|
Full version: gnäll för alla
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
Usch, Pejori, så hemskt! Jag ska genast bränna säkerhetsskivor av alla mina foton, jag skulle bli galen om de försvann! Mulle
JÖSSES!!!! förstår inte, varför funktionen "privat" finns över huvud taget när det är så enkelt att komma åt andras foton. men jag är glad att jag fått tillbaka en hel del ialla fall.
Ni som har privata delar i era album.....varför har ni ens lagt in bilderna i odlas album???  för är dom privata så är det juh för att man inte vill visa bilderna......eller?
det är för att vissa har man där, för att visa OM MAN VILL!!!! inte för allmänt beskådande ibland tömmer jag kameran direkt, för att få tag i en bild...men sorterar inte direkt....dom bilderna ligger numera till allmänt beskådande. och FINNS en privat funktion, är det meningen att den SKA vara privat också... PRINCIPER vet du
CITAT (pejori @ 13-12-2006, 19:35) det är för att vissa har man där, för att visa OM MAN VILL!!!! inte för allmänt beskådande ibland tömmer jag kameran direkt, för att få tag i en bild...men sorterar inte direkt....dom bilderna ligger numera till allmänt beskådande. och FINNS en privat funktion, är det meningen att den SKA vara privat också... PRINCIPER vet du  Jag har mina bilder i eget album i datorn, inte på odla......  tror faktiskt det kan va´bättre........men min fula nuna hade du inte där i alla fall
CITAT (Reserv @ 13-12-2006, 19:30) Ni som har privata delar i era album.....varför har ni ens lagt in bilderna i odlas album???  för är dom privata så är det juh för att man inte vill visa bilderna......eller?  Jag har t.e.x lagt in gravidmage-bilder i tråden om forumbebisar och dem har jag i det privata albumet. Inte för att de är så hemliga utan mera för att det inte känns så nödvändigt att de ska synas om någon skulle titta i mitt album efter trädgårdsbilder.
CITAT (Reserv @ 13-12-2006, 19:40) CITAT (pejori @ 13-12-2006, 19:35) det är för att vissa har man där, för att visa OM MAN VILL!!!! inte för allmänt beskådande  :( ibland tömmer jag kameran direkt, för att få tag i en bild...men sorterar inte direkt....dom bilderna ligger numera till allmänt beskådande. och FINNS en privat funktion, är det meningen att den SKA vara privat också...  :( PRINCIPER vet du  Jag har mina bilder i eget album i datorn, inte på odla......  tror faktiskt det kan va´bättre........men min fula nuna hade du inte där i alla fall  alla har vi våra principer som sagt, ÄVEN jag...  jag har också animerade bilder som KAN väcka anstöt hos en del...i mitt privata album....därför är det privat...
CITAT (pejori @ 13-12-2006, 19:45) CITAT (Reserv @ 13-12-2006, 19:40) CITAT (pejori @ 13-12-2006, 19:35) det är för att vissa har man där, för att visa OM MAN VILL!!!! inte för allmänt beskådande ibland tömmer jag kameran direkt, för att få tag i en bild...men sorterar inte direkt....dom bilderna ligger numera till allmänt beskådande. och FINNS en privat funktion, är det meningen att den SKA vara privat också... PRINCIPER vet du  Jag har mina bilder i eget album i datorn, inte på odla......  tror faktiskt det kan va´bättre........men min fula nuna hade du inte där i alla fall  alla har vi våra principer som sagt, ÄVEN jag...  jag har också animerade bilder som KAN väcka anstöt hos en del...i mitt privata album....därför är det privat...  Är nån så nyfiken så får dom väl skylla sig själva då  Men va´gla över att alla bilderna inte va´borta som du trodde, då fattas juh inget, se det från den ljusa sidan
jag är nöjd också...även om massor är borta. hade du varit lika nöjd om din fula nuna funnits där???
Jag hade aldrig förstått att det gick att komma åt privata bilder om inte detta hade nämnts i den här tråden. Jag hade inte en tanke på att titta på den länk som Anita la in, och jag tror inte att någon annan hade det heller. Men genom att uppmärksamma detta på det här sättet så kanske detta har ändrats. Det hade kanske varit bäst att kontakta forumansvariga direkt utan att kommentera det här.
CITAT (pejori @ 13-12-2006, 19:49) jag är nöjd också...även om massor är borta. hade du varit lika nöjd om din fula nuna funnits där???  Näe, inte ett jä**a dugg  Men det är juh inget du saknar i alla fall så det är väl också nåt positivt
CITAT (faith @ 13-12-2006, 19:53) Jag hade aldrig förstått att det gick att komma åt privata bilder om inte detta hade nämnts i den här tråden. Jag hade inte en tanke på att titta på den länk som Anita la in, och jag tror inte att någon annan hade det heller. Men genom att uppmärksamma detta på det här sättet så kanske detta har ändrats. Det hade kanske varit bäst att kontakta forumansvariga direkt utan att kommentera det här.  Det har redan vart komenterat tidigare i en tråd om alla forumbarnen och pedofiler, där fick alla veta precis hur man kunde se även privata bilder
CITAT (Reserv @ 13-12-2006, 19:56) CITAT (faith @ 13-12-2006, 19:53) Jag hade aldrig förstått att det gick att komma åt privata bilder om inte detta hade nämnts i den här tråden. Jag hade inte en tanke på att titta på den länk som Anita la in, och jag tror inte att någon annan hade det heller. Men genom att uppmärksamma detta på det här sättet så kanske detta har ändrats. Det hade kanske varit bäst att kontakta forumansvariga direkt utan att kommentera det här. ;) Det har redan vart komenterat tidigare i en tråd om alla forumbarnen och pedofiler, där fick alla veta precis hur man kunde se även privata bilder Aha, det måste ha varit före min tid. Fast då ställer jag mig direkt frågan varför man inte passade på att plocka bort känsliga bilder redan då?..
CITAT (Reserv @ 13-12-2006, 19:56) CITAT (faith @ 13-12-2006, 19:53) Jag hade aldrig förstått att det gick att komma åt privata bilder om inte detta hade nämnts i den här tråden. Jag hade inte en tanke på att titta på den länk som Anita la in, och jag tror inte att någon annan hade det heller. Men genom att uppmärksamma detta på det här sättet så kanske detta har ändrats. Det hade kanske varit bäst att kontakta forumansvariga direkt utan att kommentera det här. ;) Det har redan vart komenterat tidigare i en tråd om alla forumbarnen och pedofiler, där fick alla veta precis hur man kunde se även privata bilder Det fattade aldrig jag att det framgick i den tråden...trög som man är. Förresten... så himla ful är väl inte din nuna inte!?
CITAT (faith @ 13-12-2006, 19:53) Jag hade aldrig förstått att det gick att komma åt privata bilder om inte detta hade nämnts i den här tråden. Jag hade inte en tanke på att titta på den länk som Anita la in, och jag tror inte att någon annan hade det heller. Men genom att uppmärksamma detta på det här sättet så kanske detta har ändrats. Det hade kanske varit bäst att kontakta forumansvariga direkt utan att kommentera det här.  Nej, det kanske du har rätt i faith, men om nu jag, som ändå råkar vara en av dem som är ganska bortkollrad i alla tekniska under vad det gäller datorvärlden, upptäcker detta, så trodde jag nog att fler skulle upptäcka det. Och jag råkar vara en av dem som har ett privat album. Och vilken min anledning än är, så är det privat. Inget mer med det. Men om nu möjligheten till att ha det så finns....då ska det också respekteras. Inget mer med det. Men det är jag som ska ha bestämmanderätten över vilka foton jag ska lägga ut och när. Det kan ju hända att jag sparat foton där i, som jag velat visa vid ett speciellt tillfälle? I vilket fall som helst har jag ingen som helst anledning att försvara att jag reagerade. Privat är...........precis som det låter........privat
CITAT (Reserv @ 13-12-2006, 19:54) CITAT (pejori @ 13-12-2006, 19:49) jag är nöjd också...även om massor är borta. hade du varit lika nöjd om din fula nuna funnits där???  Näe, inte ett jä**a dugg  Men det är juh inget du saknar i alla fall så det är väl också nåt positivt  just precis...och jag vill inte ha min fula nuna där heller har inga känsliga bilder, men hade jag velat ha mitt album för offentligt bruk, hade jag haft en kamerasymbol i min profil...jag HAR inte det, för mina bilder är just...PRIVATA
CITAT (pejori @ 13-12-2006, 20:16) CITAT (Reserv @ 13-12-2006, 19:54) CITAT (pejori @ 13-12-2006, 19:49) jag är nöjd också...även om massor är borta. hade du varit lika nöjd om din fula nuna funnits där???  Näe, inte ett jä**a dugg  Men det är juh inget du saknar i alla fall så det är väl också nåt positivt  just precis...och jag vill inte ha min fula nuna där heller har inga känsliga bilder, men hade jag velat ha mitt album för offentligt bruk, hade jag haft en kamerasymbol i min profil...jag HAR inte det, för mina bilder är just...PRIVATA  Flytta bilden på dig då.......lägg den i din egen dator, och jag tyckte inte att den va´ful, det vet du
CITAT (Reserv @ 13-12-2006, 20:17) CITAT (pejori @ 13-12-2006, 20:16) CITAT (Reserv @ 13-12-2006, 19:54) CITAT (pejori @ 13-12-2006, 19:49) jag är nöjd också...även om massor är borta. hade du varit lika nöjd om din fula nuna funnits där???  Näe, inte ett jä**a dugg  Men det är juh inget du saknar i alla fall så det är väl också nåt positivt  just precis...och jag vill inte ha min fula nuna där heller har inga känsliga bilder, men hade jag velat ha mitt album för offentligt bruk, hade jag haft en kamerasymbol i min profil...jag HAR inte det, för mina bilder är just...PRIVATA  Flytta bilden på dig då.......lägg den i din egen dator, och jag tyckte inte att den va´ful, det vet du har gjort det, men den är kvar ändå det är principen det handlar om...och JAG har inget offentligt allbum ALLS.... det är inte bara DU som låser dig med PRINCIPER
CITAT (pejori @ 13-12-2006, 20:19) CITAT (Reserv @ 13-12-2006, 20:17) CITAT (pejori @ 13-12-2006, 20:16) CITAT (Reserv @ 13-12-2006, 19:54) CITAT (pejori @ 13-12-2006, 19:49) jag är nöjd också...även om massor är borta. hade du varit lika nöjd om din fula nuna funnits där???  Näe, inte ett jä**a dugg  Men det är juh inget du saknar i alla fall så det är väl också nåt positivt  just precis...och jag vill inte ha min fula nuna där heller har inga känsliga bilder, men hade jag velat ha mitt album för offentligt bruk, hade jag haft en kamerasymbol i min profil...jag HAR inte det, för mina bilder är just...PRIVATA  Flytta bilden på dig då.......lägg den i din egen dator, och jag tyckte inte att den va´ful, det vet du har gjort det, men den är kvar ändå det är principen det handlar om...och JAG har inget offentligt allbum ALLS.... det är inte bara DU som låser dig med PRINCIPER  ta sånt i pm istället är du snäll, inte mitt i trådarna
vilket?...att jag inte vill ha ut mina album i trådarna? det behövs ingen PM till det
CITAT (Evgeni @ 13-12-2006, 20:11) CITAT (faith @ 13-12-2006, 19:53) Jag hade aldrig förstått att det gick att komma åt privata bilder om inte detta hade nämnts i den här tråden. Jag hade inte en tanke på att titta på den länk som Anita la in, och jag tror inte att någon annan hade det heller. Men genom att uppmärksamma detta på det här sättet så kanske detta har ändrats. Det hade kanske varit bäst att kontakta forumansvariga direkt utan att kommentera det här.  Nej, det kanske du har rätt i faith, men om nu jag, som ändå råkar vara en av dem som är ganska bortkollrad i alla tekniska under vad det gäller datorvärlden, upptäcker detta, så trodde jag nog att fler skulle upptäcka det. Och jag råkar vara en av dem som har ett privat album. Och vilken min anledning än är, så är det privat. Inget mer med det. Men om nu möjligheten till att ha det så finns....då ska det också respekteras. Inget mer med det. Men det är jag som ska ha bestämmanderätten över vilka foton jag ska lägga ut och när. Det kan ju hända att jag sparat foton där i, som jag velat visa vid ett speciellt tillfälle? I vilket fall som helst har jag ingen som helst anledning att försvara att jag reagerade. Privat är...........precis som det låter........privat  Nu fattar jag inte. Om jag har album som jag markerar som privat behövs ju lösenord för att se bilderna. Jag lämnar inte ut lösenordet. Kan någon förklara för mig ?
om jag går in i ditt album behöver jag ett lösenord... går jag via länken, ser jag dina bilder UTAN lösenord.. du HAR ett album...det har inte jag...ändå ses mina bilder i länken
CITAT (Alba @ 13-12-2006, 21:05) Nu fattar jag inte. Om jag har album som jag markerar som privat behövs ju lösenord för att se bilderna. Jag lämnar inte ut lösenordet.
Kan någon förklara för mig ? Man kan få en lista över uppladdade bilder med en direktlänk, och då krävs inget lösenord. Man går alltså inte via personens foto-ikon i profilen. Förstår nu att detta har påpekats tidigare, vilket jag inte hade koll på, så uppenbarligen var det gamla nyheter jag kom med. I vilket fall som helst så tycker inte jag att man ska ladda upp bilder på Internet som man inte vill visa för vem som helst. Ett barn hade kunnat räkna ut hur man skulle hitta direktlänken, så det förstår jag inte riktigt förvåningen över. Allt man laddar upp på Internet kan hittas. Det finns bakdörrar över allt. Och att tro nåt annat är att gräva ner huvudet i sanden och tro att man inte syns.
Eva i Skåne
13-12-2006, 21:38
Nu blir jag lite nyfiken Pejori. Har du inget privat album heller? Och ändå finns bilderna kvar i länken? Nån form av eftersläpning, eller....?
CITAT (Eva i Skåne @ 13-12-2006, 21:38) Nu blir jag lite nyfiken Pejori. Har du inget privat album heller? Och ändå finns bilderna kvar i länken? Nån form av eftersläpning, eller....?  jag har album...men bara privat och inget för offentlig insyn...endast för mina ögon...det är det som ligger i länken
CITAT (Evgeni @ 13-12-2006, 20:11) CITAT (faith @ 13-12-2006, 19:53) Jag hade aldrig förstått att det gick att komma åt privata bilder om inte detta hade nämnts i den här tråden. Jag hade inte en tanke på att titta på den länk som Anita la in, och jag tror inte att någon annan hade det heller. Men genom att uppmärksamma detta på det här sättet så kanske detta har ändrats. Det hade kanske varit bäst att kontakta forumansvariga direkt utan att kommentera det här.  Nej, det kanske du har rätt i faith, men om nu jag, som ändå råkar vara en av dem som är ganska bortkollrad i alla tekniska under vad det gäller datorvärlden, upptäcker detta, så trodde jag nog att fler skulle upptäcka det. Och jag råkar vara en av dem som har ett privat album. Och vilken min anledning än är, så är det privat. Inget mer med det. Men om nu möjligheten till att ha det så finns....då ska det också respekteras. Inget mer med det. Men det är jag som ska ha bestämmanderätten över vilka foton jag ska lägga ut och när. Det kan ju hända att jag sparat foton där i, som jag velat visa vid ett speciellt tillfälle? I vilket fall som helst har jag ingen som helst anledning att försvara att jag reagerade. Privat är...........precis som det låter........privat  Du behöver absolut inte försvara dig.  Jag menade bara att det hade varit bättre att inget säga så kanske inte så många hade upptäckt de privata bilderna. Jag är själv ganska så datavan, men upptäckte inte att det fanns privata bilder. Jag tror nämligen inte att det har något med datavana att göra. Jag är helt enkelt inte nyfiken på bilderna och därför hade jag ingen önskan att klicka på Anitas länk. Inte ens nu när jag vet att det finns privata bilder har jag någon önskan att titta. Ännu mindre nu t o m när jag vet att det finns bilder jag inte ska se, jag respekterar er rätt till ert privatliv. Men kanske finns det andra som kanske är nyfikna nu när de vet att det finns privata bilder och har man en önskan att bilderna ska få vara privata tills dess att forumansvariga hinner agera, ja då kanske man inte ska tala om för hela forumet vad som hänt.
CITAT (AnitaGg @ 13-12-2006, 21:33) CITAT (Alba @ 13-12-2006, 21:05) Nu fattar jag inte. Om jag har album som jag markerar som privat behövs ju lösenord för att se bilderna. Jag lämnar inte ut lösenordet.
Kan någon förklara för mig ? Man kan få en lista över uppladdade bilder med en direktlänk, och då krävs inget lösenord. Man går alltså inte via personens foto-ikon i profilen. Förstår nu att detta har påpekats tidigare, vilket jag inte hade koll på, så uppenbarligen var det gamla nyheter jag kom med. I vilket fall som helst så tycker inte jag att man ska ladda upp bilder på Internet som man inte vill visa för vem som helst. Ett barn hade kunnat räkna ut hur man skulle hitta direktlänken, så det förstår jag inte riktigt förvåningen över. Allt man laddar upp på Internet kan hittas. Det finns bakdörrar över allt. Och att tro nåt annat är att gräva ner huvudet i sanden och tro att man inte syns. helt sant...och en riktigt bra hacker tar sig in i din dator på en minut...det görr inte att det är rätt att publicera det på internet.... så i det fallet, ska man inte spara nått på datorn över huvud taget
*Stintan*
13-12-2006, 21:49
Vill man ha sina bilder privata så är nog det bästa att ha dom i ett album i bokhyllan eller på cd. Allt man lägger ut på nätet finns det möjlighet för andra att se
CITAT (Stintan43 @ 13-12-2006, 21:49) Vill man ha sina bilder privata så är nog det bästa att ha dom i ett album i bokhyllan eller på cd. Allt man lägger ut på nätet finns det möjlighet för andra att se  :rolleyes: ja...kan en tolvåring knäcka NASAS brandvägg och säkerhetssystem, ...lär ett barn kunna knäcka våra också...så allt ärr offentligt... men det betyder inte att det är ok.
CITAT (Betty @ 13-12-2006, 11:33) CITAT (pejori @ 13-12-2006, 11:20) Stackars dig  Jag skulle kontaktat en datafirma och hört mig för om det verkligen inte går att fixa den på nåt sätt innan jag kastade bort den - absolut värt ett sista försök tycker jag. Tips: Önska dig en CD-brännare i julklapp så kan du bränna och spara backup-skivor i stället. ingenting gick att rädda...allt finns där, men hårddisken visar på tom...gick inte att återställa.....
anna_rispan
13-12-2006, 22:29
vad jag känner mig dum nu då...gråter nästan.... jag är inte ett barn o kan inte förstå hur man kan hitta länkar till privata album...
CITAT (anna_rispan @ 13-12-2006, 22:29) vad jag känner mig dum nu då...gråter nästan.... jag är inte ett barn o kan inte förstå hur man kan hitta länkar till privata album...  du är i gott sälskap...gråt inte
anna_rispan
13-12-2006, 22:37
hehe, nej jag ska väl försöka låta bli. det var någon som skrev att man kunde använda funktionen privat album om man vill lägga in en bild o sedan använda vid speciellt tillfälle. det har jag också funderat på. det är ju ändå lite meck innan man får in bilden så att det är rätt storlek o så. kan ju vara bra o förbereda innan man ska skicka ut julkort tillexempel. men om alla har kikat redan så blir det ju ingen överraskning...  om den ligger i ett almänt album då alltså. eller så har man bilden bifogad i ett mail man mailar sig själv... kan nån hitta det med??
I princip ALLT som färdats över internet, mail, chat, bild eller vad som helst lämnar spår efter sig som går att hitta... Mvh Fenja
anna_rispan
13-12-2006, 22:44
mm, men är det lika lätt som här på odla?? det är frågan det... visst går det om nån ger sig den på att snoka reda på saker. men nu är ju faktiskt majoritetn av oss normala innevånare rätt tråkiga att snoka på...
CITAT (anna_rispan @ 13-12-2006, 22:37) hehe, nej jag ska väl försöka låta bli. det var någon som skrev att man kunde använda funktionen privat album om man vill lägga in en bild o sedan använda vid speciellt tillfälle. det har jag också funderat på. det är ju ändå lite meck innan man får in bilden så att det är rätt storlek o så. kan ju vara bra o förbereda innan man ska skicka ut julkort tillexempel. men om alla har kikat redan så blir det ju ingen överraskning...  om den ligger i ett almänt album då alltså. eller så har man bilden bifogad i ett mail man mailar sig själv... kan nån hitta det med?? ja...om du sparar den på odla i ett privat album så kan man det
anna_rispan
13-12-2006, 22:49
ja precis. men då vil man ju inte att folk spionerar där sen... annars så är väl det ett bra sätt att använda funktionen. för att de inte är särskilt hemliga är ju konstaterat.
CITAT (anna_rispan @ 13-12-2006, 22:44) mm, men är det lika lätt som här på odla?? det är frågan det... visst går det om nån ger sig den på att snoka reda på saker. men nu är ju faktiskt majoritetn av oss normala innevånare rätt tråkiga att snoka på...  Nej, inte lika lätt som här... men för de som kan så... Mvh Fenja
CITAT (anna_rispan @ 13-12-2006, 22:49) ja precis. men då vil man ju inte att folk spionerar där sen... annars så är väl det ett bra sätt att använda funktionen. för att de inte är särskilt hemliga är ju konstaterat. precis vad jag menade...vissa saker är mina privata, även om dom inte är snaskiga på något sätt...men dom är mina, tills jag lägger ut dom i en tråd...
CITAT (pejori @ 13-12-2006, 22:57) CITAT (anna_rispan @ 13-12-2006, 22:49) ja precis. men då vil man ju inte att folk spionerar där sen... annars så är väl det ett bra sätt att använda funktionen. för att de inte är särskilt hemliga är ju konstaterat. precis vad jag menade...vissa saker är mina privata, även om dom inte är snaskiga på något sätt...men dom är mina, tills jag lägger ut dom i en tråd...  det är precis det jag menar..........tills jag själv bestämmer att de ska vara offentliga Tro för all del inte att jag är så naiv att jag skulle tro att det inte skulle gå att visa allt du vill från mig. Det var ju en av anledningarna till att jag startade tråden om bilder på barn och ev pedofiler. Då fick jag till svar av en del, att man inte skulle överdriva och varför skulle man kunna hitta en pedofil på Odla av alla ställen! Om en sån här sak är så lätt hänt på just Odla......att man inte ens får ha sina privata album ifred? Vad skulle då inte kunna ske? Ni får tycka precis vad ni vill, men jag tycker inte att det är rätt att göra så  . Även om man har kunskapen till det
CITAT (pejori @ 13-12-2006, 22:26) CITAT (Betty @ 13-12-2006, 11:33) CITAT (pejori @ 13-12-2006, 11:20) Stackars dig  Jag skulle kontaktat en datafirma och hört mig för om det verkligen inte går att fixa den på nåt sätt innan jag kastade bort den - absolut värt ett sista försök tycker jag. Tips: Önska dig en CD-brännare i julklapp så kan du bränna och spara backup-skivor i stället. ingenting gick att rädda...allt finns där, men hårddisken visar på tom...gick inte att återställa.....  Så himla tråkigt att det inte gick att fixa hårddisken! Jag tycker du ska göra så här nu: Tanka ner dina bilder som du har ute på nätet till din egen dator och radera sedan alla bilderna ute på nätet. Det är det enda sättet att slippa ha dem tillgängliga för hela världen. Ingenting ute på webben är garanterat privat, det är bara hemma i din egen dator du kan ha dem relativt skyddade (om ingen hackar din dator när du är uppkopplad på internet förståss...)
CITAT (Evgeni @ 13-12-2006, 23:11) Det var ju en av anledningarna till att jag startade tråden om bilder på barn och ev pedofiler. Då fick jag till svar av en del, att man inte skulle överdriva och varför skulle man kunna hitta en pedofil på Odla av alla ställen! Om en sån här sak är så lätt hänt på just Odla......att man inte ens får ha sina privata album ifred? Vad skulle då inte kunna ske? Ni får tycka precis vad ni vill, men jag tycker inte att det är rätt att göra så  . Även om man har kunskapen till det  Det är förmodligen mig du syftar på där. För min egen del får pedofilerna klippa och klistra bäst dom vill med bilder av mina barn, både jag och barna vet att dom inte är lättklädda på bilderna, och skulle nån klippa och klistra för att få nåt at dräggla över så är det en mycket sjuk person. Hur säkra är våra privata delar av albumen?? Inte särskilt mycket, det ska krävas ett lösenord för att komma in, förutsatt att vi tar "huvudingången", men lämnar vi en öppen bakdörr så kan vi få ovälkommet besök. ¨  Jag har inte heller mitt album öppet, men det är varken privat eller hemligt, det räcker med att jag delat med mig av en bild så kan alla se mina bilder, även dom privata om jag haft såna album. Jag tycker inte att det va´fel av Anita att förmedla den upplysningen, tror ni verkligen att hon är ensam om at veta hur man ser privata bilder? Av över 8000 medlemmar så är det rätt många som har kunnskapen om dom nu vill.  Enkelt beskrivet så alla ska veta hur lätt det egentligen är: välj en bild ur nån tråd högerklicka välj egenskaper markera adressen lägg in i adressrutan ta bort sista siffrorna som bara visar vilken bild det är Voila!! Nu får ni fram hela listan oavsett om det är privat eller inte.....svårare än så är det inte, man behöver inte va´hackers för att kunna det. Ni som inte vill visa era bilder alls, länka aldrig till erat album, lägg heller aldrig ut era bilder i trådarna och välj inte en av era egna bilder som avatar......bara då har ni era bilder någorlunda säkra. Jag är övertygad om att Anita bara gav Pejori länken för att muntra upp henne för att hon va´lessen över dom försvunna bilderna.
Allt som ligger på Internet måste ha en URL. För att man ska hitta hit så måste man skriva www.odla.nu Att man högerklickar på en bild på nätet för att få fram bildens URL är faktiskt baskunskap i mina ögon. Trodde faktiskt att det var allmän kunskap.  Högerklicka på denna bilden och välj "egenskaper" så vet ni var på nätet ni kan hitta den. Lätt som en plätt. Jag är heller inte intresserad av vad folk har i sina privata album, och har definitivt inte lust att lägga ner tid på att ta reda på det heller. Ursprunget var ju att Pejori förlorat alla sina bilder, och jag visade på ett sätt att tanka ner en del av det som gått förlorat i alla fall. Nu har jag inte läst den gamla pedofil-tråden, men om det påpekats redan där, så förstår jag inte förvåningen. Dessutom är det så att bilder från dom sidor man surfat på sparas i en tillfällig mapp på den egna datorn. Den där björnen som jag lade in här i inlägget, torde alltså även finnas i den mappen så alla har en egen kopia sparad. Personligen har jag väl lite svårt att förstå poängen med att ha ett privat album på nätet. Privat är privat, och då har man det inte på nätet. Är vitsen då att man ska lämna ut sitt lösenord för att visa någon person sina bilder? Hur vet du vad som händer med det lösenordet efter att du har lämnat ut det? Vill jag visa en bild för en god vän, så mailar jag väl helt enkelt över bilden.
herkules
14-12-2006, 09:11
CITAT (AnitaGg @ 14-12-2006, 07:24) Vill jag visa en bild för en god vän, så mailar jag väl helt enkelt över bilden. som den där fula bilden i morse? var jag inte vaken så blev jag... gnälltråd var det - huvudvärksdag i dag. och regn. tristare än tristast..
CITAT (herkules @ 14-12-2006, 09:11) CITAT (AnitaGg @ 14-12-2006, 07:24) Vill jag visa en bild för en god vän, så mailar jag väl helt enkelt över bilden.
som den där fula bilden i morse? var jag inte vaken så blev jag... Man ska inte skrämma slag på sina vänner. Ska bättra mig
Biggan_
14-12-2006, 13:29
CITAT (AnitaGg @ 14-12-2006, 09:12) CITAT (herkules @ 14-12-2006, 09:11) CITAT (AnitaGg @ 14-12-2006, 07:24) Vill jag visa en bild för en god vän, så mailar jag väl helt enkelt över bilden.
som den där fula bilden i morse? var jag inte vaken så blev jag... Man ska inte skrämma slag på sina vänner. Ska bättra mig  Aj,aj,aj, vad är det för glada miner? Jag vill gnälla för att jag saknar Agneta, vart har hon tagit vägen?
CITAT (Birgitta P @ 14-12-2006, 13:29) Oj, oj inte bra det heller. Nu måste jag ju bättra mig IGEN Agneta vet jag inte. Brukar inte ha så mycket kontakt med henne. Kanske är det mycket med barnbarn och julstök?
Eva i Skåne
14-12-2006, 14:15
Agneta är förkyld och har feber så hon orkar inte med oss just nu men förhoppningsvis är hon snart här igen och förgyller vardagen för oss
ninnisky
14-12-2006, 17:41
Krya på Dig Agneta - saknar Dig också! Blev faktiskt lite orolig när jag inte sett några inlägg på länge........ mer än någon dag eller så
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|