Full version: Diskutera sport
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50
LadyG
Har för mig att han kom från Göteborg, men jag kan ha fel.
aanderss
ja inte vet jag
Aqvakul
Ny handbollsmatch i dag. Spanien är väl minst lika bra som Ungern, eller?
LadyG
CITAT (aq42 @ 23-01-2008, 08:23) *
Ny handbollsmatch i dag. Spanien är väl minst lika bra som Ungern, eller?

Spanien är väl bättre?
Pirum
Spanien är mycket bättre. Även om de varit svaga så långt i turneringen.
LadyG
Då hoppas jag vi kan hålla dem på mattan och skaka om dem lite. Det vore roligt om vi kunde vinna den matchen.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (LadyG @ 22-01-2008, 23:25) *

Jag tror Uddevalla?? Men jag skall fråga sambon när han kommer hem för han känner honom personligen

CITAT (LadyG @ 23-01-2008, 12:30) *
Då hoppas jag vi kan hålla dem på mattan och skaka om dem lite. Det vore roligt om vi kunde vinna den matchen.

Men jag tror inte att vi vinner
LadyG
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-01-2008, 12:37) *
Jag tror Uddevalla?? Men jag skall fråga sambon när han kommer hem för han känner honom personligen
Men jag tror inte att vi vinner

Häftigt smile.gif
Tro och hoppas är olika saker. Jag hoppas att vi vinner men jag tror inte på det. Fast det hindrar mig inte från att hoppas ändå smile.gif
Aqvakul
CITAT (LadyG @ 23-01-2008, 12:39) *
Häftigt smile.gif
Tro och hoppas är olika saker. Jag hoppas att vi vinner men jag tror inte på det. Fast det hindrar mig inte från att hoppas ändå smile.gif

Kom igen nu! Du brukar ju vara optimistisk. Klart vi tar dem! tummenupp.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (LadyG @ 22-01-2008, 23:25) *

Han är Göteborgare. Spelade Handboll i Heim

Frågade nu gubben min
LadyG
CITAT (aq42 @ 23-01-2008, 13:02) *
Kom igen nu! Du brukar ju vara optimistisk. Klart vi tar dem! tummenupp.gif

Om Tomas tänder till och storspelar, och om Kim, Boström och Alm tar sitt ansvar och slutar fega som de gjorde sista tio mot Ungern och om de nya förmågorna visar varför Ingemar gav dem förtroendet att vara med.

Då kanske vi har en chans, om Spanien inte har en av sina "braigaste" dagar.

Jo, om allt klaffar så tar vi dem. Det gör vi. smile.gif

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-01-2008, 13:10) *
Han är Göteborgare. Spelade Handboll i Heim

Frågade nu gubben min

Jag hade för mig att han var från Göteborg men när jag googlade hittade jag nada så då blev jag osäker. Tack för att du tog dig tid att reda ut den saken smile.gif
aanderss
booström du menar väll bokvist.
LadyG
CITAT (aanderss @ 23-01-2008, 13:18) *
booström du menar väll bokvist.

LoL

Ja, jag gör ju det smile.gif

tur att du är vaken smile.gif
aanderss
ja boström spelade fotboll o sedan blev minister
LadyG
CITAT (aanderss @ 23-01-2008, 13:33) *
ja boström spelade fotboll o sedan blev minister

Vet inte om han var så bra däremot smile.gif
aanderss
men några år i allsvenskan med Aik blev de
LadyG
CITAT (aanderss @ 23-01-2008, 14:11) *
men några år i allsvenskan med Aik blev de

Och han spelade också, inte bara polerade bänk?
Aqvakul
CITAT (LadyG @ 23-01-2008, 14:28) *
Och han spelade också, inte bara polerade bänk?

Min bestämda uppfattning om AIK-are är att det inte spelar fotboll. Om de polerar bänk vet jag ingenting om. crazy.gif
Heja Djurgårn!
LadyG
CITAT (aq42 @ 23-01-2008, 15:00) *
Min bestämda uppfattning om AIK-are är att det inte spelar fotboll. Om de polerar bänk vet jag ingenting om. crazy.gif
Heja Djurgårn!

LOL

Jag kan inget om svensk fotboll, så jag vet inte vem som spelar vad vart smile.gif
Aqvakul
CITAT (LadyG @ 23-01-2008, 15:05) *
LOL

Jag kan inget om svensk fotboll, så jag vet inte vem som spelar vad vart smile.gif

Men människa, som Stockholmare måste du väl hålla på något Stockholmslag i fotboll!
krellus
CITAT (aq42 @ 23-01-2008, 15:09) *
Men människa, som Stockholmare måste du väl hålla på något Stockholmslag i fotboll!

Och nu snackar vi Stockholmslag... Jenny kanske vill gå med i vår förening aq42?? tummenupp.gif
LadyG
CITAT (aq42 @ 23-01-2008, 15:09) *

Om fotboll vore spännande kanske jag skulle hålla på ett lag, fast som det är nu blir jag mest bekymrad över att de tre lagens "fans" ryker ihop och slåss med jämna mellanrum. Eller "firmor" kanske man ska kalla dem, det har ju inte med fotbollen att göra egentligen. Det är synd om lagen att de har såna gäng i kölvattnet.

Undviker noga att passera genom Solna när det är derby på råsunda för oavsett hur det gått är det alltid några som är förbannade på något (domaren, laget, det andra laget eller båda lagen).

Dessutom skulle jag nog heja på Jönköping eller nått, eftersom jag är född i småland smile.gif
Aqvakul
Jönköping Södra är ett trevligt lag, särskilt när de får stryk av Mjällby AIF, Blekinges stolthet. giggle.gif
krellus
LadyG, du är välkommen till Djurgårdsfamiljen!

För oss är det följande som gäller: "Vi hatar inte, vi älskar".
Aqvakul
CITAT (krellus @ 23-01-2008, 15:25) *
LadyG, du är välkommen till Djurgårdsfamiljen!

För oss är det följande som gäller: "Vi hatar inte, vi älskar".

Ja sådana är vi, små väna och älskliga varelser! kompiskram.gif
LadyG
Ni är för roliga smile.gif

Jag håller på HV i hockeyn och Sverige i handboll, det är så långt jag sträcker mig när det gäller lagsporter smile.gif

Jo, och Svenska damerna i curling hejar jag ju på också och försöker kolla när de spelar.
Aqvakul
Nu gäller det i handbollen mot Spanien! tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (aq42 @ 23-01-2008, 16:19) *
Nu gäller det i handbollen mot Spanien! tummenupp.gif

Första halvlek: Lite juniorhandboll från Sveriges sida. Man blandar bländande spel med alldeles för många enkla missar.
Pirum
Inför matchen var jag optimist, men det här verkar ju inte gå så bra. Seger är nästan ett måste.
Aqvakul
CITAT (aq42 @ 23-01-2008, 16:55) *
Första halvlek: Lite juniorhandboll från Sveriges sida. Man blandar bländande spel med alldeles för många enkla missar.

Vilken nervpärs! Sverige vänder osannolikt, efter fyra straffmissar tummenupp.gif !
aanderss
de blev seger iaf
Aqvakul
hmm seger är aldrig fel yahoo.gif
aanderss
nä för "fan" de är de inte
Minns när jag mötte marcus alm när jag var 15 år. han spelade i Kristianstad jag o Wargo/pantern. vi förlorade med en typ 6 - 32. de hade tränat i en 7-8 är medan vårt lag var nytt o bara fanns i 2 år
Aqvakul
men kul väl att ha mött honom, även om det blev torsk
aanderss
oja jag lär visst ha mött matias anderson med . han är målvakt i bundesliga nu men bördig i från ystad if

helsingborg har ny tränare en nödlösning sportchefen bosse nilsson
Aqvakul
De skulle tagit bättre hand om Stuart Baxter
aanderss
CITAT (aq42 @ 23-01-2008, 19:49) *
De skulle tagit bättre hand om Stuart Baxter

ja de tycker jag
LadyG
CITAT (aq42 @ 23-01-2008, 17:44) *
Vilken nervpärs! Sverige vänder osannolikt, efter fyra straffmissar tummenupp.gif !

Nervpärs var väl ändå dagens underdrift! Jag hade en puls på 175 slag per minut - garanterat! JÖSSES vilken rysare..!

Visst är handboll underbart! biggrin.gif
aanderss
CITAT (LadyG @ 23-01-2008, 22:16) *
Nervpärs var väl ändå dagens underdrift! Jag hade en puls på 175 slag per minut - garanterat! JÖSSES vilken rysare..!

Visst är handboll underbart! biggrin.gif

oja de är de
i morgon börjar de 19 20 mot tyskland
LadyG
CITAT (aanderss @ 23-01-2008, 22:18) *
oja de är de
i morgon börjar de 19 20 mot tyskland

Gissa vem som sitter bönkad då? biggrin.gif

Eller, blir det så spännande som idag så lär jag väl befinna mig springandes mellan rummen i ren nervositet. Jag kan inte sitta still när det blir för spännande. Det är hemskt biggrin.gif
aanderss
mm de blir seger i morgon med 27- 24
LadyG
CITAT (aanderss @ 23-01-2008, 22:44) *
mm de blir seger i morgon med 27- 24

Jag tror vi vinner med uddamålet igen smile.gif

26-27 faktiskt smile.gif
Aqvakul
Vi är segervissa!!! (åtminstone på förhand) whistling.gif
aanderss
mm men de kan gå hur som helst
LadyG
De eviga optimisterna, vi sprider vår positiva energi till laget genom att heja på dem och hålla tummarna smile.gif
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 23-01-2008, 22:51) *
mm men de kan gå hur som helst

Det kan det inte alls. Vi vinner, säger jag ju! Att prata om att förlora redan innan kampen har ägt rum, det är det dödsstraff på.
aanderss
kanske de
LadyG
CITAT (aq42 @ 23-01-2008, 22:53) *
Det kan det inte alls. Vi vinner, säger jag ju! Att prata om att förlora redan innan kampen har ägt rum, det är det dödsstraff på.

Absolut, du kan din Sun Tsu smile.gif
aanderss
hur fungerar os kvalet i handboll?
LadyG
Då de två första lagen i gruppen når semifinal innebär dagens resultat att Sverige har saken i egna händer inför matchen mot Tyskland. Seger eller oavgjort betyder att Sverige är vidare till semifinal i EM – och att platsen i kvalet till OS är säkrad.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon