Full version: gnäll för alla
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
anna_rispan
nej nu skojar ni!!!! hahahahahahahaha. det är helt sanslöst!! laugh.gif
cic
Jag vill gnälla på att det inte är någon skillnad på gnälltråden och svammeltråden. mad.gif

Å så vill jag gnälla på att verkstaden vill ha min bil i 3 veckor. För en sketen liten buckla på vänster bakskärm. Vad kan ta sån tid? blink.gif
Alba
Grrr - sitter och försöker göra uppdateringar i Microsoft. Har haft flera avbrott och fått fel.medd. att uppdateringarna saknas - men det går ju inte uppdatera !!!!!!

wub.gif mad.gif wink.gif
Betty
Jag vill gnälla på att Sökfunktionen här på forumet verkar ha hängt sig. mad.gif
Farbror Blå
hur kan man gnälla p¨å att folk har liknande bilder??
brist på fantasi när det finns så mycke skit att gnälla över!

jag har åkt på 1200 i böter(för fort)
jag är snart 40
jag är hungrig(ingen lunch)
Rossi
CITAT (Farbror Blå @ 20-10-2006, 14:33)

jag är snart 40

Försvann lunchpengarna till boten .....? sleep.gif
Farbror Blå

ja men i gengäld:
det där med att försöka hinna hem fick jag ju äta upp.. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Rossi
CITAT (Farbror Blå @ 20-10-2006, 14:37)

ja men i gengäld:
det där med att försöka hinna hem fick jag ju äta upp.. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ja, så vad gnäller du över?! laugh.gif biggrin.gif
Farbror Blå
inte fått nån skånsk kram idag rolleyes.gif sad.gif
Magdis

jag är snart 40

Tack Farbrorn! smile.gif Man kan väl inte hjälpa att man har samma smak...fast jag får erkänna att jag nästan sett fel själv ibland också! wub.gif

stackars stackars dig då...böter o ingen lunch! Kör lite saktare när du ska hem, det kan ju vara halt också. wub.gif
Farbror Blå

tack, ska försöka!
Slog ju säönder bilden för tre år sen på hemvägen , så jag tar det för det mesta rätt lugnt
Rossi
CITAT (Farbror Blå @ 20-10-2006, 14:38)

Ah, där kom den verkliga anledningen!

Kraaaam, farbrorn! wub.gif
Magdis

I så fall måste jag också gnälla, det har inte jag heller fått! När jag tänker efter har jag nog aldrig fått det...usch vad det är synd om mig! sad.gif
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-10-2006, 14:46)
inte fått nån skånsk kram idag rolleyes.gif  :(

I så fall måste jag också gnälla, det har inte jag heller fått! När jag tänker efter har jag nog aldrig fått det...usch vad det är synd om mig! sad.gif

Ah, har du glömt mina kramar?!

Nåja, jag är frikostig idag så här kommer en kram till dig också! wub.gif

Trevlig helg!
Magdis
CITAT (Rossi @ 20-10-2006, 14:48)
inte fått nån skånsk kram idag rolleyes.gif  sad.gif

Trevlig helg!

Ååh..du har rätt, jag har nog fått av dig förut! hur kunde jag glömma? wub.gif Tack tack...skickar tillbaka några norrländska kramar...med iskall kind för det har kommit lite pudersnö här idag. smile.gif
Betty

Rätt åt dig, lätta på blyfoten! sad.gif
pejori
nu ska här gnällas minsann mad.gif mad.gif
har haft problem med fötterna, och fick tipset aqtt testa plåster mot förhårdnader mad.gif
gjorde det...och när jag tog bort deom, följde huden med plåstret av foten mad.gif mad.gif mad.gif
all hud är kritvit och död, och beter sig som skavblåsor...den släpper ner till köttet wacko.gif wacko.gif wacko.gif
nu är mina fötter inte hårda och torra mera, så dom hjälpte...men ska man få stora köttsår av dom? wacko.gif wink.gif
pejori
mera gnäll
har fått hjälp med att rensa blommor av katterna, så nu är min dataskärm genomvattnad också..... wacko.gif wacko.gif
får köpa ny skärm, för den gamla har tat slut laugh.gif laugh.gif sad.gif sad.gif
Stussi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-10-2006, 14:53)
...med iskall kind för det har kommit lite pudersnö här idag. smile.gif

Jag vill också ha snö!! Här har det spöregnat i två dagar nu! mad.gif
Alba
Min gamla dator - vad än jag kollar så krävs nyare än Windows 98.
Jag blir så irriterad - men det är ju egentligen inte datorns fel.

wink.gif mad.gif
askar
!

jag är snart 40
[/b]

Fick du rabatt ?
1.500 borde det väl vara wink.gif

Fortkörning på 70/90/110-väg:
1 - 10 km/h 800, höjs till 1.500 kr
11 - 15 km/h 1.000, höjs till 2.000
16 - 20 km/h 1.200, höjs till 2.400
21 - 25 km/h 1.400, höjs till 2.800
26 - 30 km/h 1.600, höjs till 3.200
31 - 35 km/h 1.800, höjs till 3.600 och indraget körkort
36 - 40 km/h 2.000, höjs till 4.000 och indraget körkort

Reserv

Trevlig helg!

Jag har inte fått vare sig Norrländska eller Skånska kramar idag sad.gif Men jag överlever ändå, får krama lillan istället rolleyes.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 20-10-2006, 18:35)

Trevlig helg!

Jag har inte fått vare sig Norrländska eller Skånska kramar idag sad.gif Men jag överlever ändå, får krama lillan istället rolleyes.gif

Då får du en norrländsk kram här nu...inte med iskall kind längre utan med blossande varm efter kryddig italiensk köttfärsgratäng och varm fleece-morgonrock. Kraaaaaam!
Reserv
Tack den värmde wub.gif kom juh på att jag fick en skånsk i morses rolleyes.gif
Alba
Vad är det för skillnad på en skånsk och en norrländsk ?
biggrin.gif wacko.gif wink.gif
Reserv
CITAT (Alba @ 20-10-2006, 19:59)

blink.gif wacko.gif unsure.gif Tja säg det......men skillnaden känns inombords rolleyes.gif wub.gif
Magdis

Skillnaden är väl att om man kommer direkt utifrån är den norrländska lite kallare. biggrin.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 20-10-2006, 20:04)
biggrin.gif  :wacko:  ;)

blink.gif wacko.gif unsure.gif Tja säg det......men skillnaden känns inombords rolleyes.gif wub.gif

Och hur kändes det då? rolleyes.gif Du kan få en vitlökspuss också om du vill! tongue.gif
Magdis
Nää nu måste jag gnälla över mina krämpor igen! wub.gif Magen hänger ner och spänner över höftbenen så att det känns som ett resårband där hela tiden. Det gör ondare och ondare och det hjälper inte hur jag än försöker sitta.
Magdis
Om ingen annan gnäller så får jag väl fortsätta själv då! rolleyes.gif
Precis när jag höll på att stänga ner datorn och lägga mig vid midnatt ungefär så hör jag hur dottern gråter och ropar på mamma från sin säng. När jag kommer dit ligger hon i världens spya, hela sängen är genomblöt och hela hennes långa hår och halva ungen är indränkt i spya. sad.gif Ner i badkaret och duscha av henne och tvätta håret, bar henne till vår säng och ställde en balja bredvid henne i sängen och sa att så fort du känner att du måste spy så måste du böja dig över den. Tar sängkläderna och försöker skölja av dem i badkaret och torka av det värsta från hennes madrass. Hinner inte klart med det förrän jag hör att hon kräks igen....har hon böjt sig över baljan tro...nej hon "glömde". Ligger på rygg och har spytt ner både dubbelsängen och hela sitt hår igen. sad.gif

Åter ner i badkaret och sen försöka sanera våran säng...varför måste det alltid hamna på både lakan, täcke och kudde och gärna över på nästa madrass också trots att det är en meters avstånd? sad.gif

Resten av natten kom hon ihåg att böja sig över baljan iallafall och ack så mycket lättare det går då. Nu gruvar jag mig hemskt för jag vet hur vidrigt dödssjuk man blir av att ha magsjuka som höggravid. sad.gif Sist gick jag ner 3 kg över en natt.
anna_rispan
aj aj aj det låter riktigt jobbigt. hoppas att du klarar dig utan magsjuka.
pejori
nu ska här gnällas minsann wacko.gif wacko.gif
nu är jag så arg, på kattungeskrället så snart blir hon en "soffdyna" istället.... mad.gif
EN...fluga räckte för att rasa ner mina blomhyllor i köket.....
nu torkar jag jord!!!! mad.gif mad.gif

tror ni det blir mycket jord av dom här?????? wink.gif blink.gif wacko.gif wub.gif
Magdis
Oh no! Rasade alltihop ner? sad.gif Jag är ganska glad att jag inte har några husdjur.
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-10-2006, 17:29)
Oh no! Rasade alltihop ner? sad.gif Jag är ganska glad att jag inte har några husdjur.

japp...dom två översta tog med ig den nedersta blink.gif blink.gif
jag sopar och sopar och sopar..... blink.gif
askar
och katten är i livet ännu unsure.gif

laugh.gif

nej inget att skratta åt... jag skulle nog gråtit
och bannat omvartannat. sad.gif mad.gif

Ska din otur aldrig ta slut.
Jag skickar massor med Turpulver...
du känner när det landar. smile.gif
pejori
CITAT (askar @ 24-10-2006, 17:55)
och katten är i livet ännu unsure.gif

laugh.gif

jadå...hon lever ännu, men inte flugan wub.gif
eftersom det "stora" var upptaget redan, så kallas hon "det lilla aset " idag wub.gif wub.gif smile.gif
yenny
Å nej!! jag hade nog blivit aningens galen på katten mad.gif
Hoppas inget gick sönder bara.
Reserv
Tur att man faktiskt kan förlåta både dom stora och små asen. Fast man har svårt att tro det när man står mitt i förödelsen sad.gif wacko.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 24-10-2006, 18:38)
Tur att man faktiskt kan förlåta både dom stora och små asen. Fast man har svårt att tro det när man står mitt i förödelsen sad.gif wacko.gif

o ja...det är tur att man har ett förlåtande sinnelag laugh.gif laugh.gif laugh.gif
annars hade hon varit fina vintervantar nu ohmy.gif

och nej Yenny...ingen hoya blev förstörd som tur var.... smile.gif
Gillan
CITAT (pejori @ 24-10-2006, 17:19)
nu ska här gnällas minsann wacko.gif  :wacko:
nu är jag så arg, på kattungeskrället så snart blir hon en "soffdyna" istället.... mad.gif
EN...fluga räckte för att rasa ner mina blomhyllor i köket.....
nu torkar jag jord!!!!  :angry:  :angry:
[IMG]tror ni det blir mycket jord av dom här?????? wink.gif  :blink:  :wacko:  :wub:

Grrrr! Fytt i fasen säger jag bara wub.gif

Det är vid såna tillfällen som det inte räcker med att kalla dem as. Då blir det lite mer likt: Åhh, du din förb***ade, jäkla KF ( vilket är en väldigt söt förkortning på ett väldigt fult ord rolleyes.gif ).

Men du fick ju städat igen i alla fall smile.gif laugh.gif laugh.gif ( som om du inte skulle göra det tillräckligt rolleyes.gif )
yenny
CITAT (pejori @ 24-10-2006, 19:15)
och nej Yenny...ingen hoya blev förstörd som tur var.... smile.gif

Vilken tur biggrin.gif
Reserv
Efter flera dagars pulserande huvudvärk, så har jag lyckats bita ihop så förbannat dumt så en tand gick av igår sad.gif 1000:- kostade den huvudvärken, och det gör juh knappast så värken släpper. huh.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 25-10-2006, 09:59)
Efter flera dagars pulserande huvudvärk, så har jag lyckats bita ihop så förbannat dumt så en tand gick av igår sad.gif 1000:- kostade den huvudvärken, och det gör juh knappast så värken släpper. huh.gif

Sabla otur sad.gif
En olycka kommer sällan ensam.
Själv kan jag väl gnälla över att jag lyckats att bita sönder lagningar 2 gånger när jag har ätit Dumleklubba laugh.gif
Irene i Enskede
CITAT (pejori @ 24-04-2006, 13:34)
ska ju flytta och behöver kasta en massa som bara ligger blink.gif blink.gif

Kan du inte annonsera linneskåpet på webben så kommer någon och hämtar det alldeles gratis, du kanske till och med får en tia för det?
rolleyes.gif
mekare
har igen tackat ja till jobb som inte är mitt problem - f-n ta mig sad.gif
måste lära mig - inte mitt problem får någon annan lösa.
Betty
Vaknade igår med en hejdundrande huvudvärk som inte gav med sig på hela dan och kvällen - trots värkpiller, promenad och vila. Gick och la mig med samma dunkande huvudvärk. Gissa vad jag vaknade med i morse (förutom med min man då...)? Jo, samma förbenade huvudvärk! sad.gif
Reserv
CITAT (Betty @ 25-10-2006, 11:11)
Vaknade igår med en hejdundrande huvudvärk som inte gav med sig på hela dan och kvällen - trots värkpiller, promenad och vila. Gick och la mig med samma dunkande huvudvärk. Gissa vad jag vaknade med i morse (förutom med min man då...)? Jo, samma förbenade huvudvärk! sad.gif

Undra om det är nåt som går?? unsure.gif Hörde av en granne att hon gått så i flera dar hon med sad.gif Jag har tagit tabletter, men inte fasen hjälper dom inte huh.gif
Betty
CITAT (Reserv @ 25-10-2006, 11:15)

Undra om det är nåt som går?? unsure.gif Hörde av en granne att hon gått så i flera dar hon med sad.gif Jag har tagit tabletter, men inte fasen hjälper dom inte huh.gif

Hur många dagar sitter värken i? Eller har du kvar din ännu? unsure.gif
Hoppas bara att det inte är början till influensa... de har ju inte börjat vaccinera oss ännu, får vänta en vecka till på det - minst.
Reserv
CITAT (Betty @ 25-10-2006, 11:37)

Hoppas bara att det inte är början till influensa... de har ju inte börjat vaccinera oss ännu, får vänta en vecka till på det - minst.

Huvudvärken har jag haft nån vecka, men igår va´den spyframkallande hemsk wacko.gif Den jävulusiska huvudvärken sitter i dag också.....känns som det bara skulle kunna va´döden som skulle kunna ta bort den just nu sad.gif Grannen mår bättre nu efter dryga veckans värk, men är fortfarande öm och tung i huvet
Betty
CITAT (Reserv @ 25-10-2006, 11:46)
CITAT (Betty @ 25-10-2006, 11:37)

Huvudvärken har jag haft nån vecka, men igår va´den spyframkallande hemsk wacko.gif Den jävulusiska huvudvärken sitter i dag också.....känns som det bara skulle kunna va´döden som skulle kunna ta bort den just nu sad.gif Grannen mår bättre nu efter dryga veckans värk, men är fortfarande öm och tung i huvet

Stööööön!!! - vad det där lät jobbigt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon