|
Full version: gnäll för alla
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
Jag sällar mig till skaran "huvudvärkare"... Fick molande småvärk igår kväll och vaknade med tyngre huvudvärk i morse. Piller hjälpte ingenting och nu har jag sovit i två timmar och det hjälpte inte heller... Jag har så mycket att göra så jag har inte tid med huvudvärk!!! Jag har en tenta i vetenskapsteori som jag inte ens har börjat skriva för jag fattar absolut noll av allt jag läser. Jag behöver måla ett fönster, planera ett barnkalas, sy färdigt maskeradkläderna före lördag. Och över alla smågrejor hänger den där tentan... Den ska vara klar söndag nästa vecka. Och nu är tvättmaskinen klar, så då kan jag lägga till att jag måste hänga tvätt...Och äta lunch, för nu kurrar magen också. Men tentan då??????!!!!!!Suck...  Vad i hela friden gör jag på odla när jag har så mycket annat att göra????
Och nu vill jag gnälla över att jag fick dåligt samvete... för att det är mest troligt jag som har smittat ner Jejja med huvudvärk...
Men stackars alla ni som blivit huvudvärksbitna Börjar sjukdomarna sprida sig över nätet nu också  . Det trodde jag endast gällde virus och såna där ormar och maskar ni vet Och nog för att jag är ganska solidarisk till min natur, men jag vill ändå inte ha hit den. Har haft nog för ett tag nu Skickar dock lite krya-på-er-pulver genom cyberrymden och hoppas på att det hjälper
CITAT (irene_f @ 25-10-2006, 10:40) CITAT (pejori @ 24-04-2006, 13:34) ska ju flytta och behöver kasta en massa som bara ligger  :blink: Kan du inte annonsera linneskåpet på webben så kommer någon och hämtar det alldeles gratis, du kanske till och med får en tia för det?  it´s to late det skåpet blev en försvarlig brasa på tippen det
Huvudvärken har avancerat till att omfatta hela kroppen nu  Det här börjar luta åt nån influensa
Fialotta
25-10-2006, 15:56
CITAT (Reserv @ 25-10-2006, 16:25) Huvudvärken har avancerat till att omfatta hela kroppen nu  Det här börjar luta åt nån influensa  Men usch...stackare...låter som det är en sån där läskig långvarig influensa...drick varmt o bädda ner dig...inget annat att göra o vänta ut den...
Får väl gnälla så här i efterskott.. dagen har mest bestått av vila och sova... skitont i huvet  men som nu börjar ge med sig och bara känns som skallen var vadderad och någon knackar på höljet... helt klart uthärdligt. Som man säger... efter mörker kommer sol
Bettson
25-10-2006, 21:46
CITAT (askar @ 25-10-2006, 22:39) Får väl gnälla så här i efterskott.. dagen har mest bestått av vila och sova... skitont i huvet  men som nu börjar ge med sig och bara känns som skallen var vadderad och någon knackar på höljet... helt klart uthärdligt. Som man säger... efter mörker kommer sol  VI får väl ta varandra i hand du och jag. Efter en månads alldeles strålande huvudvärk så var det någon i familjen som hade höjt livförsäkringen. De måste ha gjort det eftersom denne någon vågade säga: Skryt inte morsan. Vad glad för att du har något att ha huvudvärk i........ Fasiken, förr så kunde man dra in veckopengen
Men oj vad ni har huvudvärk allihop...det här är ju läskigt!  Vad är det för epidemi som sprider sig här på Odla? Har inte hört talas om nåt sånt här ännu, däremot har ju hela dagis haft magsjuka. Hoppas ni kryar på er allesammans!
CITAT (Bettson @ 25-10-2006, 22:46) Skryt inte morsan. Vad glad för att du har något att ha huvudvärk i........ Fasiken, förr så kunde man dra in veckopengen  Fantomkänslor! brukar min käre far säga när någon har ont i huvudet.
Bettson
25-10-2006, 21:51
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-10-2006, 22:48) CITAT (Bettson @ 25-10-2006, 22:46) Skryt inte morsan. Vad glad för att du har något att ha huvudvärk i........
Fasiken, förr så kunde man dra in veckopengen :lol: :lol: :P Fantomkänslor! brukar min käre far säga när någon har ont i huvudet.  Magsjuka, näe. Här försöker jag hålla mig som en eremit tills jag fått årets influensaspruta. Brukar bli förkyld lagom till vaccinet kommer och sedan bli nekad spruta för att sedan bli kanonsjuk i flunsa. Fy farao för hästbacilusker säger jag bara.
anna_rispan
25-10-2006, 21:53
o jag har suttit uppe för länge. har börjat bli hungrig igen!! dags att sova!!
CITAT (Bettson @ 25-10-2006, 22:46) VI får väl ta varandra i hand du och jag. Efter en månads alldeles strålande huvudvärk så var det någon i familjen som hade höjt livförsäkringen.
De måste ha gjort det eftersom denne någon vågade säga:
Skryt inte morsan. Vad glad för att du har något att ha huvudvärk i........
Fasiken, förr så kunde man dra in veckopengen :lol: :lol: :P Precis som jag brukar säga... har man inget att ha ont i.... hur skulle man då kunna klaga. Och när allt känns som allra värst... då minns jag alla de jag sett på tv ... som har det sååå mycket värre. och plötsligt känner jag mig riktigt priviligierad som får må så bra som jag gör. Intet ont som inte har något gott med sig.
CITAT (Bettson @ 25-10-2006, 22:51) Magsjuka, näe. Här försöker jag hålla mig som en eremit tills jag fått årets influensaspruta. Brukar bli förkyld lagom till vaccinet kommer och sedan bli nekad spruta för att sedan bli kanonsjuk i flunsa.
Fy farao för hästbacilusker säger jag bara. Det verkar vara en elak flunsa som härjar hos er. Skynda dig att ta sprutan så fort den går att få tag på då!
CITAT (Reserv @ 25-10-2006, 16:25) Huvudvärken har avancerat till att omfatta hela kroppen nu  Det här börjar luta åt nån influensa  Men stackars dig, så himla otrevligt! Hoppas flunsan inte slår så hårt bara i så fall om det nu skulle vara den som är på G. Själv väntar jag på att de ska börja vaccinera nån gång och hoppas innerligt att min eländiga huvudvärk inte är början på influensa - för då får de lov att lägga in mig...
Snöflinga
25-10-2006, 21:57
Men kära ni ..... här kommer smekpåkinden och kryapåerkram
CITAT (Snöflinga @ 25-10-2006, 22:57) Men kära ni ..... här kommer smekpåkinden och kryapåerkram  Tack, den värmde!
Influensan har väl inte kommit till landet ännu Eller är jag alldeles felinformerad. Vaccinationen startar vecka 45. Själv har jag inte kunnat ta sprutan på två år.. och det ser inte så mycket bättre ut i år. Förkylning och bihåleinflammation trots genomgången antibiotikakur.
Och jag tänker gnälla för att jag helt enkelt är skitsur Sur på allt som över huvud taget går att vara sur på  , livet, kroppen.............. Tom på en del av er  , Som inte ens ser att jag pratar med er, och svarar alla andra, men inte mig Och, ja, just nu är jag lite överkänslig och verkligen " selfpitty"  , så bry er inte så mycket. Hade bara behov av att gnälla Ps. Till alla er som är sjuka, skickar jag massor med krya-på-er-kramar
CITAT (Evgeni @ 25-10-2006, 23:06) Och jag tänker gnälla för att jag helt enkelt är skitsur Sur på allt som över huvud taget går att vara sur på  , livet, kroppen.............. Tom på en del av er  , Som inte ens ser att jag pratar med er, och svarar alla andra, men inte mig Och, ja, just nu är jag lite överkänslig och verkligen " selfpitty"  , så bry er inte så mycket. Hade bara behov av att gnälla :wub: Ps. Till alla er som är sjuka, skickar jag massor med krya-på-er-kramar  Stor kram från mig
CITAT (Evgeni @ 25-10-2006, 23:06) Och jag tänker gnälla för att jag helt enkelt är skitsur Sur på allt som över huvud taget går att vara sur på  , livet, kroppen.............. Tom på en del av er  , Som inte ens ser att jag pratar med er, och svarar alla andra, men inte mig Och, ja, just nu är jag lite överkänslig och verkligen " selfpitty"  , så bry er inte så mycket. Hade bara behov av att gnälla Ps. Till alla er som är sjuka, skickar jag massor med krya-på-er-kramar  stackare vill du låna min gummiklubba??? skickar läkande tröstekramar till dej och alla som behöver
CITAT (pejori @ 25-10-2006, 23:15) stackare  :( :( vill du låna min gummiklubba???  :huh: skickar läkande tröstekramar till dej och alla som behöver  Gummiklubba  , vill du att jag ska slå den i huvet på dig eller  , som inte ens svarar mig när jag tycker synd om dig, och ömkar dig och................You name it Kram på dig, och tack för lånet av klubban
CITAT (askar @ 25-10-2006, 23:11) CITAT (Evgeni @ 25-10-2006, 23:06) Och jag tänker gnälla för att jag helt enkelt är skitsur Sur på allt som över huvud taget går att vara sur på  , livet, kroppen.............. Tom på en del av er  , Som inte ens ser att jag pratar med er, och svarar alla andra, men inte mig Och, ja, just nu är jag lite överkänslig och verkligen " selfpitty"  , så bry er inte så mycket. Hade bara behov av att gnälla Ps. Till alla er som är sjuka, skickar jag massor med krya-på-er-kramar  Stor kram från mig  Tack, den behövde jag just nu
God morgon på er alla, nattsömnen fick jag faktiskt relativt ostört, men huvudvärken sitter även nu på morronen  Känner att jag behöver gå och lägga mig igen redan, kryapåerkramar till alla sjuklingar och 10 extra till Gillan för det behöver du och dom är du vär
Biggan_
26-10-2006, 06:36
CITAT (Reserv @ 26-10-2006, 07:19) God morgon på er alla, nattsömnen fick jag faktiskt relativt ostört, men huvudvärken sitter även nu på morronen  Känner att jag behöver gå och lägga mig igen redan, kryapåerkramar till alla sjuklingar och 10 extra till Gillan för det behöver du och dom är du vär  Tack, det värmer Förstår inte riktigt vad det är för sabla huvudvärk ni fått, som dessutom inte verkar gå över Hur är det med resten då? Igår verkade ju hela kroppen vara på väg att kollapsa De sista 15 åren, har jag lärt mig att vara tacksam för att jag inte har huvudvärk, och inte ont i ryggen. Snälla sööööta, om det finns nån/nåt där uppe.......låt mig slippa huvudvärken  . För nu får det förbanne mig vara nog Birgitta! Jag anser mig behövande, alltså suger jag åt mig både värmande och läkande kramar i mängder
Fialotta
26-10-2006, 08:52
CITAT (Evgeni @ 26-10-2006, 08:25) CITAT (Reserv @ 26-10-2006, 07:19) God morgon på er alla, nattsömnen fick jag faktiskt relativt ostört, men huvudvärken sitter även nu på morronen  Känner att jag behöver gå och lägga mig igen redan, kryapåerkramar till alla sjuklingar och 10 extra till Gillan för det behöver du och dom är du vär  Tack, det värmer Förstår inte riktigt vad det är för sabla huvudvärk ni fått, som dessutom inte verkar gå över Hur är det med resten då? Igår verkade ju hela kroppen vara på väg att kollapsa De sista 15 åren, har jag lärt mig att vara tacksam för att jag inte har huvudvärk, och inte ont i ryggen. Snälla sööööta, om det finns nån/nåt där uppe.......låt mig slippa huvudvärken  . För nu får det förbanne mig vara nog Birgitta! Jag anser mig behövande, alltså suger jag åt mig både värmande och läkande kramar i mängder  Har inget gnäll o komma med just i dag....men skickar varma kramar till dig o alla andra
Killensomvillhagrönafingrar
26-10-2006, 09:42
Gnälltråd Ok då då Skulle verkligen vilja sova en hel natt, var nog 3 år sedan ( barnen är 8 månader och 3,5 år) Ha tid att kurrera alla förkylningar dagisbarn drar hem, men som egenföretagere kan man inte ta sig den lyxen. Jobba mindre så man kan ägna barnen och frugan mer tid, men där sätter ekonomin stopp igen tyvärr. Annars är allt toppen, va sjutton jag är inte tröttast i familjen även om jag sover minst Jo förresten ett gnäll till, stormen kommer snart och jag har inte tid att åka hem och lyfta in pelargonerna och änglatrumpeten. 28 sekundmeter kommer massakera mina vackra växter
Har inte heller tagit in trumpeterna, pelargonerna och fuschorna! Tänkte göra det i helgen. Och i natt var det -0,9 grader!!!! Imorgon ska det blåsa storm.
Ville bara tacka för alla tröstande kramar och krya-på-dig-hälsningar fast huvudvärken är kvar... och jag hoppas fortfarande att den inte utvecklas till nån läbbig influensa
Jag får väl gnälla lite å min dotters vägnar också va? Jag har henne hemma från dagis idag eftersom hon var så trött imorse, det märktes liksom att det inte bara var vanlig morgontrötthet (sån intuition måste man ju ha som sjuksköterska) Vi sov otroligt länge och det brukar hon inte göra. När hon vaknade var hon vråltörstig och bälgade i sig ett glas vatten. Sen började hon prata om allt hon skulle dricka när vi stigit upp; först kolsyrat vatten, sen coca-cola, sen sportdryck, sen saft....och så skulle hon äta EN hård macka. Nu ligger hon på soffan i sin knallrosa morgonrock och ser helt utslagen ut.  Såklart blir jag nojjig och börjar tänka diabetes!! Har redan hunnit ringa till barnmottagningen också men blivit lugnad att avvakta. Det kan ju vara sviter efter magsjukan i helgen.
Nu fick jag nåt att gnälla för också! Min barnmorska ringde och sa att urinodlingen jag lämnade för en vecka sen visar att jag har urinvägsinfektion. Den har jag antagligen gått med läääänge. Urinstickorna har inte visat nåt trots att jag har haft en del symtom. Den 7 september skulle hon ändå skicka en odling eftersom jag haft så mycket sammandragningar och svårt att tömma blåsan, men då hade hon råkat kasta provet...så det blev ingen odling. Och nu måste jag äta antibiotika....känns inte kul att mata Djingis med den också.  Men jag har ju inget val.
Jag vill också ha kramar. Ni är så himla generösa med dom här på odla.
Egentligen hade jag inte tänkt skriva något jättepersonligt här på forumet, men det känns lite tungt nu för tiden. Både jag och min sonhustru har samtidigt drabbats av bröstcancer och det känns så oroligt. Vi är båda opererade och väntar nu på att påbörja strålbehandling. Vad som mer ska ske med oss vet vi inte än. Kanske räcker det så.
Nu är mitt gnäll slut. Men som sagt lite kramar sitter inte i vägen.
En stor kram sänder jag dig, farmor!
CITAT (Farmor @ 26-10-2006, 15:48) Jag vill också ha kramar. Ni är så himla generösa med dom här på odla.
Egentligen hade jag inte tänkt skriva något jättepersonligt här på forumet, men det känns lite tungt nu för tiden. Både jag och min sonhustru har samtidigt drabbats av bröstcancer och det känns så oroligt. Vi är båda opererade och väntar nu på att påbörja strålbehandling. Vad som mer ska ske med oss vet vi inte än. Kanske räcker det så.
Nu är mitt gnäll slut. Men som sagt lite kramar sitter inte i vägen. Skickar genast massor av värmande kramar och håller tummarna för er
Eva i Skåne
26-10-2006, 14:55
Usch Farmor  Ditt gnäll är minsann inte av onödan (menar inte att andras heller är det  ) men nog kan orsakerna vara stora eller mindre. Jag håller tummarna för dig och svärdottern att ni slipper komplikationer  och skickar en KRAM till dig och kramar till alla andra odlaiter med sjukdomar, krämpor eller bara ren förbannad otur
CITAT (Farmor @ 26-10-2006, 15:48) Jag vill också ha kramar. Ni är så himla generösa med dom här på odla.
Nu är mitt gnäll slut. Men som sagt lite kramar sitter inte i vägen. Och massor med kramar får du härifrån också Hoppas allt blir bra så snart som möjligt
Nu är mitt gnäll slut. Men som sagt lite kramar sitter inte i vägen. Här får du en stor  den räcker nog både till dig och sonhustrun. Håller tummarna att strålbehandlingen ska gå bra så att ni båda blir friska igen. Här kommer en liten till för säkerhets skull.
Nu är mitt gnäll slut. Men som sagt lite kramar sitter inte i vägen. MASSOR med kramar till dig och sonhustrun! Jämfört med såna saker har man ingenting att gnälla över.
Nu är mitt gnäll slut. Men som sagt lite kramar sitter inte i vägen. Känner fortfarande en hård knut i magen när jag läser om er stackare som drabbas av bröstcancern  Den 22/11 är det ett år sen jag miste min sambo efter komplikationer som tillstötte i samband med hennes bröstcanceroperation. Det känns rätt fjuttigt av mig att gnälla för lite huvudvärk när man tänker efter då  Många värmande styrkekramar till både dig och din svärdotter, det kommer gå bra ska du se
Bettson
26-10-2006, 16:28
Finsde tingen som är villig att byta huve med mig. Det värker och värker så jag tror nog itne att jag gäör en enda grej rätt snart
CITAT (Bettson @ 26-10-2006, 17:28) Finsde tingen som är villig att byta huve med mig. Det värker och värker så jag tror nog itne att jag gäör en enda grej rätt snart  Jag skulle kunnat bytt med dig, men du blir nog inge gladare för det, här pulserar det så man är alldeles skakig i hela kroppen. Har sovit mest hela dan ska jag erkänna  Krya på dig, det är bara vila som gäller tror jag
Jag vill inte byta huvud med dig Bettson, men att ha svår, långvarig huvudvärk kan vara något mycket allvarligt. Du bör kontakta läkare. Lite förmätet av mig att säga kanske, men svår huvudvärk får mig att tänka på en väninna som hade det och det visade sig vara proppar som måste opereras bort. Hade hon inte kommit under läkarvård hade det gått illa.
Ush, vad jag skräms, men man ska vara rädd om sig.
Kram Farmor  Det jag vill gnälla om låter lite futtigt nu när jag läst de sista sidorna här...  Men jag har alltid stora problem så här års med torra slemhinnor i näsan. Jag får sår som småblöder men emellanåt så får jag akut näsblod. Det är riktigt jobbigt. Särskilt när detta händer vid tillfällen som t ex när jag sitter i bilen. Jobbigt är det. Vad kan man göra för att få ordning på detta? Finns det någon gel eller något?
CITAT (faith @ 26-10-2006, 17:39) Kram Farmor  Det jag vill gnälla om låter lite futtigt nu när jag läst de sista sidorna här...  Men jag har alltid stora problem så här års med torra slemhinnor i näsan. Jag får sår som småblöder men emellanåt så får jag akut näsblod. Det är riktigt jobbigt. Särskilt när detta händer vid tillfällen som t ex när jag sitter i bilen. Jobbigt är det. Vad kan man göra för att få ordning på detta? Finns det någon gel eller något? Köp Nozoil på Apoteket! Det är jättebra.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2006, 17:43) Köp Nozoil på Apoteket! Det är jättebra.  *antecknar* Tack!
nån slags sjuka har jag nu...det började kännas i huvudet ikväll och jag trodde jag skulle få den berömda huvudvärken. Sen började jag må nåt så vansinnigt illa och ha magknip och nu till slut fick jag spy.  Ska bädda ner mig nu med hinken bredvid.
Biggan_
26-10-2006, 21:49
CITAT (Farmor @ 26-10-2006, 16:08)  :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: Nu känns det så himla mycket bättre. Tack alla! Ett par kramar till, kan du väl ta emot! ...och skickar några till sonhustrun gör jag också!
skickar ett par kramar till om det är någon som känner att dom behöver ett par, inför natten
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|