Full version: gnäll för alla
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
Farmor
wub.gif wub.gif wub.gif Jag kramar tillbaka till alla rara människor här på forumet wub.gif wub.gif wub.gif
Anki på Öland
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2006, 22:47)
nån slags sjuka har jag nu...det började kännas i huvudet ikväll och jag trodde jag skulle få den berömda huvudvärken. Sen började jag må nåt så vansinnigt illa och ha magknip och nu till slut fick jag spy. sad.gif Ska bädda ner mig nu med hinken bredvid. sad.gif

Har du fått dotterns magsjuka... usch! krya på dig.
Anki
Reserv
nån slags sjuka har jag nu...det började kännas i huvudet ikväll och jag trodde jag skulle få den berömda huvudvärken. Sen började jag må nåt så vansinnigt illa och ha magknip och nu till slut fick jag spy. sad.gif Ska bädda ner mig nu med hinken bredvid. sad.gif

Magsjuka som det brukar va´så kort inkubationstid på blink.gif Stackars dig, allt på en gång, nu spyr du juh upp din antibiotika som du behöver wacko.gif ........Det är inte den du reagerat på då?? unsure.gif Varm kram till dig gumman, krya på dig och va´rädd om lillen wub.gif
Leia

Precis så för mig med i går kväll sad.gif Men jag valde att tillslut stoppa fingrarna i halsen då det aldrig kom upp av sig själv.... sad.gif
Mår bättre idag men inte bra..... sad.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 27-10-2006, 09:25)
Stackars dig, allt på en gång, nu spyr du juh upp din antibiotika som du behöver wacko.gif ........Det är inte den du reagerat på då?? unsure.gif Varm kram till dig gumman, krya på dig och va´rädd om lillen wub.gif

Jag hade bara hunnit ta ett piller och jag mådde lite tjyvens redan innan. Jag har sprungit på toa var femte minut nästan hela natten. Kräkningarna ha varit så våldsamma att jag fick ha baljan framför mig medan jag sprang och jag trodde magsäcken skulle komma upp. det lugnade sig inte fast det var helt torra kräkningar till slut. Och sån magkramp tror jag aldrig jag haft i samband med en magsjuka. Trodde jag skulle dö...sen spred de ju sig neråt så att livmodern också drog sig samman. Jag har legat hela dagen eftersom jag inte fick en blund i ögonen inatt. Ingen antibiotika har jag ju tagit förstås, jag får börja med den imorrn. Man ska ju ta morgon, middag, kväll nämligen. Lillen fick nog ta del av våran storm därinne. Får hoppas att det inte blir som när jag väntade Caroline o hade en sån här vidrig magsjuka. Magmåttet slutade nämligen växa då. sad.gif
malin72
usch inte roligt sad.gif känner med er med magsjuka fyyyyyyyyyyy jag är döende när jag får den .....

Norrbottens-Magdis hoppas att det blir bättre....kommer ihåg när jag låg i 8.e månaden med magsjuka var så slut efter flera timmar att jag ramlade ner på golvet brevid hinken..och sambon jobbade natt sad.gif sad.gif

nu till mitt eget gnäll sleep.gif trodde jag skulle klara mig men inte då sitter här i frossa bla med svettningar och ont överallt...hm ja vad kan det vara tro rolleyes.gif sambon i lunginflammation minsta sonen feberfi idag så nu är det min tur mad.gif
Magdis
CITAT (malin72 @ 27-10-2006, 20:02)
Norrbottens-Magdis hoppas att det blir bättre....kommer ihåg när jag låg i 8.e månaden med magsjuka var så slut efter flera timmar att jag ramlade ner på golvet brevid hinken..och sambon jobbade natt sad.gif sad.gif

nu till mitt eget gnäll sleep.gif trodde jag skulle klara mig men inte då sitter här i frossa bla med svettningar och ont överallt...hm ja vad kan det vara tro rolleyes.gif sambon i lunginflammation minsta sonen feberfi idag så nu är det min tur mad.gif

Jag känner mig döende nu också. sad.gif Efter allt kräkande och sprutlackerande av toaletten kom en djävulsk värk i kroppen, främst i ryggslutet. Det går varken att sitta eller ligga utan att skrika av smärta. Blir inte precis lättare av jättemagen heller och att det nästan är omöjligt att vända sig i sängen. sad.gif

Hoppas du inte behöver va sjuk så länge du heller. wub.gif
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-10-2006, 21:28)
Jag känner mig döende nu också. sad.gif Efter allt kräkande och sprutlackerande av toaletten kom en djävulsk värk i kroppen, främst i ryggslutet. Det går varken att sitta eller ligga utan att skrika av smärta. Blir inte precis lättare av jättemagen heller och att det nästan är omöjligt att vända sig i sängen. sad.gif

Stackars, stackars, stackars dig sad.gif

Jag har haft svår magsjuka för mååånga år sedan... förresten så var vi
två familjer (12 pers) som var sjuka samtidigt en julafton
vi firade tillsammans... och jag vill aaaaldrig vara med om det igen.

Du som till på köpet är stortjock... Håller mina och ber att du snabbt
blir kvitt eländet. wub.gif
Magdis
CITAT (askar @ 27-10-2006, 21:33)
Stackars, stackars, stackars dig sad.gif

Jag har haft svår magsjuka för mååånga år sedan... förresten så var vi
två familjer (12 pers) som var sjuka samtidigt en julafton
vi firade tillsammans... och jag vill aaaaldrig vara med om det igen.

Du som till på köpet är stortjock... Håller mina och ber att du snabbt
blir kvitt eländet. wub.gif

Tack snälla Agneta! Det värmer gott! wub.gif
Biggan_
Norrbottens-Magdis hoppas att det blir bättre....kommer ihåg när jag låg i 8.e månaden med magsjuka var så slut efter flera timmar att jag ramlade ner på golvet brevid hinken..och sambon jobbade natt sad.gif  :(

Stackars dej Magdis! sad.gif sad.gif sad.gif
Hoppas en kram kan lindra det värsta wub.gif wub.gif wub.gif
Maginfluensa är det värsta jag vet, och du då som är höggravid sad.gif sad.gif
Betty
Stackars både Magdis och Malin! Hoppas ni blir friska båda två snart.
Magdis
Tack Biggan och Betty! wub.gif Det känns alltid lite bättre när någon tröstar. smile.gif Ska försöka få i mig lite Alvedon och ta en varm dusch innan jag lägger mig så kanske värken blir lite bättre.
Eva i Skåne
CITAT (Birgitta P @ 27-10-2006, 21:38)
Norrbottens-Magdis hoppas att det blir bättre....kommer ihåg när jag låg i 8.e månaden med magsjuka var så slut efter flera timmar att jag ramlade ner på golvet brevid hinken..och sambon jobbade natt sad.gif  sad.gif

Stackars dej Magdis! Hoppas en kram kan lindra det värsta wub.gif
Maginfluensa är det värsta jag vet, och du då som är höggravid sad.gif

Stackare. Höggravid och magsjuka sad.gif sad.gif unsure.gif
Bland allt skitprat får jag väl berätta att det inte är mycket bättre att vara nyförlöst och få maginfluensa heller. wink.gif
När jag fått mitt tredje barn fick vi besök av en familj som just varit magsjuka, men tydligen fortfarande smittade. Alla utom bebisen blev sjuka och jag som var nästan nyförlöst kunde inte knipa ordentligt. Kan tala om att jag sk....t ner mig ordentligt på väg till toa.... wacko.gif sad.gif unsure.gif
Magdis
CITAT (Eva i Skåne @ 27-10-2006, 22:33)
Stackare. Höggravid och magsjuka sad.gif sad.gif unsure.gif
Bland allt skitprat får jag väl berätta att det inte är mycket bättre att vara nyförlöst och få maginfluensa heller. wink.gif
När jag fått mitt tredje barn fick vi besök av en familj som just varit magsjuka, men tydligen fortfarande smittade. Alla utom bebisen blev sjuka och jag som var nästan nyförlöst kunde inte knipa ordentligt. Kan tala om att jag sk....t ner mig ordentligt på väg till toa.... wacko.gif sad.gif unsure.gif

Usch! Ja det måste vara det som är snäppet värre än höggravid och magsjuk! sad.gif Hade jag fått det efter förra förlossningen hade jag fått ligga och skita ner mig i sängen...det tog nämligen 10 minuter att stånka sig upp med det jävulusiskt onda kejsarsnittssåret.

