Full version: Diskutera sport
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50
Lokan
rotfl.gif
Berith
Varför sände inte tv invigningen av skid-vm igår? Det borde väl varit nåt att se?
*Stintan*
CITAT (Berith @ 24-02-2011, 07:49) *
Varför sände inte tv invigningen av skid-vm igår? Det borde väl varit nåt att se?

Det kan man fråga sig.
Uggi
Idag var det spännande i Skid-VM, otur för våra damer, men så bra det gick för Svenska herrarna.
Ett stort Grattis!
Gunilla T
Jaja minsann! Härligt spännande var det också! .....och Hellner, vilken kille!
Uggi
Var det någon som såg damstafetten idag, vad bra det gick för våra damer.
xlxl67
Verkar som det blev silver! smile.gif

Ngn som vet hur det gick för Erik Segerstedt (Mittliv som Hellner)?
Uggi
Vet ej.
Nu är det snart dags för herrarnas stafett, hoppas på lika bra resultat som för damerna igår.
Aqvakul
CITAT (Uggi @ 04-03-2011, 11:51) *
Nu är det snart dags för herrarnas stafett, hoppas på lika bra resultat som för damerna igår.

Håller tummarna! tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 04-03-2011, 12:27) *
Håller tummarna! tummenupp.gif

Synd att Olsson och Södergren inte kunde "bädda" bättre för Hellner...
sqrulan
Jag blev då bara illa berörd över hur Northug uppför sig och har svårt att glädjas åt att han är så
duktig, han tog död på glädjen av den svenska silvermedaljen!! thumbdown.gif
Han är bara en le dj....l tycker jag nu!!

Det gick inge bra för Erik S i " mitt liv som Hellner " han ramlade och blev sist, men det var kul att se.
Bengalow
Kunde inte Northug hålla inne med sin maktdemonstration på mållinjen? Han påminner mer och mer om Mohammed Ali i sin egen övertygelse om sin egen storhet...det var en ful grej, som t.o.m. reportrarna noterade som stötande. Måtte han ramla och bryta en stav, som Brå gjorde en gång, i nästa lopp. Jag tycker att hans idrottsliga framgång är bevis nog för att klassa honom som världens f.n. bäste - men måste han gapa om det? Har han haft en trång uppväxt?
Aqvakul
Nej, Northug är ingen trevlig kille...
Gossen Ruda
Finns det ingen diciplinkommitté som kan diska norrmännen för osportsligt uppträdande?
Uggi
Skall bli intressant att läsa norska tidningar hur de belyser ämnet.
Aqvakul
CITAT (Uggi @ 04-03-2011, 17:59) *
Skall bli intressant att läsa norska tidningar hur de belyser ämnet.

De kommer säkert att försvara honom...

Han är en extrem tävlingsmänniska, som i en tävlingssituation tappar all social polityr...
Bengalow
Jag är med på en norsk hemsida, och någon försvarar honom som "konstnär" (med "rätt" att utmana) och några blev väldigt illa berörda av hans beteende. En skrev bl.a.: "-Att demonstrera sin överlägsenhet är en sak, men att pissa på motståndarna är något helt annat - jag skäms!".
Faran är väl att sådant agerande tippar över på helheten - det man kommer att minnas av deras VM blir denna distinkta osportslighet. Medaljerna glöms fort...
xlxl67
Såg inte eländet men detta är extrem osportslighet.
Lillebrorskomplex eller så kanske han inte är riktigt mogen...

Hade Gunde Svan gjort såhär i ngn av alla sina defileringar på 80-talet hade jag tappat respekten för honom helt.

Nåväl duktig är Northug och Norge i viss vinteridrott så låt dem glädjas för det lilla de lyckas med... smile.gif
Samsara
CITAT (sqrulan @ 04-03-2011, 14:51) *
Jag blev då bara illa berörd över hur Northug uppför sig och har svårt att glädjas åt att han är så
duktig, han tog död på glädjen av den svenska silvermedaljen!! thumbdown.gif
Han är bara en le dj....l tycker jag nu!!

Jag håller med, han är sååå osportslig. Kanske dags att köra in Ridsportens TR (Tävlingsreglemente) i skidsporten? I alla fall några delar. Är du osportslig på en tävlingsplats, kvittar om det är mot funktionär, din egen häst, medtävlande eller besökare så blir du varnad eller diskvalificerad på plats, borde det inte finnas i andra sporters regler också?
Ralf
Dags att damma av denna igen?
http://www.youtube.com/watch?v=QXWtP-vzKBo
Aqvakul
CITAT (Ralf @ 04-03-2011, 21:06) *
Dags att damma av denna igen?
http://www.youtube.com/watch?v=QXWtP-vzKBo

tummenupp.gif giggle.gif
xlxl67
Det första jag tänkte på innan jag klickade på länken... biggrin.gif
Ralf
Hela versionen inkl det relevanta introt
http://www.youtube.com/watch?v=m5bGaR2I4bI

Uggi
VM Holmenkollen vilken dag, vilken publik, jag gläds med Norge, jag ryser i hela kroppen, och morgondagen blir inte sämre, först Vasaloppet sedan VM.
Aqvakul
Roligt att Therese Johaug äntligen fick en individuell titel - vilken idrottstjej!
sqrulan
Ja det var nästan onaturligt hur bra hon var, hon flög ju fram och skuttade lätt uppför backarna! bravo.gif
Vasaloppet blir spännande och VM, så man får då inte mycket gjort i morgon heller! slap.gif
En vän till mej hoppas på att bli bland dom 100 bästa på vasan och jag ska följa alla framgångar via mobilen, gud så
spännande!!!
Uggi
Ja hon var toppen. tummenupp.gif
Aqvakul
[attachment=58608:JOHAUG.jpg]
sqrulan
Fin är hon också! tummenupp.gif
sqrulan
Petter Northug den tjurskallen tog hem 5 milen, han är riktigt hemsk! Ja okej då hemskt duktig!! duh.gif

Min vän blev 183 på vasaloppet, det gjorde han bra!
Klint
CITAT (sqrulan @ 06-03-2011, 15:14) *
Petter Northug den tjurskallen tog hem 5 milen, han är riktigt hemsk! Ja okej då hemskt duktig!! duh.gif

Min vän blev 183 på vasaloppet, det gjorde han bra!

Ja det var imponerande!
Eva i Skåne
Jäklar! Mitt i skidskyttestafetten försvinner bilden på Svt:s kanaler.
Visserligen låg vi inte bra till, men har man börjat titta så vill man ju följa till slutet.
Aqvakul
CITAT (Eva i Skåne @ 13-03-2011, 11:57) *
Jäklar! Mitt i skidskyttestafetten försvinner bilden på Svt:s kanaler.
Visserligen låg vi inte bra till, men har man börjat titta så vill man ju följa till slutet.

Lite irriterande, minst sagt.. thumbdown.gif
Gunilla T
...och nu är hela säsongens skidsport över - har inte missat en enda tävling tror jag wub.gif

För Finlands del har det inte varit mycket att hurra för i längdåkning, några guldkorn, som Heikkinens guld i VM men desto roligare har det varit att följa Kaisa Mäkäräinens framfart i skidskyttet i år och hon stod som slutlig vinnare av världscupen tummenupp.gif

I dag hade jag faktiskt önskat Ole Einar en "grand final" men det blev inte så, han tog helt slut i sista backen och Svendsen kunde ta hem segern. Den 22-åriga Tarjei Boe vinner hela världscupen!

Norge är fantastiskt, det är bara att gratulera!
*Stintan*
Skönt att skidsäsongen är slut så man kan få lite annat gjort än att sitta klistrad vid TV:n varenda helg ninja.gif
Gunilla T
CITAT (*Stintan* @ 20-03-2011, 17:17) *
Skönt att skidsäsongen är slut så man kan få lite annat gjort än att sitta klistrad vid TV:n varenda helg ninja.gif

Japp, allting här har organiserats utifrån TV tiderna på skidsporten....mat, hundpromenader för att inte nämna allt som inte blivit gjort sick.gif men nu börjar trädgårdssäsongen istället...
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 20-03-2011, 17:17) *

giggle.gif
titti49zon6
En spännande söndag med skidor och skidsytte som inte gick helt till Sveriges favör. Desto bättre gick det i hockeyn Luleå vann mot Djurgården tummenupp.gif och Skellefteå mot Linköping tummenupp.gif . Hoppas att Luleå vinner mot Skellefteå i semifinalen.
Aqvakul
CITAT (titti49zon6 @ 20-03-2011, 19:59) *
En spännande söndag med skidor och skidsytte som inte gick helt till Sveriges favör. Desto bättre gick det i hockeyn Luleå vann mot Djurgården tummenupp.gif och Skellefteå mot Linköping tummenupp.gif . Hoppas att Luleå vinner mot Skellefteå i semifinalen.

En djurgådare gratulerar motvilligt! smiley_small_hug.gif
Eva i Skåne
Ishockey-vm och konståknings-vm NU. confused.gif Känns helt fel när vi är på väg mot sommar. Vintersporter ska visas på vintern tycker jag.
Aqvakul
CITAT (Eva i Skåne @ 29-04-2011, 22:09) *
Ishockey-vm och konståknings-vm NU. confused.gif Känns helt fel när vi är på väg mot sommar. Vintersporter ska visas på vintern tycker jag.

Håller med dig! yes.gif
aanderss
heja Landskrona BOis

mjälby lär så de svårt när de tappar han den där holländske egyptiern
Aqvakul
Sverige i semifinal i hockey-VM!
Tikka
O den missar jag att se sad.gif
VitaFingrar
Mot Tjeckien... Det är nu det börjar på allvar. Hur ser oddsen ut?
Aqvakul
CITAT (VitaFingrar @ 11-05-2011, 22:46) *
Mot Tjeckien... Det är nu det börjar på allvar. Hur ser oddsen ut?

Tjeckerna ser vassa ut i år - men annars är det nog en riktigt öppen affär, dvs det kan gå precis hur som helst...
aanderss
sverige blir trea
Aqvakul
Jag tror att Sverige spelar final...
aanderss
de tror inte jag.
Aqvakul
och BOIS åker ur Superettan... crazy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon