Full version: gnäll för alla
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
Pjater
Hehe en gång ringde en tjej från Bredbandsbolaget om digital-tv hon ville inte sluta snacka så hon sa att jag fick lägga på luren för hon ville inte sluta förräns hon hade fått ett ja så jag tackade för mej och la på, trots man har Nix så kan de ringa ändå. Grrr, hehe
Inga från Närke
Har inte gnällt något i denna tråden men nu måste jag.

Kom till jobbet idag efter att varit sjuk i dryga 2 veckor. Vad får man se. Jo inget är gjort av mitt jobb, över 320 mejl att besvara och åtgärda trots att det är fler som kan komma åt dem.
Inget inplockat i kontorsmaterialförrådet av det jag beställde före innan jag blev sjuk utan det stod fulla mitt golv med kartonger.
Ingen hade plockat undan rentvättade arbetskläder och lagt dem på rätt plats det låg även det på golvet hos mig.
Mitt postfack var överfullt gick inte in dagens post för att ingen hade rensat. Jag blir så himla ledsen, trots att jag hemifrån skrivit ner lite instruktioner till chefen så hade han inte sett till att någon annan gjort det.
GRRRRRRRRRRRR för att komma tillbaka när kontoret ser ut som ett skräprum.
askar
CITAT (Inga från Närke @ 08-11-2006, 22:33)

Kom till jobbet idag efter att varit sjuk i dryga 2 veckor. Vad får man se. Jo inget är gjort av mitt jobb, över 320 mejl att besvara och åtgärda trots att det är fler som kan komma åt dem.
Inget inplockat i kontorsmaterialförrådet av det jag beställde före innan jag blev sjuk utan det stod fulla mitt golv med kartonger.
Ingen hade plockat undan rentvättade arbetskläder och lagt dem på rätt plats det låg även det på golvet hos mig.
Mitt postfack var överfullt gick inte in dagens post för att ingen hade rensat. Jag blir så himla ledsen, trots att jag hemifrån skrivit ner lite instruktioner till chefen så hade han inte sett till att någon annan gjort det.

Visa då att du är "kvinna för din kjol"...
Jobba inte halvt ihjäl dig för att komma ikapp.
Det har du inget för.
Låt allt ligga och dra... tills någon upptäcker att något fattas.
För du tror väl inte att en av manliga könet skulle stressa
och jobba igen det som samlats under hans sjukdomstid.

För om du samlar ihop "skräpet" och fixar allt som blivit efter...
då talar du ju om för chefen att här behövs ingen vikarie om jag blir sjuk
och hemma några dagar/veckor.
Jag är duktig och fixar det när jag är frisk igen.
Snöflinga
Usch så trist sad.gif har du inte haft någon som vikarierat för dig under tiden unsure.gif
Gillan
CITAT (Inga från Närke @ 08-11-2006, 22:33)

Då hade jag också blivit väldigt besviken. För visst ska det väl vara så att en person ska kunna vara " borta ", en vecka eller två, utan att " världen trillar under unsure.gif

Och eftersom jag förhandsgranskade, så såg jag vad Askar, svarade, och kan inte annat än att hålla med. wub.gif
Klura
Inga, fy vad tråkigt för dig att komma tillbaka till den röran. sad.gif
Hoppas du kunde ta ett snack med din chef och förklara hur du kände.
Han borde ta och röja upp i kaoset och sen ställa en vas med vackra blommor på ditt bord.
Det verkar ju helt klart att du är oumbärlig för det företaget.
Inga från Närke
Jag blev faktiskt lovad extra hjälp från måndag om de kan hitta någon som är ledig. Men det är inte chef 1 som fixat det han är på semester utan chef 2. Det verkar ju som man är oumbärlig men det märks inte på lönen. Efter 35 år på samma plats har jag 16900,00 i månaden.
anna_rispan
Fy vad trist!!! jag blev riktigt arg när jag läste vad du hade skrivit Inga: hade varit skönt att häva allla kartonegr o arbetskläder rätt i knät på ansvarig o sagt tack för hjälpen. mad.gif

fast jag hade nog inte gjort så på riktigt...
askar
Jag tycker synd om dig Inga.
Efter så många år på samma arbetsplats och du har skött jobbet
så belönas du med minimilön. sad.gif

Har du ingen möjlighet att ta ett samtal med lönesättande chef?
Ta ett snack med han och berätta hur du upplever din arbetssituation
och faktum att du efter 35 år går på minimilön.