Vad osmart att besöka en nyförlöst om man nyss haft magsjuka! mad.gif
Reserv
Men lilla gumman sad.gif mår du inte alls bättre nu då?? Du ska juh piggna till så du får fortsätta med antibiotikan wub.gif kryapådig kramen i megaformat tjejen wub.gif wub.gif wub.gif
alle
Om nu det här är en gnälltråd så vill jag passa på att gnälla över att ni är så elaka mot varandra! Det är så man baxnar när man läser en del trådar och ibland funderar man på om det är ´vi gamla odlaiter´ mot alla nya.
Näe, skärp er och försök vara lite trevliga mot varandra i stället!
Biggan_
CITAT (alle @ 27-10-2006, 23:10)
Om nu det här är en gnälltråd så vill jag passa på att gnälla över att ni är så elaka mot varandra! Det är så man baxnar när man läser en del trådar och ibland funderar man på om det är ´vi gamla odlaiter´ mot alla nya.
Näe, skärp er och försök vara lite trevliga mot varandra i stället!

Vad är det nu som hänt? Gamla odlaiter mot nya?
Magdis
CITAT (Reserv @ 27-10-2006, 23:05)
Men lilla gumman sad.gif mår du inte alls bättre nu då?? Du ska juh piggna till så du får fortsätta med antibiotikan wub.gif kryapådig kramen i megaformat tjejen wub.gif wub.gif wub.gif

Jodå, lite bättre känns det allt! Har ju slutat spy nu iaf. Ska ta en halsbrännetablett innan jag lägger mig, magsaften har ju fritt fram att komma upp även i vanliga fall. Ska lägga mig strax.
Tack för kramen! wub.gif
pejori

laugh.gif laugh.gif förlåt Eva att jag skrattar,men jag ser den dråpliga situationen där smile.gif
måste ha varit en fruktansvärd upplevelse att råka ut för det i det läget blink.gif
ny bäbis och nyförlöst, och därpå magsjuka....Stackare sad.gif sad.gif

och till er andra så, ....håll ut...det går över, även om man tror man ska dö.... blink.gif
Skickar "bli friskkramar" till alla som behöver det wub.gif
malin72
CITAT (Betty @ 27-10-2006, 22:15)
Stackars både Magdis och Malin! Hoppas ni blir friska båda två snart.

tack tack det värmde wub.gif
och Magdis....jag vet inte vad som är vad här mår bättre idag men känner mig dålig på kvällar och nätter så.... jag håller tummarna laugh.gif hoppas att du känner dig bättre idag smile.gif
malin72

men fyyyyyy så långt har man inte ens tänkt att vara nyförlöst och magsjuk..ojojoj som att man inte har nog redan sad.gif peppar peppar jag ska inte ha flera barn smile.gif
yenny
En stor KRAM till er alla som mår dåligt, jag tar åt mej av några av de kramar som är skickade också smile.gif
Hoppas att alla elaka förkylningar, huvudvärk och magsjukor tar slut snart!
malin72
äsch nu måste jag få gnälla lite rolleyes.gif tänkte inte så mycket på att jag ska ställa om klockorna tidigare bara skönt sova längre tongue.gif
tills att sambon skickade ett medelande(jobbar som vakt på ett ute ställe här) han kommer inte hem förrens kl 04.30 för när kl slår 03 blir den ju 02 och då kör dom en timme till för dom stänger ju 03

och jag som inte kan sova innan han e hemma för man e ju lite orolig....det är mycket bråk ute, sad.gif sad.gif så då sitter man här då
faith
Vill gnälla på min granne ovanför mig som börjar städa kl 9 en söndagmorgon. Inte första gången heller. Varje helg! Jag hör inte dammsugaren, men jag hör ljudet när dammsugaren skjuvs runt på golvet. *skrap, skrap, skrap* wacko.gif
Betty
Jag vill gnälla lite över att min forumklocka går fel... och när jag försöker ändra på den så blir det ytterligare en timme fel... sad.gif rolleyes.gif

Klockan ska vara 10.12 nu - inte 11.12
Reserv
CITAT (Betty @ 29-10-2006, 10:12)
Jag vill gnälla lite över att min forumklocka går fel... och när jag försöker ändra på den så blir det ytterligare en timme fel... sad.gif rolleyes.gif

Tills forumledningen fått fingrarna ur....... unsure.gif vilket brukar dröja rolleyes.gif Ställ klockan på Londontid så går den rätt tills dom ändrar om ett par veckor här wub.gif
Betty
CITAT (Reserv @ 29-10-2006, 11:16)
Jag vill gnälla lite över att min forumklocka går fel... och när jag försöker ändra på den så blir det ytterligare en timme fel... sad.gif  :rolleyes:

Tills forumledningen fått fingrarna ur....... unsure.gif vilket brukar dröja rolleyes.gif Ställ klockan på Londontid så går den rätt tills dom ändrar om ett par veckor här wub.gif

Ahaaa, Tack för tipset! wub.gif
Ophelia
Jag tror jag ska gnälla lite smile.gif

Jag sover dåligt och det är inte bra.
Gillan
CITAT (Reserv @ 29-10-2006, 10:16)
Jag vill gnälla lite över att min forumklocka går fel... och när jag försöker ändra på den så blir det ytterligare en timme fel... sad.gif  :rolleyes:

Hmm, surt sa räven........ rolleyes.gif

Här har man lärt sig hur man ska ändra för att det ska bli rätt, och så fungerar inte det heller huh.gif biggrin.gif

Tack för tipset Reserv smile.gif . Nu fungerar det här med.
Fialotta
Inte ofta jag har nåt att gnälla över...men i dag är det en skitsöndag i mitt sinne o hjärta...för det första så kom det snö...jag vill inte ha snö...för det andra så får jag spel på människor som vill mig illa o sårar...tar men inte ger nåt...orka liksom...näää inte jag!!!

Varför i helskotta är jag så naiv så jag förlåter allting jämt ohmy.gif har aldrig provat på o va en bitch...men i dag ska jag träna på de rolleyes.gif

Gu va skönt o få ur sig lite unsure.gif

Skickar en kram till er här som ger mig mycke av att ni finns här wub.gif
Magdis
CITAT (maudan @ 29-10-2006, 13:24)
Varför i helskotta är jag så naiv så jag förlåter allting jämt ohmy.gif har aldrig provat på o va en bitch...men i dag ska jag träna på de rolleyes.gif

Heja Maudan!! Ligg i hårdträning nu! Vi kan väl ha nån sorts bitch-coachning i tråden? tongue.gif
Kraaaamar! wub.gif
Fialotta
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-10-2006, 13:38)

Heja Maudan!! Ligg i hårdträning nu! Vi kan väl ha nån sorts bitch-coachning i tråden? tongue.gif
Kraaaamar! wub.gif

Hej....en jättebra ide...behöver all hjälp jag kan få... wub.gif
Leia
CITAT (maudan @ 29-10-2006, 12:49)

Kraaaamar! wub.gif

Nej du maudan, det är nog inte lätt att vara bitching om man är genomsnäll. smile.gif wub.gif Men det finns nog en och annan här inne som kan coacha dig! tongue.gif biggrin.gif wub.gif
Fialotta
CITAT (Leia @ 29-10-2006, 13:52)
CITAT (maudan @ 29-10-2006, 12:49)

