|
Full version: gnäll för alla
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
CITAT (Felix matte @ 05-07-2006, 22:26) CITAT (Evgeni @ 05-07-2006, 22:19) CITAT (Felix matte @ 05-07-2006, 22:02) CITAT (Evgeni @ 05-07-2006, 21:55) Hmm, det där tål att tänka på...., genialiska fötter? Det smakade ju inte så dumt Annars så finns det de som säger att jag har " min fars fötter " Jag som så länge försökte tro att de var mina egna Och vilken kvinna vill ha kamelfötter  . Skulle möj- ligtvis vara en kamel av kvinnokön då  Kamelfötter... Nähääää... Vilken skostorlek isf Finns väl inte som passar såna  Njaa, kanske inte riktigt så där då Men det vete sjutton om det är så långt ifrån ?  Tror iaf att du bara skojar  OK! jag plåtar dem nån gång ( inte idag ), så får du göra dig en egen uppfattning Det värsta är att jag tror att du kommer att hålla med min syster
Helt sjukt. Vaknar halv sex av att det fortfarande är 30C i rummet, trots två öppna fönster. Måtte vi få en dag av åska och kalla hagelstormar...fy för den lede...står inte ut med denna fasansfulla värme en dag till.
Å jag vill gnälla för att jag har fått en vagel i ögat. Det gör ont!!!!!
Först vill jag gnälla på att det var så svårt att hitta gnälltråden. Och sen vill jag gnälla på att jag fått nåt slags utslag kring halsen. Besparar er bilder. Värmeeksem? Tusan vet...eller så har jag blivit allergisk mot jordgubbar på äldre dar...  Kan man få eksemliknande utslag kring halsen av jordgubbar? Finns det något receptfritt på apotek att prova att bota utslagen med tro?
starlady
10-07-2006, 17:49
Jag vill som nytillkommen läsare/skrivare gnälla på att det är så fruktansvärt många sidor i den här j-a gnälltråden. Hur tror ni att man ska kunna hinna läsa den OCH faktiskt klämma ur sig en fråga om trädgård på samma DYGN ens när det är så här?  Sen vill jag passa på att gnälla lite extra på att det är helt omöjligt att fatta VAR jag kan lägga en tråd om vad i helskotta som är vad i den trädgård jag fått i min vård i år utan att få GNÄLL från andra om att a) den ligger på fel plats b) det skiter väl ni i vad jag har i min trädgård?!? c) mina bilder är tagna vid fel tidpunkt i växternas liv Helt hopplöst läge ju för en stackars trädgårdsnybörjare som jag som kommer att ställa massa dumma frågor och idiotförklaras femtielvatusen gånger innan jag ens kommit till slutet av den här veckan och hallååååå men, ska det verkligen behöva vara så? Sen vill jag gnälla på att de riktigt ARGA smileysarna som jag vant mig vid på ett annat forum skapat med samma grund inte finns här. Saknar min favvosmiley som står med ett baseballträ i handen och ser lite lagom hotfull ut i den här tråden juh. Sabla sätt!
Prova att högerklicka på en smiley på det andra forumet, kopiera länken, den kanske går att lägga in som en bild här. Vi behöver fler arga smileys  Sen vill jag klaga på att utslaget runt min hals visserligen minskat, men känns torrt, kommer väl att flaga runt hela halsen snart, och jag som måste se "representativ" ut hela veckan  Jävla jordgubbar. Om det nu var dem. Fast det tror jag nog inte...får nog köpa en liter och testäta.
Och jag vill gnälla för att det förmodligen är så fint väder söderöver så en del inte har tid att sitta vid datorn  Mulet och trist är här också....så fick jag in det också, behöver jag inte skriva i vädertråden idag heller då.
kristerh
11-07-2006, 11:42
CITAT (starlady @ 10-07-2006, 18:49) utan att få GNÄLL från andra om att a) den ligger på fel plats b) det skiter väl ni i vad jag har i min trädgård?!? c) mina bilder är tagna vid fel tidpunkt i växternas liv Jag vill gnälla lite på att starlady har förutfattade meningar om odla eftersom det var ditt första inlägg på odla kan du ju inte veta om någon kommer att kritisera dina frågor välkommen hit, och ställ gärna frågor, de flesta här är snälla... krister
CITAT (kristerh @ 11-07-2006, 12:42) CITAT (starlady @ 10-07-2006, 18:49) utan att få GNÄLL från andra om att a) den ligger på fel plats b) det skiter väl ni i vad jag har i min trädgård?!? c) mina bilder är tagna vid fel tidpunkt i växternas liv Jag vill gnälla lite på att starlady har förutfattade meningar om odla eftersom det var ditt första inlägg på odla kan du ju inte veta om någon kommer att kritisera dina frågor välkommen hit, och ställ gärna frågor, de flesta här är snälla... krister Hrmm, törs man säga att det var min spontana reaktion också  . Ops! Förlåt,
Jag tycker det var bra det, ska man gnälla kan man lika gärna göra det i förskott  Då kan man ju gnälla efteråt också, och dubbelt gnäll är dubbel glädje, eller vad det nu heter. Själv njuter jag ju av regnet idag, men, måste ändå klaga på att jag fick en inbjudan till ett grillparty via SMS. Och det kom fram flera dagar för sent
Lady Hamilton
11-07-2006, 12:31
CITAT (Pirum @ 11-07-2006, 13:16) .....jag fick en inbjudan till ett grillparty via SMS. Och det kom fram flera dagar för sent  ...........  Va! Har de börjat med att även skicka SMS med "snigelpost"? Så nu gäller inte det endast Postens brev. Ja, utvecklingen går frammåt........................
*Host* får väl skylla på att jag inte hade mobilen påslagen...satte på den ett par gånger per dag, men för kort tid för att den skulle fatta att ta emot meddelanden tydligen. Hade inte laddaren med mig så var tvungen att hushålla med batteriet.
Hur som helst, visst blir SMS ibland försenat några timmar, fasligt störande.
CITAT (Reserv @ 11-07-2006, 12:30) Och jag vill gnälla för att det förmodligen är så fint väder söderöver så en del inte har tid att sitta vid datorn  Mulet och trist är här också....så fick jag in det också, behöver jag inte skriva i vädertråden idag heller då. tror du inte folk behöver handla mat, bara för att du sitter här och häckar här är också mulet och regn...
Får man klaga två gånger samma dag?  Jag skulle skicka iväg ett paket och skyndar mig allt jag kan för att hinna med tiden. Väl framme på posten så betalar jag och skyndar mig till jobbet igen, allt gjort på en kafferast. Paniken vart nog en aning stor när jag sätter mig vid skrivbordet och läser brevet som skulle vart i paketet, sätter mig i bilen för att hinna tillbaks innan postbilen hämtat upp säcken, men väl där får jag inte öppna mitt eget paket. Fast hon kände igen mig så sa hon att det va´postens ägodel tills det kommit fram till adressaten  Dessutom så stog det juh ingen avsändare så jag kunde legitimera mig  Visserligen så fattar adressaten vem paketet är från.....skulle jag tro
Lady Hamilton
11-07-2006, 14:17
 Och du är säker på att du inte har drabbats av solsting?!
Lady Hamilton
11-07-2006, 14:37
CITAT (Reserv @ 11-07-2006, 15:13) Får man klaga två gånger samma dag?  Jag skulle skicka iväg ett paket och skyndar mig allt jag kan för att hinna med tiden. Väl framme på posten så betalar jag och skyndar mig till jobbet igen, allt gjort på en kafferast. Paniken vart nog en aning stor när jag sätter mig vid skrivbordet och läser brevet som skulle vart i paketet, sätter mig i bilen för att hinna tillbaks innan postbilen hämtat upp säcken, men väl där får jag inte öppna mitt eget paket. Fast hon kände igen mig så sa hon att det va´postens ägodel tills det kommit fram till adressaten  Dessutom så stog det juh ingen avsändare så jag kunde legitimera mig  Visserligen så fattar adressaten vem paketet är från.....skulle jag tro   Förreste det där påminner om när jag skulle posta ett mycket viktigt brev och min 6 åriga dotter ville "hjälpa till"...................... -Posta brevet i den gula lådan, förresten måste du köpa ett frimärke också sa jag till henne. Medans jag går in på järn affären. Mycket riktigt hon gjorde som jag sa..................Och mötte mig med ett frimärke i handen!! -Men det skulle du ju klistra på brevet!! nästan skrek jag........ -Du sa posta brevet och köp ett frimärke svarade hon mig då. Så det blev för mig att "passa" postlåde tömmaren. Och när han kom så bröt han av nyckeln till själva låset.................Fick mobilnumret till den som skulle komma och "bryta upp lådan"..............tillbaka till lådan när den skulle tömmas för att "hitta" mitt brev och klistra på frimärket. Detta tog allt som allt 6 timmar av passnings tid och kör tid............
CITAT (pejori @ 11-07-2006, 15:19) CITAT (Reserv @ 11-07-2006, 15:13) Får man klaga två gånger samma dag?  :angry: Jag skulle skicka iväg ett paket och skyndar mig allt jag kan för att hinna med tiden. Väl framme på posten så betalar jag och skyndar mig till jobbet igen, allt gjort på en kafferast. Paniken vart nog en aning stor när jag sätter mig vid skrivbordet och läser brevet som skulle vart i paketet, sätter mig i bilen för att hinna tillbaks innan postbilen hämtat upp säcken, men väl där får jag inte öppna mitt eget paket. Fast hon kände igen mig så sa hon att det va´postens ägodel tills det kommit fram till adressaten  Dessutom så stog det juh ingen avsändare så jag kunde legitimera mig  Visserligen så fattar adressaten vem paketet är från.....skulle jag tro  :blink:  du får skicka det som följebrev då.... det kommer ju fram samtidigt undrar var du har dina tankar egentligen  Tack för upplysningen  dom tömde säcken klockan två, så då kommer brevet en dag senare än paketet  Näe, det får gå utan brev....kan skicka pm istället  och vart mina tankar är??Alldeles för långt borta  och solsting går juh inte att skylla på i det här vädret heller
CITAT (Reserv @ 11-07-2006, 15:37) kan skicka pm istället  : mmmmm...vilken tur att det finns en PM-funktion för hårt tänkande män... jag tröstar mej med jordgubbar i regnet jag....
kristerh
11-07-2006, 15:19
CITAT (pejori @ 11-07-2006, 16:09) ont i fötterna och en klänning som blivit för stor.... ska man vara fin får man lida pin...enda fördelen, är att allt pressas ur tån....   menar du att det som blivit för stort (eftersom klänningen blivit för liten) pressas ut genom tån krister
Biggan_
11-07-2006, 15:22
Nej, nej, Både hennes klänning och tår har blivit för stora!
kristerh
11-07-2006, 15:27
Såg framför mig en krympande överdel o en växande underdel om man får säga så  fast då måste hon ju köpa större pumps krister
ja vill med gnälla idag... min stackars sambo har flytt fältet då jag är kungligt uttråkad (trots odla) och ganska orörlig pga fot ibandage och kryckor. Dessutom bor vi på tredje våningen och ingen hiss... Jag är alltså fast här. Tur att odla finns i alla fall.
Ciczi
starlady
11-07-2006, 15:40
Nä NU! Nu vill jag gnälla rejält på kristerh som utgick från att jag har förutfattade meningar bara för att han skulle få nåt att gnälla på. Vet hut! Klart jag baserar mitt gnäll på de trådar jag redan varit inne och kikat på, men sen är det väl också så att om jag ska vara riktigt gnällig (och jajjamen! det ska jag i den här tråden!), så kanske det var liiite gnäll i förskott också, bara för att kunna gnälla ordentligt på att ni inte alls var som hemska som jag fått för mig i förväg senare... Men så kommer ju du krister och förstööör mitt finfina framtida gnäll. FY! *grrrr*
CITAT (kristerh @ 11-07-2006, 16:19) CITAT (pejori @ 11-07-2006, 16:09) ont i fötterna och en klänning som blivit för stor.... ska man vara fin får man lida pin...enda fördelen, är att allt pressas ur tån....  :wacko: :wacko:  menar du att det som blivit för stort (eftersom klänningen blivit för liten) pressas ut genom tån krister nä...jag har krympt...och tårna växt... är värre än askungens styvsystrar om tassarna ju
kristerh
11-07-2006, 15:55
CITAT (pejori @ 11-07-2006, 16:52) grodfötter kanske  finns nog i lämplig storlek, du kommer att göra en fin entré på festen krister
Biggan_
11-07-2006, 16:01
Om 4 minuter måste jag bege mig till jobbet och slita o släpa natten lång  Till råga på allt har jag onda förvärkar nu igen...inget man vill ha när man är gravid i 22:a veckan.
Snöflinga
11-07-2006, 21:11
Låter inte bra  Håller alla tummar och tår för att det ordnar sig ... Skulle nog stanna hemma och rådfråga sjukhuset, om jag vore som du ... fast du är väl redan på jobbet
CITAT (Snöflinga @ 11-07-2006, 22:11) Låter inte bra  Håller alla tummar och tår för att det ordnar sig ... Skulle nog stanna hemma och rådfråga sjukhuset, om jag vore som du ... fast du är väl redan på jobbet  jag med
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-07-2006, 20:27) Om 4 minuter måste jag bege mig till jobbet och slita o släpa natten lång :( Till råga på allt har jag onda förvärkar nu igen...inget man vill ha när man är gravid i 22:a veckan. :( Vill minnas att jag hade både mer och tidigare förvärkar/sammandragningar i min 2:a och 3:e graviditet jämfört med i den första. (Kanske för att jag då hade mer erfarenhet av hur de känns...) Ta det lite försiktigt med "slitandet och släpandet" på jobbet i natt, överlåt det tyngsta till dina ickegravida arbetskamrater. Om sammandragningarna gör ont så brukar det oftast bero på att man har ansträngt sig för mycket eller stressat.
CITAT (Snöflinga @ 11-07-2006, 23:11) Låter inte bra  Håller alla tummar och tår för att det ordnar sig ... Skulle nog stanna hemma och rådfråga sjukhuset, om jag vore som du ... fast du är väl redan på jobbet  Jag var på spec. mödravården förra veckan och kollade att inte tappen börjat öppna sig och det var lugnt. Ofarliga förvärkar antagligen med andra ord. Det var samma visa förra graviditeten men då gjorde det inte så här ont. Bara 7 jobbnätter kvar till semester....jippie!
Farbror Blå
11-07-2006, 22:16
Lt väl bra magdis? Men är inte detta gnällforum?