Om jag vore du... skulle jag inte ens försöka att komma ikapp
det som blivit liggande under din sjukdomstid.
Gör "dagens arbete" och låt det andra vänta tills hjälp anlänt.

Vet du Inga, det är just sådana (kvinnliga) trotjänare som du
som utnyttjas av arbetsgivare. sad.gif mad.gif
Inga från Närke
CITAT (askar @ 09-11-2006, 21:52)
Jag tycker synd om dig Inga.
Efter så många år på samma arbetsplats och du har skött jobbet
så belönas du med minimilön. sad.gif

Har du ingen möjlighet att ta ett samtal med lönesättande chef?
Ta ett snack med han och berätta hur du upplever din arbetssituation
och faktum att du efter 35 år går på minimilön.

Om jag vore du... skulle jag inte ens försöka att komma ikapp
det som blivit liggande under din sjukdomstid.
Gör "dagens arbete" och låt det andra vänta tills hjälp anlänt.

Vet du Inga, det är just sådana (kvinnliga) trotjänare som du
som utnyttjas av arbetsgivare. sad.gif  :angry:

Tyvärr så blir det ingen höjning eftersom de har beslutat om att jag skall gå i förtid så det är inte lätt att få högre lön då. Har från början haft dålig lön eftersom jag ingen utbildning har och då startade man med låg lön och eftersom det är procenthöjning för det mesta så blir det ju fortfarande låg lön.
Men i detta företaget som jag blev outsorsad (felstavat troligen)till har jag ändå i 2 års tid fått en höjning med dryga 1200:-/mån. men nu sista året fick jag bara 300:- vanliga %-höjningen. SIF-anslutna utan utbildning har dålig lön det är inte bara sjuksköterskor.

Jo man borde väl "maska" smile.gif lite men man är ju trotjänare och ansvarsfull tyvärr. Tack alla fall för all er sympati det värmer.
askar
Erfarenhet kan i många fall vara mer värt än utbildning. smile.gif

Kom att tänka på svärson, som visserligen har utbildning för sitt jobb
men han kände att han var underbetald och bad därför om personligt
samtal med chefen.
Resultatet blev +1.300kr/mån.
Anma
Vill gnälla över mig själv... Hur klantig kan man va??? I förrgår tappade jag min mobil, snyft! Min fina ljusblåa samsung...
Vi var på många ställen den dagen, vi som sällan är ute så mycket... Långpromis med hundarna på ett ställe vi inte brukar vara på, flera butiker här i Östhammar och till Forsmarks kärnkraftsverk. Där var vi till utkikstornet och fotade för att ALLA våra foton försvann från datorn när den krascha...(också nåt att gnälla över...) alla va och ta i, sommarens skörd iallafall, i maj brändes dom ner på skiva senast.
Har rännt runt på alla dessa ställen, utom forsmark då, dit ringde jag.

INGEN mobil nånstans!! Förmodligen har någon hittat den och tatt den... Kortet spärrade jag, men för att kunna spärra telefonen måste man ha den där koden från karongen. SUCK! Den fanns på stugan! Och vi har precis tagit upp båten... Det var bara att låna en liten eka och ro över till ön och hämta kartongen, för det nöjet ska dom inte ha att dom får en fungerande gratis telefon. Den ska spärras till vilket pris som helst! sad.gif mad.gif
anna_rispan
i dag blev jag missnöjd..... vet inte om jag kan förklara. men jag tycker att den ansvariga i frågan brustit i sitt ansvar. det blev en rätt kass dag. jag hade sett fram emot en välfylld dag med många bra erfarenheter med i bagaget. *blä*
Alba
Nu är jag såå irriterad så jag spricker snart.
Skrev en vänlig fråga i ett forum - inte Odla - inte ens ett trädgårdsforum, och får världens näbbigaste svar. Varför har man ett forum om man inte ids svara med vänlighet.
mad.gif mad.gif mad.gif
mekare
måste få gnälla lite
det är mörkt, jag är såå trött och så kommer rörmokaren att kosta minst 4 000 kr. ohmy.gif sad.gif bläää.
jag får väl önska mig det i julklapp.......
*Molly*
Är så jäkla trött på tjatet om att alla i Stockholm ska köpa/äga sina lägenheter. Nu ska också lägenheterna i de allmänyttiga(kommunala) bolagen bjudas ut till försäljning till hyresgästerna.
Alla VILL INTE eller KAN INTE köpa sin lägenhet för miljontals kronor!
Alla vill inte göra klipp och sälja sin lägenhet vidare för ännu fler miljoner om något år.
Var ska våra barn ta vägen om det inte finns lägenheter att hyra, ska de skuldsätta sig med miljonlån direkt de flyttar hemifrån?
Jag vill bo kvar i min hyreslägenhet med kommunal hyresvärd, vill inte köpa, vill inte göra klipp och vill inte ha mina grannar i en bostadsrättsförening som hyresvärd i framtiden,usch!!! sad.gif mad.gif
Kathy
Usch, jag vill gnälla över att jag vaknade med en &%¤#! huvudvärk/nackvärk imorse som håller på att fortplanta sig till axlarna. sad.gif
Och så ska jag jobba i eftermiddag/kväll. sad.gif sad.gif
Gillan
Och jag måste få gnälla över MSN. Jag fattar inte hur något kan fungera så dåligt som det. Mitt Msn leker katt och råtta med mig. Ibland syns jag, för det mesta inte. Ibland syns det att mina kontakter är där, ibland inte, trots att de är där. Det är frustrerande wacko.gif mad.gif wacko.gif
Reserv
Varför går saker sönder just när man ska använda dom??? blink.gif Symaskinen la av när den behövdes som mest......nu behövde jag en golvlampa för att kunna se tillräckligt bra, då går bulten av blink.gif som håller fast foten och stolpen mad.gif Något frustrerande kan jag juh lova mad.gif mad.gif
askar
och jag måste gnälla för att jag blir såååå förb. irriterad
när jag läser den här tråden.
Hädanefter får den vila för min del mad.gif

tycker jag iaf nu. rolleyes.gif
Gillan
CITAT (askar @ 30-11-2006, 20:43)

tycker jag iaf nu.  :rolleyes:

Får man vara så förmäten och fråga varför du känner så Agneta?
askar
CITAT (Evgeni @ 30-11-2006, 21:29)

tycker jag iaf nu.  rolleyes.gif

Jo så enkelt var det.. att jag var sååå glad
efter en så in i nordan jobbig timma
... loggar in och nästan högst upp på aktuella hittade jag den här tråden.

Det handlade bara om min känsla just då
och den har redan vandrat till det positiva . smile.gif
malin72
CITAT (askar @ 30-11-2006, 21:39)

och det var så glad tråden kom till och den växer i takt med....bra va???? smile.gif
Gillan
CITAT (malin72 @ 30-11-2006, 21:42)
CITAT (askar @ 30-11-2006, 21:39)

och det var så glad tråden kom till och den växer i takt med....bra va???? smile.gif

smile.gif biggrin.gif biggrin.gif Ja verkligen malin wub.gif

Agneta! Skönt och höra att det inte var värre än så wub.gif
evelina
Jag blir så sur på Sj! mad.gif

Jag har inte firat jul på 7 år med min stora son oftast för att han befunnit sig på andra sidan jordklotet men nu när han fått barn och mitt första
barnbarn har kommit, så skall dom åka upp till mig över julen.

Då tar Sj pga att det är jul 3500 kr istället för normalt vad det kostar 2000 kr.
Jag tänker också på alla ungdomar som pluggar på olika orter och ska hem till jul och inte har så mycket pengar.

Blir så ARG mad.gif
Kathy
Dag 2 med eländes värk i nacken och axlarna..... sad.gif sad.gif
Usch....
malin72
lessen att jag behöver gnälla lite på första advent wink.gif men jag känner mig lite lessen över att mina gardiner som skulle upp idag inte hann komma sad.gif

är det inte rätt konstigt att när (som nu) man ringer och ska beställa från jotex när katalogen kommer så är det slut...........
hur kan det komma sig jag ringde när den kom och dom sa att jag måste vänta till ca vecka 49 mad.gif mad.gif mad.gif så allt är klart i köket men inte gardiner med tillhörande duk, tyg till kökssoffan och paradhanduk..

jag som var så glad när jag satt och planerade hur det skulle se ut idag men men sad.gif
så nu har jag gnällt färdigt och hoppas på att dom kommer i veckan så det blir klart till andra advent smile.gif
Betty
CITAT (malin72 @ 03-12-2006, 14:06)
lessen att jag behöver gnälla lite på första advent wink.gif  men jag känner mig lite lessen över att mina gardiner som skulle upp idag inte hann komma sad.gif

är det inte rätt konstigt att när (som nu) man ringer och ska beställa från jotex när katalogen kommer så är det slut...........
hur kan det komma sig jag ringde när den kom och dom sa att jag måste vänta till ca vecka 49 mad.gif  :angry:  :angry:  så allt är klart i köket men inte gardiner med tillhörande duk, tyg till kökssoffan och paradhanduk..

jag som var så glad när jag satt och planerade hur det skulle se ut idag men men sad.gif
så nu har jag gnällt färdigt och hoppas på att dom kommer i veckan så det blir klart till andra advent smile.gif

Instämmer i ditt gnäll! Jag med har beställt nya julgardiner från Jotex som inte har kommit ännu.mad.gif Jag satte upp mina gamla julgardiner i stället för jag ska ha juliga gardiner när det är 1:a Advent. rolleyes.gif

Och så vill jag gnälla för att det spöregnar där ute! mad.gif mad.gif Det vill inte riktigt infinna sig någon julstämning när man handlar julklappar och regnet vräker ner på en. sad.gif
Blomstertanten
Inte bara gnäll , utan nu är jag heligt förbannad ! mad.gif
Vi är några grannar som har hållit på o slitit med en lokal, till alla hyresgäster , i flera veckor. Nu börjar det bli någotsånär klart (bara lite inköp av möbler kvar) med målande och fixande. Ny toalett och handfat har vi fått av bostadsbolaget, blev så fräsch ! När jag kliver in på toaletten vad upptäcker jag då ? Jo, någon har snott toasitsen !!!!!! ohmy.gif Den var tillomed inplastad så den va ju ny o fräsch. Men stjäla för sig själv ? För det kan man ju säga att nån gjort ! Troligast att det är någon i huset sleep.gif
Så nu har vi en nymålad toa med nytt fint porslin , men ingen toasits ! sad.gif
anna_rispan
ja det är dåligt. en nya toastits borde ju hyresvärden kunna ordna ändå. utan att man snor av en annan toalett
Betty
Ja, när vi bodde i lägenhet (för sju år sen) så fick man hämta ny sits gratis på "servicekontoret" - en gång/år.
Lady Hamilton
Och jag vill gnälla över att jag drog på mig en förskräcklig förkylning på resan över till Tyskland. Stod ute på däck och rökte utan jacka ett fler tal gånger...........Hur korkad får man vara wacko.gif
Så nu har mina stackars "gäster" på jobbet tvingats tvingats utstå att ta hjälp av en nattpersonal som varit utstyrd i munskydd, hanskar och som "stank" sprit lång väg.....(desinfektion) Tyvärr hade vi ingen vikarie som kunde ersätta mig Men nu skall jag försöka att "kurera" mig fram till Fredag, för sedan har jag inte tid att vara det minsta sjuk före den 22/12 Så håll tummarna för mig wub.gif
Betty
Håller självklart tummarna - och krya på dig! biggrin.gif
Eva i Höga
Gillar egentligen inte att man ska gnälla men nu känner jag mig verkligen långt ner. Min sons bil blev stulen inatt, exakt två år efter att min bil blev stulen och vi hade inbrott hemma. Dessutom fick vi imorse reda på att vår svåger har cancer. Nu är det inte roligt längre även om de flesta tråkiga sakerna är världsliga men ....
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Eva i Höga @ 12-12-2006, 14:05)
Gillar egentligen inte att man ska gnälla men nu känner jag mig verkligen långt ner. Min sons bil blev stulen inatt, exakt två år efter att min bil blev stulen och vi hade inbrott hemma. Dessutom fick vi imorse reda på att vår svåger har cancer. Nu är det inte roligt längre även om de flesta tråkiga sakerna är världsliga men ....

du har all anledning att gnälla.....
pejori
nu måste jag gnälla igen mad.gif mad.gif
jag hatar datorer!!!! mad.gif
den har bråkat för mej igen, och jag har varit duktig med backup på en extern hårddisk. rolleyes.gif
jätteduktig...lyckades också rädda över 5500 musikfiler till en annan dator.... smile.gif
sen blev det ren formatering på denna. wink.gif
ska lägga tillbaka mina saker från den externa...då är den inte läsbar!!!!! wacko.gif wacko.gif blink.gif mad.gif
allt är därmed borta...alla foton alla bilder allt... sad.gif sad.gif sad.gif
tio år, av foton och annat...borta bara.
Eva i Höga
Oj, kära nån! Man vill ju bara stampa på eländet!
pejori
stampa!!!!
jag slänger ut skiten för gott... mad.gif mad.gif
alla bilder på valparna...min resa...allt är borta...inte en bild/foto kvar..... sad.gif sad.gif sad.gif
ska aldrig mer ha dator....ska skaffa mej en hederlig kamera för pappersbilder... sad.gif sad.gif
anna_rispan
men men, är det helt kört?? finns det ingen räddning alls??? hemskt att förlora alla bilder... sad.gif
Betty
CITAT (pejori @ 13-12-2006, 11:20)
ska lägga tillbaka mina saker från den externa...då är den inte läsbar!!!!! wacko.gif  wacko.gif  blink.gif  mad.gif
allt är därmed borta...alla foton alla bilder allt... sad.gif  sad.gif  sad.gif

Stackars dig Jag skulle kontaktat en datafirma och hört mig för om det verkligen inte går att fixa den på nåt sätt innan jag kastade bort den - absolut värt ett sista försök tycker jag.

Tips: Önska dig en CD-brännare i julklapp så kan du bränna och spara backup-skivor i stället.
pejori
vet ej...den är på verkstad nu...svindyrt...men kanske dom kan rädda en del....valpbilderna är inte sparade någonstans mera och bilderna på min gamla hund, är otroligt viktiga.... sad.gif sad.gif
min resa till marocko ville jag gärna ha kvar också...
just nu är det bara skit här...men hoppet är det sista som sviker... sad.gif sad.gif
netaave
CITAT (pejori @ 13-12-2006, 11:27)
stampa!!!!
jag slänger ut skiten för gott... mad.gif mad.gif
alla bilder på valparna...min resa...allt är borta...inte en bild/foto kvar..... sad.gif sad.gif sad.gif
ska aldrig mer ha dator....ska skaffa mej en hederlig kamera för pappersbilder... sad.gif sad.gif

LUUUGN det är klart att det går och göra den läsbar, grejerna finns ju där.
Har du bredband? Support till bredbandet du kan ringa isf.
pejori
CITAT (Betty @ 13-12-2006, 11:33)
ska lägga tillbaka mina saker från den externa...då är den inte läsbar!!!!! wacko.gif  wacko.gif  blink.gif  mad.gif
allt är därmed borta...alla foton alla bilder allt... sad.gif  sad.gif  sad.gif

Stackars dig Jag skulle kontaktat en datafirma och hört mig för om det verkligen inte går att fixa den på nåt sätt innan jag kastade bort den - absolut värt ett sista försök tycker jag.

får hem den ikväll igen....just nu ser det mörkt ut.... sad.gif
men jag hoppas.... huh.gif
anna_rispan
det är ett problem det där. man borde antagligen bränna ner bilderna på cd-skivor också. usch tänk om datorn skulle paja o allt försvann. ska diskutera med sambon när han är hemma igen!!
pejori
CITAT (anna_rispan @ 13-12-2006, 11:37)
det är ett problem det där. man borde antagligen bränna ner bilderna på cd-skivor också. usch tänk om datorn skulle paja o allt försvann. ska diskutera med sambon när han är hemma igen!!

det var för att slippa flera hunda CD-skivor jag har en extern disk....
jag blir så trött sad.gif
Gillan
nu måste jag gnälla igen mad.gif  :angry:
jag hatar datorer!!!! mad.gif
den har bråkat för mej igen, och jag har varit duktig med backup på en extern hårddisk. rolleyes.gif
jätteduktig...lyckades också rädda över 5500 musikfiler till en annan dator.... smile.gif
sen blev det ren formatering på denna. wink.gif
ska lägga tillbaka mina saker från den externa...då är den inte läsbar!!!!! wacko.gif  :wacko:  :blink:  :angry:
allt är därmed borta...alla foton alla bilder allt... sad.gif  :(  :(

Håller allt jag hinner med för att det ska få ett lyckligt slut Pejori wub.gif

Speciellt bilderna måste ju vara viktiga. Musiken går ju på nåt sätt att återställa rolleyes.gif
AnitaO
stampa!!!!
jag slänger ut skiten för gott... mad.gif  :angry:
alla bilder på valparna...min resa...allt är borta...inte en bild/foto kvar..... sad.gif  :(  :(
ska aldrig mer ha dator....ska skaffa mej en hederlig kamera för pappersbilder... sad.gif  :(

Dom bilder som ligger ute på nätet kan man ju i alla fall tanka ner igen på sin dator.
anna_rispan
CITAT (pejori @ 13-12-2006, 11:47)
CITAT (anna_rispan @ 13-12-2006, 11:37)

det var för att slippa flera hunda CD-skivor jag har en extern disk....
jag blir så trött sad.gif

oj oj oj, ja bilder tar ju plats så är det nog.... det svåraste med digitala bilder är ju som jag märkt att det blir så många o så tar jag mig inte tid att sortera bort alla som är dåliga...
pejori
tack anita!!!!!
en del att få tillbaka ialla fall... smile.gif
Gillan
CITAT (AnitaGg @ 13-12-2006, 12:07)
stampa!!!!
jag slänger ut skiten för gott... mad.gif  mad.gif
alla bilder på valparna...min resa...allt är borta...inte en bild/foto kvar..... sad.gif  sad.gif  sad.gif
ska aldrig mer ha dator....ska skaffa mej en hederlig kamera för pappersbilder... sad.gif  sad.gif

Dom bilder som ligger ute på nätet kan man ju i alla fall tanka ner igen på sin dator.

Jag misstänker Anita, att du inte menade nåt illa. Och har heller inte en aning om hur du burit dig åt, men det finns bilder i den tråden du plockade fram som ligger i privata album, som nu kommer till allmän beskådan.

Det är alltså alla Odlaiters album som ligger där.

Förstå mig rätt nu. Det är alltså så att om du går direkt till mitt album, den vanliga vägen, behöver du lösenord för att ta dig in i det som kallas privat. Men i den här tråden så finns de med mot min vilja sleep.gif wink.gif. Och det tycker inte jag är rätt.

Som sagt var, jag förstår inte hur du bar dig åt, men så är det i alla fall.

Nu har jag gjort en kopia på det här och skickar till forumansvariga för att det ska bli borttaget.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon