|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50
Aqvakul
05-01-2008, 22:38
CITAT (Krolliljan @ 05-01-2008, 22:35)  Väldans duktigt att ta silver.  ( lite snöpligt mål det sista) Typiskt djävla kanadensiskt skitmål. Varför?
CITAT (Krolliljan @ 05-01-2008, 22:35)  Väldans duktigt att ta silver.  ( lite snöpligt mål det sista) Håller med, men vad gott det lovar för framtida mästerskap! de där killarna ska ju in i seniorlandslaget så småningom och lirar de då som de gjorde sista halvan av 3:dje perioden idag så kör de över det mesta skulle jag tro (och hoppas)!
Aqvakul
06-01-2008, 11:30
Ni missar väl inte Charlotte Kallas kamp mot Virpi Kuitinen kl 12?
Kan bli hur spännande som helst!
[attachment=11308:Kalla.jpg] [attachment=11307:svenska_flaggan.jpg]
Gunilla T
06-01-2008, 11:34
Nehej....fast jag skall titta på Kuitunens kamp mot Kalla!
Aqvakul
06-01-2008, 11:38
CITAT (Gunilla T @ 06-01-2008, 11:34)  Nehej....fast jag skall titta på Kuitunens kamp mot Kalla! ?Det är väl inte det här du hoppas på? [attachment=11309:Virpi.jpg]
CITAT (aq42 @ 06-01-2008, 11:38)  ?
Det är väl inte det här du hoppas på? [attachment=11309:Virpi.jpg] Tänk på att det finns gott om finska medborgare och människor med starka anknytningar till Finland på Odla också
Aqvakul
06-01-2008, 12:50
CITAT (aq42 @ 06-01-2008, 11:30)  Ni missar väl inte Charlotte Kallas kamp mot Virpi Kuitinen kl 12?
Kan bli hur spännande som helst!
[attachment=11308:Kalla.jpg] [attachment=11307:svenska_flaggan.jpg] Grattis Charlotte till en fantastisk insats!
Gunilla T
06-01-2008, 13:05
Ja, det var helt fantastiskt. Fast det finns en tjej till som gjort oerhört bra ifrån sig i veckan och som nästan glöms bort i skuggan av Kalla och då tänker jag på Anna Hansson.
Förövrigt är jag inte riktigt förtjust i denhär sportformen, det liknar inte skidåkning mera, snarare plågeri - usch!
caprifol
06-01-2008, 13:36
Yess! Vilken tjej. Inte fyllda 21 år och utför denna prestation.
GRATTIS CHARLOTTE FRÅN TÄRENDÖ!!
Kanonprestation  Får hoppas media fortsätter följa längdskidor, och att det inte är bara Kalla de är intresserade av. För längdskidor har ju ofta fått en undanskymd plats i våra tidningar. Och media brukar ju vara gulle-gull när tjejer "oväntat" dyker upp och gör bra resultat. Märkligt det där, att vi ställer så låga förhoppningar på våra kvinnor ofta, rimligen borde Sverige vara mycket bättre på damidrott än herridrott eftersom vi är ett relativt jämställt land. Men historiskt sett har vi varit mycket bättre på herridrott, med några få undantag. Detsamma lider förresten Norge av i vinteridrotter, de har dragit in hur många dussin guld i vinter-OS som helst. Men i stort sett alla på herrsidan. Mycket märkligt. Åter till media; Aftonbladets sportsida på nätet hade exempelvis Tour de Ski som typ _notis_ en dag, man fick verkligen leta efter det. Samtidigt skrev de en massa om utrikisk fotboll, serielunk i hockeyn, etc. Värst är dock när en av kvällstidningarna, är inte säker på vilken, skrev om Vasaloppet i en notis. Men det är några år sedan det hände. Menmen, kanske kan Kalla göra längdskidåkningen populär även bland unga tjejer. Trots VM- och OS-guld i sprintskidåkning på senare år har det ändå varit herrarna vi kunnat hoppas mest på.
Jaaaa!!! Charlotte Kalla visade sin styrka och vann överlägset.                   
Gunilla T
11-01-2008, 17:23
Kaisa Varis skrällde på damernas skidskytte idag!
HEJA FINLAND!!!!!
aanderss
11-01-2008, 17:50
den gammle dopade finskan
Gunilla T
11-01-2008, 18:19
CITAT (aanderss @ 11-01-2008, 17:50)  den gammle dopade finskan Ja du Aanderss - det där som hände i Lahtis var ett landstrauma för hela det finska folket. Skididrotten har inte hämtat sig än och det lär nog dröja. Kan inte föreställa mig en större sorg för hela finska folket. Vi skäms fortfarande.. Men någon gång måste det vara över och finländska idrottsutövare måste få komma igen utan att bli beskyllda för för att fuska. När är prövotiden över?
Aqvakul
11-01-2008, 19:07
Tyvärr är det så att finsk idrott är lika kantad av framgångar som av fusk. Det verkar inte heller finnas någon riktig vilja i Finland att ta tag i detta. Gamla dopingtränare fortsätter att träna (t.ex Virpis tränare). Vi ska ha klart för oss att det som hände i Lathis inte handlade om enskilda åkare utan det var faktiskt organiserat av landslagsledningen. Jag tror tyvärr att det inte finns samma känsla för fair play i Finland som t.ex. i Sverige eller Storbritannien. Sorry Gunilla, men så är det nog.
aanderss
11-01-2008, 19:26
dopping kommer att finnas kvar länge. Man kan undra vilka som kommer att vara dopade under os i år?
Skulle inte förvåna mig om Liu Xiang är dopad. de är han som har värdsrekordet på 110 meter häck. han nobbar golden lige för att satsa på os.
Gunilla T
11-01-2008, 19:44
CITAT (aq42 @ 11-01-2008, 19:07)  Tyvärr är det så att finsk idrott är lika kantad av framgångar som av fusk. Det verkar inte heller finnas någon riktig vilja i Finland att ta tag i detta. Gamla dopingtränare fortsätter att träna (t.ex Virpis tränare). Vi ska ha klart för oss att det som hände i Lathis inte handlade om enskilda åkare utan det var faktiskt organiserat av landslagsledningen. Jag tror tyvärr att det inte finns samma känsla för fair play i Finland som t.ex. i Sverige eller Storbritannien. Sorry Gunilla, men så är det nog. Det finns ingen ursäkt för det som hände i Lahtis. Det är ff en landssorg..ingen, absolut ingen kunde tro att finländska skidåkare skulle fuska. Fair play...självklart för en liten idrottsnation som Finland. Ändå hände det som inte fick hända. För oss som suttit framför TV sedan olympiaden i Rom och hejat på finländska idrottare, detta lilla land i Norden, är det oerhört smärtsamt. Har aldrig missat en landskamp Sverige /Finland t.ex. Den bästa underhållning Tv kan bjuda på... Jag kan inte utgå från att finländska idrottare är dopade, lika lite som att andra är det, utan får förutsätta att alla som deltar är rena tills motsatsen bevisas.
aanderss
11-01-2008, 19:50
Aqvakul
11-01-2008, 20:03
Gunilla, fortsätt att älska finsk idrott! Finland är ett fantastiskt idrottsland och finsk sisu härlig att skåda. Men, vi måste verkligen ta krafttag mot dopingen. Har tyvärr svårt att glädjas åt fd. dopade idrottares framgångar. Jag lovar att jubla tillsammans med dig om t.ex. Mäkkäräinen vinner. Hälsningar Anders
Krolliljan
14-01-2008, 22:42
Roligt att Zlatan fick Jerringpriset.
Aqvakul
14-01-2008, 22:50
CITAT (Krolliljan @ 14-01-2008, 22:42)  Roligt att Zlatan fick Jerringpriset.  Absolut! Hade varit pinsamt om Sanna Kallur fått det igen på någon slags "folkkär"-meriter. märkligt attv hon blev tvåa. De tre som kom efter henne har ju alla vunnit mästerskap. Annars var väl 2007 ett ganska svagt idrottsår, eller är vi bortskämda?
Krolliljan
14-01-2008, 22:57
Ja vi är nog bortskämda. Carolina tycker jag nog är en av de största idrottsutövarna vi har.
Aqvakul
14-01-2008, 22:59
CITAT (Krolliljan @ 14-01-2008, 22:57)  Ja vi är nog bortskämda. Carolina tycker jag nog är en av de största idrottsutövarna vi har. Antagligen den största. Kanske är hon för överlägsen, kanske är hennes gren för udda..... Klart är att vi inte "orkar" uppskatta henne efter förtjänst, längre.
aanderss
14-01-2008, 23:00
mm 7 kamp är nog rätt udda
Aqvakul
14-01-2008, 23:01
Absolut mer udda än fotboll....
Lustigt att Zlatan fick pris, vad har han gjort som är så himlastormande bra? Kom ihåg nu att jag inte tittar på fotboll om det inte är landslaget som spelar, så jag har bara det att gå på. Det jag sett av honom är då sannerligen ömkligt iaf.
Kallur eller Klüft borde fått priset förståss, fast Kallurs EM-guld på 60 meter häck kanske inte är 'fint' nog?
CITAT (LadyG @ 15-01-2008, 00:56)  Lustigt att Zlatan fick pris, vad har han gjort som är så himlastormande bra? Kom ihåg nu att jag inte tittar på fotboll om det inte är landslaget som spelar, så jag har bara det att gå på. Det jag sett av honom är då sannerligen ömkligt iaf.
Kallur eller Klüft borde fått priset förståss, fast Kallurs EM-guld på 60 meter häck kanske inte är 'fint' nog? Kallur vann ju Jerringpriset 2006, efter guld i ute-EM på hemmaplan i Göteborg, 2 segrar i golden league (Rom-Paris?), och brons i inomhus-VM, att vinna 2007 efter en seger i inomhus-EM hade nog varit att ta i, när exempelvis Anja Pärsson hade mycket större meriter under året. Visst, Jerringpriset är till stor del ett popularitetspris, men Sveriges Radio menar att " Jerringpriset delas ut en gång per år för årets bästa svenska idrottsprestation, företrädesvis sedd ur ett internationellt perspektiv." Och i internationellt perspektiv har Zlatan ju lyckats i en väldigt stor sport. Han anses väl vara en av de absolut bästa i italienska ligan, exempelvis. Sen har han ju inte glänst i landslaget, men 2007 var ju något av ett 'mellanår' för landslagsfotboll.
Åh vad jag tycker att Zlatan är Jag tycker inte att han ska vara med som min son sa för många år sen när han tröttnat på Agneta Sjödin. Svårt att säga vem som var allra allra allra bäst under 2007 så vem som helst av dom andra i toppen skulle vunnit.
Aqvakul
15-01-2008, 07:48
Tycker att det fanns två heta kandidater förutom Zlatan. Anja och Karro har redan fått många pris de senaste åren, så det kändes rätt att han belönades i år.
krellus
15-01-2008, 07:59
Jag har aldrig varit ett Zlatan fan. Tycker att han är på tok för arrogant men han har faktiskt mognat betydligt senaste året. Han har varit otroligt bra så jag tycker nog att det var ganska rättvist även om Kallur kunda ha fått vinna... Hennes rivalitet med Perry var hur spännande som helst.
För övrigt så satt jag på Hovet i Stockholm och led under matchen Djurgården - Frölunda. Så många powerplays men inga mål. En sådan där "allt går åt pipan" kväll helt klart.
CITAT (aq42 @ 15-01-2008, 07:48)  Tycker att det fanns två heta kandidater förutom Zlatan. Anja och Karro har redan fått många pris de senaste åren, så det kändes rätt att han belönades i år. Men vad är han så himla bra på så folk tycker att han är bäst? Jag menar inte att vara dum eller provocerande eller nåt men jag förstår inte vad han kan. Gör han flest mål av alla? Sånt kan jag förstå räknas som bäst, eller att man medverkar till att laget vinner alla matcher. Eller iaf dom flesta. Springer han fortast på bortaplan? Är han först på bollen mars-juli? Säg inte bara nu att han är så bra, för jag vill veta på vad.
Aqvakul
15-01-2008, 08:26
CITAT (Berith @ 15-01-2008, 08:19)  Men vad är han så himla bra på så folk tycker att han är bäst? Jag menar inte att vara dum eller provocerande eller nåt men jag förstår inte vad han kan. Gör han flest mål av alla? Sånt kan jag förstå räknas som bäst, eller att man medverkar till att laget vinner alla matcher. Eller iaf dom flesta. Springer han fortast på bortaplan? Är han först på bollen mars-juli? Säg inte bara nu att han är så bra, för jag vill veta på vad.  Han är bra på det en fotbollsspelare ska vara bra på! Han kan dribbla, passa och göra mål. Han beöms vara den kanske bäste anfallsspelaren i en av världens bästa ligor. Vi pratar nu om fotboll, världens största idrott!! Många fler människor känner till och uppskattar honom jämfört med de andra svenska kandidaterna på galan.
CITAT (aq42 @ 15-01-2008, 08:26)  Han är bra på det en fotbollsspelare ska vara bra på! Han kan dribbla, passa och göra mål. Han beöms vara den kanske bäste anfallsspelaren i en av världens bästa ligor. Vi pratar nu om fotboll, världens största idrott!! Många fler människor känner till och uppskattar honom jämfört med de andra svenska kandidaterna på galan. Neej fotboll är sport, inte idrott. Jaa *suck* inte blev jag klokare efter det där svaret. Min svåger kan också dribbla, passa och göra mål. Tror jag, eller han kanske är målvakt...?  Tror inte att fler svenskar - det var ju dom som röstade! - känner till Zlatan än dom andra nominerade igår. Och jag tror att dom som kom efter honom är mer omtyckta av svensken i gemen.
Aqvakul
15-01-2008, 10:36
CITAT (Berith @ 15-01-2008, 08:32)  Neej fotboll är sport, inte idrott. Jaa *suck* inte blev jag klokare efter det där svaret. Min svåger kan också dribbla, passa och göra mål. Tror jag, eller han kanske är målvakt...?  Tror inte att fler svenskar - det var ju dom som röstade! - känner till Zlatan än dom andra nominerade igår. Och jag tror att dom som kom efter honom är mer omtyckta av svensken i gemen.  Visst är fotboll idrott, världens mest utövade! Folket har sagt sitt! Tror i och för sig att det är lite olika kategorier av människor som har röstat på de olika kandidaterna. Zlatan t.ex. har nog fått många röster från unga och invandrare.
CITAT (Berith @ 15-01-2008, 08:19)  Men vad är han så himla bra på så folk tycker att han är bäst? Jag menar inte att vara dum eller provocerande eller nåt men jag förstår inte vad han kan. Gör han flest mål av alla? Sånt kan jag förstå räknas som bäst, eller att man medverkar till att laget vinner alla matcher. Eller iaf dom flesta. Springer han fortast på bortaplan? Är han först på bollen mars-juli? Säg inte bara nu att han är så bra, för jag vill veta på vad.  Jag undrar samma sak, och har fortfarande inte fått ett svar jag känner att jag förstår. Håller med Krellus, Kallurs kamp mot Perry och all passion hon bjöd på, viljan och alla känslor berörde mig djupt. Klüfts segrar gjorde mig rörd och stolt. För Zlatan känner jag möjligen en lätt avsmak pga hans ovana att se ner på folk längs näsan. Det gör att han ser högfärdig ut. Han kanske är jätteduktig, jag har bara inte förstått på vad.
CITAT (LadyG @ 15-01-2008, 11:24)  Jag undrar samma sak, och har fortfarande inte fått ett svar jag känner att jag förstår.
Håller med Krellus, Kallurs kamp mot Perry och all passion hon bjöd på, viljan och alla känslor berörde mig djupt. Klüfts segrar gjorde mig rörd och stolt. För Zlatan känner jag möjligen en lätt avsmak pga hans ovana att se ner på folk längs näsan. Det gör att han ser högfärdig ut. Han kanske är jätteduktig, jag har bara inte förstått på vad. Tack, jag trodde jag var ensam. Och jag tycker nog att ska man få pris för att man är bäst på nånting, ska det gå att visa på vad man är bäst. Eller näst bäst eller trea eller sjugosjua... Stod det inte nånstans där igår att han var sjua i världen? Vadå sjua i världen?
Aqvakul
15-01-2008, 12:09
CITAT (Berith @ 15-01-2008, 11:35)  Tack, jag trodde jag var ensam. Och jag tycker nog att ska man få pris för att man är bäst på nånting, ska det gå att visa på vad man är bäst. Eller näst bäst eller trea eller sjugosjua... Stod det inte nånstans där igår att han var sjua i världen? Vadå sjua i världen?  Vi får nog komma överens om att vi inte är överens i denna fråga.
CITAT (aq42 @ 15-01-2008, 12:09)  Vi får nog komma överens om att vi inte är överens i denna fråga.   Joo det får nog bli så, iaf tills du eller nån annan kan visa mej vad han vann på. Men såklart är det den som får flest röster som ska vinna. Undrar hur många röster alla fick, hur mycket som skilde?
CITAT (aq42 @ 15-01-2008, 12:09)  Vi får nog komma överens om att vi inte är överens i denna fråga.  Japp, men det är vi å andra sidan rörande överens om  Undrar hur den demografiska bilden av de röstande såg ut? Vilka ringde, vilka röstade på vem? Sånt kan jag tycka är väldigt intressant, oavsett vem som vunnit. Undrar om det är hemlig information?
Krolliljan
15-01-2008, 15:33
Varför Zlatan? Bollkontroll, bollkontroll. Zlatan is magicZlatan igen
Aqvakul
15-01-2008, 16:12
CITAT (Krolliljan @ 15-01-2008, 15:33)  Varför Zlatan? Bollkontroll, bollkontroll. Zlatan is magicZlatan igenTack för stödet!
Gjorde Zlatan alla dom målen 2007...??! Ja då förstår jag att han fick pris, det var nog inte många andra fotbollsspelare som fixade det. Grattis!
CITAT (Berith @ 15-01-2008, 17:23)  Gjorde Zlatan alla dom målen 2007...??! Ja då förstår jag att han fick pris, det var nog inte många andra fotbollsspelare som fixade det. Grattis! Nej, målen är inte alla från 2007, MEN, alla som är intresserade av fotboll (dit räknar egentligen inte jag mig då jag bara är intresserad vid EM/VM * ) tycks anse att Zlatan just haft sitt bästa år. Han har rankats högst i Italien, i ansedda tidningar. Flera tränare har rankat honom som bästa spelaren. Det finns ju andra bra ligor, men tillhör man toppen i Italien så är man ungefär bland de bästa i världen. Det har ingen svensk varit i fotboll sedan...ja...när? Var väl på Gunnar Nordahls tid. Ok, det har funnits många bra svenska spelare sedan 1950-talet, själv anser jag ju att det Zlatan kan göra med en apelsin det kunde Torbjörn Nilsson göra med ett rått ägg...men så är jag ju i Göteborg också  Och Simonsson, Edström, Brolin, visst har det funnits bra svenska spelare ute i ligorna. MEN, ingen har fått den uppmärksamhet som Zlatan får. Inte sedan typ 1958. Jag tycker nog det är ok att Zlatan får priset, trots att han inte tillhör mina favoriter. Och, som sagt, Jerringpriset är till stor del ett popularitetspris. 2006 vann ju Kallur, trots att exempelvis Björn Lind sopat hem 2 överlägsna guld i skidor i OS, trots att hockeylandslaget vann OS-guld (första gången Sverige vunnit i hockey när alla de bästa varit med), trots att Annika Sörenstam hade ett fantasiskt år, med mera. Kallur var rent meritmässigt inte alls på samma nivå. Jag tror att exempelvis Klüft och Kallur 'stal' röster från varandra i år. På samma sätt blev det ju förra året när vi tog så många guld i vinter-OS 2006 (Sveriges bästa vinter-OS någonsin) att rösterna spreds ut och banade väg för en sommaridrottare. ( * Skidor/skidskytte anser jag mig däremot intresserad av då jag ser alla världscuplopp jag kommer åt, oavsett om svenskarna gör det bra eller dåligt)
CITAT (Berith @ 15-01-2008, 17:23)  Gjorde Zlatan alla dom målen 2007...??! Ja då förstår jag att han fick pris, det var nog inte många andra fotbollsspelare som fixade det. Grattis!  Var nog lite ironisk där. Men eftersom dom som var nominerade var det för sina prestationer under 2007 - och jag undrade varför just han vann - och ingen direkt kunde svara på vad som gjorde honom till folkets favorit så... Tack Pirum för allt det där.  Äntligen lite "fakta" och inte bara "han fick priset för att han är så bra".
Aqvakul
15-01-2008, 18:14
CITAT (Pirum @ 15-01-2008, 17:51)  Jag tror att exempelvis Klüft och Kallur 'stal' röster från varandra i år. På samma sätt blev det ju förra året när vi tog så många guld i vinter-OS 2006 (Sveriges bästa vinter-OS någonsin) att rösterna spreds ut och banade väg för en sommaridrottare. Ligger mkt i det! Troligen konkurrerade också Anja mer direkt med dessa två, medan Zlatan har sina egna fans, som bara älskar fotboll över allt annat.  Funderar lite över hur det kan bli 2008. Guld i Peking är nog svårt att förbigå. Annars har väl Charlotte Kalla kvalitéer som kan göra henne till såväl bragdmedaljör som folkkär Jeringpristagare, men knappast 2008.
Krolliljan
15-01-2008, 18:32
CITAT (Berith @ 15-01-2008, 18:10)   Var nog lite ironisk där. Men eftersom dom som var nominerade var det för sina prestationer under 2007 - och jag undrade varför just han vann - och ingen direkt kunde svara på vad som gjorde honom till folkets favorit så... Tack Pirum för allt det där.  Äntligen lite "fakta" och inte bara "han fick priset för att han är så bra".  Ja, jag letade upp filmerna för att visa vilken underbar spelare Zlatan är. Zlatan i form (som under 2007) är, inte bara målgörare utan en stor entertainer. För övrigt har Pirum skrivit bra argument.
Krolliljan
16-01-2008, 20:39
Då var det Fredrik Ljungberg spelandes mot Svennis lag om tjugo minuter.  Popcornen är poppade. Viasat sport 1
aanderss
16-01-2008, 20:44
CITAT (Krolliljan @ 16-01-2008, 20:39)  Då var det Fredrik Ljungberg spelandes mot Svennis lag om tjugo minuter.  Popcornen är poppade. Viasat sport 1 Fredrik Ljungberg vem är de  matihas eklund känner jag till svennis? anders lindrot känner jag till
Krolliljan
16-01-2008, 20:45
 Svenska landslagets lagkapten
aanderss
16-01-2008, 20:48
 känner bara till boisare men kanske en del till skämt o sido men jag tror att ljungbergs kariär är slut innom 3 år
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|