Kraaaamar! wub.gif

Nej du maudan, det är nog inte lätt att vara bitching om man är genomsnäll. smile.gif wub.gif Men det finns nog en och annan här inne som kan coacha dig! tongue.gif biggrin.gif wub.gif

Bussigt...men i dag känner jag mig inte ett skit snäll...tränar för fullt nu tongue.gif
Magdis
Jag ligger också i träning mot överdriven snällhet just nu. rolleyes.gif Risken när man sväljer för mycket under lång tid är att det brinner ordentligt i skallen till slut. Man måste antagligen träna sig i att bli mer egoistisk. smile.gif
Gillan
CITAT (maudan @ 29-10-2006, 12:24)
Inte ofta jag har nåt att gnälla över...men i dag är det en skitsöndag i mitt sinne o hjärta...för det första så kom det snö...jag vill inte ha snö...för det andra så får jag spel på människor som vill mig illa o sårar...tar men inte ger nåt...orka liksom...näää inte jag!!!

Nej, vet du vad, det är inte kul de gånger man känner sig som den enda som ger och alla andra bara tar och tar sad.gif

Lite varm glögg och en kram kanske? wub.gif

askar
Jag tror inte att man eg behöver bli egoistisk heller.
Men lära sig säga ifrån och göra det så tydligt att vederbörande
fattar att nu är det STOPP!
Jag är 60 och det är inte alls många år sedan jag lärde mig att
inte bara svälja och ta emot.
Gillar inte att vara elak med någon, men nog tusan säger jag ifrån
å det skarpaste om det behövs.
Det må vara vem som helst, men jag tar faktiskt ingen skit.

Träna på alla som ännu inte hittat "de inre nävarna"
Snart hukar ni inte längre utan ger igen så det ryker om det. mad.gif wub.gif
Magdis
CITAT (askar @ 29-10-2006, 14:40)

Jag menar att man inte behöver bli helt igenom egoistisk. wub.gif Men att klara av att tänka på sig själv nån gång iallafall. Det kan vara samma sak som att säga STOPP!
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-10-2006, 13:43)

Jag menar att man inte behöver bli helt igenom egoistisk. wub.gif Men att klara av att tänka på sig själv nån gång iallafall. Det kan vara samma sak som att säga STOPP!

Absolut... jag tänkte nog fel.
Man ska så klart tänka på sig själv jätteofta wub.gif
Älska dig själv... om inte du gör det.. då gör ingen annan heller.

Läste jag en gång för mååånga år sedan
på en planch på skolan.

maten är klar..hörde jag kocken säga
= matpaus
smile.gif
Fialotta
CITAT (Evgeni @ 29-10-2006, 14:37)
CITAT (maudan @ 29-10-2006, 12:24)

Nej, vet du vad, det är inte kul de gånger man känner sig som den enda som ger och alla andra bara tar och tar sad.gif

Lite varm glögg och en kram kanske? wub.gif

Åhhhh...du sa nåt...glögg vore inte dumt...skulle jag haft hemma...nä nu ska här handlas hem sånt o smygstarta wub.gif
Fialotta
Men lära sig säga ifrån och göra det så tydligt att vederbörande
fattar att nu är det STOPP!
Jag är 60 och det är inte alls många år sedan jag lärde mig att
inte bara svälja och ta emot.
Gillar inte att vara elak med någon, men nog tusan säger jag ifrån
å det skarpaste om det behövs.
Det må vara vem som helst, men jag tar faktiskt ingen skit.

Träna på alla som ännu inte hittat "de inre nävarna"
Snart hukar ni inte längre utan ger igen så det ryker om det. mad.gif wub.gif

Men jag börjar tro att det är nån sorts konst att bli ego....

Får träna vidare smile.gif
Fialotta
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-10-2006, 14:43)

Häng på Magdi....stopp, stopp, stopp ,stopp....*mantra* smile.gif
faith
Ordet egoistisk är ju ett s k fult ord. Och om man säger att man ska bli bättre på att tänka på sig själv och ta hand om sig själv så kallas det av många automatiskt att man ska vara/bli mer egoistisk. Och så blir just detta, att tänka på sig själv och så, något fult det också liksom av bara farten. Oj, det är svårt att förklara mina tankebanor. wacko.gif
Men vad jag vill säga är, att man får ta hand om sig själv, man får tänka på sig själv, det är okej och något man måste göra ibland. Och det är inte att vara egoistisk.

maudan wub.gif
Fialotta
CITAT (faith @ 29-10-2006, 16:33)
Ordet egoistisk är ju ett s k fult ord. Och om man säger att man ska bli bättre på att tänka på sig själv och ta hand om sig själv så kallas det av många automatiskt att man ska vara/bli mer egoistisk. Och så blir just detta, att tänka på sig själv och så, något fult det också liksom av bara farten. Oj, det är svårt att förklara mina tankebanor. wacko.gif
Men vad jag vill säga är, att man får ta hand om sig själv, man får tänka på sig själv, det är okej och något man måste göra ibland. Och det är inte att vara egoistisk.

maudan wub.gif

Tack....skönt att du sa de wub.gif
askar
CITAT (faith @ 29-10-2006, 15:33)

maudan  :wub:

Precis så tycker jag också.. uttryckte mig lite fel i första inlägget.

CITAT (askar @ 29-10-2006, 13:47)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-10-2006, 13:43)

Absolut... jag tänkte nog fel.
Man ska så klart tänka på sig själv jätteofta wub.gif
Älska dig själv... om inte du gör det.. då gör ingen annan heller.

Läste jag en gång för mååånga år sedan
på en plansch på skolan.

...
faith
askar, mitt inlägg var inte en kommentar på dina inlägg. Jag läste vad du skrev i båda dina inlägg. Jag skrev mer allmänt mina tankar kring den diskussion som fördes. smile.gif
askar
CITAT (faith @ 29-10-2006, 21:04)
askar, mitt inlägg var inte en kommentar på dina inlägg. Jag läste vad du skrev i båda dina inlägg. Jag skrev mer allmänt mina tankar kring den diskussion som fördes. smile.gif

OK smile.gif
Tänkte bara att mitt tillrättaläggande kanske försvann.
Magdis
Hormoner!!! sad.gif sad.gif Jag har klarat mig väldigt lindrigt från humörsvängningar hittills men nu verkar det braka loss. Just nu sitter jag och är alldeles gråtfärdig över att maken satt in sina böcker snyggare i bokhyllan men istället kastat ihop och klämt in de snygga prydnadssakerna och fotografierna som ett enda kollijox. sad.gif Det enda i den bokhyllan som var snyggt förut var hur porträtten var arrangerade och nu kan jag inte minnas precis hur de stod.

Visst är väl det nåt att gråta för? rolleyes.gif
Betty
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-10-2006, 15:12)
Hormoner!!!  :(  :(  Jag har klarat mig väldigt lindrigt från humörsvängningar hittills men nu verkar det braka loss. Just nu sitter jag och är alldeles gråtfärdig över att maken satt in sina böcker snyggare i bokhyllan men istället kastat ihop och klämt in de snygga prydnadssakerna och fotografierna som ett enda kollijox.  :( Det enda i den bokhyllan som var snyggt förut var hur porträtten var arrangerade och nu kan jag inte minnas precis hur de stod.

Visst är väl det nåt att gråta för?  :rolleyes:

Öhhh... näe egentligen inte, inte direkt i vanliga fall... men här får du en liten i alla fall.
biggrin.gif
Magdis
CITAT (Betty @ 30-10-2006, 16:23)
Öhhh... näe egentligen inte, inte direkt i vanliga fall... men här får du en liten i alla fall.
biggrin.gif

hi hi...nä i vanliga fall skulle jag bara blivit sur och sen fixat till det som det skulle vara. nu kändes det som att hela världen gick under. rolleyes.gif Det är inte precis läge att börja med en massa fixande just nu m.a.o. Då blir det bara gråt och tandagnisslan. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon