|
Full version: gnäll för alla
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
Håller med alla om sonens tvätt Reserv. Inte för att vara dum, utan för att vi är rädd om dig Själv vill jag beklaga mig över att nacken har låst sig så jag har svårt att vrida på huvudet. Ont som fan gör det också Hoppas det släpper snart. Ser inte fram mot en julafton med detta
CITAT (AnitaGg @ 22-12-2006, 14:06) Själv vill jag beklaga mig över att nacken har låst sig så jag har svårt att vrida på huvudet. Ont som fan gör det också Hoppas det släpper snart. Ser inte fram mot en julafton med detta  Aj aj!  Hoppas det ordnar till sig före julafton. Vi håller på och försöker röja upp i vansinnesröran här hemma innan jul men det är lite svårt med en sprattlande ilskepetter i bärselen och en 5-åring som skriker "ingen tycker om mig" för att vi inte hinner leka med henne.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-12-2006, 14:29) CITAT (AnitaGg @ 22-12-2006, 14:06) Själv vill jag beklaga mig över att nacken har låst sig så jag har svårt att vrida på huvudet. Ont som fan gör det också :( Hoppas det släpper snart. Ser inte fram mot en julafton med detta :( :( Aj aj!  Hoppas det ordnar till sig före julafton. Vi håller på och försöker röja upp i vansinnesröran här hemma innan jul men det är lite svårt med en sprattlande ilskepetter i bärselen och en 5-åring som skriker "ingen tycker om mig" för att vi inte hinner leka med henne. Jobbigt för henne Det är minsann inte lätt att bli storasyster även om man tycker om dom där små bebisarna aldrig så mycket. Hon är ju van att vara i centrum och så har det kommit en liten sprattelgubbe som kräver massor av uppmärksamhet.
Fialotta
22-12-2006, 15:07
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-12-2006, 14:29) CITAT (AnitaGg @ 22-12-2006, 14:06) Själv vill jag beklaga mig över att nacken har låst sig så jag har svårt att vrida på huvudet. Ont som fan gör det också :( Hoppas det släpper snart. Ser inte fram mot en julafton med detta :( :( Aj aj!  Hoppas det ordnar till sig före julafton. Vi håller på och försöker röja upp i vansinnesröran här hemma innan jul men det är lite svårt med en sprattlande ilskepetter i bärselen och en 5-åring som skriker "ingen tycker om mig" för att vi inte hinner leka med henne. Åhhhh...det där känner jag igen...inte lätt för mamma heller o hinna med o storasyster ser problemet fortare
Fialotta
22-12-2006, 15:15
CITAT (pejori @ 22-12-2006, 15:14) Nämen det där var orättvist...jag vill oxå ha städförbud...helst ett som gäller för alltid
CITAT (maudan @ 22-12-2006, 15:15) CITAT (pejori @ 22-12-2006, 15:14) nu är det min tur att gnälla  :( harb varit hos doktor och fått ...hör och häpna....  :o städförbud i två veckor  :wacko: hur nu det ska gå, med tre stora hundar som drar in all sand som finns nu  ;) ;) jesus vilken kul jul men när musklerna riskerar att brista, i armarna är det bäst att lyda....slapp datorförbud dock  :wub: :unsure: hjälp...tur att jag har en lika omtänksam son som BT har  :wub: Nämen det där var orättvist...jag vill oxå ha städförbud...helst ett som gäller för alltid  inget kul...men alla är förvarnade om hur det blir över helgen... inga husdjur i sängen, hur det nu ska gå.... men det går inte att byta sängkläder varje dag...så dom får sova i köket
CITAT (maudan @ 22-12-2006, 15:07) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-12-2006, 14:29) CITAT (AnitaGg @ 22-12-2006, 14:06) Själv vill jag beklaga mig över att nacken har låst sig så jag har svårt att vrida på huvudet. Ont som fan gör det också Hoppas det släpper snart. Ser inte fram mot en julafton med detta  Aj aj!  Hoppas det ordnar till sig före julafton. Vi håller på och försöker röja upp i vansinnesröran här hemma innan jul men det är lite svårt med en sprattlande ilskepetter i bärselen och en 5-åring som skriker "ingen tycker om mig" för att vi inte hinner leka med henne. Åhhhh...det där känner jag igen...inte lätt för mamma heller o hinna med o storasyster ser problemet fortare  Ja det dröjde inte så många dagar innan hon sa "varför bryr ni er bara om Elias och inte om mig?" Faktum är att vi verkligen anstränger oss för att hinna med att leka med henne också men ur hennes synpunkt är det ju inte så mycket ändå. Som tur är klandrar hon inte Elias för det utan hon är jättegullig mot honom. Så fort han piper till så ropar hon "Elias gråter! Han vill nog ha mat!" Ja ja, svarar jag. "Jamen gå och ge honom det då!!" *argt*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-12-2006, 15:18) CITAT (maudan @ 22-12-2006, 15:07) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-12-2006, 14:29) CITAT (AnitaGg @ 22-12-2006, 14:06) Själv vill jag beklaga mig över att nacken har låst sig så jag har svårt att vrida på huvudet. Ont som fan gör det också Hoppas det släpper snart. Ser inte fram mot en julafton med detta  Aj aj!  Hoppas det ordnar till sig före julafton. Vi håller på och försöker röja upp i vansinnesröran här hemma innan jul men det är lite svårt med en sprattlande ilskepetter i bärselen och en 5-åring som skriker "ingen tycker om mig" för att vi inte hinner leka med henne. Åhhhh...det där känner jag igen...inte lätt för mamma heller o hinna med o storasyster ser problemet fortare  Ja det dröjde inte så många dagar innan hon sa "varför bryr ni er bara om Elias och inte om mig?" Faktum är att vi verkligen anstränger oss för att hinna med att leka med henne också men ur hennes synpunkt är det ju inte så mycket ändå. Som tur är klandrar hon inte Elias för det utan hon är jättegullig mot honom. Så fort han piper till så ropar hon "Elias gråter! Han vill nog ha mat!" Ja ja, svarar jag. "Jamen gå och ge honom det då!!" *argt*  jag tror eran dotter, har hittat eran ömma punkt där hon ser reaktionen hos er, och spinner på det....låtsas som hon har rätt, och krama samtidigt, så slutar rävspelet.... ge henne ett par timmar ensam med dej då pappa bär gossebarnet ungar är smarta....
CITAT (pejori @ 22-12-2006, 15:14) Nej men jösses, precis före jul!! Nu får du låta sonen städa åt dig istället.  Jag lyckades få dottern att städa sitt rum och sen fortsatte hon med vardagsrummet och nu är hon uppe och städar sitt dockskåp.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-12-2006, 15:20) CITAT (pejori @ 22-12-2006, 15:14) nu är det min tur att gnälla  :( harb varit hos doktor och fått ...hör och häpna....  :o städförbud i två veckor  :wacko: hur nu det ska gå, med tre stora hundar som drar in all sand som finns nu  ;) ;) jesus vilken kul jul men när musklerna riskerar att brista, i armarna är det bäst att lyda....slapp datorförbud dock  :wub: :unsure: hjälp...tur att jag har en lika omtänksam son som BT har  :wub: Nej men jösses, precis före jul!! Nu får du låta sonen städa åt dig istället.  Jag lyckades få dottern att städa sitt rum och sen fortsatte hon med vardagsrummet och nu är hon uppe och städar sitt dockskåp.  oooja...han kommer med min tilltänkta svärdotter så hon och han får fixa här...eller låta bli...men sonen vet hur jag är...han är en omtänksam gosse så potatisskalandet och städet ligger på dom nu....
Blomstertanten
22-12-2006, 15:50
CITAT (maudan @ 22-12-2006, 15:15) Nämen det där var orättvist...jag vill oxå ha städförbud...helst ett som gäller för alltid  Ont vill jag inte ha , men gärna städförbud Och får jag bara lön i alla fall så inte gör det mej nått om jag aldrig behöver se en mopp eller dammsugare igen Lyd nu doktorn Pejori, för han vet bäst ! Utnyttja din snälla son , vadd skulle man annars ha ungar till
Blomstertanten
22-12-2006, 18:47
CITAT (Reserv @ 22-12-2006, 16:11) Nä du !!!!!! Dags att klippa navelsträngen nu
CITAT (Blomstertanten @ 22-12-2006, 18:47) CITAT (Reserv @ 22-12-2006, 16:11) Nä du !!!!!! Dags att klippa navelsträngen nu  Har du nån manual för det???
fruberglund
22-12-2006, 18:58
Nä, nu är jag så jäkla förbannad! Var in till Eko och köpte julgrejer idag och eftersom våran ljusslinga i granen gick sönder igår så köpte jag en ny. Halva priset, skitbra. Var bara det att när jag kom hem så saknas det två lampor, nån JÄVEL rent ut sagt som snott åt sig dem! Skitroligt, vi som har över 2 mil in till stan! Så imorgon blir det att åka in fast jag hade tänkt vara hemma och pyssla för att byta denna förbannade ljusslinga Hade det inte varit för att det var ljusslingan till granen inomhus så hade jag skitit i det just nu men ljus i granen vill man ju ha! Ringde och sa till dem att lägga undan en sån till mig eftersom det är halva priset annars finns det väl inga kvar imorgon...bäst för dem att de gjort det för om jag kommer in imorgon och det inte ligger nån där då kommer jag bli mer än vansinnig , då kommer det ryka ur öronen på mig
Gnäller över att vi hade strömavbrott här ikväll!  Det blåser så in i norden. Fast å andra sidan fixade dem det ganska snabbt som tur var. Caroline blev rädd...det blev ju kolsvart här verkligen.
Blomstertanten
23-12-2006, 21:34
CITAT (Reserv @ 22-12-2006, 18:55) CITAT (Blomstertanten @ 22-12-2006, 18:47) CITAT (Reserv @ 22-12-2006, 16:11) Nä du !!!!!! Dags att klippa navelsträngen nu  Har du nån manual för det???  Allt man behöver är en vass sax ! Du kan få låna av mej
CITAT (Blomstertanten @ 23-12-2006, 21:34) CITAT (Reserv @ 22-12-2006, 18:55) CITAT (Blomstertanten @ 22-12-2006, 18:47) CITAT (Reserv @ 22-12-2006, 16:11) Nä du !!!!!! Dags att klippa navelsträngen nu  Har du nån manual för det???  Allt man behöver är en vass sax ! Du kan få låna av mej  knivar är bra också...fick en ny uppsättning av sonen idag.... uppskattas verkligen...vassa och bra
Jag vill gnälla för att jag har ont i munnen efter ett tandläkarbesök och har svårt att äta (precis över julen  ) 1/2 skinkskiva har jag fått i mej - men fick betala dyrt med värk i käken efteråt så det blir ingen mer skinka... Känner mej som en hungrig, urmjölkad ko. Idag på juldagen blir menyn potatismos med torsk - festlig julmat va!
Idag tycker jag det är läge för gnäll... feber, bihåleinflammation, värk i varenda liten led och muskel i hela kroppen värk också i den stora hårda bollen högst upp och på det.. en hosta som tidvis håller på att knäcka en .
Snöflinga
25-12-2006, 22:14
CITAT (askar @ 25-12-2006, 19:15) Idag tycker jag det är läge för gnäll... feber, bihåleinflammation, värk i varenda liten led och muskel i hela kroppen värk också i den stora hårda bollen högst upp och på det.. en hosta som tidvis håller på att knäcka en .  Stackare  Kryapå dej kram från mej ... Tänkte gnälla på något så trivialt som vädret .... men ... det är ju slut på julen och snö får vi väl i April
Sabla skitbil!!!  Maken skulle åka och handla nu inför nyårsaftonen och så går det inte ens att låsa upp bilen. Den låses upp med en sån där liten dosa som man trycker på och de har funkat dåligt ett bra tag fast vi bytt batterier och nu var de helt döda. Öppnar man med nyckeln så brukar larmet gå igång och ratten blir låst. Vi chansade nu och gjorde det iallafall och inget hände. Det är totalt strömavbrott i bilen helt enkelt! Nya bilar är ju ett elände...om t.ex batterierna tar slut i dosan så blir ju bilen obrukbar.
anna_rispan
30-12-2006, 19:03
Fy fabian vad eländigt!!!!!
agata99
10-01-2007, 15:38
CITAT (pejori @ 24-04-2006, 12:34) Nämen inte ska du kasta något som är helt på tippen! Ring till de loppisar som kan finnas.De större som Myrorna, Emmaus och Erikshjälpen brukar komma och hämta stora möbler. Där gör de större nytta än på tippen! Och miljön bli glad. Och de som fyndar på loppis blir glada. Och du blir glad som slipper fixa skjuts själv. Kanske inte rätt forum eftersom det i slutänden resulterar i att alla bli glada, men det är inte heller det sämsta! [I]
CITAT (agata99 @ 10-01-2007, 15:38) CITAT (pejori @ 24-04-2006, 12:34) Nämen inte ska du kasta något som är helt på tippen! Ring till de loppisar som kan finnas.De större som Myrorna, Emmaus och Erikshjälpen brukar komma och hämta stora möbler. Där gör de större nytta än på tippen! Och miljön bli glad. Och de som fyndar på loppis blir glada. Och du blir glad som slipper fixa skjuts själv. Kanske inte rätt forum eftersom det i slutänden resulterar i att alla bli glada, men det är inte heller det sämsta!  Ska jag vara ärlig, så tror jag nog att Pejori redan gjort sig av med sitt linneskåp.....8,5 månad efter sitt inlägg. F'låt...kunde inte låta bli.
japp...det är både till flis och uppeldat vid det här laget...det blev tippen
Måste gnälla över hur somliga här alltid citerar mig när dom ska klaga på en åsikt, trots att andra sagt precis samma sak som jag och före mig dessutom. Man måste vara väldigt omtyckt om man blir utvald så här, eller hur ligger det till tro?  Eller kanske känns det tryggare att klaga lite på mig än på nån man har mer kontakt med.
*Stintan*
09-12-2009, 09:13
CITAT (Rose @ 09-12-2009, 08:55)  Måste gnälla över hur somliga här alltid citerar mig när dom ska klaga på en åsikt, trots att andra sagt precis samma sak som jag och före mig dessutom. Man måste vara väldigt omtyckt om man blir utvald så här, eller hur ligger det till tro?  Eller kanske känns det tryggare att klaga lite på mig än på nån man har mer kontakt med.
Alphaville
16-06-2011, 15:37
Hittade en Gnälltråd!! Min tvättmaskin har gått sönder! Programväljaren har slutat fungera. Ingenting hände när man vred på den, plastgrej inuti hade spruckit och lossnat. Vet ej hur gammal tvättmaskinen är men den har minst 15 år på nacken, kanske 20 år. Har ringt till fastighetsägaren som ska fixa en ny nästa vecka. Behöver ju inte tvätta akut men ändå, man blir van att kunna tvätta när det behövs.
Myosotis
16-06-2011, 15:39
Jag vill gnälla på tele2 men jag orkar inte dra hela historien.
malcolm
16-06-2011, 16:15
Vill gnälla på Telia som levererade utrustning för bredbandstelefoni men inte lyckades få det att fungera på över en månad trots besök av tekniker som förstörde min fina kabeldragning som det inte var nå´t fel på.
CITAT (malcolm @ 16-06-2011, 17:15)  Vill gnälla på Telia som levererade utrustning för bredbandstelefoni men inte lyckades få det att fungera på över en månad trots besök av tekniker som förstörde min fina kabeldragning som det inte var nå´t fel på. Ge dig inte. Vår fight med telia slutade med 3 mån gratis abonnemang och gratis spotify i ett år. Just det ja. 6 gratis filmer också.
Biggan_
16-06-2011, 18:35
Har varit ute i trädgården och rensat ogräs och vattnat! Jag fick gå in nu för myggen höll på att käka upp mej! Fy  vad det kliar!
Grrrr....jag vill gnälla på att jag ingenting ha att gnälla på idag!
merlin68
22-06-2011, 19:56
Är så less på alla hundägare som inte plockar upp hundens skitkorvar  Hur svårt kan de vara????? Är hundägare själv och fattar bara inte hur man kan vara så oansvarig och lat.... Sedan folk som kastar sina cigarettfimpar utmed vår tomt och in i häcken. Ibland plockar jag upp till 20-30 fimpar per vecka...fy fan så äckligt  Sist men inte minst vill jag klaga på de som åker fyrhjuling alldeles för fort på gångstigarna, bara en tidsfråga innan någon blir skadad Pust...nu känns det bättre
malcolm
23-06-2011, 10:30
CITAT (Anma @ 16-06-2011, 19:00)  Ge dig inte. Vår fight med telia slutade med 3 mån gratis abonnemang och gratis spotify i ett år. Just det ja. 6 gratis filmer också. Nu fungerar allt sedan en tid och jag skulle få motsvarande 2500:- i kompensation men kabeldragningen får jag fixa själv.
skånepåg
24-06-2011, 12:16
Måste skriva av mig lite, grannen ovanför har haft sin unge i över en vecka här nu, vad jag hört de senaste åren har ungen bara varit där ett par ggr om året, men hon springer och hoppar och skriker och slår med dörrarna. Från tidig morgon till sent på kvällen, det går inte lyssna på musik eller tv för det bumpandet överöstar allt, vi har fucked up skitlägenheter här i gettot så lyhört, jag hör när de går på toaletten eller telefonerna ringer  Jag fick nog igår och sa till han, andra har klagat med innan jag köpte denna lägenheten, han bredvid som jag brukar snacka teknik och datorer med har också gnällt men han lyssnar inte!! =( Det eviga dunsandet bara driver mej till vansinne, jag sitter oftast vid datorn så kunde satt på mej mina hörlurar men det är ett fett glapp i kontakten så bara ena kanalen spelas så det blir inte lika högt då så man slipper det skitet =( Det blev tyst i 2 timmar igår efter jag blev sur på han, men sen nästan exakt vid 21 hörde man henne skrika och springa runt, så trött på detta, måste skaffa körkort och sälja skitlägenheten och hyra hus......
CITAT (merlin68 @ 22-06-2011, 20:56)  Är så less på alla hundägare som inte plockar upp hundens skitkorvar  Hur svårt kan de vara????? Är hundägare själv och fattar bara inte hur man kan vara så oansvarig och lat.... Sedan folk som kastar sina cigarettfimpar utmed vår tomt och in i häcken. Ibland plockar jag upp till 20-30 fimpar per vecka...fy fan så äckligt  Sist men inte minst vill jag klaga på de som åker fyrhjuling alldeles för fort på gångstigarna, bara en tidsfråga innan någon blir skadad Pust...nu känns det bättre  Jag håller med dig!!!
VitaFingrar
24-06-2011, 12:59
Jag vill gnälla på den äckliga karln utanför ica som började stöna och slicka sig om läpparna när jag gick förbi för en liten stund sedan. SKÄRPNING!
Eva i Skåne
24-06-2011, 17:02
CITAT (VitaFingrar @ 24-06-2011, 13:59)  Jag vill gnälla på den äckliga karln utanför ica som började stöna och slicka sig om läpparna när jag gick förbi för en liten stund sedan. SKÄRPNING! En äkta snuskhummer
bergvallmo
24-06-2011, 17:52
Jag vill gnälla på alla negativa människor. Så fort någon säger något så har de någon form av negativ kommentar att komma med. Sådana människor som sprider negativitet omkring sig. De tänker säkert inte på det. De bara säger vad de tycker och att det är deras ensak.
Men jag tycker inte att det bara är deras ensak. För att så fort det lämnat deras mun för att nå en annans öra, så är det spritt.
TÄNK: Vi sitter i samma badkar. Jag kissar och säger att det är min ensak. Men, det kommer ju även på dig.
Biggan_
24-06-2011, 18:44
CITAT (bergvallmo @ 24-06-2011, 18:52)  TÄNK: Vi sitter i samma badkar. Jag kissar och säger att det är min ensak. Men, det kommer ju även på dig. Vilken bra liknelse! För övrigt håller jag med dej!
Jag har tappat min tro  (((
CITAT (silos @ 27-06-2011, 08:02)  Jag har tappat min tro  ((( Du hittar den igen. Det har du gjort förr.
CITAT (Anma @ 27-06-2011, 08:09)  Du hittar den igen. Det har du gjort förr. Det tror jag inte,så här allvarligt har det inte varit nån gång förrut.........och lika bra det eftersom som jag inte duger till att vara en sann troende!
*Stintan*
27-06-2011, 07:35
Tror inte alls att du tappat den och du Silos... självklart duger du!
KatteLatte
27-06-2011, 07:42
Vill gnälla på lokala (som tidigare varit den bästa) trädgårdsfackhandeln här i stan. Sen dom flyttade till nya lokaler har dom: * Bara svårupplösta och dyra gräsmattegödnigar i sortimentet. För att få den typ jag vill ha är jag tvungen att åka på Biltema (!) * Sämre märkning på härdighet och sort än vad de har på Blomsterlandet/Plantagen * Bara en enda sorts basilika!??! Har bestämt för mig att det faktiskt finns bättre utval på stormarknaderna....  Tillägg: * Att de bland sina växter har krukor som uppenbart inte innehåller den växten som står på lappen. T.ex. julros; inte en tillstymmelse till julros, bara mossa, ända vill de ha 70 spänn förr den.
CITAT (*Stintan* @ 27-06-2011, 08:35)  Tror inte alls att du tappat den och du Silos... självklart duger du! Du anar inte hur mycket dina ord värmer min sorgsna själ!
Myosotis
31-12-2011, 13:06
Måste gnälla lite över nyår. Jag tycker inte om nyår  och jag tänker bli på dåligt humör i kväll. Eller jag kanske skulle börja snart så hinner jag vara sur riktigt länge.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|