Full version: gnäll för alla
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
Snöflinga
CITAT (ninnisky @ 14-12-2006, 17:41)
Krya på Dig Agneta - saknar Dig också! Blev faktiskt lite orolig när jag inte sett några inlägg på länge........ mer än någon dag eller så wub.gif wub.gif

Instämmer i allt ... har också undrat huh.gif Krya på dej och kom igen när du orkar ... kram wub.gif
faith
Helt otroligt! ohmy.gif
askar
CITAT (Snöflinga @ 14-12-2006, 18:32)
CITAT (ninnisky @ 14-12-2006, 17:41)
Krya på Dig Agneta - saknar Dig också! Blev faktiskt lite orolig när jag inte sett några inlägg på länge........ mer än någon dag eller så wub.gif  :wub:

Instämmer i allt ... har också undrat huh.gif Krya på dej och kom igen när du orkar ... kram wub.gif

Oj... wub.gif
Jag har också saknat er alla... efter fyra år på forumet
känns det nästan som vi är
en liten familj som avhandlar ämnen av varierande art och dignitet. tongue.gif
askar
CITAT (faith @ 15-12-2006, 22:29)

Inte alls överraskande...
och just för att kritikernas åsikt sällan överensstämmer med folkets
har jag för många år sedan slutat läsa deras recensioner.

Fast just i detta fall handlar det ju om en som ogillar (hatar) Britt-Marie Mattsson
och då ställer man frågan. Hur trovärdig är Helsingborgs Dagblad. wink.gif
ninnisky
CITAT (askar @ 15-12-2006, 21:45)

Fast just i detta fall handlar det ju om en som ogillar (hatar) Britt-Marie Mattsson

....och maken hennes gillar jag ännu sämre (Sören Holmström)
men annars så finns det ganska många goa trevliga Göteborgare !
Snöflinga
CITAT (ninnisky @ 15-12-2006, 23:38)
CITAT (askar @ 15-12-2006, 21:45)

....och maken hennes gillar jag ännu sämre (Sören Holmström)
men annars så finns det ganska många goa trevliga Göteborgare !

blink.gif Nu förstår jag inte ... är det egen åsikt eller recensentens unsure.gif
Rossi
Jag blir så illa berörd när jag ser fullt friska personer parkera på handikapp-platser för att slippa gå 15 meter extra. Senast idag så jag ett par som glatt parkerade (utan handikapptillstånd) på handikapp-plats, hoppade ur bilen och traskade in på köpcentrat. Jag bligade på dem men de verkade inte skämmas det minsta. På handikapp-platsen bredvid stod en skåpbil med firmatryck. Inte heller där syntes något handikapptillstånd i framrutan.

Fy skam! Hur kan man bara göra så?
Rossi
Kristian Lundberg har blivit avskedad som recensent på den aktuella tidningen nu. Det var väl det enda riktiga som tidningen kunde göra. Till hans "försvar" kan man väl säga att han tydligen hade fått 37 deckare i en låda som han fick i uppdrag av tidningen att på kort tid (hur kort vet jag inte) läsa och recensera.

Jag har önskat mig Kristian Lundbergs böcker i julklapp. Ska bli kul att läsa dem om jag nu får dem. Säga vad man vill om honom - det han har gjort är ju inte rätt - men han verkar i alla fall stå för sina åsikter. smile.gif
Fenja
CITAT (Rossi @ 18-12-2006, 16:19)
Jag blir så illa berörd när jag ser fullt friska personer parkera på handikapp-platser för att slippa gå 15 meter extra. Senast idag så jag ett par som glatt parkerade (utan handikapptillstånd) på handikapp-plats, hoppade ur bilen och traskade in på köpcentrat. Jag bligade på dem men de verkade inte skämmas det minsta. På handikapp-platsen bredvid stod en skåpbil med firmatryck. Inte heller där syntes något handikapptillstånd i framrutan.

Jag brukar upplysa dem om att skylten inte gäller för psykiskt handikappade... sleep.gif
Mvh
Fenja
Magdis
CITAT (Fenja @ 18-12-2006, 17:07)
CITAT (Rossi @ 18-12-2006, 16:19)

Jag brukar upplysa dem om att skylten inte gäller för psykiskt handikappade... sleep.gif
Mvh
Fenja

laugh.gif laugh.gif Det ska jag göra nästa gång! laugh.gif
Reserv
Här har yngste grabben vart i Riga och köpt med sig 1 liter baileys rolleyes.gif biggrin.gif aha, jippie tänkte jag, hade juh läst om nåt populärt godisrecept unsure.gif Men tror ni jag får ta en skvätt ur flaskan då??? unsure.gif Nähä....så fasen heller, den tog han med till flickvännen som dom ska smutta på under lovet wacko.gif mad.gif Jag vet en som inte ska få nåt julgodis i jul......ska nog fasen skvallra för tomten att han inte är snäll mot farsgubben heller sleep.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 20-12-2006, 15:53)
Här har yngste grabben vart i Riga och köpt med sig 1 liter baileys rolleyes.gif biggrin.gif aha, jippie tänkte jag, hade juh läst om nåt populärt godisrecept unsure.gif Men tror ni jag får ta en skvätt ur flaskan då??? unsure.gif Nähä....så fasen heller, den tog han med till flickvännen som dom ska smutta på under lovet wacko.gif mad.gif Jag vet en som inte ska få nåt julgodis i jul......ska nog fasen skvallra för tomten att han inte är snäll mot farsgubben heller sleep.gif

nämen vad taskigt! tongue.gif göm julgodiset och smaska upp det själv du tycker jag! rolleyes.gif Du måste nog tukta din Lilleman lite bättre så han är snäll mot pappsen! laugh.gif
evelina
Här har yngste grabben vart i Riga och köpt med sig 1 liter baileys rolleyes.gif  :D aha, jippie tänkte jag, hade juh läst om nåt populärt godisrecept unsure.gif Men tror ni jag får ta en skvätt ur flaskan då??? unsure.gif Nähä....så fasen heller, den tog han med till flickvännen som dom ska smutta på under lovet wacko.gif  :angry: Jag vet en som inte ska få nåt julgodis i jul......ska nog fasen skvallra för tomten att han inte är snäll mot farsgubben heller sleep.gif

Om det är han du tvättade kläder åt förut,så gör det aldrig mera wink.gif bara påminna om baileysen du inte fick en skvätt av!! laugh.gif laugh.gif
anna_rispan
Shit!! Ska de smutta på 1 liter baileys! Då tror jag du kan be honom om nästa flaska han köper hem!! smile.gif De borde ha tröttnat på det efter 1 liter menar jag. rolleyes.gif
Nog för att det är gott, men nog hade de kunnat lämna några dl åt dig va.... sleep.gif Det hade du varit värd! smile.gif
Reserv
CITAT (evelina @ 20-12-2006, 17:34)
Här har yngste grabben vart i Riga och köpt med sig 1 liter baileys rolleyes.gif  biggrin.gif aha, jippie tänkte jag, hade juh läst om nåt populärt godisrecept unsure.gif Men tror ni jag får ta en skvätt ur flaskan då??? unsure.gif Nähä....så fasen heller, den tog han med till flickvännen som dom ska smutta på under lovet wacko.gif  mad.gif Jag vet en som inte ska få nåt julgodis i jul......ska nog fasen skvallra för tomten att han inte är snäll mot farsgubben heller sleep.gif

Om det är han du tvättade kläder åt förut,så gör det aldrig mera wink.gif bara påminna om baileysen du inte fick en skvätt av!! laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Gissa va´han hade med sig hem??? rolleyes.gif .......Jo, tre trunkar fulla med smutstvätt blink.gif wacko.gif Jag har juh hela jullovet på mig blink.gif wacko.gif mad.gif
anna_rispan
CITAT (Reserv @ 20-12-2006, 17:39)
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Gissa va´han hade med sig hem??? rolleyes.gif .......Jo, tre trunkar fulla med smutstvätt blink.gif wacko.gif Jag har juh hela jullovet på mig blink.gif wacko.gif mad.gif

bara för att det är gnälltråden så ska jag gnälla lite. fy vad taskigt o ta med sig tre trunkar med tvätt!!!!

vad ska han hjälpa dig med då?? unsure.gif
evelina
Ja jissus di barna di barna laugh.gif Då vet vi vad du ska göra under julen wacko.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (evelina @ 20-12-2006, 17:44)
Ja jissus di barna di barna laugh.gif Då vet vi vad du ska göra under julen wacko.gif laugh.gif

Japp.... rolleyes.gif inte är jag göralös i alla fall tongue.gif wub.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 20-12-2006, 17:46)
CITAT (evelina @ 20-12-2006, 17:44)
Ja jissus di barna di barna  :lol: Då vet vi vad du ska göra under julen  :wacko:  :lol:

Japp.... rolleyes.gif inte är jag göralös i alla fall tongue.gif wub.gif

Nej nej nej snälla du, gör det inte!!! ohmy.gif Nu när han ska va hemma ett tag kan han väl låna din tvättmaskin o tvätta själv? Jag ska minsann lära Lilleman hur tvättmaskinen funkar så snart han lärt sig gå och prata! rolleyes.gif
Eva i Skåne
Jag har läst nåt för länge sen som handlade om påfrestningen för hjärtat av att hänga tvätt. Det kan inte vara bra för dig Reserv! Ska du inte ta det lugnt???

Magdis! Du som är sjuksköterska! Vad får konvalecenter göra egentligen?
Är det inte dags att Reserv låter barnen skämma bort honom i jul och själv slår sig till ro på soffan? laugh.gif biggrin.gif rolleyes.gif wub.gif
AnitaO
CITAT (Eva i Skåne @ 20-12-2006, 18:06)
Är det inte dags att Reserv låter barnen skämma bort honom i jul och själv slår sig till ro på soffan? laugh.gif biggrin.gif rolleyes.gif wub.gif

Håller med.
Ungarna får tvätta åt honom i stället tycker jag smile.gif wub.gif
Eva i Skåne
Absolut. Och när dom ändå är i farten är det lika bra att dom storstädar och fyller frysen med hembakat och sånt också wub.gif wub.gif
Dom är ju många som kan hjälpas åt laugh.gif
Reserv
CITAT (Eva i Skåne @ 20-12-2006, 18:15)
Absolut. Och när dom ändå är i farten är det lika bra att dom storstädar och fyller frysen med hembakat och sånt också wub.gif wub.gif
Dom är ju många som kan hjälpas åt laugh.gif

Frysen är juh fortfarande full av älg biggrin.gif biggrin.gif
anna_rispan
då äter ni för dåligt då!! hehe
Magdis
CITAT (Eva i Skåne @ 20-12-2006, 18:06)
Magdis! Du som är sjuksköterska! Vad får konvalecenter göra egentligen?

I kraft av mitt ämbete bestämmer jag att han inte ska göra ett bannade dugg! biggrin.gif

Hänga tvätt eller göra andra saker som kräver att man jobbar med armarna högt är INTE bra för hjärtat. Låt bli det!!

Dina barn vill säkert ta hand om dig lite nu om du låter dem göra det. smile.gif Så snäll pappa som de har vill de säkert ge lite tillbaks också.
Betty
CITAT (Reserv @ 20-12-2006, 17:39)
CITAT (evelina @ 20-12-2006, 17:34)
Här har yngste grabben vart i Riga och köpt med sig 1 liter baileys rolleyes.gif  biggrin.gif aha, jippie tänkte jag, hade juh läst om nåt populärt godisrecept unsure.gif Men tror ni jag får ta en skvätt ur flaskan då??? unsure.gif Nähä....så fasen heller, den tog han med till flickvännen som dom ska smutta på under lovet wacko.gif  mad.gif Jag vet en som inte ska få nåt julgodis i jul......ska nog fasen skvallra för tomten att han inte är snäll mot farsgubben heller sleep.gif

Ja jag säger då bara det... inte en strumpa hade jag tvättat åt en sån snålis! Han har hela jullovet på sig att lära sig hur tvättmaskinen funkar den unge mannen... rolleyes.gif
Till de där godisarna hade du ju bara behövt en halv deciliter Baileys... Ja, ja, otack är världens lön som man brukar säga...

Instämmer med Magdis i förra inlägget.
yenny
Nu måste jag ställa mej till kören: Ta det lugnt nu Reserv! Vi vill ha dej kvar här lääääänge ännu. Kan inte du stå brevid och vidsa hur han skall göra? Jag menar om han nu får köpa och dricka baileyls så är han definitivt gammal nog att sköta sin egen tvätt. Tycker jag i alla fall wub.gif
Reserv
CITAT (yenny @ 20-12-2006, 19:08)
Nu måste jag ställa mej till kören: Ta det lugnt nu Reserv! Vi vill ha dej kvar här lääääänge ännu. Kan inte du stå brevid och vidsa hur han skall göra? Jag menar om han nu får köpa och dricka baileyls så är han definitivt gammal nog att sköta sin egen tvätt. Tycker jag i alla fall wub.gif

Hmm wink.gif unsure.gif han har inte åldern inne för att köpa den....bara för att dricka den på krogen....han har smugglat den lymmeln blink.gif wacko.gif Själv ska han inte tillbringa många stunder i hemmet, han ska bara va´hos flickvännen
yenny
CITAT (Reserv @ 20-12-2006, 19:20)
CITAT (yenny @ 20-12-2006, 19:08)
Nu måste jag ställa mej till kören: Ta det lugnt nu Reserv! Vi vill ha dej kvar här lääääänge ännu. Kan inte du stå brevid och vidsa hur han skall göra? Jag menar om han nu får köpa och dricka baileyls så är han definitivt gammal nog att sköta sin egen tvätt. Tycker jag i alla fall  :wub:

Hmm wink.gif unsure.gif han har inte åldern inne för att köpa den....bara för att dricka den på krogen....han har smugglat den lymmeln blink.gif wacko.gif Själv ska han inte tillbringa många stunder i hemmet, han ska bara va´hos flickvännen

Ja men då är han gammal nog ändå att lära sej tvätta.
Han kan väl vara lite hos sin pappa också? flickvännen kan väl komma med?
anna_rispan
Har han inte tvättmaskin där han bor??

O jag frågar bara för att jag vill att du ska få ha ledigt o ta hand om hjärtat.
Reserv
CITAT (anna_rispan @ 20-12-2006, 19:40)
Har han inte tvättmaskin där han bor??

O jag frågar bara för att jag vill att du ska få ha ledigt o ta hand om hjärtat.

Joo, det har dom säkert i huset barna bor i, men det är bekvämare att dra trunken fram och tillbaks när han åker upp rolleyes.gif Får nog ta ett litet snack med han wub.gif
anna_rispan
CITAT (Reserv @ 20-12-2006, 19:52)
Joo, det har dom säkert i huset barna bor i, men det är bekvämare att dra trunken fram och tillbaks när han åker upp rolleyes.gif Får nog ta ett litet snack med han wub.gif

Det fixar ju du. Du verkar vara en redig pappa!
Trevlig kväll till dig! smile.gif
Reserv
CITAT (anna_rispan @ 20-12-2006, 19:53)
CITAT (Reserv @ 20-12-2006, 19:52)

Det fixar ju du. Du verkar vara en redig pappa!
Trevlig kväll till dig! smile.gif

Detsamma wub.gif Inte att du är en redig pappa....men trevlig kväll tongue.gif wub.gif
Magdis
Nu måste jag gnälla över att Lilleman har varit så ettrig nu hela veckan så att man aldrig kan lägga ifrån sig honom en enda sekund. Det går inte att lägga honom i vagnen o inte sätta honom i babysittern....bara famnen gäller. Det är nästan omöjligt att få i sig nåt att äta ens. Jag har visserligen bärselen men det är rätt bökigt att göra nåt med honom frampå magen där han sitter och sparkar och skriker. sad.gif
fruberglund
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-12-2006, 15:31)
Nu måste jag gnälla över att Lilleman har varit så ettrig nu hela veckan så att man aldrig kan lägga ifrån sig honom en enda sekund. Det går inte att lägga honom i vagnen o inte sätta honom i babysittern....bara famnen gäller. Det är nästan omöjligt att få i sig nåt att äta ens. Jag har visserligen bärselen men det är rätt bökigt att göra nåt med honom frampå magen där han sitter och sparkar och skriker.  :(

Välkommen till gänget laugh.gif

Isak har varit förkyld i en vecka, hans första riktiga förkylning och det är bara gnäll hela tiden *suck*. Inte kan han sova stackarn för han är så täppt och snoret rinner...men nu börjar det som tur är bli bättre.

Och till råga på allt så glömde Magnus stänga grinden så han klättrade upp i trappan och trillade ner och fick en jättebula. Det är dock bra nu, var inte så farligt som det lät.

Så det här är väl egentligen inte gnäll från min sida utan Isak som gnäller genom mig för att det är så synd om honom nu tongue.gif

Reserv - visst är det tråkigt att sonen vill vara hos flickvännen men ungarna växer upp och så brukar det tyvärr bli...var istället glad att han har en hjärtevän wub.gif

Som tur är har jag några år kvar innan Isak hittar en hjärtevän men när den dagen kommer ska jag vara tacksam om det är en snäll flicka som behandlar honom bra, även om jag självklart inte kommer gilla när han väljer henne framför mamma på julafton biggrin.gif
Magdis
Stackars Isak som är förkyld och oj oj oj vilken tur att det inte gick värre när han föll i trappan. ohmy.gif

Dottern var väldigt klängig som bebis och vi trodde nog att det skulle bli lite lindrigare den här gången men nu verkar det inte båda gott.

Dessutom har han spytt nåt så in i norden idag också, här ser ut som i den där sketchen Meningen med livet med Monty Python när tjockisen äter tills han spricker! Min tröja som var ren för en minut sen kan stå för sig själv nu. huh.gif
Blomstertanten
Nu är jag riktigt förbenad ! mad.gif

Någon har stulit sopborste och skyffel från tvättstugan ! sad.gif

Vem sjutton stjäl en gammal sliten sopborste ? unsure.gif

Trodde botten var nådd när taolocket försvann

CITAT (Blomstertanten @ 04-12-2006, 16:51)
Inte bara gnäll , utan nu är jag heligt förbannad !  :angry:
Vi är några grannar som har hållit på o slitit med en lokal, till alla hyresgäster , i flera veckor. Nu börjar det bli någotsånär klart (bara lite inköp av möbler kvar) med målande och fixande. Ny toalett och handfat  har vi fått av bostadsbolaget, blev så fräsch !  När jag kliver in på toaletten vad upptäcker jag då ?  Jo, någon har snott toasitsen !!!!!!  :o  Den var tillomed inplastad så den va ju ny o fräsch. Men stjäla för sig själv ? För det kan man ju säga att nån gjort ! Troligast att det är någon i huset  -_-
Så nu har vi en nymålad toa med nytt fint porslin , men ingen toasits ! sad.gif

Men inte !!!! En gammal borste wacko.gif
Reserv
Blomstertanten : Andas och räkna till 10 raring....minst blink.gif det är inte bra för blodtryck och hjärta att bli så upprörd rolleyes.gif

Sen vill jag ta tillbaks ett gnäll......jag fick en skvätt Baileys av grabben idag så jag kan göra godoset i morron rolleyes.gif wub.gif
Blomstertanten
Men hur blev det med tvätten ?
Du gjorde väl inte ????? unsure.gif blink.gif
Magdis
CITAT (Blomstertanten @ 21-12-2006, 16:43)
Men hur blev det med tvätten ?
Du gjorde väl inte ????? unsure.gif blink.gif

Gissa 3 gånger! sad.gif
netaave
CITAT (Reserv @ 21-12-2006, 16:37)
Blomstertanten : Andas och räkna till 10 raring....minst blink.gif det är inte bra för blodtryck och hjärta att bli så upprörd rolleyes.gif

Sen vill jag ta tillbaks ett gnäll......jag fick en skvätt Baileys av grabben idag så jag kan göra godoset i morron rolleyes.gif wub.gif

Gör en manual om hur tvättmaskiner fungerar, vilken tvätt som ska tvättas i 30, 40, 60 resp 90 gr.
Gör den snygg, klipp och klistra lite snygga passande bilder runt. Rama in den och slå in den som julklapp. tongue.gif

Är du extra snäll kan du ju skicka med godisreceptet i samma paket. biggrin.gif
Reserv
Hallå här alla damer blink.gif Det är snart jul, då ska man va´snäll, annars får man inga klappar rolleyes.gif wub.gif Det är säkert 7-8 fulla maskiner tvätt som ligger överallt här nu, har tatt en svarttvätt idag och det vart fullt på torkställningen kan jag lova......han har säkert 100 svarta strumpor med olika små tryck som ska paras ihop sen wacko.gif
pejori

hotade du med att inte tvätta eller
laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 21-12-2006, 17:08)

Sen vill jag ta tillbaks ett gnäll......jag fick en skvätt Baileys av grabben idag så jag kan göra godoset i morron rolleyes.gif  :wub:

laugh.gif laugh.gif

tongue.gif Det va´ännu värre, han behövde ha saker transporterade till Sundsvall så i utbyte så..... rolleyes.gif
Blomstertanten
CITAT (Reserv @ 21-12-2006, 17:10)

Sen vill jag ta tillbaks ett gnäll......jag fick en skvätt Baileys av grabben idag så jag kan göra godoset i morron rolleyes.gif  wub.gif

laugh.gif laugh.gif

tongue.gif Det va´ännu värre, han behövde ha saker transporterade till Sundsvall så i utbyte så..... rolleyes.gif

Men tvätten då ???????? wacko.gif
Reserv
CITAT (Blomstertanten @ 21-12-2006, 17:14)

Sen vill jag ta tillbaks ett gnäll......jag fick en skvätt Baileys av grabben idag så jag kan göra godoset i morron rolleyes.gif  wub.gif

laugh.gif laugh.gif

Men tvätten då ???????? wacko.gif

rolleyes.gif Jodå, den ligger i fina högar och ska tvättas eftersom det torkar, har kört en stor svarttvätt rolleyes.gif tongue.gif
pejori

laugh.gif laugh.gif

med tanke på bensinpriset, skulle du haft hela pavan laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 21-12-2006, 17:16)

laugh.gif laugh.gif

med tanke på bensinpriset, skulle du haft hela pavan laugh.gif laugh.gif

Så mycket godis tänkte jag inte göra rolleyes.gif
pejori
du kan ju dela ut det på torget laugh.gif
Blomstertanten
Men hallå Reserv ! Nu blir jag snart upprörd här sleep.gif

Du menar att du tvättar sonens tvätt för ...... INGENTING ?!?!

Och en transport till Sundsvall är bara värd en pytteskvätt Baileys ?!?!
ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon