @ 22-12-2006, 10:10) Du skulle behöva ta fasta på det där "no more mr nice guy " Sorry Reserv att vi blir lite tjatiga , men vi vill ju bara ditt bästa Även sonens bästa :P  Ja ja, det ordnar sig nog det också, jag jobbar på det  BRA !!!!!!
Biggan_
22-12-2006, 10:23
CITAT (Reserv @ 22-12-2006, 10:22) du hade hunnit, om du gett fan i sonens tvätt ha en bra dag själv
Blomstertanten
22-12-2006, 10:37
CITAT (pejori @ 22-12-2006, 10:23) CITAT (Reserv @ 22-12-2006, 10:22) Man ska inte skjuta upp till morgondagen va´man kan göra idag :unsure: För gör man det så får man stå där med hela godisbaket på sluttampen  Jag som skulle ha spritt ut det under hela veckan.......vart tog den vägen då??  Nu mina damer....köket kallar, ha en bra dag alla  :wub: du hade hunnit, om du gett fan i sonens tvätt ha en bra dag själv  Kunde inte ha sagt det bättre själv!
CITAT (Reserv @ 22-12-2006, 07:36) Alltså....  jag kan väl inte va´enda föräldern som tvättar åt barna heller???  Han skulle säkert bara förstöra kläderna om han försökte..  ...om inte annat så skulle han förstöra med flit så han vart garderad om hjälp  nej det är du med säkerhet inte MEN...och det är ett stort MEN...det finns en orsak, till att "du går hemma hela dagen" och inte deltar i arbetslivet. det är för att din arbetsförmåga är helt eller delvist nedsatt på grund av sjukdom det innebär, att du behöver hjälp med det vardagliga arbetet hemma, inte mera arbete. att vi är hemma på grund av sjukdom är någott vi får banka in i huvudet på våra anhöriga, ofta ofta, så dom förstår att det inte är av lathet man går hemma. din son är vuxen, och kan själv ta hand om sina kläder, du gör inte honom en tjänst med det du gör nu du tar på dej mera jobb än du behöver tänk så här, min tilltänkta svärdotter, ska inte behöva sköta allt själv, för att jag skämt bort min son...låt honom ta ansvar för sina kläder själv. den tid och kraft du nu lägger på att göra en vuxen sons jobb, kan du lägga på att tillfriskna istället. dom har mer nytta av en frisk pappa som orkar, och framför allt lever , än en som är trött och inte orkar nått. ta ett alvarligt snack med din son ...han släpar inte tvätten till sin flickvän, för hon skulle inte befatta sig med den...inte heller hans äldre syskon gör det.... då ska inte du heller göra det....han är vuxen nu...inte din lilla bäbis som behöver hjälp med allt. stå på dej lite också...och "no more mister nice guy" här inte var rädd om dej...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|