Full version: Diskutera sport
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50
Aqvakul
CITAT (Pirum @ 17-02-2008, 10:39) *
Hm, bra åkt av Kalla, men det norska laget med Björgen/Jacobsen ser oerhört svårt ut. Ingmarsdotter såg lite trött ut, tyvärr. Men kanske kan hon med lite tur hänga med en bit i finalen, beroende på hur exempelvis Norge lägger upp taktiken. (Tror dock att norskorna satsar på att köra sönder fältet direkt)

Tyvärr är det också det scenario jag ser framför mig....

Varför kör man inte med Kalla/Hansson när det är så tuffa sträckor?
Gunilla T
Oj så svettigt framför TV apparaten.

Definitivt en dag i min smak...att se Aino Kaisa och Ville kämpa som sjutton i skidspåren, det är Gudagott!

Inte så dumt att vara norrman idag eller hur? Synd med det svenska skidskyttet, dom kan ju mycket bättre än dom visat upp här.
Aqvakul
Hustrun blir skitsur varje gång de hyllar Björndalen i rutan......giggle.gif
Gunilla T
Fattar noll...varför det?
Aqvakul
Hon är trött på alla hans framgångar, tycker att andra ska få vinna istället typ någon svensk.
Gunilla T
Ahaa..nå..vi kanske såg ett tronskifte idag när hans adept spurtade förbi på målrakan
Aqvakul
Jo någon gång så tar det väl slut för Ole Einar också. Personligen har jag helt kapitulerat inför denne fantastiske och genomsympatiske idrottsman. Hustrun fortsätter dock att sura....
Pirum
Ole Einar har snart slagit Ingemar Stenmark vad gäller antal världscupssegrar, så snart är Björndalen världens genom tiderna klart bäste vinteridrottare. Enligt norrmännen smile.gif

Synd att norskarna är lika överlägsna i spåren som i kommentatorsboxen, det hade varit kul att höra Kjell Kristian Rike och Jon Herwig Carlsen kommentera några svenska framgångar också.
Aqvakul
Haal gaerna igaang den haer traaden med lite faerska resultat, saa jaag blir uppdaterad naer jag nu aer paa annan ort...
aanderss
vad vill du veta för resultat
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 19-02-2008, 10:37) *
vad vill du veta för resultat

kanske inte saa mkt resultatlistor,
snarare om det haent ngt typ svenska framgaangar eller annat skvaller och era funderingar kring det...
aanderss
malmö har sparkat daniel teorin. senare i veckan skall de sparka ett par till spelare
krellus
Någon som vet nåt om GAIS spelaren Da Cruz ???
DIF är tydligen intresserad...
aanderss
men han är väll i gais ännu
Aqvakul
Att faa chansen att spela i ett riktigt lag maaste vael vaega tungt..... coolgleam.gif
aanderss
men gais är kult
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 20-02-2008, 17:44) *
men gais är kult

kul eller kult? - i alla fall knappast ett riktigt lag.... coolgleam.gif
aanderss
hehe strunt samma Bästa Organisationen I Sverige var blir ordens första bokstäver där
cic
Vem bryr sig om Landskrona, Gbg eller Sthlm..? flirting.gif

Grönt är skönt!

Tror på J-Södra i år. Tror på att vi inte behöver oroa oss för att åka ur iaf.. biggrin.gif
Aqvakul
CITAT (cic @ 20-02-2008, 19:04) *

Grönt är skönt!

Tror på J-Södra i år. Tror på att vi inte behöver oroa oss för att åka ur iaf.. biggrin.gif

OK, alla blir fraelsta paa sin tro, inte minst i Sveriges Jerusalem! giggle.gif
aanderss
CITAT (cic @ 20-02-2008, 18:04) *

Grönt är skönt!

nä åker ur gör de inte, jag tro de kan komma 10 i serien
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 20-02-2008, 20:33) *
nä åker ur gör de inte, jag tro de kan komma 10 i serien

Bara de kommer efter Mjaellby saa aer jag noejd.... coolgleam.gif
aanderss
mm just de
Berith
yahoo.gif Yessss!!!! BoIs tog ännu några poäng med vinsten 4-3 borta!!
krellus
CITAT (aq42 @ 20-02-2008, 16:53) *
kul eller kult? - i alla fall knappast ett riktigt lag.... coolgleam.gif

Hm, vill ju inte snacka skit om GAIS men kult var väl en extrem överdrift...
Aqvakul
CITAT (krellus @ 21-02-2008, 08:48) *
Hm, vill ju inte snacka skit om GAIS men kult var väl en extrem överdrift...

Det som aer fint med GAIS aer att de verkligen har en haengiven skara supportrar, lite likt HIF, som hoell paa dem under maanga aar i "oeknen".
krellus
Förresten så följer jag hur det går för Sirius så jag håller tummarna för Uppsalalaget... hoppas att det går bra.
En stad stor som Uppsala bör ha ett lag i de högre serierna tycker jag. Trevlig stad dessutom.
Aqvakul
CITAT (krellus @ 21-02-2008, 08:55) *
Förresten så följer jag hur det går för Sirius så jag håller tummarna för Uppsalalaget... hoppas att det går bra.
En stad stor som Uppsala bör ha ett lag i de högre serierna tycker jag. Trevlig stad dessutom.

Absolut, har min son och hans flickvaen daer..... lite som Lund....... whistling.gif

Fast det finns en liten tagg i hjaertat mad.gif - Sirius vaervade ju en ett antal toppspelare fraan DIF, fast det aer val snart preskriberat, maaste varit snart 40 aar sen....
Pirum
Jaha, idag gick det ju inte så bra för Kalla, hon var nog lite ur form. Men samtidigt får man hoppas att våra många okunniga journalister som alltför snabbt skrivit Kalla upp i skyarna lär av denna näsbränna. Jag tycker inte alls om när media hetsar idrottare, jag tror det stör mer än det hjälper liksom. Se bara på de orealistiska förväntningarna inför skidskytte-VM, pressen blev för stor.

Jag menar såklart inte att man inte ska ha förhoppningar, men orealistiska förväntningar blir väl bara konkurrenterna glada åt.

Kalla kommer säkert starkare tillbaka smile.gif Även om konkurrensen nog blir hårdare nästa år så ser framtiden ljus ut.
Gunilla T
CITAT (Pirum @ 23-02-2008, 12:52) *
Jaha, idag gick det ju inte så bra för Kalla, hon var nog lite ur form. Men samtidigt får man hoppas att våra många okunniga journalister som alltför snabbt skrivit Kalla upp i skyarna lär av denna näsbränna. Jag tycker inte alls om när media hetsar idrottare, jag tror det stör mer än det hjälper liksom. Se bara på de orealistiska förväntningarna inför skidskytte-VM, pressen blev för stor.

Jag menar såklart inte att man inte ska ha förhoppningar, men orealistiska förväntningar blir väl bara konkurrenterna glada åt.

Kalla kommer säkert starkare tillbaka smile.gif Även om konkurrensen nog blir hårdare nästa år så ser framtiden ljus ut.

Kloka ord Pirum - dethär har jag tänkt hela tiden - speciellt svårt för en så ung tjej att lyftas till skyarna och sedan...

den som media sätter på piedestal är också den som media avsätter, så besviken hon var.

Själv är jag jättenöjd - min egen speciella favorit Aino Kajsa gjorde en fenomenal insats med sin tredje placering.
bear
CITAT (Pirum @ 23-02-2008, 12:52) *

Håller med tjusningen är ju att ingen kan förutse vinnare men många förståsigpåare försöker ju hela tiden utse vinnarna i

förskott.......tacksam för att de oftast befinner sig i en evig formsvacka..............hur kul skulle det va annars att följa

tävlingarna......

Aqvakul
Charlotte Kalla har presterat mkt mer aen foervaentat redan..... tummenupp.gif
Netha
Mycket konstigt om inte Finskan diskas efter att ha åkte på fel spår.
Pirum
CITAT (Netha @ 24-02-2008, 13:15) *
Mycket konstigt om inte Finskan diskas efter att ha åkte på fel spår.

Ja, om det inte bedöms vara en arrangörsmiss. Synd hur som helst att det ofta skyltas dåligt i spåren. Man anlägger förtätade tävlingar för att stadionpubliken ska se mer, men det blir ju ett virrvarr av spår. Se bara på skidskytte-VM för ett par veckor sedan, även det i Sverige - nästan så man skäms, där åkte flera fel.

Tillägg : jag tycker skid-tävlingar ska gå i 1 runda, möjligen max 2 om rundorna är på minst 15km. (Dvs, Holmenkollen bör gå i 2x25 om det inte går att fixa 1x50...)
Netha
Jag har svårt att tro att det skulle ha varit så dåligt skyltat eftersom bara Finskan åkte fel.

Alla andra såg ju var spåret gick.
Tror nog att det blir protester från flera håll.
tettan
ummm, svårt fall, hon vann ju inget på det samtidigt så är ju regler regler

men det var kul att de svenska tjejerna var duktiga, tycker nog det verkar mer lovande än på mycket länge

nu ska grabbsen åka hejdå
aanderss
finland fick fel upplysningar av arrangörer så därför åkte de fel
Aqvakul
Heja Sverige!! tummenupp.gif
Netha
Herrarnas stafett skulle jag se ... jo jag såg ett tag, men sedan hade jag somnat
och vaknade strax efter fyra ... till ljuvlig doft av nybryggt kaffe. smile.gif

Åttonde och nionde plats ... ja ja, vad ska man säga. De hade en dålig dag idag ... eller? smile.gif
aanderss
de var ju inte vm i alla fall
Netha
CITAT (aanderss @ 24-02-2008, 17:19) *
de var ju inte vm i alla fall

nå nä
Kul å se hur det går för grabbarna i slottssprinten nästa vecka.
aanderss
mm de blir de o jag tror på erik jönsson då
Aqvakul
CITAT (Netha @ 24-02-2008, 18:21) *
nå nä
Kul å se hur det går för grabbarna i slottssprinten nästa vecka.

brukar tyvaerr passa norrbaggarna som handsken.... coolgleam.gif
Pirum
Dåligt laguttag, kan man ju med facit i hand säga. Alltid lätt att vara efterklok, dock. Hade Anders Södergren varit med på sista sträckan hade han slagit Northug, fast kanske inte de andra. Sverige är extremt beroende av att alla är friska. I ärlighetens namn har vi ju haft svårt att ställa upp med kompletta lag de senaste 15 åren - vi har inte haft 4 bra åkare samtidigt. Det ser dystert ut på herrsidan de närmaste åren vad gäller stafett.

På damsidan såg det väldigt bra ut förra året, lite svagare i år eftersom Lina Andersson, Anna Dahlberg och Britta Norgren - alla potentiella stafettåkare, helt tappat formen pga skador och sjukdomar. Glädjande att Anna Hansson gjort så stora framsteg dock, hon och Kalla är två bra stafettåkare men vi behöver Lina Andersson och Anna Dahlberg, och Britta Norgren som reserv, för att ha en chans i VM nästa år.

Hur som helst, Slottssprinten, i vårdrabbade Stockholm, blir väl som vanligt en uppgörelse mellan 2 svenskar och 4 norrmän,om vi svenskar har tur, på herrsidan. På damsidan vettetusan, är vi nåt bra i klassisk sprint utan Lina egentligen? Banan i Stockholm är ju lite speciell, vi får väl se. Det har varit en ganska skral svensk skidvinter överlag, så vi får väl hoppas på framgångar nu på slutet.
Aqvakul
Kan bara instaemma i pirums analys! yes.gif
cic
Och Tottenham vann Carling Cup (ligacupen). Spännande. Det blev förlängning. Chelsea orkade inte hela vägen ut.
mamamaggan
Någon som vet hur det gått med Karolina Klüft och hennes skada ?

Har hon tränat " sönder " sig eller vad tror ni ?
aanderss
hon har laggt ner säsongen innomhus
mamamaggan
CITAT (aanderss @ 24-02-2008, 21:09) *
hon har laggt ner säsongen innomhus

Det var så allvarligt alltså ?
Aqvakul
CITAT (mamamaggan @ 24-02-2008, 22:21) *
Det var så allvarligt alltså ?

snarae aer det saa att OS aer saa mkt viktigare.......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon