Full version: gnäll för alla
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
Leia
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-10-2006, 16:35)
CITAT (Betty @ 30-10-2006, 16:23)
Öhhh... näe egentligen inte, inte direkt i vanliga fall... men här får du en liten i alla fall.
biggrin.gif

hi hi...nä i vanliga fall skulle jag bara blivit sur och sen fixat till det som det skulle vara. nu kändes det som att hela världen gick under. rolleyes.gif Det är inte precis läge att börja med en massa fixande just nu m.a.o. Då blir det bara gråt och tandagnisslan. tongue.gif

När jag var gravid fick jag faktiskt bara ett sådant där "bryta ihop totalt för en petitess". Och det var så fånigt så jag nästan blir generad. Men iallafall, jag hade jobbat en hel dag och var på väg hem och fick ett otroligt sug efter pommes frites. Jag passerade MAX drive in och handlade, kön var lång så jag fick vänta länge. Åkte hemmåt, tog mig över E4:n, som tar en stund i rusningstrafik i Uppsala (tack för att den nya E4:an snart är klar). När jag tillslut kom ut på landsvägen och det bara var raka spåret hem så kunde jag inte hålla mig längre utan slet upp påsen för att VRÄKA i mig den salta pommes frites:en.......
De hade missat att salta den och den smakade urk, bara fritös olja.... Och jag som var ute efter saltet...... Jag bröt ihop totalt och grinade hela vägen hem..... laugh.gif
yenny
Usch för hormoner, de är inte att leka med. Jag tycker det är helt okej att du bryter ihop för småsaker magdis, det hör väl lite till wub.gif

Själv bryter jag också ihop för småsaker, men inte pga hormoner (eller dom kanske också är med och spökar) Utan för att jag inte klarar av någon slags stress över huvud taget, trött är jag också för jämnan också, inget minne har jag och jag börjar dessutom bli trött på att gå hemma och att den här skiten (rent ut sagt) aldrig blir bättre!
Blä för arbetsplatser som sliter ut sin personal!

Sådär, nu fick jag också gnälla av mej lite! wub.gif
Reserv
Nu har datorn fått dödsdomen, och går till skroten, nu har jag gett upp och har stulit lillans dator för ett tag framöver. Samma fel som förra gången trots att allt va´utbytt i datorn, börja med att jag vart utslängd från msn ett flertal gånger i förmiddags, sen levde den jäkeln sitt eget liv och sog av och på sig själv som ett jädra flipperspel. mad.gif Den här burken är säker....men ohyggligt trög wacko.gif .....don efter person kanske rolleyes.gif
Betty
CITAT (yenny @ 30-10-2006, 20:35)
Usch för hormoner, de är inte att leka med. Jag tycker det är helt okej att du bryter ihop för småsaker magdis, det hör väl lite till  :wub:

Själv bryter jag också ihop för småsaker, men inte pga hormoner (eller dom kanske också är med och spökar) Utan för att jag inte klarar av någon slags stress över huvud taget, trött är jag också för jämnan också, inget minne har jag och jag börjar dessutom bli trött på att gå hemma och att den här skiten (rent ut sagt) aldrig blir bättre!

Sådär, nu fick jag också gnälla av mej lite!  :wub:

Du får min allra största och varmaste
Tycker så synd om dig och vet exakt vad du menar, för jag sitter i precis samma jäk** båt...
sad.gif
askar
En riktigt stor bamsekram till alla som mår dåligt
har ont eller är allmänt trötta och behöver lite uppmuntran. wub.gif
Reserv
CITAT (Betty @ 30-10-2006, 23:13)
Usch för hormoner, de är inte att leka med. Jag tycker det är helt okej att du bryter ihop för småsaker magdis, det hör väl lite till  wub.gif

Sådär, nu fick jag också gnälla av mej lite!  wub.gif

Tycker så synd om dig och vet exakt vad du menar, för jag sitter i precis samma jäk** båt...
sad.gif

Samma båt ja........ unsure.gif Vi får nog ta till en rejäl skuta för det problemet, har själv vart sjukskriven nu ett bra tag...... blink.gif jisses, man tappar dagarna!! wacko.gif och har en lång väg tillbaks enligt doktorn. Fast jag vill inget hellre än att få komma tillbaks till arbetet, saknar det verkligen wub.gif
Jättekramar till den som behöver! wub.gif
Gillan
Jag suger åt mig av alla kramar från höger och vänster och skickar en hel drös tillbaka till er smile.gif

Hör ni, vi är ju många som inte har alla kroppsdelar intakta, så varför kapar vi inte den där skutan som Reserv nämnde och tar oss till lite varmare breddgrader. Vi kan ta oss en tur hem igen lagomt till jul. Och så sticker vi igen när julen är överstökad. Och far hemåt igen när det är dags för " fröspridning ".

I alla fall jag mår såååå mycket bättre när det är varm och skönt wub.gif
Magdis
CITAT (Evgeni @ 31-10-2006, 10:20)
Hör ni, vi är ju många som inte har alla kroppsdelar intakta, så varför kapar vi inte den där skutan som Reserv nämnde och tar oss till lite varmare breddgrader. Vi kan ta oss en tur hem igen lagomt till jul. Och så sticker vi igen när julen är överstökad. Och far hemåt igen när det är dags för " fröspridning ".

I alla fall jag mår såååå mycket bättre när det är varm och skönt wub.gif

Jag håller helhjärtat med! Jag trivs bäst i värme och just nu vill jag bara grina åt alla overaller och vinterstövlar. Jag tycker vintern är BLÄ! sad.gif
Alba
Sjösätt skutan . Jag kommer.
Värmen gör säkert gött för min värkande nacke.
Vad kan jag stå till tjänst med - blir jag styrman eller kock eller ska jag hålla rent i kabyssen ?
Gillan
Bra fråga Alba. Själv klarar jag att laga mat och hålla rent, men styra en skuta ohmy.gif , nääe, så det kan väl du göra wink.gif laugh.gif
Magdis
Då kan jag pyssla om alla er andra och ta hand om era krämpor. smile.gif
Gillan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 31-10-2006, 10:20)
Då kan jag pyssla om alla er andra och ta hand om era krämpor.  :)

Jaaa!, va bra, en äkta syrra som tar hand om oss låter väldigt betryggande wub.gif smile.gif , Men, vem ska ta hand om dig då ohmy.gif

Ähh, det får vi väl göra allihop biggrin.gif ( fast det var ju det här med förlossningen då förstårs unsure.gif , Njaaa, få nog fundera på det ett tag rolleyes.gif
askar
Jag tycker också att vintern är Blää
men den kan också vara vacker när man betraktar den
inifrån värmen. smile.gif
Jag är inomhusmänniska från det sommarvärmen försvinner
och ca 7 -8 mån framåt. tongue.gif
Alba
CITAT (Evgeni @ 31-10-2006, 11:07)
Bra fråga Alba. Själv klarar jag att laga mat och hålla rent, men styra en skuta ohmy.gif , nääe, så det kan väl du göra wink.gif laugh.gif

Vi har visserligen bara en liten 7-meters båt. Men va sjutton med gemensamma krafter ska vi väl lyckas navigera även en skuta.
Betty
Jisses vad ni låter glada och optimistiska! ohmy.gif
Det här är faktiskt en gnälltråd... om ni nu hade glömt det... mad.gif

Behövde styra upp det lite här bara... mad.gif rolleyes.gif

( laugh.gif )
Fialotta
CITAT (Betty @ 31-10-2006, 12:25)

( laugh.gif )

laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Alba
CITAT (Betty @ 31-10-2006, 12:25)

( laugh.gif )

Javisst ja. Men räkna med att vi får problem på båten.
Det kan blåsa upp till storm. Vänta du vad vi skall gnälla då.

biggrin.gif laugh.gif
Gillan
CITAT (Betty @ 31-10-2006, 11:25)

( laugh.gif )

Och vem tusan har sagt nåt om att vara positiv unsure.gif

Du lägger då in konstiga tolkningar i det du läser Betty rolleyes.gif rolleyes.gif unsure.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

H-vete! Glömde bort att jag inte fick skratta här sad.gif Förlåt wub.gif
Betty
CITAT (Evgeni @ 31-10-2006, 11:55)
Och vem tusan har sagt nåt om att vara positiv unsure.gif

Du lägger då in konstiga tolkningar i det du läser Betty rolleyes.gif rolleyes.gif unsure.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

H-vete! Glömde bort att jag inte fick skratta här sad.gif Förlåt wub.gif

Sån e jag... tongue.gif tongue.gif tongue.gif wub.gif
yenny
CITAT (Betty @ 31-10-2006, 00:13)
Usch för hormoner, de är inte att leka med. Jag tycker det är helt okej att du bryter ihop för småsaker magdis, det hör väl lite till  wub.gif

sad.gif

Usch för sånna båtar!!

En jättekram tillbaka till dej wub.gif
yenny
CITAT (Reserv @ 31-10-2006, 08:35)
CITAT (Betty @ 30-10-2006, 23:13)

sad.gif

Samma båt ja........ unsure.gif Vi får nog ta till en rejäl skuta för det problemet, har själv vart sjukskriven nu ett bra tag...... blink.gif jisses, man tappar dagarna!! wacko.gif och har en lång väg tillbaks enligt doktorn. Fast jag vill inget hellre än att få komma tillbaks till arbetet, saknar det verkligen wub.gif
Jättekramar till den som behöver! wub.gif

Ja vilken himla tid det tar... och dagarna da bara försvinner.

Kram till dej med Reserv wub.gif
pejori
CITAT (Betty @ 31-10-2006, 11:25)

Behövde styra upp det lite här bara...  :angry:  :rolleyes:

( laugh.gif )

bra Betty!!! mad.gif mad.gif
tur att det finns nån som håller i "tråden" när jag är på driven mad.gif mad.gif

här ska ni få för gnäll mad.gif
nu är jag trött på att:
vara sjuk i influensa sad.gif
ha en sjuk hund där ingen vet men många gissar, undertiden hunden dör sad.gif
att icke subentionerade läkemedel är så svindyra wacko.gif
att knappt två dygn på djursjukhus =4985-:
alltså nya gissningar och ny svindyr medicin....(hoppas hoppas)
att det jammsas, och skrattas i här i tråden och kramas!!!
får inte jag kramar, ska ingen annan ha det heller mad.gif mad.gif

host, snörvel, gnäll och yyyyl
yenny
KRAM till dej pejori wub.gif

Hoppas du mår bättre snart och ge vovven din en puss på nosen från mej, hoppas de hittar felet så den blir frisk snabbt.
pejori
CITAT (yenny @ 31-10-2006, 13:10)
KRAM till dej pejori wub.gif

Hoppas du mår bättre snart och ge vovven din en puss på nosen från mej, hoppas de hittar felet så den blir frisk snabbt.

har fått hem henne nu...hur kul är det att åka runt med hög feber och bära en hund? blink.gif blink.gif
men men ...jag hoppas, även om hon är på gränsen just nu.... sad.gif
askar
CITAT (pejori @ 31-10-2006, 13:07)
får inte jag kramar, ska ingen annan ha det heller mad.gif  :angry:

Stackars dig och inte nog med det...
hunden också sjuk sad.gif

En till och Krya på dig och hunden me så klart.
yenny
CITAT (pejori @ 31-10-2006, 14:13)
CITAT (yenny @ 31-10-2006, 13:10)
KRAM till dej pejori  :wub:

har fått hem henne nu...hur kul är det att åka runt med hög feber och bära en hund? blink.gif blink.gif
men men ...jag hoppas, även om hon är på gränsen just nu.... sad.gif

Det låter inge vidare att behöva oroa sej och dessutom släpa sej ur sängen när man mår pyton. Jag håller alla tummar för hon klarar sej wub.gif
Gillan
Åh vem har sag att inte du får nån kram nu då Pejori mad.gif
Det är väl bara att du suger åt dig av alla som delas ut. blink.gif
Ja, du ska inte tro att du får nåt leende härifrån inte mad.gif

Neej, ta nu dig och dina djur, både sjuka och friska, och pallra dig iväg till den kapade skutan så du får lite värme och det blir folk av dig igen mad.gif

Så! Var det så du ville ha det? blink.gif

Pst! Det vet du väl att du får de allra varmaste kramar från mig? Visst? wub.gif wub.gif
Gillan
Jag glömde ju bort att gnälla blink.gif

Sotarmurre har vart här. Vi har ju vedspis i köket och "öppen" spis med kassett i vardagsrummet, så det måste ju sotas ibland. Men den här gången blev det skitigare efter honom än normalt! mad.gif

Och jag är inte i den kondisen att jag klarar av att ta reda på skiten! sad.gif
Nu är jag både ledsen och förbannad. sad.gif
( faan, faan, faan)

Och dessutom glömde jag fråga honom vad det var i blankt papper som gör att det lättare blir soteld sad.gif

Vad trött jag blir, suck sad.gif
pejori
CITAT (Evgeni @ 31-10-2006, 13:24)
Åh vem har sag att inte du får nån kram nu då Pejori mad.gif
Det är väl bara att du suger åt dig av alla som delas ut. blink.gif
Ja, du ska inte tro att du får nåt leende härifrån inte mad.gif

Neej, ta nu dig och dina djur, både sjuka och friska, och pallra dig iväg till den kapade skutan så du får lite värme och det blir folk av dig igen mad.gif

Så! Var det så du ville ha det? blink.gif

Pst! Det vet du väl att du får de allra varmaste kramar från mig? Visst? wub.gif wub.gif

skulle du styra den då eller??? mad.gif
då går vi på grund, innan vi kommit utomskärs mad.gif
blir inge flummiflumm på den båten inte, det blir till att ösa av bara f*n istället mad.gif mad.gif
jag är lat, jag öser inte.. mad.gif
klart att jag suger i mej kramarna!! alla är mina, delar inte med mej, så det så mad.gif mad.gif mad.gif

HM...värme...kan det va nått tro??? huh.gif huh.gif
okay då laugh.gif laugh.gif
Reserv
får inte jag kramar, ska ingen annan ha det heller mad.gif  :angry:

Jättemånga, jättevarma kramar till Pejori!
Klart du får så många du behöver, och det verkar som du behöver många just nu, håller tummarna för liten också, krya på dig hjärtat wub.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 31-10-2006, 15:46)

får inte jag kramar, ska ingen annan ha det heller mad.gif  mad.gif

Jättemånga, jättevarma kramar till Pejori!
Klart du får så många du behöver, och det verkar som du behöver många just nu, håller tummarna för liten också, krya på dig hjärtat wub.gif

wub.gif wub.gif wub.gif tack wub.gif wub.gif
med alla dom kramarna så känns det genast bättre wub.gif
Alba
Kramar hit och kramar dit - ja det kan man väl behöva.

Men är det ingen som styr skutan. Har ni stått stilla sedan i går kväll.
Jag blir bedrövad
Nu tar jag över och lägger destinationen på - ja inte vet jag var - vi kör väl bara så får vi se var vi hamnar.
Bort från snö och elände.
Bort från en masssa Halloweenmonster. Bort från sotare och andra
smutsgrisar.

(kramar från mig också)

Nu åker vi ......
Gillan
Men hallå! Jag trodde vi hade åkt för länge sen jag! Jag hade ju full tillit till dig Alba! Ni ser , man kan inte lita på nån ohmy.gif . Inte ens styrman, som inte ens vet vart vi är på väg blink.gif . Ja,ja, den som leverfår se vart vi hamnar unsure.gif . Huvudsaken är att det är varmt.

Och när det nu ändå har blivit en vana att kramas i Gnälltråden, så

Varsegoda, här kommer en last full med dom efterönskade kramarna! Sug åt er och må bra!
askar
Tänker inte skicka några fler kramar... så de så.
pejori
CITAT (askar @ 01-11-2006, 12:42)

inte ens en liten en? sad.gif
Gillan

Bara för det så får du en extrakram som är enkom för dig wub.gif

Ciczi
Gnäll för alla!!! Det snöar i lilla sydliga trelleborg... ISCH!!! wacko.gif Vill inte, vill inte... VILL INTE!!!

Ciczi

därför känns det extra bra att jag betalt semesterresan idag. bara 8 veckor tills avgång.
askar
CITAT (Evgeni @ 01-11-2006, 13:12)

Bara för det så får du en extrakram som är enkom för dig wub.gif

Tack Gillan! wub.gif

pejori... man har ju alltid rätt att ändra sig... du kan få en
pejori
oooo!!!
Tack agneta...den värmer bra här... wub.gif wub.gif
skickar en tillbaka jag.... wub.gif wub.gif
morellen
håller ni fortfarande på och gnäller? jag har inte tid att gnälla längre för jag måste lyda min chef. Byta blöjor, amma och underhålla henne + hindra henne från att formatera om datorn. hur in i h-vete kan en sexmånaders bebis göra saker med snabbkommandon som jag inte ens visste fanns? ohmy.gif
Gillan
CITAT (morellen @ 01-11-2006, 16:26)
håller ni fortfarande på och gnäller? jag har inte tid att gnälla längre för jag måste lyda min chef. Byta blöjor, amma och underhålla henne + hindra henne från att formatera om datorn. hur in i h-vete kan en sexmånaders bebis göra saker med snabbkommandon som jag inte ens visste fanns? ohmy.gif

Men visst är det väl härligt att du inte ens har tid att gnälla blink.gif
Ha,ha, du tycker att hon har oanade egenskaper, vänta du bara! Det kommer mera tongue.gif laugh.gif laugh.gif
faith
CITAT (morellen @ 01-11-2006, 16:26)

laugh.gif wub.gif
Magdis
Jag tror aldrig jag varit så gnällig som nu på sistone. Dålig i magen fortfarande och illamående, får antagligen inte behålla tillräckligt mycket näring. Tålamodet i botten....idag slet jag ur telefonjacket mitt i pågående tiggarsamtal med monoton dataröst....sen skrattade jag belåtet för mig själv. rolleyes.gif Det är inte riktigt likt mig. biggrin.gif
faith
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 01-11-2006, 18:15)
idag slet jag ur telefonjacket mitt i pågående tiggarsamtal med monoton dataröst....sen skrattade jag belåtet för mig själv. rolleyes.gif Det är inte riktigt likt mig. biggrin.gif

laugh.gif wub.gif
Alba
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 01-11-2006, 18:15)
idag slet jag ur telefonjacket mitt i pågående tiggarsamtal med monoton dataröst....sen skrattade jag belåtet för mig själv. rolleyes.gif Det är inte riktigt likt mig. biggrin.gif

Snyggt jobbat.
Så skulle fler göra. Man sitter där med luren och blir mer och mer irriterad.
Ofta får man inte en syl i vädret.
Slita ut jacket - det ska jag komma ihåg.
laugh.gif
Magdis
Dags att gnälla lite igen! wub.gif Igår kväll när jag reste mig ur soffan tyckte jag det kändes så konstigt om fötterna, det spände och stramade i dem. Jag tittade ner på dem och fick se ett par skämtfötter! ohmy.gif Tjocka och svullna elefantfötter som inte såg kloka ut! sad.gif Jag slet på mig stödstrumpor och la mig med benen högt och trodde att de skulle vara normala när jag vaknade....men icke!

Jag vet ju att man kan få så här när man är gravid men sjuksyrran i mig skriker hjärtsvikt, hjärtsvikt!!
Alba
Jag blir såå irriterad på alla sega sighter i dag. Odla är såå seegt.
Någon måste ha hällt sirap i trådarna. Orkar inte vänta.
Nu går jag och kokar en kopp kaffe.

wink.gif wacko.gif mad.gif
morellen
dumma rökare som inte idds gå ur bussjuren fast det är fint väder. Tål inte rök längre så det är bara att hålla sig på utsidan. mindre roligt i hällregn.
Inga från Närke
CITAT (morellen @ 06-11-2006, 15:21)
dumma rökare som inte idds gå ur bussjuren fast det är fint väder. Tål inte rök längre så det är bara att hålla sig på utsidan. mindre roligt i hällregn.

Håller med dig fullständigt trots att jag är rökare. Vi måste ta mera hänsyn till er som inte röker. Skulle aldrig falla mig in att göra så.
Betty
CITAT (morellen @ 06-11-2006, 15:21)

Sånt där blir jag med skitsur över. Det finns rökförbudsskyltar i våra busskurer, men det är många som inte bryr sig. sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon