|
Full version: gnäll för alla
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
CITAT (yenny @ 28-04-2006, 22:00) ..............hpfhmmmm..........  (  )
CITAT (katah @ 28-04-2006, 20:48) ni är för gulliga... att det fanns en tråd där man kan gnälla i lung o ro... nu kommer det! jag har ont även i vardags... men just nu har något som liknar nackspärr och har legat förra helgen helt bankad i sängen med huvudvärk... Konsekvensen blir att ungar får fixa sin mat... hur ser det ut i köket? gubben jobbar med båten... syns knappast här... Veckostädningen ?????? och HELA MIN trädgård väntar på mig ... skriker !!!! Lökar ska ner, gräset ska krattas och Klippas om ett par dagar... tujan ska klippas ( 120 st) Hästskit ska bredas ut överallt.... liten murbygge... hallonstolpar... andra stolpar... ahhhhh... jag som trodde att i år skulle jag kunna ta ett lungt tempo i år....nejjjjjjjjj nu blir dett tajt ändå... Vi ska inte prata vad jag ska göra med växthuset.... olja golvet, plantera tomater, physalis, gurka.... alla bara väntar på att bli planterade i sina hinkar... värmen är här. äntligen och sedan kan jag inte vara med men det var bra att kunna skriva av mig lite i allafall  Hujeda, mig, det där lät som en riktig gnälltråds...... jag vet inte vad  , Men gnälligt var det
Gossen Ruda
28-04-2006, 20:14
CITAT (Gossen Ruda @ 28-04-2006, 21:14) Ok cic, du har visat att du kan se sur ut också. Ok! Vart har hon visat det  , Upp till bevis. annars är det inte med sanningen äverensstämmande Och då tror vi inte på´t.....så det så
CITAT (Gossen Ruda @ 28-04-2006, 22:14) Du kan istället tussa hunden på kattdj---ln som varit uppe och gått på min bil med leriga tassar. Den katten lever farligt. :angry: :angry: :angry: Du får väl låta bli att parkera bilen precis där katten har sitt vandringsstråk.
*Felix matte*
28-04-2006, 21:26
CITAT (Gossen Ruda @ 28-04-2006, 21:14) Ok cic, du har visat att du kan se sur ut också. Du må i nåder återställa hästegnägget. Beträffande erbjudandet om att bli hundbiten så avstår jag gärna. Du kan istället tussa hunden på kattdj---ln som varit uppe och gått på min bil med leriga tassar. Den katten lever farligt. :angry: :angry: :angry: Moahahahaha!! Smutsiga kattassar.. Där fick du för att du gnäller på min avatar.. CITAT Nä,men, förlåt, jag såg den just Herre min skapare , Byt genast tillbaka Det är en order Jag ska fundera på det..
*Felix matte*
28-04-2006, 23:03
CITAT (LadyG @ 28-04-2006, 23:54) Nu ska jag gnälla ordentligt: Jag hittar inte godnatt-tråden!!!! :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:
%¤%¤&%¤/&%(/&%&¤#" också. HÄRär den
CITAT (Felix matte @ 29-04-2006, 01:03) CITAT (LadyG @ 28-04-2006, 23:54) HÄRär den  Men det var då ett &%¤&%¤ sätt, komma här och vara hjälpsam och göra folk glada mitt i ett rejält gnäll  jag menar
*Felix matte*
29-04-2006, 05:56
CITAT (LadyG @ 29-04-2006, 00:58) CITAT (Felix matte @ 29-04-2006, 01:03) CITAT (LadyG @ 28-04-2006, 23:54) HÄRär den  Men det var då ett &%¤&%¤ sätt, komma här och vara hjälpsam och göra folk glada mitt i ett rejält gnäll  jag menar  Hjälpsam  .. nähädu... ville bara få bort dig härifrån (  )
Gossen Ruda
29-04-2006, 06:41
Jaha, så kattpromenaden var nån slags hämnd! Ok, jag skall flytta bilen. Åtminstone tillfälligt för nu åker jag till sommarstugan över helgen. Skall bli skönt att slippa allt gnäll och dessutom behöver min begynnande musarm få något annat att göra. Gnäll på er alla.  (  )
CITAT (Gossen Ruda @ 29-04-2006, 08:41) Jaha, så kattpromenaden var nån slags hämnd! :angry: Ok, jag skall flytta bilen. Åtminstone tillfälligt för nu åker jag till sommarstugan över helgen. Skall bli skönt att slippa allt gnäll och dessutom behöver min begynnande musarm få något annat att göra. Gnäll på er alla.  :angry: (  ) Självklart var kattpromenaden en hämnd. Bra att du flyr stan och åker ut till landet och sitter där, istället för att sitta och gnälla här. Jag ska också fly till landet i helgen, så jag slipper jag läsa om allt gnäll och desssutom så slipper ni mitt gnäll.  (  )
Bra att du flyr stan och åker ut till landet och sitter där, istället för att sitta och gnälla här. Jag ska också fly till landet i helgen, så jag slipper jag läsa om allt gnäll och desssutom så slipper ni mitt gnäll.  (  )[/QUOTE] Jaha, och vart har ni tänkt er att jag ska ta vägen då  , Jag boooor ju redan på landet  , . Ni tycker kanske att jag ska åka in till den där stinkande stan
Men varför blir det så där knäppt ibland
kristerh
29-04-2006, 10:00
Nu vill jag oxså hänga på o gnälla lite, jag vill gnälla på meteorologerna som inte kan säga vad det blir för väder från ena dagen till den andra  tex sade de bara för några dagar sedan att nu till helgen skulle det bli varmt o vackert väder i hela landet  och nu på morgonen är det helt andra toner, regnigt i södra sverige och soligt o fint i norr (grattis) slutkontentan av mitt gnäll: ska det vara så förb... svårt att säga vilket väder det ska bli krister
Biggan_
29-04-2006, 11:00
Maggan H
29-04-2006, 11:48
 Vad ni gnäller för ingenting, tänk på mig, jag har det värst-nu ska vi snart iväg på bröllop och mina nya stövletter får jag så ont i fötterna av och de enda andra bruna skor jag har klämmer som f-n, SÅ JAG RISKERAR ATT FÅ GÅ PÅ STRUMPLÄSTEN PÅ BRÖLLOPET!!
Margith
29-04-2006, 14:38
CITAT (pejori @ 29-04-2006, 14:09) skönt med en riktig gnällkärring, så jag slipper gnälla själv....  :angry: :angry: Vem tror du att du är??  Här gnäller vi på så vi nästan storknar och sen sitter du och "bestämmer" vilka som gnäller så det passar en "riktig" gnällkärring Hoppas att det både snöar och haglar på er i södern, själv tänker jag gå ut och köra igång grillen för första gången i år! Och, nej... tänk inte ens tanken... jag avskyr genomstekt kött, så här bränns inga oxfiléer
*Felix matte*
29-04-2006, 15:01
Jag vill gnälla på att idag var vi "på rullande fot" redan före elva for till brorsa och svägerska och fikade och surrade ett tag och sedan till dotter m.fam och fortsatte ha trevligt hemma först kl 3 och nu är jag nyäten... maten smakade aaaldeles för bra så magen spränger och ögonen går i kors = sovdags:(
ninnisky
29-04-2006, 16:18
CITAT (Margith @ 29-04-2006, 15:38) Och, nej... tänk inte ens tanken... jag avskyr genomstekt kött, så här bränns inga oxfiléer :P Medium rare med tendens till rare -- det är det som gäller här också
ninnisky
29-04-2006, 16:30
CITAT (ninnisky @ 29-04-2006, 17:18) CITAT (Margith @ 29-04-2006, 15:38) Och, nej... tänk inte ens tanken... jag avskyr genomstekt kött, så här bränns inga oxfiléer  Medium rare med tendens till rare -- det är det som gäller här också  hoppsan det kom med en  menar naturligtvis  eftersom folk aldrig fattar att man kan äta rött/rosa kött
Då vill jag gnälla över att ni äter kött överhuvudtaget.. Vi i väst överkonsumerar kött. Ät mer grönsaker!
Linda_A
29-04-2006, 17:46
Gnäller och muttrar en massa på att jag inte har någon kamera!!!!! Ge mig en nu!! Gnäller på min förra kamera med som inte har vettet att vara hel!!!!
morellen
29-04-2006, 19:25
Vill klaga på det här hällregnet som pågår utanför mitt fönster... Det är faktiskt orättvist med regn när man är höggravid och inte kan springa till närmsta skydd utan måste vagga igenom regnskuren och bli genomsur...
zaaritha
29-04-2006, 20:50
Varför äta rött eller rosa kött? Ät det rått--direkt!
CITAT (zaaritha @ 29-04-2006, 21:50) Varför äta rött eller rosa kött? Ät det rått--direkt!  å fy... va äckligt
zaaritha
29-04-2006, 20:54
Jag inbillar mej att det är farligare att äta rött eller rosa kött! Jag tycker att det är otäckt!
CITAT (zaaritha @ 29-04-2006, 22:50) Varför äta rött eller rosa kött? Ät det rått--direkt!  det är ingen sport i att äta det rått.... lite slit ska det vara....
Nu har jag suttit här och svarat alla gnällspikar på en och samma gång, Och vad 17 tror ni hände Det försvann när jag tryckte på skicka! Å, det var bröllop i strumplästen, välstekt eller rått råttkött. Å, det har regnat och spöa, och en del har säkert haft nån äcklig gammal sol också  , vad vet jag. Men sen kommer det värsta av alltihop pejori!! Först bjuder hon in mig till att "göra stan" Sen talar hon om för mig att det inte är nån ide´ att jag kommer,.... för att jag är för skitig och ändå inte blir insläppt Och inte nog med det!! Tror ni hon är vaken nu Självklart inte, hon är bara vaken när jag sover
Gloriana
30-04-2006, 09:06
Vädret, jag klagar så det dånar på vädret. Jag har aldrig varit med om en så eländigt lång vinter och när våren äntligen kommer så är det sol om jag jobbar och kallt och regn om jag inte gör det. Hela trädgården behöver mina omsorger och det är ju ingen idé för så fort jag går ut börjar det regna. Och bina, mina stackars små bin, har jag fått stödfodra och ute är de knappt alls. Detta är en klagevisa över denna kalla och blöta vår!
Ge mig SOOOOOOOOOOOOOL!
CITAT (Evgeni @ 30-04-2006, 02:27) Nu har jag suttit här och svarat alla gnällspikar på en och samma gång, Och vad 17 tror ni hände Det försvann när jag tryckte på skicka! Å, det var bröllop i strumplästen, välstekt eller rått råttkött. Å, det har regnat och spöa, och en del har säkert haft nån äcklig gammal sol också  , vad vet jag. Men sen kommer det värsta av alltihop pejori!! Först bjuder hon in mig till att "göra stan" Sen talar hon om för mig att det inte är nån ide´ att jag kommer,.... för att jag är för skitig och ändå inte blir insläppt Och inte nog med det!! Tror ni hon är vaken nu Självklart inte, hon är bara vaken när jag sover  visst ska du komma till stan vi får ju skriskorna hit ju..... solen var det någon som stal, och gömde väl..... fin valborg över hela landet..in my ass och gillan...jag sover inte...så det så...
CITAT (pejori @ 30-04-2006, 10:09) och gillan...jag sover inte...så det så...  Nu nä  ........
morellen
30-04-2006, 16:32
inga människor går väl ut i det här vädret? skitväder... Jag vill ut och kika på vårblommor men då blir man ju dränkt
nackspärren lättar.. .men ett av barnen blev sjuk i morse... hög feber och astma. Det är sååååå rolig kombination Det varar vanligtvis en vecka eller så.... sååå mycket jobbar man på trädgården.... och det kommer att ta minst en vecka till innan mannen min ens upptäcker att det finns något annat på planeten än båten och dess vårrustning!!!  Älskar den båten  och hjälper gärna till, men jag har inga ambitioner att den ska vara sjöklar denna vecka... det duger utmärkt om 2-3 veckor också! så att man skulle hinna peta lite på trädgården med. Men men , som sagt, det regnar heeeeela helgen och vi firar här med kungen och kokhetbarn. De som är friska vill se harry potter, plaah  , vilken feststemning!!! Ska jag slänga ut allihopa för att sjunga vårsånger ändå? Den sjuke skulle i alla fall bli lite svalare  ?
CITAT (katah @ 30-04-2006, 17:43) nackspärren lättar.. .men ett av barnen blev sjuk i morse... hög feber och astma. Det är sååååå rolig kombination Det varar vanligtvis en vecka eller så.... sååå mycket jobbar man på trädgården.... och det kommer att ta minst en vecka till innan mannen min ens upptäcker att det finns något annat på planeten än båten och dess vårrustning!!! Så här långt är det bra. CITAT Älskar den båten wub.gif och hjälper gärna till, men jag har inga ambitioner att den ska vara sjöklar denna vecka... det duger utmärkt om 2-3 veckor också! så att man skulle hinna peta lite på trädgården med.
Men men , som sagt, det regnar heeeeela helgen och vi firar här med kungen och kokhetbarn. De som är friska vill se harry potter, plaah wacko.gif , vilken feststemning!!! smile.gif
Ska jag slänga ut allihopa för att sjunga vårsånger ändå? Den sjuke skulle i alla fall bli lite svalare rolleyes.gif Vad är detta för dåligt gnäll? Fullt med  och  och  . Lägg av med det. Och så vill jag gnälla på att man inte får med smileysarna när man "klistrar in" ett citat. Skitdumt.
CITAT (Gloriana @ 30-04-2006, 10:06) så är det sol om jag jobbar och kallt och regn om jag inte gör det. ! jag gnäller för att du överhuvutaget går hem va lite solidarisk vetja o stanna på jobbet så alla andra kan få lite sol  ops flåt
*Felix matte*
30-04-2006, 18:37
Jag vill (inte) gnälla på solen som strålat sååå vackert sen inatt  Å så måste jag så klart gnälla på att den vackra vita snön snart är ett minne blott
morellen
30-04-2006, 20:01
jag vill gnälla på den här bebisen igen... den bara retas - skall det aldrig bli dags???
mammafia
01-05-2006, 07:37
nu ska jag gnälla lite också  , jag har fått en varbula i munnen och tandvärk  känns inte alls kul  .Ingen blomjord hemma heller så jag kan inte fylla pallkragarna  karln jobbar till 18.00 så inte f**n blir det nån jord idag.... Det finns massor jag kan gnälla på men ni skulle inte orka höra
Jag tänker gnälla på att det är ett fullständigt skitväder ute Sen är jag förb****t trött på att gnälla Det är inget inspirerande längre  , Bläää.......
Nu är jag trött... har jobbat hela helgen och hjälpt brorsan att flytta idag.. i morgon jobbar jag igen och fyra dagar till... innan jag får ledig helg... Tror ni inte killen min sitter i telefon och bjuder hit kompisarna på middag  tack o lov att de tackade nej.. phu! (hur fasiken tänker han utan att fråga mej först? )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|