Full version: Diskutera sport
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50
Aqvakul
CITAT (netha @ 04-12-2010, 22:47) *
Störtlopp. smile.gif

Tyvärr en blek insats av Anja..
xlxl67
Zlaaatan thanks.gif
netha
CITAT (Aqvakul @ 04-12-2010, 22:55) *
Tyvärr en blek insats av Anja..

Tycker inte att hon har där att göra ... lever på gamla meriter. 17:e plats just nu när sändningen avslutas.
Elisabeth-Västkustkolonisten
tittar ni på skidskytte nur?

Min favorit, Magdalena Neuner är ju tyvärr inte med, men då får jag väl håller på Gössner. Hon kommer ju också från mina hemmatrakter.

Och sambon och jag har då en rolig privattävling härhemma

gnon49
Skidskytte damer är alltid mer rafflande än herrarnas. Så många bra skidskyttedamer att vad som helst kan hända. Rena nagelbitaren.Sverige är med i toppen i dom flesta skidsdporter. I alpint lyckades ju Maria. P Holnmer bra. Hoppas nu att Bergman o Ferry får till det.
Håller med dig Gnon, damernas skidskytte är alltid roligare.

I alpint är Maria Riesch min favorit. också från mina hemmatrakter.
Aqvakul
Kaisa Mäkäräinen - vilken insats idag igen! wub.gif yahoo.gif yaay.gif

CITAT (Aqvakul @ 05-12-2010, 12:42) *
Kaisa Mäkäräinen - vilken insats idag igen! wub.gif yahoo.gif yaay.gif

Hon är bra Aqva

Men var såg du henne idag? Missade vi

Vi säger ju a<lltid den bättre skall vinna. Att man sedan håller tummarna för vissa är en annan sak.

Både, min sambo och jag har jobbat med idrott. Han i nästan hela sitt liv, jag bara ungefär 12 år. Och roliga år var det......

Elisabeth
Aqvakul
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-12-2010, 12:56) *
Hon är bra Aqva

Men var såg du henne idag? Missade vi

Vi säger ju a<lltid den bättre skall vinna. Att man sedan håller tummarna för vissa är en annan sak.

Både, min sambo och jag har jobbat med idrott. Han i nästan hela sitt liv, jag bara ungefär 12 år. Och roliga år var det......

Elisabeth

11.20 på SVT - jaktstart..

Just sett damernas sprintstafett i Düsseldorf - där klumpiga finskor fällde svenskorna i växlingen - så lång blev min "flört" med Finland.. thumbdown.gif
Aqvakul
Ger snart upp det här med sprint - särskilt stafetterna. Varför ska det vara så många åkare samtidigt? De två överlägsna lagen fäller varandra i sista kurvan.. thumbdown.gif
aanderss
tacka vet jag skidåkning som på mors nisses tid
Aqvakul
Jo, det var banne mig redigare förr...
netha
CITAT (Aqvakul @ 05-12-2010, 13:12) *
11.20 på SVT - jaktstart..
Just sett damernas sprintstafett i Düsseldorf - där klumpiga finskor fällde svenskorna i växlingen - så lång blev min "flört" med Finland.. thumbdown.gif

Och så var det ju en norska som fällde slovenska. thumbdown.gif
Så många fall har då inte jag sett i tidigare sprintar.
Jag/vi tycker också att det lite för mycket "puttandet" Det skall vara fair play
Gunilla T
Vilken härlig sportdag ! Det är så otroligt roligt när något oförutsett inträffar, trodde aldrig att Kaisa skulle palla för trycket men oj, så fint hon gjorde det. Välbehövligt för blåvita...

Svenska herrarna gjorde bra ifrån sig i Tyskland, Emil är helt klart på G!

...och så en som jag alltid beundrat, Ole Einar som missade sin vinstchans genom att han druttade på ändan fick sin första plats idag! Grattis Ole Einar yahoo.gif

Förövrigt tycker jag inte sprintstafetten kan kallas sport, möjligen ett jippo. Inte konstigt att så många världsstjärnor nobbar stafetten...hoppas att den tas bort inför nästa säsong.
Berith
Och så sa kommentatorerna att "finländaren tappade mark" när Finland gick över till euro för jättelängesen. slap.gif
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 05-12-2010, 14:14) *
Jo, det var banne mig redigare förr...

man kan åka när man är förkyld man bara snyter sig en extra gång så brukade wassberg säga
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 05-12-2010, 16:04) *
man kan åka när man är förkyld man bara snyter sig en extra gång så brukade wassberg säga

Wassberg - det var en riktig skidåkare det..
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 05-12-2010, 19:54) *
Wassberg - det var en riktig skidåkare det..

mm 4 os guld de är inte illla
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 05-12-2010, 20:00) *
mm 4 os guld de är inte illla

och en kämpe av renaste vatten, juste och rejäl..
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 05-12-2010, 20:05) *
och en kämpe av renaste vatten, juste och rejäl..

oja
netha
CITAT (aanderss @ 05-12-2010, 16:04) *

Inget att rekommendera!
Wassberg hade nog tur många ggr. Hur många har inte råkat ut för hjärtmuskelinflammation när de tränat trots förkylning och ett antal har hittats döda på motionsspår.
netha
Jaha ... så var Anja P elva.
netha
Jessica Lindell Vikarby på åttonde plats just nu bravo.gif

Aqvakul
CITAT (netha @ 05-12-2010, 22:41) *
Jessica Lindell Vikarby på åttonde plats just nu bravo.gif

tummenupp.gif
Aqvakul
Sveriges handbollsdamer slog i EM världens bästa lag på deras hemmaplan.. Fantastiskt! yahoo.gif

Inte alls dumt att sätta norskorna på plats! yahoo.gif
Anki på Öland
CITAT (Aqvakul @ 12-12-2010, 21:42) *
Sveriges handbollsdamer slog i EM världens bästa lag på deras hemmaplan.. Fantastiskt! yahoo.gif

Vad kul! Såg dom andra 3 matcherna men har inte TV4sport smile.gif
Aqvakul
CITAT (Anki på Öland @ 12-12-2010, 22:04) *
Vad kul! Såg dom andra 3 matcherna men har inte TV4sport smile.gif

Sverige var suveräna i första halvlek, men i slutet av matchen kom norskorna oroväckande nära.

Vi har slagit ett lag som inte fått stryk i EM sen 2002, en svit på 27 matcher utan förlust är bruten.. yahoo.gif
netha
Helena Ekholm tog sin första seger sen OS. tummenupp.gif bravo.gif blomma.gif

Emil Jönsson bjöd på en ny uppvisning i Davos - och tog sin andra raka världscuptävling. tummenupp.gif bravo.gif blomma.gif
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 12-12-2010, 21:42) *

nu kan de ta medalj!
gnon49
CITAT (netha @ 12-12-2010, 22:26) *
Helena Ekholm tog sin första seger sen OS. tummenupp.gif bravo.gif blomma.gif

Emil Jönsson bjöd på en ny uppvisning i Davos - och tog sin andra raka världscuptävling. tummenupp.gif bravo.gif blomma.gif

Riktiga rackar-rysare till tävlingar. sweatingbullets.gif
Ni kan väl hålla tummarna för våra handbdollstjejerna nu.....
Aqvakul
Tyvärr underläge fyra bollar just nu.. crying.gif
man får inte ge upp, gör inte vi här....
Aqvakul
Fast nu fick Wiberg sin tredje utvisning och är borta för resten av matchen - ett stort avbräck..
ser inte bra ut nu
Aqvakul
Lika och 9 minuter kvar.. yahoo.gif
nära en hjärtinfarkt här hos oss....
Aqvakul
Sååå näära - om Sverige lyckats göra mål i slutsekunderna så hade det blivit oavgjort och klar semifinalplats.. sweatingbullets.gif
Bengalow
Ja, det var otur, eller kansle oskicklighet/oerfarenhet...Synd var det i vilket fall. Dom har ju gått fram som en slåttermaskin i turneringen, men kanske detta var en påminnelse om "dödlighet". Den franska taktiken påminde mig om den störste taktiker vi någonsin haft i lagsporter- handbollens Bengan - gurkburken...
gurkburken var bra.......
Aqvakul
Svenskorna har väldigt svårt att göra mål och ligger fyra bollar ner mot Ungern..
Aqvakul
Sverige har vänt och leder med två - tio minuter kvar (time-out just nu) SPÄNNANDE..
Aqvakul
Vilken avslutning - 24-19 till svenskorna, som är i semifinal i EM för första gången någonsin...

Linnea Torstensson kämpade som en tigrinna och gjorde mål på maål, grundström var en vägg i målet.. yahoo.gif yahoo.gif wub.gif
Bengalow
Ja, det var en vändning! Dom spelade flickhandboll första halvtimmen, men sedan var det "dj-ar anamma" över hela laget. Det ser ut som dom har kommit över förlusten mot Frankrike, men den satte sina spår i början...
Berith
CITAT (Aqvakul @ 15-12-2010, 19:40) *
---
grundström var en vägg i målet.. yahoo.gif yahoo.gif wub.gif

Grundström? Jag trodde målvakten hette Grubbström... unsure.gif Grundström har väl slutat?

Rättningar av fel mottages tacksamt.
Aqvakul
CITAT (Berith @ 16-12-2010, 08:15) *
Grundström? Jag trodde målvakten hette Grubbström... unsure.gif Grundström har väl slutat?

Rättningar av fel mottages tacksamt.

Du har helt rätt - var något upphetsad då jag skrev - visst Madeleine har slutat efter en lång och framgångsrik karriär..
Berith
CITAT (Aqvakul @ 16-12-2010, 08:42) *
Du har helt rätt - var något upphetsad då jag skrev - visst Madeleine har slutat efter en lång och framgångsrik karriär..

tummenupp.gif Bra jobbat av tjejerna, oavsett namn...
aanderss
på lördag tar de rumänien
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 16-12-2010, 10:10) *
på lördag tar de rumänien

ingen omöjlighet faktiskt...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon