|
Full version: gnäll för alla
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
CITAT (Betty @ 27-06-2006, 22:08) Den enda ersättning man får i såna här fall, när kommunens vattenledning går inne på vår tomt, är att de "återställer alltihop" som det så fint heter... hur nu det ska gå till... Vi får nytt grus på uppfarten, ett nytt träd och så sår de in nytt gräsfrö - som jag själv får vattna och sköta om så det blir nåt. Marken kommer att sjunka efter en vinter så jag kommer att kalla hit dem nästa sommar för att fylla på med mer matjord och ev. nysådd. Vet inte hur lång tid det kommer att ta innan det blir fint igen...  fy så tråkigt!!!! du har verkligen gnäll, för flera sidor nu ju..... buss på dom bara grr.....
CITAT (Scrollan @ 27-06-2006, 22:55) CITAT (Felix matte @ 27-06-2006, 21:24) CITAT (Scrollan @ 27-06-2006, 20:13) CITAT (pejori @ 27-06-2006, 18:23) CITAT (Scrollan @ 27-06-2006, 17:39) det tar hemförsäkringen  Gör det?  Japp... men självrisken är väl normalt 1500 kr å så vill de att man fotar det som blivit förstört. Iaf så har sonen fått göra så när de haft strömavbrott i några dygn och allt blev förstört. Aha.....ja, då lär jag inte få någon ersättning, eftersom värdet av det förstörda håller sig under 1500kr.  ok...tur att det inte var mera i frysen då..... men det är mycket ändå
*Felix matte*
27-06-2006, 22:04
Grabben hade en massa hembakt mat- och fikabröd.. Det värderades inte trots bilder... till mer än råvarukostnad Men försäkringspremien.. den stiger för vart år
CITAT (pejori @ 27-06-2006, 22:57) ok...tur att det inte var mera i frysen då..... men det är mycket ändå :wub: :wub: Va´sjutton nu då?? En g l a d smiley i gnälltråden???  (  )
forget-me-not
28-06-2006, 00:53
CITAT (Scrollan @ 27-06-2006, 23:15) Va´sjutton nu då?? En g l a d smiley i gnälltråden??? :angry: :angry: :angry: (  :wub: ) Började  men det är bäst att jag snabbt ändrar ansiktsmin till  igen. (  )
Gnäll och gnäll? Jag har inte så mycket att gnälla på Det skulle ju ha varit regnet då, men rotblötan behövdes så det går inte det heller Möjligvis skulle det vara att självdiciplinen inte alltid fungerar som den borde  . När det regnar borde man kanske se till att få ordning på det berömda kaoset som inträffar inomhus den här årstiden Men vad händer! Jag sätter mig vid datorn och blir alldeles för lätt fast, och kaoset bakom mig växer Förlåt, förlåt, det var inte meningen att skratta
Diabolique
28-06-2006, 07:22
Jag har inte fått lön än!  Hade blivit lovad pengar i början av veckan... *morrar* Alla andra fick lön förra torsdagen, men med mig har det varit lite mer strul eftersom jag "bara" har sommarjobb...  Jag blir GALEN! Hade sett fram emot att få betala av lite småskulder. Nu tvingas jag att låna pengar till småsaker... HELVETE! (ursäkta svordomen)
CITAT (Felix matte @ 27-06-2006, 22:56) CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-06-2006, 21:36) CITAT (Felix matte @ 27-06-2006, 21:23) CITAT (stina @ 27-06-2006, 20:18) Jag har gått hos kiropraktor i olika omgångar... så otroligt skönt att få kotorna tillrättalagda. Efter att ha varit mer eller mindre stel i ryggen (trots flera års behandlingar hos Landstingets sjukgymnaster) kom jag till kiropraktor och efter bara 4 - 5 behandlingar kunde jag få fingertopparna i golvet Likadant med min skadade nacke (whiplash)...Domningarna och smärtan är ett minimum efter att hon gav mig några "skott" med stålkula på sidan om nackkotpelaren. Det har gått många år sedan dess men fortfarande består lindringen. Var inte rädd... det brukar aldrig "göra ont" hos kiropraktor. Lycka till! Min Sambo har ju svår whiplashskada och även var hos kiropraktorn men det hjälpte inte och han själv erkände att han inte kan hjälpa honom. Jag skulle aldrig gå till en kiropraktor efter att ha blivit opererat några gånger i ryggen. Man skall inte heller göra för många manipulationer i ryggen, det blir sedan bara värre och värre Edelweiss Så klart är det olika från person till person och också beroende på vad skada du har, men för mig var kiropraktorn till stor hjälp... vet inte hur jag skulle orkat annars.  Ja det är klart att dom inte kan bota allt. Jag har i alla fall stor tillit till deras kunskaper. Min mamma har artros i ryggen och går regelbundet hos kiropraktor. "Jag kan inte laga din rygg, men däremot kan jag göra dig smärtfri" säger han. Och det stämmer, hon kan tom dansa igen efter att knappt kunnat gå innan hon började hos honom. Jag vet att det inte gör ont, men jag tycker det är så fruktansvärt med ljudet när dom knäcker..... /Stina
Jag vill gnälla på mina ögon. Förra året i juni fick jag ett hål på min näthinna i ena ögat med en blödning som följd. Den lade sig mitt över ögat så jag knappt såg något. Det tog flera månader innan blodet var borta. I söndags var det dags igen, då började det blixtra i det andra ögat. Åkte livrädd in på ögonakuten där ögonläkaren konstaterade "ännu har det inte blivit hål". Ännu???? Med den följd att jag inte törs göra just någonting av det jag helst vill, arbeta i trädgården.
Jagvillhasemesternujagvillhasemesternujagvillhasemesternujagvillhasemesternujagv illhasemesternujagvillhasemesternujagvillhasemesternu!!! Sällan har mitt jobb varit som det varit de senaste månaderna och sent ska jag glömma. Jagbehöversemesternujagbehöversemesternujagbehöversemesternujagbehöversemesternu jagbehöversemesterNU!!! *suck*...
CITAT (Scrollan @ 28-06-2006, 21:13) Jagvillhasemesternujagvillhasemesternujagvillhasemesternujagvillhasemesternujagv illhasemesternujagvillhasemesternujagvillhasemesternu!!! Sällan har mitt jobb varit som det varit de senaste månaderna och sent ska jag glömma. Jagbehöversemesternujagbehöversemesternujagbehöversemesternujagbehöversemesternu jagbehöversemesterNU!!! *suck*... Jag håller med på exakt alla punkter...just nu känns det som att antingen semester eller så knallar jag rakt in i den där berömda väggen  Jag mår nog inte så bra som jag skulle vilja
Diabolique
29-06-2006, 09:12
Ännu ingen lön....  Nu sa de på lönekontoret att utbetalningen gick iväg i måndags morse. På min bank säger de att jag borde haft dem i tisdags i så fall... Jag blir GALEN!
CITAT (yenny @ 28-06-2006, 23:57) CITAT (Scrollan @ 28-06-2006, 21:13) Jagvillhasemesternujagvillhasemesternujagvillhasemesternujagvillhasemesternujagv illhasemesternujagvillhasemesternujagvillhasemesternu!!! :( :( :( :(
Sällan har mitt jobb varit som det varit de senaste månaderna och sent ska jag glömma. :( :( :(
Jagbehöversemesternujagbehöversemesternujagbehöversemesternujagbehöversemesternu jagbehöversemesterNU!!! *suck*... Jag håller med på exakt alla punkter...just nu känns det som att antingen semester eller så knallar jag rakt in i den där berömda väggen  Jag mår nog inte så bra som jag skulle vilja  Ja...jag ser den där väggen lite på avstånd...ska försöka att inte komma för nära den. Håll dig borta ifrån den, Yenny....den är inte bra för någon.
ullislerum
03-07-2006, 22:37
4 dagar kvar till semestern och inget att göra - ska sitta av dessa dagar - bläää vad tråkigt! tur att odla finns.
Estrella
04-07-2006, 09:01
Jag behöver gnälla på värmen, här är för j*vla varmt!!!!! Ge mej lite svalka!!!!!!!!
Lady Hamilton
04-07-2006, 09:39
En tröst i värmen Snart är det jul (klicka på länken så får du se, Felix matte la in den i fjol här på Odla)
Estrella
04-07-2006, 11:46
Jag vill klaga på att det inte blev nåt regn idag trots att det såg så lovande ut i morse.  Min trädgård behöver en rotblöta nu...
forget-me-not
05-07-2006, 10:47
Jag vill gnälla på alla som gnäller på att det är sommar och varmt! Passa på och njut så länge det varar... snart nog är det vinter kallt och alla blir deppiga för att det inte är sommar!
kristerh
05-07-2006, 12:41
CITAT (pejori @ 05-07-2006, 13:31) ursäkta men jag kunde inte låta bli krister
CITAT (yenny @ 05-07-2006, 12:53) Jag vill gnälla på alla som gnäller på att det är sommar och varmt! Passa på och njut så länge det varar... snart nog är det vinter kallt och alla blir deppiga för att det inte är sommar! Hear hear.
CITAT (pejori @ 05-07-2006, 13:31) Aj aj... har du gjort en pejori nu igen
malin72
05-07-2006, 15:59
CITAT (pejori @ 05-07-2006, 13:31) AJAJAJAJ  det värker i mina tår när jag läser
CITAT (Scrollan @ 28-06-2006, 21:13) Jagvillhasemesternujagvillhasemesternujagvillhasemesternujagvillhasemesternujagv illhasemesternujagvillhasemesternujagvillhasemesternu!!! Sällan har mitt jobb varit som det varit de senaste månaderna och sent ska jag glömma. Jagbehöversemesternujagbehöversemesternujagbehöversemesternujagbehöversemesternu jagbehöversemesterNU!!! *suck*... Hej Scrollan!! Det här känns som om det vore jag i söndags..min sista arbetsdag..trodde aldrig semestern skulle komma..det var förfärligt!! Men semestern kom...och nu måste jag hitta på nåt att gnälla över..eftersom jag skriver i den här tråden..kanske behövs det lite regn...jag skulle inte ha nåt emot en regnig dag....men allt är så himla okey..regn eller solsken..bara för att jag har..Seemeeesteer!!!!
CITAT (yenny @ 05-07-2006, 16:57) CITAT (pejori @ 05-07-2006, 13:31) nu måste jag gnälla lite också...  :angry: ni som varit med ett tag, kommer ni ihåg min avbrutna tånagel som jag inte kunde måla????  :o nu har den växt ut, och jag såg framför mej, en fin nymålad fot.... OCH VAD HÄNDER!!!!!!jag sparkar i en dörrlist, och när jag rätat upp kroppen, ser jag att nageln på tån brevid lilltån sitter kvar i listen!!!!  :o :o det blir nog inga målade fötter denna sommaren  :wacko: :wacko: :blink: Aj aj... har du gjort en pejori nu igen  sådana gör jag oooofta..... och i värmen blir det ingen snabbläkning inte.... krister...det är tillåtet att skratta problemet är att klämma sig i ett par skor ....
Snöflinga
05-07-2006, 16:28
Stackars dej  Du får ha sandaler med öppen tå .....
CITAT (pejori @ 05-07-2006, 13:31) Hej! Du har ju ändå nio naglar som du kan måla..kan du inte hitta på nåt läckert plåster för den skadade..kanske till och med nåt som matchar nagellacket???
CITAT (cosmos @ 05-07-2006, 17:46) CITAT (pejori @ 05-07-2006, 13:31) nu måste jag gnälla lite också...  :angry: ni som varit med ett tag, kommer ni ihåg min avbrutna tånagel som jag inte kunde måla????  :o nu har den växt ut, och jag såg framför mej, en fin nymålad fot.... OCH VAD HÄNDER!!!!!!jag sparkar i en dörrlist, och när jag rätat upp kroppen, ser jag att nageln på tån brevid lilltån sitter kvar i listen!!!!  :o :o det blir nog inga målade fötter denna sommaren  :wacko: :wacko: :blink: Hej! Du har ju ändå nio naglar som du kan måla..kan du inte hitta på nåt läckert plåster för den skadade..kanske till och med nåt som matchar nagellacket??? tyvärr är det inte så... jag har bara åtta tånaglar...saknar nagel på lilltåna så det skulle se väääldigt lustigt ut, med tre målade naglar på ena foten och har jag sandaler som snöflinga sa. skulle det ju synas också.... skitfötter!!!!
*Felix matte*
05-07-2006, 19:12
CITAT (pejori @ 05-07-2006, 13:31) nu måste jag gnälla lite också...  :angry: ni som varit med ett tag, kommer ni ihåg min avbrutna tånagel som jag inte kunde måla????  :o nu har den växt ut, och jag såg framför mej, en fin nymålad fot.... OCH VAD HÄNDER!!!!!!jag sparkar i en dörrlist, och när jag rätat upp kroppen, ser jag att nageln på tån brevid lilltån sitter kvar i listen!!!!  :o :o det blir nog inga målade fötter denna sommaren  :wacko: :wacko: :blink: Åhh herreminje!!!!!!! Då ska jag inte gnälla över att vi igår hade bara +14... för idag har vi sol och värme igen. Krya på dig  ... röda tånaglar e väl inte sååå viktigt (jag fick mina lackade häromdagen  )
CITAT (pejori @ 05-07-2006, 20:10) Hej!:rolleyes: Mina lilltånaglar är jättesmå..så jag målar dom större med nagellacket..du kan säkert också måla dit en liten färgklutt...det blir så tjusigt så...och ingen märker att det inte är äkta  !! hälsar cosmos som sitter och beundrar sina brunbrända fötter med mörkrosa naglar!
*Felix matte*
05-07-2006, 19:57
Lady Hamilton
05-07-2006, 20:01
 Du har snygga fötter! Tur att jag inte tänker visa min "kalle-anka" fötter  Men till mina fötters försvar så fungerarde alldelens utmärkt att gå med  Och de har gått måååånga mil i skog och mark.........
*Felix matte*
05-07-2006, 20:06
CITAT (Hamilton @ 05-07-2006, 21:01)  Du har snygga fötter! Tur att jag inte tänker visa min "kalle-anka" fötter  Men till mina fötters försvar så fungerarde alldelens utmärkt att gå med  Och de har gått måååånga mil i skog och mark.........  ... och jag är sååå glad för att mina hann gå i skog och mark i några år sedan min stora hundskräck lindrades. Kalle Anka fötter... Nä nu blir jag vääääldigt nyfiken. Bildbevis!
Lady Hamilton
05-07-2006, 20:11
CITAT (Felix matte @ 05-07-2006, 21:06) .....Kalle Anka fötter... Nä nu blir jag vääääldigt nyfiken. Bildbevis!  ...........  Kolla i en Kalla Anka tidning kolla in hans fötter = mina
*Felix matte*
05-07-2006, 20:21
CITAT (Hamilton @ 05-07-2006, 21:11) CITAT (Felix matte @ 05-07-2006, 21:06) .....Kalle Anka fötter... Nä nu blir jag vääääldigt nyfiken. Bildbevis!  :wub:...........  Kolla i en Kalla Anka tidning kolla in hans fötter = mina Hepp Hepp.... tror jag inte att du har såna
Lady Hamilton
05-07-2006, 20:32
Nu hje´r he pa dah´n vise at javal chiknered tå å vis´n na fötter ä he tjenns mytche ommafallt till å fotgrafer dem
*Felix matte*
05-07-2006, 20:37
CITAT (Hamilton @ 05-07-2006, 21:32) Nu hje´r he pa dah´n vise at javal chiknered tå å vis´n na fötter ä he tjenns mytche ommafallt till å fotgrafer dem  Aha... Latin Men om du tar det på Svenska så tål säkert tårna dina också att visas
Och ni snackar Kalle Anka- fötter  , ni vet inte vad ni snackar om Min syster har prinsesfötter, min pappa har kamelfötter Vad tror ni jag har  , ja, inte är det då prinsessfötter
Lady Hamilton
05-07-2006, 20:48
Du har naturligtvis de mest Genialiska fötter man kan eventuellt ha!  (=Evgeni= Ev.Geni)
*Felix matte*
05-07-2006, 20:52
CITAT (Hamilton @ 05-07-2006, 21:48) Du har naturligtvis de mest Genialiska fötter man kan eventuellt ha!  (=Evgeni= Ev.Geni) Så klart
Hmm, det där tål att tänka på...., genialiska fötter? Det smakade ju inte så dumt Annars så finns det de som säger att jag har " min fars fötter " Jag som så länge försökte tro att de var mina egna Och vilken kvinna vill ha kamelfötter  . Skulle möj- ligtvis vara en kamel av kvinnokön då
Lady Hamilton
05-07-2006, 20:59
CITAT (Evgeni @ 05-07-2006, 21:55) ....Och vilken kvinna vill ha kamelfötter  . Skulle möj- ligtvis vara en kamel av kvinnokön då  .......  Eller en k-a-m-e-l-o-n-t-
*Felix matte*
05-07-2006, 21:02
CITAT (Evgeni @ 05-07-2006, 21:55) Hmm, det där tål att tänka på...., genialiska fötter? Det smakade ju inte så dumt Annars så finns det de som säger att jag har " min fars fötter " Jag som så länge försökte tro att de var mina egna Och vilken kvinna vill ha kamelfötter  . Skulle möj- ligtvis vara en kamel av kvinnokön då  Kamelfötter... Nähääää... Vilken skostorlek isf Finns väl inte som passar såna
Lady Hamilton
05-07-2006, 21:08
 Nu vill jag gnälla! * Först tänkte jag gnälla över att jag snart skulle vara tvungen att stänga datorn för det såg ut att bli åska............... Men börjar det att ljusna * Och då vill jag gnälla över att det inte kan börja regna, det är så torrt nu överallt. Och det vore idealiskt om det kunde regna NU och fortsätta i natt, så jag slipper vattna i morgon (igen)....................
Till och med jag är beredd att hålla med  , men vad ska man göra  , jag älskar ju vädret, men växtligheten behöver ju vätska  . Och inte lite heller Vi har visserligen egen djupborrad brunn, men det räcker ändå inte till. Så lite regn inatt, vore inte dumt
CITAT (Felix matte @ 05-07-2006, 22:02) CITAT (Evgeni @ 05-07-2006, 21:55) Hmm, det där tål att tänka på...., genialiska fötter? Det smakade ju inte så dumt Annars så finns det de som säger att jag har " min fars fötter " Jag som så länge försökte tro att de var mina egna Och vilken kvinna vill ha kamelfötter  . Skulle möj- ligtvis vara en kamel av kvinnokön då  Kamelfötter... Nähääää... Vilken skostorlek isf Finns väl inte som passar såna  Njaa, kanske inte riktigt så där då Men det vete sjutton om det är så långt ifrån ?
*Felix matte*
05-07-2006, 21:26
CITAT (Evgeni @ 05-07-2006, 22:19) CITAT (Felix matte @ 05-07-2006, 22:02) CITAT (Evgeni @ 05-07-2006, 21:55) Hmm, det där tål att tänka på...., genialiska fötter? Det smakade ju inte så dumt Annars så finns det de som säger att jag har " min fars fötter " Jag som så länge försökte tro att de var mina egna Och vilken kvinna vill ha kamelfötter  . Skulle möj- ligtvis vara en kamel av kvinnokön då  Kamelfötter... Nähääää... Vilken skostorlek isf Finns väl inte som passar såna  Njaa, kanske inte riktigt så där då Men det vete sjutton om det är så långt ifrån ?  Tror iaf att du bara skojar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|