CITAT (Farbror Blå @ 12-07-2006, 00:16) Lt väl bra magdis? Men är inte detta gnällforum? Oj förlåt! Jag menar....f*n också det är hela 7 nätter kvar till semestern! (jag är så ovan att gnälla offentligt att det blir små missar ibland)
starlady
12-07-2006, 19:21
GAAAAH! Idag bara måste jag få gnälla av mig helt seriöst och betydligt mer på riktigt än i mina tidigare inlägg! Först vill jag gnälla på GUBBAR som kan sitta på en antagningsintervju till en utbildning jag har sökt och uppfyller alla tänkbara kriterier för att få gå och tycka att: -Du har så starka papper så att du är ju snarast överkvalificerad för den här utbildningen. Vi oroar oss för att du ska ha för lätt för dig på utbildningen och därför inte passa in i gruppen. Sen vill jag gnälla på min bilj__el, en Volvo 945 som jag annars brukar vara nöjd med, men snart skrotar jag skiten! För nån månad sen så packade den ihop.. lät som en gammal skorv och det var knappt vi tog oss till bilmecken bilen och jag. Visade sig vara vevstakslager som var kass och därmed blev det billigare att byta hela motorn (och jag kan väl iofs ha blivit lurad där, men det lät inte så på mina jobbkollegor iaf och de brukar ha koll). Förra veckan skulle jag så iväg med hästarna på kurs, men tror ni att bilen startade på morgonen då? Näääeh. Men jag gick igenom vad som skulle kunna vara fel och alla jag pratade med (inkl. OK-verkstan i stan) kom överens om att det var batteriet som var kortis i. Så - startar med startkablar och inhandlar nytt batteri och åker ändå! Kommer fram och det sprillans nya batteriet går inte att ladda... När jag kommer hem visar sig BÅDE batteriet och generatorn vara kass. *grrrrr* Nu har jag på mindre än en månad spenderat över 10.000kr på den satans bilen så det vill jag absolut gnälla på! Inte kul att vara luspank fullt ut nästan två veckor före nästa löneutbetalning. Till sist vill jag klaga på alla bromsar som biter mig hela tiden på dagarna och alla myggor som överfaller mig om kvällarna. När ska en stackars insektsbettsallergiker kunna vara i sin trädgård då har man tänkt? När det SNÖAR?!? Puh. Skönt att få avreagera sig lite.
Med det här skitvädret så börjar man få en analkande höstdepression  dagvill blir man också......är det onsdag, torsdag eller fedag idag? Det kan liksom inte va´nån måtta på saker och ting.....antingen 33+ och extrem torka, eller 17 och regn, regn, regn
Jag tycker också det räcker med regn nu. Jag ville ju ha regn förut när det var snustorrt i marken men nu har det kommit tillräckligt, nu kan solen få komma fram igen.
Har ont i magen igen också...gnäll gnäll.
Håller med om att det räcker med regn nu. Vattentunnorna är till bredden fyllda, rabatterna är genomvattnade likaså gräsmattan, pionerna har regnat sönder och flera rosor med, ogräset frodas och pergolabygget ligger tillfälligt nere. I morgon kväll ska vi åka in till stan och gå på konsert med Status Quo, Smokie och The Refreshment - då bara måste det vara vackert väder!
Javisst, sätter genast igång!
misSophie
13-07-2006, 14:20
Skicka hit regnet!!! Sol, sol, sol.... Gräset dör, alla träd slokar, t om den stora linden hos grannen. Vi tjuvhåller på vattnet så brunnen inte ska sina, som den gjorde förra året två ggr. Så rabatterna ser tyvärr tyvärr väldigt lessna ut.... Ge mig regn, någon, snälla...!
Nu har det slutat regna, solen skiner igen! Vågar man sig på ett litet flin... trots att vi är i gnälltråden...?  Måste bara få gnälla lite också, bara för sakens skull... F*n vad det blåser!
Nu tänker jag också gnälla  . Fast inte på nåt väder, utan att jag måste göra en massa inomhus idag. Stryka kläder och färga håret....... och försöka bli ren under naglarna  , och det mina vänner, det är inte lätt gjort den här årstiden  Ska på 50-årskalas imorgon och måste ju försöka vara någorlunda representabel
CITAT (Evgeni @ 13-07-2006, 16:05) och försöka bli ren under naglarna  , och det mina vänner, det är inte lätt gjort den här årstiden  Mörkt nagellack! Ha så trevligt på kalaset i morron!
CITAT (Betty @ 13-07-2006, 16:08) CITAT (Evgeni @ 13-07-2006, 16:05) och försöka bli ren under naglarna  :o , och det mina vänner, det är inte lätt gjort den här årstiden  Mörkt nagellack! Ha så trevligt på kalaset i morron!  Bra ide´.Och tack, nog ska vi ha roligt alltid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|