Full version: gnäll för alla
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
AnitaO
Håller med alla om sonens tvätt Reserv.
Inte för att vara dum, utan för att vi är rädd om dig wub.gif

Själv vill jag beklaga mig över att nacken har låst sig så jag har svårt att vrida på huvudet.
Ont som fan gör det också sad.gif
Hoppas det släpper snart. Ser inte fram mot en julafton med detta sad.gif sad.gif
Magdis
CITAT (AnitaGg @ 22-12-2006, 14:06)
Själv vill jag beklaga mig över att nacken har låst sig så jag har svårt att vrida på huvudet.
Ont som fan gör det också sad.gif
Hoppas det släpper snart. Ser inte fram mot en julafton med detta sad.gif sad.gif

Aj aj! sad.gif Hoppas det ordnar till sig före julafton.

Vi håller på och försöker röja upp i vansinnesröran här hemma innan jul men det är lite svårt med en sprattlande ilskepetter i bärselen och en 5-åring som skriker "ingen tycker om mig" för att vi inte hinner leka med henne.
AnitaO
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-12-2006, 14:29)
Ont som fan gör det också  :(
Hoppas det släpper snart. Ser inte fram mot en julafton med detta  :(  :(

Vi håller på och försöker röja upp i vansinnesröran här hemma innan jul men det är lite svårt med en sprattlande ilskepetter i bärselen och en 5-åring som skriker "ingen tycker om mig" för att vi inte hinner leka med henne.

Jobbigt för henne sad.gif
Det är minsann inte lätt att bli storasyster även om man tycker om dom där små bebisarna aldrig så mycket.
Hon är ju van att vara i centrum och så har det kommit en liten sprattelgubbe som kräver massor av uppmärksamhet. smile.gif
Fialotta
Ont som fan gör det också  :(
Hoppas det släpper snart. Ser inte fram mot en julafton med detta  :(  :(

Åhhhh...det där känner jag igen...inte lätt för mamma heller o hinna med o storasyster ser problemet fortare unsure.gif
pejori
nu är det min tur att gnälla sad.gif sad.gif
harb varit hos doktor och fått ...hör och häpna.... ohmy.gif ohmy.gif
städförbud i två veckor wacko.gif wacko.gif
hur nu det ska gå, med tre stora hundar som drar in all sand som finns nu wink.gif wink.gif wink.gif
jesus vilken kul jul sad.gif
men när musklerna riskerar att brista, i armarna är det bäst att lyda....slapp datorförbud dock wub.gif wub.gif unsure.gif
hjälp...tur att jag har en lika omtänksam son som BT har wub.gif wub.gif
Fialotta
CITAT (pejori @ 22-12-2006, 15:14)
hur nu det ska gå, med tre stora hundar som drar in all sand som finns nu wink.gif wink.gif wink.gif
men när musklerna riskerar att brista, i armarna är det bäst att lyda....slapp datorförbud dock wub.gif wub.gif unsure.gif

Nämen det där var orättvist...jag vill oxå ha städförbud...helst ett som gäller för alltid tongue.gif wub.gif
pejori
CITAT (maudan @ 22-12-2006, 15:15)
nu är det min tur att gnälla sad.gif  :(
harb varit hos doktor och fått ...hör och häpna.... ohmy.gif  :o
städförbud  i två veckor wacko.gif  :wacko:
hur nu det ska gå, med tre stora hundar som drar in all sand som finns nu wink.gif  ;)  ;)
men när musklerna riskerar att brista, i armarna  är det bäst att lyda....slapp datorförbud dock wub.gif  :wub:  :unsure:
hjälp...tur att jag har en lika omtänksam  son som BT har wub.gif  :wub:

Nämen det där var orättvist...jag vill oxå ha städförbud...helst ett som gäller för alltid tongue.gif wub.gif

inget kul...men alla är förvarnade om hur det blir över helgen... sad.gif
inga husdjur i sängen, hur det nu ska gå.... wub.gif wub.gif
men det går inte att byta sängkläder varje dag...så dom får sova i köket sad.gif sad.gif
Magdis
CITAT (maudan @ 22-12-2006, 15:07)
Ont som fan gör det också  sad.gif
Hoppas det släpper snart. Ser inte fram mot en julafton med detta  sad.gif  sad.gif

Åhhhh...det där känner jag igen...inte lätt för mamma heller o hinna med o storasyster ser problemet fortare unsure.gif

Ja det dröjde inte så många dagar innan hon sa "varför bryr ni er bara om Elias och inte om mig?" sad.gif
Faktum är att vi verkligen anstränger oss för att hinna med att leka med henne också men ur hennes synpunkt är det ju inte så mycket ändå.

Som tur är klandrar hon inte Elias för det utan hon är jättegullig mot honom. Så fort han piper till så ropar hon "Elias gråter! Han vill nog ha mat!" Ja ja, svarar jag. "Jamen gå och ge honom det då!!" *argt* laugh.gif
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-12-2006, 15:18)
CITAT (maudan @ 22-12-2006, 15:07)
Ont som fan gör det också  sad.gif
Hoppas det släpper snart. Ser inte fram mot en julafton med detta  sad.gif  sad.gif

Ja det dröjde inte så många dagar innan hon sa "varför bryr ni er bara om Elias och inte om mig?" sad.gif
Faktum är att vi verkligen anstränger oss för att hinna med att leka med henne också men ur hennes synpunkt är det ju inte så mycket ändå.

Som tur är klandrar hon inte Elias för det utan hon är jättegullig mot honom. Så fort han piper till så ropar hon "Elias gråter! Han vill nog ha mat!" Ja ja, svarar jag. "Jamen gå och ge honom det då!!" *argt* laugh.gif

jag tror eran dotter, har hittat eran ömma punkt där wub.gif wub.gif
hon ser reaktionen hos er, och spinner på det....låtsas som hon har rätt, och krama samtidigt, så slutar rävspelet....
ge henne ett par timmar ensam med dej då pappa bär gossebarnet
ungar är smarta.... smile.gif smile.gif
Magdis

Nej men jösses, precis före jul!! ohmy.gif
Nu får du låta sonen städa åt dig istället. rolleyes.gif Jag lyckades få dottern att städa sitt rum och sen fortsatte hon med vardagsrummet och nu är hon uppe och städar sitt dockskåp. biggrin.gif
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-12-2006, 15:20)
nu är det min tur att gnälla sad.gif  :(
harb varit hos doktor och fått ...hör och häpna.... ohmy.gif  :o
städförbud  i två veckor wacko.gif  :wacko:
hur nu det ska gå, med tre stora hundar som drar in all sand som finns nu wink.gif  ;)  ;)
men när musklerna riskerar att brista, i armarna  är det bäst att lyda....slapp datorförbud dock wub.gif  :wub:  :unsure:
hjälp...tur att jag har en lika omtänksam  son som BT har wub.gif  :wub:

Nej men jösses, precis före jul!! ohmy.gif
Nu får du låta sonen städa åt dig istället. rolleyes.gif Jag lyckades få dottern att städa sitt rum och sen fortsatte hon med vardagsrummet och nu är hon uppe och städar sitt dockskåp. biggrin.gif

oooja...han kommer med min tilltänkta svärdotter så hon och han får fixa här...eller låta bli...men sonen vet hur jag är...han är en omtänksam gosse
så potatisskalandet och städet ligger på dom nu.... laugh.gif laugh.gif
Blomstertanten
CITAT (maudan @ 22-12-2006, 15:15)

Ont vill jag inte ha , men gärna städförbud tongue.gif

Och får jag bara lön i alla fall så inte gör det mej nått om jag aldrig behöver se en mopp eller dammsugare igen biggrin.gif

Lyd nu doktorn Pejori, för han vet bäst !
Utnyttja din snälla son , vadd skulle man annars ha ungar till tongue.gif
Reserv
CITAT (Blomstertanten @ 22-12-2006, 15:50)
[ vadd skulle man annars ha ungar till tongue.gif

Tvätta åt??? rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Blomstertanten
CITAT (Reserv @ 22-12-2006, 16:11)
[ vadd skulle man annars ha ungar till   tongue.gif

Nä du !!!!!! sleep.gif

Dags att klippa navelsträngen nu tongue.gif
Reserv
CITAT (Blomstertanten @ 22-12-2006, 18:47)

Nä du !!!!!! sleep.gif

Har du nån manual för det??? rolleyes.gif
fruberglund
Nä, nu är jag så jäkla förbannad! Var in till Eko och köpte julgrejer idag och eftersom våran ljusslinga i granen gick sönder igår så köpte jag en ny. Halva priset, skitbra. Var bara det att när jag kom hem så saknas det två lampor, nån JÄVEL rent ut sagt som snott åt sig dem!

Skitroligt, vi som har över 2 mil in till stan! Så imorgon blir det att åka in fast jag hade tänkt vara hemma och pyssla för att byta denna förbannade ljusslinga mad.gif

Hade det inte varit för att det var ljusslingan till granen inomhus så hade jag skitit i det just nu men ljus i granen vill man ju ha! Ringde och sa till dem att lägga undan en sån till mig eftersom det är halva priset annars finns det väl inga kvar imorgon...bäst för dem att de gjort det för om jag kommer in imorgon och det inte ligger nån där då kommer jag bli mer än vansinnig , då kommer det ryka ur öronen på mig wacko.gif
Magdis
Gnäller över att vi hade strömavbrott här ikväll! sad.gif Det blåser så in i norden. Fast å andra sidan fixade dem det ganska snabbt som tur var. Caroline blev rädd...det blev ju kolsvart här verkligen.
Blomstertanten
CITAT (Reserv @ 22-12-2006, 18:55)

Nä du !!!!!! sleep.gif

Allt man behöver är en vass sax !
Du kan få låna av mej tongue.gif
pejori
CITAT (Blomstertanten @ 23-12-2006, 21:34)
CITAT (Reserv @ 22-12-2006, 18:55)

Nä du !!!!!! sleep.gif

Allt man behöver är en vass sax !
Du kan få låna av mej tongue.gif

knivar är bra också...fick en ny uppsättning av sonen idag.... uppskattas verkligen...vassa och bra laugh.gif laugh.gif
stina
Jag vill gnälla för att jag har ont i munnen efter ett tandläkarbesök och har svårt att äta (precis över julen sad.gif ) 1/2 skinkskiva har jag fått i mej - men fick betala dyrt med värk i käken efteråt så det blir ingen mer skinka... Känner mej som en hungrig, urmjölkad ko. Idag på juldagen blir menyn potatismos med torsk - festlig julmat va! unsure.gif
askar
Idag tycker jag det är läge för gnäll...
feber, bihåleinflammation, värk i varenda liten led och muskel i hela kroppen
värk också i den stora hårda bollen högst upp
och på det.. en hosta som tidvis håller på att knäcka en . sad.gif mad.gif
Snöflinga
CITAT (askar @ 25-12-2006, 19:15)
Idag tycker jag det är läge för gnäll...
feber, bihåleinflammation, värk i varenda liten led och muskel i hela kroppen
värk också i den stora hårda bollen högst upp
och på det.. en hosta som tidvis håller på att knäcka en . sad.gif mad.gif

Stackare huh.gif Kryapå dej kram från mej ... Tänkte gnälla på något så trivialt som vädret .... men ... det är ju slut på julen och snö får vi väl i April wub.gif
Magdis
Sabla skitbil!!! mad.gif Maken skulle åka och handla nu inför nyårsaftonen och så går det inte ens att låsa upp bilen. Den låses upp med en sån där liten dosa som man trycker på och de har funkat dåligt ett bra tag fast vi bytt batterier och nu var de helt döda. Öppnar man med nyckeln så brukar larmet gå igång och ratten blir låst. Vi chansade nu och gjorde det iallafall och inget hände. Det är totalt strömavbrott i bilen helt enkelt! sad.gif

Nya bilar är ju ett elände...om t.ex batterierna tar slut i dosan så blir ju bilen obrukbar. mad.gif
anna_rispan
Fy fabian vad eländigt!!!!! sad.gif
agata99
CITAT (pejori @ 24-04-2006, 12:34)
återvinningscentralen ligger i andra ändan av komunen...hur ska jag kunna ta ett linneskåp på bussen? mad.gif mad.gif mad.gif
hjälp finns aldrig och företaget tar 350 kr. i timman mad.gif mad.gif mad.gif

Nämen inte ska du kasta något som är helt på tippen!

Ring till de loppisar som kan finnas.De större som Myrorna, Emmaus och Erikshjälpen brukar komma och hämta stora möbler. Där gör de större nytta än på tippen! Och miljön bli glad. Och de som fyndar på loppis blir glada. Och du blir glad som slipper fixa skjuts själv.
Kanske inte rätt forum eftersom det i slutänden resulterar i att alla bli glada, men det är inte heller det sämsta!

[I] biggrin.gif
Kathy
CITAT (agata99 @ 10-01-2007, 15:38)
CITAT (pejori @ 24-04-2006, 12:34)
återvinningscentralen ligger i andra ändan av komunen...hur ska jag kunna ta ett linneskåp på bussen? mad.gif  mad.gif  mad.gif
hjälp finns aldrig och företaget tar 350 kr. i timman mad.gif  mad.gif  mad.gif

Nämen inte ska du kasta något som är helt på tippen!

Ring till de loppisar som kan finnas.De större som Myrorna, Emmaus och Erikshjälpen brukar komma och hämta stora möbler. Där gör de större nytta än på tippen! Och miljön bli glad. Och de som fyndar på loppis blir glada. Och du blir glad som slipper fixa skjuts själv.
Kanske inte rätt forum eftersom det i slutänden resulterar i att alla bli glada, men det är inte heller det sämsta!

biggrin.gif

Ska jag vara ärlig, så tror jag nog att Pejori redan gjort sig av med sitt linneskåp.....8,5 månad efter sitt inlägg. rolleyes.gif
F'låt...kunde inte låta bli. wub.gif
pejori
japp...det är både till flis och uppeldat vid det här laget...det blev tippen laugh.gif
Rose
Måste gnälla över hur somliga här alltid citerar mig när dom ska klaga på en åsikt, trots att andra sagt precis samma sak som jag och före mig dessutom. Man måste vara väldigt omtyckt om man blir utvald så här, eller hur ligger det till tro? g.gif Eller kanske känns det tryggare att klaga lite på mig än på nån man har mer kontakt med.
*Stintan*
CITAT (Rose @ 09-12-2009, 08:55) *
Måste gnälla över hur somliga här alltid citerar mig när dom ska klaga på en åsikt, trots att andra sagt precis samma sak som jag och före mig dessutom. Man måste vara väldigt omtyckt om man blir utvald så här, eller hur ligger det till tro? g.gif Eller kanske känns det tryggare att klaga lite på mig än på nån man har mer kontakt med.

smiley_small_hug.gif
Alphaville
Hittade en Gnälltråd!!

Min tvättmaskin har gått sönder! Programväljaren har slutat fungera. Ingenting hände när man vred på den, plastgrej inuti hade spruckit och lossnat. Vet ej hur gammal tvättmaskinen är men den har minst 15 år på nacken, kanske 20 år. Har ringt till fastighetsägaren som ska fixa en ny nästa vecka.

Behöver ju inte tvätta akut men ändå, man blir van att kunna tvätta när det behövs. sad.gif
Myosotis
Jag vill gnälla på tele2 men jag orkar inte dra hela historien.
malcolm
Vill gnälla på Telia som levererade utrustning för bredbandstelefoni men inte lyckades få det att fungera på över en månad trots besök av tekniker som förstörde min fina kabeldragning som det inte var nå´t fel på.
Anma
CITAT (malcolm @ 16-06-2011, 17:15) *
Vill gnälla på Telia som levererade utrustning för bredbandstelefoni men inte lyckades få det att fungera på över en månad trots besök av tekniker som förstörde min fina kabeldragning som det inte var nå´t fel på.

Ge dig inte. Vår fight med telia slutade med 3 mån gratis abonnemang och gratis spotify i ett år. Just det ja. 6 gratis filmer också.
Biggan_
Har varit ute i trädgården och rensat ogräs och vattnat! Jag fick gå in nu för myggen höll på att käka upp mej! angry.gif

Fy devil.gif vad det kliar! mad.gif
silos
Grrrr....jag vill gnälla på att jag ingenting ha att gnälla på idag! yahoo.gif
merlin68
Är så less på alla hundägare som inte plockar upp hundens skitkorvar ranting.gif Hur svårt kan de vara????? Är hundägare själv och fattar bara inte hur man kan vara så oansvarig och lat....
Sedan folk som kastar sina cigarettfimpar utmed vår tomt och in i häcken. Ibland plockar jag upp till 20-30 fimpar per vecka...fy fan så äckligt sick.gif
Sist men inte minst vill jag klaga på de som åker fyrhjuling alldeles för fort på gångstigarna, bara en tidsfråga innan någon blir skadad thumbdown.gif

Pust...nu känns det bättre sweatingbullets.gif
malcolm
CITAT (Anma @ 16-06-2011, 19:00) *
Ge dig inte. Vår fight med telia slutade med 3 mån gratis abonnemang och gratis spotify i ett år. Just det ja. 6 gratis filmer också.

Nu fungerar allt sedan en tid och jag skulle få motsvarande 2500:- i kompensation men kabeldragningen får jag fixa själv.
skånepåg
Måste skriva av mig lite, grannen ovanför har haft sin unge i över en vecka här nu, vad jag hört de senaste åren har ungen bara varit där ett par ggr om året, men hon springer och hoppar och skriker och slår med dörrarna.
Från tidig morgon till sent på kvällen, det går inte lyssna på musik eller tv för det bumpandet överöstar allt, vi har fucked up skitlägenheter här i gettot så lyhört, jag hör när de går på toaletten eller telefonerna ringer tongue.gif
Jag fick nog igår och sa till han, andra har klagat med innan jag köpte denna lägenheten, han bredvid som jag brukar snacka teknik och datorer med har också gnällt men han lyssnar inte!! =(
Det eviga dunsandet bara driver mej till vansinne, jag sitter oftast vid datorn så kunde satt på mej mina hörlurar men det är ett fett glapp i kontakten så bara ena kanalen spelas så det blir inte lika högt då så man slipper det skitet =(
Det blev tyst i 2 timmar igår efter jag blev sur på han, men sen nästan exakt vid 21 hörde man henne skrika och springa runt, så trött på detta, måste skaffa körkort och sälja skitlägenheten och hyra hus......
silos
CITAT (merlin68 @ 22-06-2011, 20:56) *
Är så less på alla hundägare som inte plockar upp hundens skitkorvar ranting.gif Hur svårt kan de vara????? Är hundägare själv och fattar bara inte hur man kan vara så oansvarig och lat....
Sedan folk som kastar sina cigarettfimpar utmed vår tomt och in i häcken. Ibland plockar jag upp till 20-30 fimpar per vecka...fy fan så äckligt sick.gif
Sist men inte minst vill jag klaga på de som åker fyrhjuling alldeles för fort på gångstigarna, bara en tidsfråga innan någon blir skadad thumbdown.gif

Pust...nu känns det bättre sweatingbullets.gif

Jag håller med dig!!!
VitaFingrar
Jag vill gnälla på den äckliga karln utanför ica som började stöna och slicka sig om läpparna när jag gick förbi för en liten stund sedan. SKÄRPNING!
Eva i Skåne
CITAT (VitaFingrar @ 24-06-2011, 13:59) *
Jag vill gnälla på den äckliga karln utanför ica som började stöna och slicka sig om läpparna när jag gick förbi för en liten stund sedan. SKÄRPNING!

En äkta snuskhummer ranting.gif
bergvallmo
Jag vill gnälla på alla negativa människor. Så fort någon säger något så har de någon form av negativ kommentar att komma med. Sådana människor som sprider negativitet omkring sig. De tänker säkert inte på det. De bara säger vad de tycker och att det är deras ensak.

Men jag tycker inte att det bara är deras ensak. För att så fort det lämnat deras mun för att nå en annans öra, så är det spritt.

TÄNK: Vi sitter i samma badkar. Jag kissar och säger att det är min ensak. Men, det kommer ju även på dig.

Biggan_
CITAT (bergvallmo @ 24-06-2011, 18:52) *
TÄNK: Vi sitter i samma badkar. Jag kissar och säger att det är min ensak. Men, det kommer ju även på dig.

giggle.gif
Vilken bra liknelse! För övrigt håller jag med dej!
silos
Jag har tappat min tro sad.gif(((
Anma
CITAT (silos @ 27-06-2011, 08:02) *
Jag har tappat min tro sad.gif(((

Du hittar den igen. Det har du gjort förr.

silos
CITAT (Anma @ 27-06-2011, 08:09) *
Du hittar den igen. Det har du gjort förr.

Det tror jag inte,så här allvarligt har det inte varit nån gång förrut.........och lika bra det eftersom som jag inte duger till att vara en sann troende!
*Stintan*
Tror inte alls att du tappat den och du Silos... självklart duger du!
KatteLatte
Vill gnälla på lokala (som tidigare varit den bästa) trädgårdsfackhandeln här i stan.

Sen dom flyttade till nya lokaler har dom:

* Bara svårupplösta och dyra gräsmattegödnigar i sortimentet. För att få den typ jag vill ha är jag tvungen att åka på Biltema (!)
* Sämre märkning på härdighet och sort än vad de har på Blomsterlandet/Plantagen
* Bara en enda sorts basilika!??! Har bestämt för mig att det faktiskt finns bättre utval på stormarknaderna.... crying.gif
Tillägg:
* Att de bland sina växter har krukor som uppenbart inte innehåller den växten som står på lappen. T.ex. julros; inte en tillstymmelse till julros, bara mossa, ända vill de ha 70 spänn förr den.
silos
CITAT (*Stintan* @ 27-06-2011, 08:35) *
Tror inte alls att du tappat den och du Silos... självklart duger du!

Du anar inte hur mycket dina ord värmer min sorgsna själ! smiley_small_hug.gif
Myosotis
Måste gnälla lite över nyår. Jag tycker inte om nyår thumbdown.gif och jag tänker bli på dåligt humör i kväll. Eller jag kanske skulle börja snart så hinner jag vara sur riktigt länge. angry.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon