Full version: gnäll för alla
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
*Felix matte*
Jag har inga trasiga skor, inte bjudit folk som sedan inte kommer, ingen krånglande mail, ingen usel baddräkt eller hälsporre och inte heller tjorv på jobbet..
Då mina vänner...borde jag väl vara glad som en kalv som släpps ut på våren unsure.gif
Men... jag är så förbannat less på att vara trött hela jä..a dan... har sovit och sovit och sovit mad.gif
Och vad tror ni... Skulle jag vara pigg nu då... Nej jag är lika trött ändå sad.gif mad.gif
pejori
CITAT (Scrollan @ 27-04-2006, 23:47)
CITAT (pejori @ 27-04-2006, 18:10)

vem har sagt att du ska synas mad.gif  mad.gif  mad.gif
skriv med stora bokstäver så syns du mad.gif  mad.gif  mad.gif  smile.gif

ohmy.gif Tack så mycket!! sad.gif mad.gif wacko.gif
Beklagar, men eftersom detta med mitt jobb är seriöst, så blir jag faktiskt ledsen av din kommentar.
Därmed lämnar jag denna tråd.

förlåt!!!!
det var inte min menig, att du skulle bli sårad... sad.gif sad.gif
tar genast tillbaka det jag sa.... sad.gif sad.gif unsure.gif
Magdis
Jag är sur och förtvivlad över att inte ha nånstans att sova inatt. sad.gif Dottern kissade ner min säng totalt ikväll, det har aldrig hänt nån sån olycka förr. Det var en hel sjö i sängen och jag har en sån där riktigt tjock bäddmadrass. I förtvivlan slängde jag ner den i badkaret så nu går den väl aldrig att få torr igen. Det är ju omöjligt att vrida ur en tjock skumgummimadrass och den är för tung för att hänga upp. sad.gif sad.gif
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-04-2006, 00:01)
Jag är sur och förtvivlad över att inte ha nånstans att sova inatt. sad.gif Dottern kissade ner min säng totalt ikväll, det har aldrig hänt nån sån olycka förr. Det var en hel sjö i sängen och jag har en sån där riktigt tjock bäddmadrass. I förtvivlan slängde jag ner den i badkaret så nu går den väl aldrig att få torr igen. Det är ju omöjligt att vrida ur en tjock skumgummimadrass och den är för tung för att hänga upp. sad.gif sad.gif

ja...och det är ju inte bara att springa och köpa en ny heller.... sad.gif sad.gif
Hannele
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-04-2006, 23:01)
Det var en hel sjö i sängen och jag har en sån där riktigt tjock bäddmadrass.

Köp frottéunderlägg, som har plast på baksidan, säljs som metervara.
Mjukt och skönt, känns inget under lakanet.
Finns i olika färger, det hade jag på vår nya tygsoffa också, när barnen var små,
barnen hade det i sina sängar, men vuxna kan också behöva det. huh.gif
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-04-2006, 23:01)

Så synd att du inte frågade här först.. innan du slängde den i badkaret sad.gif
Olyckor kan hända när man minst anar det... barn sover extra djupt ibland och drömmer och då kan det hända saker.
Jag var nog flera år äldre än din dotter då jag drömde att jag var på toa
och kissade... Vaknade av att jag satt på översta trappen och kisset rann ner ohmy.gif sleep.gif

När barnen var små och olyckor hänt har jag strött på en massa Potatismjöl som fått suga upp
kisset eller kräkisen.. sedan borstar man av det mesta av mjölet när det torkat (=nästa dag) och dammsuger rent det sista.
Rent och luktfritt. smile.gif
Magdis
CITAT (pejori @ 28-04-2006, 00:05)
Jag är sur och förtvivlad över att inte ha nånstans att sova inatt.  :( Dottern kissade ner min säng totalt ikväll, det har aldrig hänt nån sån olycka förr. Det var en hel sjö i sängen och jag har en sån där riktigt tjock bäddmadrass. I förtvivlan slängde jag ner den i badkaret så nu går den väl aldrig att få torr igen. Det är ju omöjligt att vrida ur en tjock skumgummimadrass och den är för tung för att hänga upp.  :(  :(

ja...och det är ju inte bara att springa och köpa en ny heller.... sad.gif sad.gif

F*n...jag blir tokig! Kunde ju lika bra åka till jobbet och be att få jobba inatt igen. sad.gif Hur ända in i helskotta ska jag få madrassen att torka? Kanske bättre att lägga ut den inatt även om det är kallt....fast då fryser den ju till is till råga på allt. sad.gif sad.gif sad.gif
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-04-2006, 00:08)
CITAT (pejori @ 28-04-2006, 00:05)
Jag är sur och förtvivlad över att inte ha nånstans att sova inatt.  sad.gif Dottern kissade ner min säng totalt ikväll, det har aldrig hänt nån sån olycka förr. Det var en hel sjö i sängen och jag har en sån där riktigt tjock bäddmadrass. I förtvivlan slängde jag ner den i badkaret så nu går den väl aldrig att få torr igen. Det är ju omöjligt att vrida ur en tjock skumgummimadrass och den är för tung för att hänga upp.  sad.gif  sad.gif

F*n...jag blir tokig! Kunde ju lika bra åka till jobbet och be att få jobba inatt igen. sad.gif Hur ända in i helskotta ska jag få madrassen att torka? Kanske bättre att lägga ut den inatt även om det är kallt....fast då fryser den ju till is till råga på allt. sad.gif sad.gif sad.gif

prova med att lägg ett dubbelvikt badlakan under, och ett över, och trampa ur så mycket du kan... wub.gif
sedan låter du den ligga och torka över en stol eller så.... wub.gif
eller vräk över potatismjöl på fläcken
Magdis
CITAT (Felix matte @ 28-04-2006, 00:07)

Ja jag inser att det nog inte var så lyckat att bada skumgummimadrassen, hade räckt med överdraget. Borde ha försökt suga upp fläcken med papper och ev. spraya på nåt rengöringsmedel på själva stället. sad.gif
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-04-2006, 00:11)

Ja jag inser att det nog inte var så lyckat att bada skumgummimadrassen, hade räckt med överdraget. Borde ha försökt suga upp fläcken med papper och ev. spraya på nåt rengöringsmedel på själva stället. sad.gif

aj, fan...du hann bada den.... sad.gif
vik den då tredubbel och trampa ut vattnet...rulla den sedan och ställ den på högkant...i morgon vänder du den...och så håller du på att vända den så torkar den...
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-04-2006, 23:11)

Tror att Pejoris råd hjälper att påskynda torkningen
Men kom ihåg att alltid strö på Potatsimjöl...
allra först...som suger upp vätskan och tar bort ev lukt.

Har du ingen extra säng att lägga dig i unsure.gif Inte ska du väl behöva sova på soffan... fast den kan ju också vara hur skön som helst. smile.gif
Magdis
CITAT (Felix matte @ 28-04-2006, 00:15)
Har du ingen extra säng att lägga dig i unsure.gif Inte ska du väl behöva sova på soffan... fast den kan ju också vara hur skön som helst. smile.gif

Vi har en bäddsoffa men den är jättehård. Jag får ta en extramadrass som vi brukar ta fram när vi har gäster, en sån där som man har i sängar med träbotten. Blev så himla deppig nu bara, det är så mycket just nu så det kändes inte som att jag behövde det här också. sad.gif sad.gif
Margaretha
Finns det inte lite plats och tröst på kanten i makens säng?
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-04-2006, 23:19)
Har du ingen extra säng att lägga dig i unsure.gif  Inte ska du väl behöva sova på soffan... fast den kan ju också vara hur skön som helst. smile.gif

Vi har en bäddsoffa men den är jättehård. Jag får ta en extramadrass som vi brukar ta fram när vi har gäster, en sån där som man har i sängar med träbotten. Blev så himla deppig nu bara, det är så mycket just nu så det kändes inte som att jag behövde det här också. sad.gif sad.gif

Stackars... vet hur det är att vara gravid och inte må så bra.
Allt blir många ggr förstorat och jobbigt.
Skickar kramar wub.gif
Magdis
CITAT (Felix matte @ 28-04-2006, 00:25)
Stackars... vet hur det är att vara gravid och inte må så bra.
Allt blir många ggr förstorat och jobbigt.
Skickar kramar wub.gif

Tack! Det kändes bra! wub.gif
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-04-2006, 00:19)
Har du ingen extra säng att lägga dig i unsure.gif  Inte ska du väl behöva sova på soffan... fast den kan ju också vara hur skön som helst. smile.gif

du ska se att det känns bättre imorgon, när du fått sova på saken.
var bara rädd om bäbben när du sliter... wub.gif wub.gif
Gillan
Nu jäklar, nu ska det gnällas
Hur i h-vete kan man spela "Tears in heaven" med Eric
Clapton för en död andj***el sad.gif . Hur kan man jämföra en död
and med en död son blink.gif wacko.gif sad.gif

Sen tänker jag gnälla för att jag har det värsta värkskov på
flera år sad.gif . Trodde att jag lärt mig att kontrollera
detta jag blink.gif , Men tydligen inte wacko.gif

Och hur kan man dessutom brista ut i gapskratt när det är
så jävligt ohmy.gif blink.gif , det är ju bara för jä**igt , ingen
ordning och reda här inte sad.gif

Och du scrollan: Hur sjutton skulle du kunna vara osynlig ohmy.gif
Du som dras med de vackraste katter man kan tänka sig sad.gif
Det är bland det första man tänker på ju, när man ser din
avatur sad.gif sad.gif , sen, som om det inte vore nog, så kommer du med
en massa bra inlägg också ohmy.gif sad.gif , Vad begär du ohmy.gif ohmy.gif
-Att du ska ha en bra arbetssituation också, eller blink.gif sad.gif

Och sen skulle jag bra gärna vilja veta hur många smilisar
man får använda utan att få smäll på fingrarna ( sur)?
Magdis
CITAT (pejori @ 28-04-2006, 02:55)
var bara rädd om bäbben när du sliter... wub.gif wub.gif

Tack Pejori, du har rätt....det känns lite bättre idag. Själva madrassen är ju inte huvudsaken utan det var situationen som var jobbig på nåt sätt...allting kanske kan bli jobbigt när man är gravid och trött o illamående och just haft magsjuka och jobbat natten och har ett hus fullt med skit som ingen annan tar hand om.

ska nog lägga ut madrassen på mattställningen nu förresten.
Magdis
CITAT (Evgeni @ 28-04-2006, 10:44)

stackars dig! sad.gif *masserar*
*Felix matte*
CITAT (Evgeni @ 28-04-2006, 09:44)

Skickar jättemånga kramar till tröst wub.gif wub.gif wub.gif
och hoppas att du får sova gott kommande natt. wub.gif
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-04-2006, 13:03)
CITAT (pejori @ 28-04-2006, 02:55)
var bara rädd om bäbben när du sliter... wub.gif  :wub:

Tack Pejori, du har rätt....det känns lite bättre idag. Själva madrassen är ju inte huvudsaken utan det var situationen som var jobbig på nåt sätt...allting kanske kan bli jobbigt när man är gravid och trött o illamående och just haft magsjuka och jobbat natten och har ett hus fullt med skit som ingen annan tar hand om.

ska nog lägga ut madrassen på mattställningen nu förresten.

gör det...den torkar så sakteliga utomhus... smile.gif smile.gif
man blir trött och känslig, när man varit sjuk och har en liten på G....
då får världen rasa jämt... smile.gif smile.gif
pejori
CITAT (Evgeni @ 28-04-2006, 10:44)

Och hur kan man dessutom brista ut i gapskratt när det är
så jävligt ohmy.gif blink.gif , det är ju bara för jä**igt , ingen
ordning och reda här inte sad.gif

Och du scrollan: Hur sjutton skulle du kunna vara osynlig ohmy.gif
Du som dras med de vackraste katter man kan tänka sig sad.gif
Det är bland det första man tänker på ju, när man ser din
avatur sad.gif sad.gif , sen, som om det inte vore nog, så kommer du med
en massa bra inlägg också ohmy.gif sad.gif , Vad begär du ohmy.gif ohmy.gif
-Att du ska ha en bra arbetssituation också, eller blink.gif sad.gif

Och sen skulle jag bra gärna vilja veta hur många smilisar
man får använda utan att få smäll på fingrarna ( sur)?

tre tror jag man får använda max sad.gif sad.gif
vad var det för dåre som spelade den? sad.gif sad.gif
stackare!!!!! vet hur värk känns... wub.gif wub.gif
då är man nere i skorna minsann...skickar massor av helande kramar till dej. sad.gif mad.gif mad.gif
pejori
nu är det dags alla......

kramatime......
skickar massor av kramar till alla son behöver en....
smile.gif smile.gif
mad.gif mad.gif
Magdis
Hänger också på och kraaaaamar om alla som behöver. Idag känns det ljusare så då har jag många kramar att dela med mig av.
morellen
komma här och kramas - hur skall man då komma ihåg allt man skulle gnälla på - VA!!! wacko.gif wacko.gif
yenny
hi hi...här trodde man att man hamnat i fel tråd... tongue.gif mad.gif
yenny
Nu måste jag gnälla... jag är hungrig... jag måste laga mat men fy så tris det är att laga mat till sej själv... å så har jag inget matsällskap heller utan måste äta middag själv för killen är på vifft... blää... o det nda jag vill trycka i mej är choklad... mensi å dan som man är... blää! sad.gif
Caprice
Och vad är det för uselt, tråkigt och hemskt väder vi har...?
Det regnar ju inte ens på riktigt, känns som om någon sprutar med en blomspruta på en... mad.gif smile.gif
ninnisky
Satte på mig min odlaknapp idag och vandrade till Lisebergs trädgårdsdagar. Det var massor av folk men inte såg jag några fler odlaknappar inte...... sad.gif sad.gif mad.gif mad.gif sad.gif sad.gif

Dessutom började det regna vid tretiden sad.gif synd om alla tillresande och utställare sad.gif
Gillan
Tänk vad mycket det kan göra att få gnälla av sig ibland.
I alla fall psykiskt.

Tack så mycket för kramar och massage.

och..... eftersom ni tog er friheten att kramas i den
här tråden....då får ni skylla er själva........ blink.gif
Jag kramas tillbaks och
skickar vidare till de som ännu inte kramats
wub.gif

Förstår om ni trodde att ni gått vilse morellen och yenny.Skulle
jag också trott om jag inte börjat förstå mig på de där
människorna nu blink.gif tongue.gif

Och för ett ögonblick återgå till ordningen måste jag hålla
med Caprice om att det är ett riktigt pissigt väder sad.gif

Ninnisky: du kunde ju ringt till mig innan, du kunde ju ha dragit
mig på en sån där skrinda de brukar ha där. Det var klantigt
gjort av dig att inte göra det sad.gif sleep.gif tongue.gif
ninnisky
CITAT (Evgeni @ 28-04-2006, 17:29)
gjort av dig att inte göra det sad.gif  -_-  :P

Ja, hur kunde jag va så f......t korkad att jag inte tänkte på det sad.gif och sen är jag sur för att ingen frågat mig vad jag köpte och nu är det för sent för jag tänker inte tala om det, så det så sad.gif sad.gif
cic
Jag vill gnälla på att det kramas för mycket i gnälltråden.
Gossen Ruda
CITAT (cic @ 28-04-2006, 18:01)

Och sånt ska skrivas av en person som dels flabbar på ett kort, dels har en hund som viftar på svansen. mad.gif
cic
CITAT (Gossen Ruda @ 28-04-2006, 18:14)
CITAT (cic @ 28-04-2006, 18:01)

Och sånt ska skrivas av en person som dels flabbar på ett kort, dels har en hund som viftar på svansen. mad.gif

Har redan förklarat tidigare att jag skrattar ett ondskefullt moahahaha-skratt. Lilla gossen kanske kunde vara lite uppmärksam.

Att hunden viftar på svansen kan jag inte göra så mycket åt. Det ligger i dess natur. Men jag kan nog få honom att bita dig. Om det känns bättre.

mad.gif
Gillan
CITAT (ninnisky @ 28-04-2006, 17:58)
CITAT (Evgeni @ 28-04-2006, 17:29)

gjort av dig att inte göra det sad.gif  sleep.gif  tongue.gif

Ja, hur kunde jag va så f......t korkad att jag inte tänkte på det sad.gif och sen är jag sur för att ingen frågat mig vad jag köpte och nu är det för sent för jag tänker inte tala om det, så det så sad.gif sad.gif

Nu talar du ögonblickligen om vad du köpte mad.gif
Jag vill veta sad.gif . Nu genast.......med en gång blink.gif
Inte igår eller imorgon, utan precis just nu blink.gif
stina
Och jag är sur över att jag till maten inmundigat den dos vin jag klarar av utan att bli trött. Får alltså inget mer nu.... mad.gif Jag har tränat ett "maratonpass" idag och tål inte så mycket då! blink.gif

Jag vill alltså klaga över procenten!!!!! mad.gif
Gillan
cic! Om det där flabbet är ondskefullt, då får jag
ärtspel blink.gif , och då är det faktiskt ditt fel sad.gif mad.gif sad.gif
Gillan
CITAT (stina @ 28-04-2006, 18:58)
Och jag är sur över att jag till maten inmundigat den dos vin jag klarar av utan att bli trött. Får alltså inget mer nu.... mad.gif Jag har tränat ett "maratonpass" idag och tål inte så mycket då! blink.gif

Fniss, ja det var ju också nåt att gnälla över blink.gif
Ta dig ett glas till du, så kan du gnälla på riktigt
sen tongue.gif laugh.gif sad.gif sad.gif sad.gif
cic
CITAT (Evgeni @ 28-04-2006, 18:59)
ärtspel blink.gif , och då är det faktiskt ditt fel sad.gif  :angry:  :(

Det var då ett våldsamt tjat om min avatar.

stina
CITAT (Evgeni @ 28-04-2006, 20:01)
Och jag är sur över att jag till maten inmundigat den dos vin jag klarar av utan att bli trött. Får alltså inget mer nu....  :angry:  Jag har tränat ett "maratonpass" idag och tål inte så mycket då!  :blink:

Jag vill alltså klaga över procenten!!!!!  :angry:

Akta dej, tänk om jag har dåligt "vinsinne" och blir riktigt sur! ohmy.gif wink.gif Grrrrr....
Kathy
....Och här sitter ni och bara gnäller, gnäller och gnäller till ingen nytta. mad.gif mad.gif mad.gif tongue.gif
Gillan
CITAT (stina @ 28-04-2006, 19:04)
CITAT (Evgeni @ 28-04-2006, 20:01)
Och jag är sur över att jag till maten inmundigat den dos vin jag klarar av utan att bli trött. Får alltså inget mer nu....  mad.gif  Jag har tränat ett "maratonpass" idag och tål inte så mycket då!  blink.gif

Jag vill alltså klaga över procenten!!!!!  mad.gif

Akta dej, tänk om jag har dåligt "vinsinne" och blir riktigt sur! ohmy.gif wink.gif Grrrrr....

Förlåt, men nu höll jag på att göra det där som man
egentligen inte ska göra här wub.gif

Men jag läste ju helfel blink.gif, Tyckte precis att du skrev att jag skulle
akta mig ifall du hade dåligt "vansinne",. Så nu är risken för
hjärtinfark på grund av skrattanfall överhängande sad.gif sad.gif
Och det måste ju i så fall vara ditt fel sleep.gif

Jag kan ju inte rå för att det faktiskt var dåligt "vinsinne" du
faktiskt pratade om sleep.gif wink.gif wub.gif
yenny
CITAT (Scrollan @ 28-04-2006, 19:26)
....Och här sitter ni och bara gnäller, gnäller och gnäller till ingen nytta. mad.gif mad.gif mad.gif tongue.gif

jodå... till jätte nytta... kille kom just med min efterlängtade choklad (han tyckte det lät som jag var på dåligt humör i telefonen.
pejori
CITAT (Scrollan @ 28-04-2006, 20:26)

det är alltid till nytta...man tömmer ut skiten, och mår bra sedan.... smile.gif smile.gif
katah
ni är för gulliga...
att det fanns en tråd där man kan gnälla i lung o ro...

nu kommer det!

jag har ont även i vardags... men just nu har något som liknar nackspärr och har legat förra helgen helt bankad i sängen med huvudvärk...

Konsekvensen blir att ungar får fixa sin mat... hur ser det ut i köket? mad.gif
gubben jobbar med båten... syns knappast här...
Veckostädningen ?????? sad.gif

och HELA MIN trädgård väntar på mig ... skriker !!!!

Lökar ska ner, gräset ska krattas och Klippas om ett par dagar...
tujan ska klippas ( 120 st)
Hästskit ska bredas ut överallt....
liten murbygge... hallonstolpar... andra stolpar...

ahhhhh... jag som trodde att i år skulle jag kunna ta ett lungt tempo i år....nejjjjjjjjj nu blir dett tajt ändå...

Vi ska inte prata vad jag ska göra med växthuset.... olja golvet, plantera tomater, physalis, gurka.... alla bara väntar på att bli planterade i sina hinkar... värmen är här. äntligen och sedan kan jag inte vara med sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif

men det var bra att kunna skriva av mig lite i allafall tongue.gif
pejori
CITAT (Evgeni @ 28-04-2006, 19:59)
ärtspel blink.gif , och då är det faktiskt ditt fel sad.gif mad.gif sad.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif älskar bara dina komentarer ..... laugh.gif laugh.gif laugh.gif

mad.gif mad.gif mad.gif
pejori
CITAT (stina @ 28-04-2006, 19:58)

om du bara ska ta ett glas...prova med en ölsejdel...får plats mer där i..... mad.gif mad.gif laugh.gif
pejori
CITAT (katah @ 28-04-2006, 21:48)
ni är för gulliga...
att det fanns en tråd där man kan gnälla i lung o ro...

nu kommer det!

jag har ont även i vardags... men just nu har något som liknar nackspärr och har legat förra helgen helt bankad i sängen med huvudvärk...

Konsekvensen blir att ungar får fixa sin mat... hur ser det ut i köket? mad.gif
gubben jobbar med båten... syns knappast här...
Veckostädningen ?????? sad.gif

och HELA MIN trädgård väntar på mig ... skriker !!!!

Lökar ska ner, gräset ska krattas och Klippas om ett par dagar...
tujan ska klippas ( 120 st)
Hästskit ska bredas ut överallt....
liten murbygge... hallonstolpar... andra stolpar...

ahhhhh... jag som trodde att i år skulle jag kunna ta ett lungt tempo i år....nejjjjjjjjj nu blir dett tajt ändå...

Vi ska inte prata vad jag ska göra med växthuset.... olja golvet, plantera tomater, physalis, gurka.... alla bara väntar på att bli planterade i sina hinkar... värmen är här. äntligen och sedan kan jag inte vara med sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif

men det var bra att kunna skriva av mig lite i allafall tongue.gif

du låter som karl-oskar i utvandrarna laugh.gif laugh.gif laugh.gif
#locket sa läggas på brunnen, fönsrena ska stängas, stian ska sopas.# laugh.gif laugh.gif
Kathy
CITAT (pejori @ 28-04-2006, 21:57)
du låter som karl-oskar i utvandrarna laugh.gif  :lol:  :lol:
#locket sa läggas på brunnen, fönsrena ska stängas, stian ska sopas.# laugh.gif  :lol:

Häpp......gnälltråd var det. mad.gif mad.gif wink.gif biggrin.gif
yenny
CITAT (Scrollan @ 28-04-2006, 20:58)
CITAT (pejori @ 28-04-2006, 21:57)

du låter som karl-oskar i utvandrarna laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif
#locket sa läggas på brunnen, fönsrena ska stängas, stian ska sopas.# laugh.gif  laugh.gif

Häpp......gnälltråd var det. mad.gif mad.gif wink.gif biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif flåt... mad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon